News:

.

Main Menu

Trenurile in Europa

Started by vancouver, October 29, 2016, 09:27:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Portugalia aloca circa 170 milioane euro pentru achizitia de trenuri noi



Caile Ferate Portugheze (Comboios de Portugal) au publicat o licitatie pentru achizitia a 12 ramele bimodale, electrice si diesel, precum si achizitia a zece rame diesel. Valoarea contractului este estimata la 168,2 milioane de euro. Anuntul a venit imediat dupa ce Caile Ferate Portugheze si-au reinnoit contractul de servicii publice pentru inca zece ani, pana in 2029. Optional, contractul de servicii publice poate fi extins pe inca cinci ani.

Noua concesiune ofera Cailor Ferate Portugheze siguranta financiara pentru a derula investitii in achizitia de material rulant nou. Achizitia va fi sustinuta si printr-o finantare in valoare de 109 milioane de euro, acordata de catre Fondul European pentru Dezvoltare Regionala (FEDR) si de catre Fondul European de Coeziune pentru perioada 2021-2027. Restul de pana la circa 170 milioane de euro va fi acoperit de la bugetul de stat si de la Fondul de Mediu din Portugalia.

Reinnoirea parcului de material rulant este strans legata de modernizarea liniei Lisabona-Oporto, modernizare propusa in cadrul Programului National de Investitii 2030. Acest proiect ar putea genera o crestere de 30% a numarului pasagerilor pe principala ruta intercity a Portugaliei. Se estimeaza ca in curand se vor demara si proceduri pentru achizitia de material rulant pentru lung-parcurs.

ClubFeroviar.ro

Ionut

CAF a obtinut, in Europa si Asia, contracte de mentenanta in valoare de 240 milioane euro

Actren, un joint venture format din CAF si RENFE, a obtinut contracte in valoare de 240 de milioane de euro, pentru mentenanta unor trenuri din Spania si Arabia Saudita. CAF, un producator spaniol de material rulant, detine 51% din acest joint venture, in timp ce RENFE, operatorul national de transport feroviar de pasageri din Spania, detine o cota de 49%. Contractul atribuit Actren se va desfasura pe durata a patru ani si presupune asigurarea mentenantei pentru ramele electrice clasa 446 si din gama Civia, precum si pentru ramele diesel clasa 596 si 598, utilizate de catre RENFE Operadora pentru servicii de transport catre si dinspre Madrid.

Potrivit celui de-al doilea contract, CAF va asigura, pentru Metroul din Bilbao, modernizarea a 218 boghiuri apartinand celor 24 de rame de metrou clasa 500, ramele fiind fabricate tot de catre CAF. Acest serviciu se va derula pe o perioada de cinci ani si urmeaza unui alt contract, semnat anterior, pentru modernizarea boghiurilor ramelor de metrou din seriile 550 si 600, de asemenea, fabricate tot de catre CAF si operate de catre Metroul din Bilbao.

Un al treilea contract a fost obtinut de catre CAF in Arabia Saudita, iar acesta prevede asigurarea mentenantei pentru 12 trenuri push-pull, utilizate de catre Saudi Railways Organisation (SRO) pe ruta Riad-Dammam. CAF va mai asigura si mentenanta a sase trenuri push-pull, operate de catre Saudi Railway Company (SAR) pe ruta Riad- Qurayyat, pe Coridorul Nord-Sud de pe teritoriul saudit. Ambele contracte din Arabia Saudita se vor derula pe trei ani. Si aceste trenuri au fost fabricate de catre CAF.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Alta liga... ani lumina distanta.




Talgo va livra 100 de trenuri companiei DB

Companiile Talgo si Deutsche Bahn au semnat un acord cadru pentru livrarea a 100 de trenuri Talgo 230 de tip push-pull pentru serviciile intercity si de lunga distanta. Cererea initiala este pentru 23 de trenuri in valoare de 550 de milioane de euro. Livrarea primelor vehicule se va face incepand cu 2023. Trenurile vor atinge o viteza maxima de 230 km/h, fiecare tren avand o locomotiva. Vehiculele vor fi folosite pe rutele de lunga distanta care nu sunt deservite de trenuri ICE, precum Berlin-Amsterdam, Koln- Westerland si Hamburg – Oberstdorf.

