News:

.

Main Menu

Trenurile in Europa

Started by vancouver, October 29, 2016, 09:27:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Danemarca anunta companiile precalificate in cursa pentru noile automotoare

Licitatia pentru achizitia a cel putin 100 de automotoare electrice, anuntata de catre Caile Ferate Daneze, a atras atentia producatorilor europeni de material rulant, astfel ca in etapa de precalificare s-au inscris patru dintre acestia: Alstom Danemarca, Bombardier Transportation Danemarca, Siemens Mobility si Stadler Bussnang. Cei patru producatori europeni isi pot pregati prima oferta de negociere pana la inceputul lui 2019. Odata ce fiecare oferta de negociere va fi depusa, Caile Ferate Daneze (DSB) vor demara dialogul cu fiecare companie in parte.

La inceputul lui 2020, producatorii de material rulant isi pot depune oferta finala, contractul urmand sa cuprinda atat livrarea noilor automotoare cat si mentenanta acestora. Caile Ferate Daneze estimeaza ca atribuirea contractului va avea loc la jumatatea lui 2020, iar primul tren va fi pus in circulatie in 2024. Livrarea completa a intregului parc nou de material rulant se va afla cu certitudine doar dupa semnarea contractului cu castigatorul licitatiei.

Noile trenuri vor fi utilizate in traficul de lung parcurs si pe rutele regionale. O alta cerinta este aceea ca automotoarele sa circule cu viteza de 120 km/h, insa in contract va fi inclusa si optiunea ca acestea sa circule cu 250 km/h.

ClubFeroviar.ro

MarcoPolo


rota

Cum și-a modernizat Polonia calea ferată și cum 20 de trenuri au simplificat radical călătoria dintr-o parte în alta a țării

Trenurile poloneze aveau, până acum câțiva ani, multe în comun cu cele românești și, la fel ca la noi, drumul dintr-o parte în alta a țării dura peste jumătate de zi. Totul s-a schimbat însă în 2014 când au fost aduse 20 de trenuri rapide care pot prinde 250 km/h și au atins și 293 km/h în testele de pe rețeaua poloneză. Acum, între cele mai mari orașe vitezele medii sunt de peste 100 km/h, dar s-a lucrat mult pentru a se ajunge aici. În plus, polonezii au în plan să investească 16 miliarde euro în sectorul feroviar până în 2023, 60% din bani fiind finanțare de la UE.

Hotnews

Ionut

259 de milioane de euro pentru noile trenuri de pasageri din Letonia

Guvernul leton a anuntat alocarea sumei de 259 de milioane de euro operatorului feroviar de pasageri Pasažieru vilciens, in cadrul programului de achizitie a materialului rulant. Fondurile vor finanta procedura de achizitie privind livrarea a 32 de trenuri electrice noi, dar si serviciile de intretinere si constructia de depouri noi, intre 2019 si 2024. Costurile totale vor fi anuntate doar dupa finalizarea licitatiei pentru trenuri, iar castigatorul va fi anuntat pana la sfarsitul lui noiembrie, a anuntat Ministrul Transporturilor.

In 2015, Pasažieru vilciens a lansat licitatia pentru achizitia unor trenuri noi. Talgo, Stadler, CAF si Skoda au fost cele patru companii care au depus o oferta. Una dintre cele mai importante conditii ale licitatiei este ca pretul trenurilor sa fie avantajos, luand in calcul intreaga perioada de operare a vehiculelor de 35 de ani. Cele 32 de trenuri electrice noi, cu o capacitate de 400-500 de scaune fiecare, vor fi livrate intre 2020 si 2023. Conform estimarilor, dupa introducerea noilor trenuri in serviciu comercial, numarul calatorilor va creste de la 17 milioane la 25 de milioane pe an.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Stadler castiga un contract pentru 64 de automotoare electrice



Compania Stadler va proiecta, construi si livra 64 de automotoare electrice Flirt companiei Transdev pentru transportul de pasageri pe reteaua feroviara suburbana din Hanovra. Contractul are o valoare de 320 de milioane de euro. Vehiculele vor atinge o viteza maxima de 160 km/h.

Trenurile formate din trei segmente, dedicate serviciilor suburbane din Hanovra, au o lungime totala de 68 de metri cu opt usi de acces pe fiecare latura care permit urcarea si coborarea rapida a calatorilor. Trenul are 180 de scaune si o capacitate totala de 397 de persoane in spatiile dedicate pasagerilor si monitorizate video. Automotoarele nu au bariere, au interioare luminoase si orientate catre pasageri, si o zona speciala unde pot fi transportate pana la 12 biciclete, bagajele voluminoase sau carucioarele pentru copii. Vehiculele sunt dotate cu prize pentru incarcarea bicicletelor electrice si spatii pentru carucioarele cu rotile conform STI PMR. Sistemul modern de informare a pasagerilor cu monitoare la fiecare zona de intrare si echipament WiFi la bordul vehiculelor le permit pasagerilor sa ramana conectati in timp real in timpul calatoriei.

Compania Transdev a castigat licitatia de operare a retelei. Incepand cu 2021, subsidiara sa Nordwestbahn va opera cele 12 linii suburbane din capitala Saxoniei Inferioare si din jurul acesteia. In prezent, Transdev opereaza in Germania un parc de 100 de trenuri Flirt care au configuratii si dotari diferite.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Akiem comanda 33 de locomotive TRAXX



Akiem, compania de leasing pentru material rulant si Bombardier Transportation au semnat doua contracte-cadru pentru livrarea a 33 de locomotive TRAXX. Cele doua contracte au valoarea de 112 milioane euro. Livrarea materialului rulant este programata intre 2019 si 2021, cel tarziu, iar comenzile cuprind locomotive TRAXX MS 2 (multi-sistem), TRAXX AC 3 (in curent alternativ), precum si TRAXX DC3 (curent continuu).

Bombardier TRAXX 3 este una din cele mai moderne platforme cu patru osii din Europa. Sunt trei modele incluse in gama TRAXX AC3, TRAXX MS3 si TRAXX DC3 si toate asigura functia optionala last mile, cu motor diesel cu care locomotiva poate circula pe sectiunile neelectrificate. Platforma TRAXX MS este benefica din punct de vedere al costurilor de operare. Ea este proiectata sa circule pe toate cele patru sisteme de voltaj prezente in Europa – 15kV si 25kV AC, dar si 1.5 si 3 kV DC.

"Comanda de 33 de locomotive TRAXX indeplineste cerintele clientilor nostri din intreaga Europa. Pana in 2020 parcul de locomotive TRAXX va fi de 180 de unitati si, astfel, vom putea asigura servicii de tractiune eficiente, sigure si de incredere, servicii asteptate atat de operatorii de transport feroviar marfa cat si de cei pentru transport feroviar de pasageri", a punctat Fabien Rochefort, CEO Akiem. "Ne bucura noua comanda plasata de catre Akiem si ne bucura si succesul pe care il are aceasta platforma lansata acum 18 ani. Pana in prezent am vandut peste 2.200 de locomotive TRAXX", a precizat Peter Ammann, seful diviziei pentru Coridoare de Marfa din cadrul Bombardier Transportation.

ClubFeroviar.