DB intentioneaza sa isi reinnoiasca parcul de material rulant de pasageri pentru a raspunde cererii din piata. In septembrie 2018, DB a anuntat ca a primit aprobare pentru o investitie de 1 miliard de euro pentru achizitia de trenuri noi si pentru modernizarea parcului de material rulant existent. Conform planurilor, operatorul german va achizitiona de la Siemens alte 18 trenuri ICE 4 cu cate sapte vagoane fiecare in valoare de 700 de milioane de euro, sporind astfel investitia anterioara de 5,3 miliarde de euro. In urma acestei comenzi, parcul de trenuri ICE 4 al companiei va creste de la 19 astfel de vehicule la 37.

De asemenea, DB va mai comanda si 50 de vagoane pentru trenurile ICE 4 si va investi 320 de milioane de euro in modernizarea trenurilor ICE 1, ceea ce va permite utilizarea acestora pana in 2030. Planul companiei DB pe 2019 prevede o crestere de 5% a disponibilitatii vehiculelor ICE, obiectivul final fiind acela de a utiliza 225 de trenuri ICE pe zi.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Locomotivele TRAXX DC3 au fost autorizate in Italia



Bombardier Transportation a anuntat ca Agentia Nationala pentru Siguranta Feroviara (ANSF), din Italia, a autorizat locomotivele E494 (TRAXX DC3). Bombardier urmeaza sa aplice si pentru Autorizarea de Punere in Serviciu (APIS), certificat ce ii garanteaza conformitatea pentru operarea pe reteaua din Italia. Astfel, atat clientii Bombardier cat si operatorii de transport feroviar vor putea inregistra si opera parcul de locomotive TRAXX DC3 pe caile ferate italiene. Se estimeaza ca serviciul comercial va incepe in martie 2019.

"Primul contract semnat in Italia pentru livrarea a 40 de locomotive TRAXX DC3 a avut loc in decembrie 2017. De atunci, pe tot parcursul anului 2018, o serie de alti clienti au comandat locomotive din aceasta gama. Ele pot fi utilizate pentru transportul marfurilor intre diferite orase, porturi si terminale", a precizat Oscar Vazquez, director de vanzari Bombardier pentru Peninsula Iberica, Italia, Orientul Mijlociu si Africa.

Gama TRAXX este reprezentata de locomotive moderne, electrice, cu patru osii. Sunt trei modele in aceasta gama, TRAXX AC3, TRAXX MS3 si TRAXX DC3, ele fiind optime pentru toate magistralele principale de cale ferata dar si pentru toate sistemele europene de alimentare cu curent electric. Pot fi lesne utilizate si pentru solutia last mile, fiind echipate cu un motor diesel pentru sectiunile de cale ferata neelectrificate. Peste 2000 de locomotive din gama TRAXX circula in prezent in Europa.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Arriva va opera patru linii in Cehia

Ministerul Transporturilor din Cehia a acordat operatorului Arriva un contract in valoare de 45 de milioane de euro pentru servicii de transport feroviar pe patru linii feroviare expres. In cadrul contractului de trei ani, Arriva va opera liniile de cale ferata care leaga Praga de orasele Tanvald, Novy Bor, Rakovnik si Ceske Budejovice. Contractul acordat direct va incepe in decembrie 2019 si poate fi extins pentru inca doi ani.

In cadrul contractului, Arriva isi va extinde parcul de trenuri din Cehia de la 8 la 35 dintre care 27 trenuri modernizate recent vor fi achizitionate de la Deutsche Bahn. Compania Arriva a intrat pe piata feroviara din Cehia in 2013, iar in prezent furnizeaza servicii feroviare urbane in Praga si servicii de transport pe distante lungi catre Slovacia. In decembrie 2018, Arriva a inceput serviciile pe linia S49 in Praga pentru urmatorii 10 ani.

ClubFeroviar.ro

Ionut

CE adopta propunerea de mentinere a Canalului Manecii deschis dupa Brexit



In data de 12 februarie, Comisia Europeana a adoptat propunerea de mentinere a Canalului Manecii deschis dupa ce Marea Britanie iese din Uniunea Europeana la 30 martie 2019, fara un acord. Propunerea va contribui la diminuarea impactului semnificativ pe care scenariul unui Brexit fara acord l-ar putea avea asupra transportului feroviar si conectivitatii dintre UE si Marea Britanie. Propunerea va asigura validitatea autorizatiilor de siguranta pentru anumite parti de infrastructura feroviara pentru o perioada limitata de trei luni pentru a permite implementarea solutiilor pe termen lung in conformitate cu legea UE. Acest lucru se refera, mai ales, la Canalul Manecii si va fi conditionat de mentinerea de catre Marea Britanie a unor standarde de siguranta identice cu cerintele UE. Acest lucru va asigura protectia pasagerilor care aleg transportul feroviar, siguranta cetatenilor si va evita perturbarea semnificativa a serviciilor de transport feroviar transfrontalier si a serviciilor de tip shuttle dupa retragerea Marii Britanii.

De la inaugurarea sa, Canalul Manecii a fost o legatura vitala intre Marea Britanie si Europa continentala deoarece 25% din comertul britanic cu Europa continentala traverseaza acest tunel. In fiecare an, 20 de milioane de pasageri, 2,6 milioane de masini si 1,6 milioane de camioane calatoresc intre Europa si Marea Britanie prin Canalul Manecii. Pe langa aceasta propunere, este esential ca autoritatile nationale si companiile interesate sa continue sa adopte toate masurile necesare pentru a fi in conformitate cu reglementarile UE privind licentele mecanicilor de locomotiva, accesul la piata, dar si certificatele de siguranta si autorizatiile necesare pentru operare in UE.

ClubFeroviar.ro

Ionut

DB a platit compensatii de aproape 20 de milioane de euro pentru intarzierea trenurilor

Compensatiile platite clientilor pentru intarzierea trenurilor de catre principalii operatori feroviari din Germania au urcat la aproape 20 de milioane de euro (22,6 milioane de dolari), intre anii 2017 si 2018, a confirmat, un purtator de cuvant al Deutsche Bahn pentru DPA. Fiecare al patrulea tren pe distante lungi a intarziat in 2018, ceea ce a costat compania sume importante, deoarece din ce in ce mai multi pasageri au profitat de legislatia care le permite sa ceara compensatii pentru intarzieri.

Nivelul compensatiilor a urcat de la 34,6 milioane de euro in 2017 la 53,6 milioane de euro, in 2018. Nivelul mediu al platilor, in 2018, s-a situat la 20 de euro, cu un euro mai mult decat in 2017. De asemenea, a crescut numarul plangerilor, respectiv 2,7 milioane in 2018, cu o treime mai multe decat in anul precedent. Cifra include plangerile de la diversi operatori feroviari din Germania, nu doar de la Deutsche Bahn. Majoritatea plangerilor au vizat serviciile pe distante lungi, operate exclusiv de trenurile Deutsche Bahn. Compania a oferit si o serie de explicatii pentru intarzieri, de la vremea nefavorabila la grevele angajatilor. Pasagerii pot solicita compensatii echivalentul a 25% din costul biletului de tren daca intarzierea depaseste o ora, iar in cazul in care depaseste doua ore, pot primi jumatate din costul biletului.

In decembrie, Deutsche Bahn si sindicatul din domeniul transporturilor EVG au ajuns la un acord privind disputa lor salariala, la cateva zile de la greva care a provocat haos in Germania. EVG si operatorul feroviar german au stabilit, pana in iulie 2020, o crestere a salariilor de 6,1% pentru angajatii DB si o plata exceptionala de 1.000 de euro (1.130 de dolari). Deutsche Bahn ar trebui sa angajeze 19.000 de muncitori in acest an pentru a-i inlocui pe cei din generatia baby boomers care ies la pensie. Aceasta dupa ce, in ultimii cinci ani, a angajat peste 60.000 de noi muncitori. Programul de recrutari nu se va opri in viitorul apropiat, avand in vedere ca 44% din angajatii companiei de cai ferate germane au varste de peste 50 de ani, iar 28% au peste 55 de ani.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Pesa va livra noi trenuri pentru reteaua regionala din Poznan



Regiunea Wielkopolska si compania Pesa Bydgoszcz au semnat un contract pentru livrarea a cinci automotoare Elf 2 cu cinci vagoane care vor intra in serviciu pe Linia de Cale Ferata Metropolitana din Poznań care deserveste o zona aglomerata a orasului. Contractul, care ofera o garantie de 60 de luni, are o valoare de 127,3 milioane de zloti (29,5 milioane de euro) dintre care 11,3 milioane de euro (48,7 milioane de zloti) este cofinantarea UE acordata in cadrul Programului Operational Infrastructura si Mediu pentru 2014-2020.

Noile automotoare electrice vor fi livrate din iunie pana in decembrie 2020. Newag si Stadler Polska si-au depus ofertele, insa oferta companiei Pesa a fost considerata cea mai buna. Noile trenuri vor fi adaptate pentru a face fata traficului orasului si vor avea o capacitate de 240 de scaune. Trenurile, care vor atinge o viteza maxima de 160 km/h, vor fi in conformitate cu Specificatiile Tehnice de Interoperabilitate (TSI) si vor fi dotate cu sistemul ETCS baseline 3. Fiecare tren va fi dotat cu 5 automate pentru bilete, doua toalete in sistem inchis, aer conditionat, Wi-Fi, sistem dinamic de informare a pasagerilor, monitorizare, spatii pentru persoanele cu dizabilitati si pentru biciclete. In plus, vehiculele vor fi adaptate pentru instalarea la bord a Cardului Aglomeratiei Poznań (PEKA).

Automotoarele electrice Elf vor deservi liniile care leaga Linia de Cale Ferata Metropolitana Poznań, pe ruta Opalenica-Poznań-Września, dar pot fi utilizate si pe alte rute de cale ferata din Poznań catre Gniezno, Czempinia, Wronki si Rogoźno. Dupa livrarea noilor trenuri, regiunea Wielkopolska va detine 73 de trenuri, dintre care 49 automotoare electrice.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Škoda Vagonka va livra automotoare electrice in Letonia



Jānis Grigulis, CEO-ul operatorului feroviar leton Pasazieru vilciens, a anuntat ca in urma unei reevaluari a licitatiei pentru trenuri, compania Škoda Vagonka a fost selectata pentru a livra 32 de automotoare electrice. Valoarea contractului este de 241,9 milioane de euro si include livrarea pieselor de schimb si a echipamentului necesar, precum si serviciile de instruire a personalului. Licitatia a fost lansata in 2015, iar companiile Patentes Talgo, Stadler Polonia, CAF si Škoda Vagonka au fost selectate pentru a participa la a doua faza a procedurii de achizitie. Initial, operatorul a selectat compania Talgo pentru livrarea automotoarelor cu o oferta de 225,3 milioane de euro, insa Biroul de Monitorizare a Achizitiilor a blocat tranzactia dupa ce CAF si Škoda Vagonka au depus contestatii.

Conform declaratiilor lui Grigulis, castigatorul licitatiei a fost schimbat deoarece compania Pasazieru Vilciens a tinut cont de sfatul Biroul de Monitorizare a Achizitiilor de a lua in considerare pretul electricitatii necesare trenurilor. Conform noii analize, costurile cu intretinerea oferite de Škoda Vagonka pentru intreaga durata de viata de 35 de ani a trenurilor au fost mult mai scazute, insemnand si costuri totale mai scazute. In timpul reevaluarii, ofertantii nu au avut voie sa-si modifice oferta. Daca in decurs de 10 zile, decizia Comisiei nu este contestata, atunci contractul va fi semnat cu Škoda Vagonka.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Slovacia comanda trenuri de la producatori locali de material rulant



Operatorul national de transport feroviar de pasageri din Slovacia (Železničná spoločnosť Slovensko, ZSSK) a comandat 25 de rame electrice pentru care va plati suma de 160 milioane de euro si 21 de rame diesel, pentru acestea urmand sa plateasca 71 de milioane de euro. Primele sase trenuri diesel din aceasta comanda vor fi livrate anul acesta, urmand ca restul sa fie livrate in 2020. ZSSK a anuntat ca in perioada 2020-2022 sunt programate si alte livrari pentru material rulant nou sau modernizat. Aproximativ intreaga comanda exprimata va fi produsa la nivel local.

Ramele diesel, seria ZSSK 861, vor fi fabricate de catre producatorul slovac ŽOS Vrútky. Acestea vor intra in operare pe doua rute din regiunea Banská Bystrica, pe liniile Zvolen- Banská Bystrica si Zvolen- Fiľakovo. Se estimeaza ca vor fi livrate pana la sfarsitul lui 2020. Ramele electrice vor fi fabricate de catre un consortiu format din producatorul ceh de material rulant Škoda Transportation si partenerul sau slovac, ŽOS Trnava. Cele 25 de rame electrice vor fi din gama RegioPanter. Ele vor intra in circulatie in regiunea Žilina, pe linia Žilina- Trenčín-Zwardoń (via Čadca)-Liptovský Mikuláš si pe linia Horní Lideč- Púchov.

Caile Ferate Slovace intentioneaza sa modernizeze si trenurile de pe liniile de lung parcurs si de pe conexiunile internationale. Astfel, ŽOS Vrútky va fabrica 35 de trenuri noi, contractul fiind in valoare de 65,5 milioane de euro, in timp ce ŽOS Trnava va moderniza un numar de 50 de trenuri aflate in operare, in acest proiect contractul insumand 37,5 milioane de euro.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Stadler obtine mentenanta a peste 100 de trenuri Flirt fabricate pentru Norvegia



Caile Ferate Norvegiene (Norges Statsbaner) au atribuit producatorului elvetian de material rulant, Stadler, contractul pentru mentenanta a peste 100 de trenuri Flirt, gama 74 si 75. Trenurile au fost fabricate de catre Stadler, iar pana in prezent de mentenanta acestora se ocupa compania Mantena, subsidiara a Ministerului Transporturilor din Norvegia. Subsidiara Mantena se va ocupa de mentenanta boghiurilor. Stadler se va ocupa de mentenanta trenurilor, a pieselor de schimb, precum si de reparatia lor. Contractul de mentenanta obtinut de Stadler se va derula pana in 2024, existand optiunea prelungirii acestuia cu inca patru ani.

Caile Ferate Norvegiene opereaza trenurile Flirt pe retelele intercity, regionale si suburbane in partea de sud-est a Norvegiei, pe linia Gjøvik, dar si pe ruta dintre Voss si Bergen. Intreaga flota de trenuri este detinuta de catre companiade leasing Nørske Tog, aceasta fiind aflata in subordinea statului.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Au fost publicate propunerile de reformare a sistemului tarifar din Marea Britanie

Propunerile ,,Tarife mai simple pentru toata lumea" explica felul in care actualizarile reglementarilor vor facilita stabilirea unui sistem tarifar mai transparent si mai simplu asa cum isi doresc utilizatorii. Reforma va sustine plata contactless si va permite mai mult control asupra tarifelor in zonele concesionate, dar si o mai buna integrare a tarifelor din sistemul feroviar cu cele ale altor mijloace de transport. Datorita noului sistem, navetistii care au program flexibil de lucru sau cei care calatoresc in afara orelor de varf ar putea economisi bani. In acelasi timp, s-ar reduce aglomeratia cu pana la o treime pe unele dintre cele mai aglomerate rute de lunga distanta.

Propunerile se concentreaza asupra necesitatilor clientilor si se bazeaza pe cea mai mare consultatie publica din istorie cu privire la ce isi doresc pasagerii de la tarifele din transportul feroviar. Aceste propuneri tin cont de angajamentul industriei feroviare de a lansa propuneri neutre din punct de vedere al veniturilor, ceea ce inseamna ca tarifele medii si sprijinul acordat contribuabililor nu vor suferi modificari. Conform consultatiei publice, realizata in parteneriat cu serviciul independent de protectia a pasagerilor Transport Focus, opt din zece persoane isi doresc modificarea actualului sistem, respondentii solicitand un sistem mai corect, mai transparent si mai usor de utilizat. Raspunsurile au fost utilizate pentru a dezvolta cinci principii care ar trebui sa sprijine reformele sistemului tarifar, inclusiv profitabilitatea si simplitatea.

In functie de aceste principii, propunerile sunt construite avand la baza acelasi continut: si anume acela ca fiecare pasager plateste doar pentru serviciul pe care il utilizeaza si plateste cel mai mic tarif posibil pentru serviciul ales. Acest lucru se va putea realiza prin transferul sistemului tarifar la unul de tip segmentat, asa cum se intampla in prezent in Londra, astfel incat clientii sa poata alege cel mai potrivit bilet pentru fiecare segment al calatoriei. Daca sunt dezvoltate si adoptate, propunerile ar putea permite industriei sa ofere ,,garantia celui mai bun tarif", astfel incat clientii sa fie intotdeauna siguri ca platesc cel mai mic pret.

ClubFeroviar.ro

Ionut

A fost lansata prima legatura feroviara directa din Belgia catre Trieste

H.Essers, un furnizor de servicii logistice, si compania feroviara privata Lineas Intermodal, au lansat primul tren direct care leaga Genk, in Belgia, de Trieste, in nordul Italiei. Lineas Intermodal a stabilit rutele care leaga Terminalul Genk, in apropierea sediului H.Essers, de Terminalul Samer din Trieste. ,,Trenul descoperit este capabil sa transporte atat containere, cat si vagoane remorca. In prima faza, vor fi doua calatorii pe saptamana, iar apoi trei", a declarat Sam Bruynseels, Director Executiv Lineas Intermodal.

H.Essers va utiliza linia de cale ferata pentru transportul securizat/ cu vagoane frigorifice catre Grecia si Turcia. Marfurile sunt transportate cu trenul din Genk catre Trieste, iar apoi cu vaporul catre Portul Patras, Grecia si catre porturile din Istanbul, Pendik, Izmir si Mersin din Turcia. ,,Aceasta linie este nu doar o extensie, dar si o imbunatatire a retelei noastre existente. In plus, noua ruta este un exemplu bun de solutie sincromodala, marfurile fiind transportate in proportie de 90% pe calea ferata si pe apa", a declarat Gert Bervoets, CEO H.Essers.

Pe aceasta legatura, vor fi folosite intens containerele Safebox cu o lungime de 13,7 m dezvoltate special pentru transporturile securizate/cu vagoane frigorifice ale H.Essers concentrate pe trei piete strategice ale companiei – piata produselor chimice, farmaceutice si cu valoare ridicata. Aceste containere sunt blocate printr-un sistem electronic si monitorizate in permanenta de turnul de control al companiei, ceea ce ii permite companiei H.Essers sa intervina rapid atunci cand este necesar. In plus, o parte din containerele Safebox sunt echipate cu un sistem de control al temperaturii. Astfel, turnul de control poate sa monitorizeze containerele cu sistem de racire pentru ca bunurile sensibile la temperaturi ridicate sa poata fi transportate in siguranta in Grecia si Turcia. ,,Suntem capabili sa transportam aproape toate categoriile de marfuri periculoase, inclusiv cele lichide ale specialistului in transport de containere cisterna Huktra, preluat recent de H.Essers", a declarat Gert Bervoets.

Noua legatura de transport feroviar si naval catre Grecia si Turcia ii permite companiei H.Essers sa elimine 9.000 de transporturi rutiere pe an. In plus, noul serviciu va reduce dioxidul de carbon cu aproape 90%. Poluarea atmosferica va fi de opt ori mai mica, iar consumul de energie va fi de sase ori mai scazut.

ClubFeroviar.ro

Ionut

PKP Intercity ar putea obtine un imprumut BEI pentru reinnoirea parcului de vehicule

Banca Europeana de Investitii analizeaza programul de achizitie material rulant al companiei PKP Intercity. Valoarea totala a proiectului este de 462 de milioane de euro (2 miliarde de zloti) dintre care 231 de milioane de euro (1 miliard de zloti) este finantarea propusa de BEI. BEI va finanta investitiile companiei PKP Intercity pentru achizitia de locomotive, vagoane de calatori si automotoare electrice, dar si modernizarea materialului rulant pentru legaturile de transport de calatori din Polonia. Va reamintim ca, recent, PKP Intercity si H. Cegielski – Poznań au semnat un contract in valoare de 14,14 milioane de euro pentru convertirea a 10 vagoane de pasageri in vagoane restaurant. In 2018, cele doua companii au semnat un contract in valoare de 273 de milioane de zloti (64,37 milioane de euro) pentru modernizarea a 60 de vagoane si un contract in valoare de 473,5 milioane de zloti (EUR 113 million) pentru achizitia a 55 de vagoane noi.

La inceputul lui 2018, PKP Intercity si-a anuntat intentia de a reinnoi parcul de material rulant printr-o investitie de 1,6 miliarde de euro (7 miliarde de zloti). Operatorul feroviar de pasageri din Polonia isi va moderniza parcul de material rulant prin achizitia a cel putin 10 locomotive electrice multisistem, 10 locomotive de manevra si instalarea dispozitivelor ERTMS/ETCS la bordul locomotivelor seria EU44. In plus, compania va finaliza procedura de achizitie a 12 locomotive electrice noi, modernizarea a 34 de locomotive electrice (14 seria ED74 si 20 seria EU/EP07) si a 13 locomotive de manevra seria SM42.

ClubFeroviar.ro

Ionut

PKP Intercity acorda un nou contract pentru conversia unor vagoane in vagoane restaurant



PKP Intercity si producatorul polonez de material rulant H. Cegielski – Poznań au semnat un contract pentru conversia a 10 vagoane de calatori in vagoane restaurant. Valoarea contractului este de 14,14 milioane de euro (61,3 milioane de zloti).

In cadrul contractului, H. Cegielski–Poznań va moderniza si va converti 10 vagoane de calatori de tip 145Ab si va realiza inspectiile tehnice periodice. Vagoanele vor fi adaptate pentru a circula cu 160 km/h. Dupa 18 luni, vagoanele reconditionate ar trebui livrate. Intregul acord, impreuna cu serviciile de mentenanta, se va extinde pe o perioada de 36 de luni. Vagoanele modernizate vor avea cate 12 mese si 36 de scaune fiecare. Ele vor fi dotate cu aer conditionat, Wi-Fi si spatii pentru bagaje. In plus, vagoanele vor avea semne in Braille pentru pasagerii cu deficiente de vedere. In prezent, servicii de catering sunt furnizate in 288 de trenuri clasificate ca Express InterCity Premium, Express InterCity si trenuri partial InterCity. Acesta este al treilea contract acordat de PKP Intercity pentru reconditionarea unor vagoane restaurant.

ClubFeroviar.ro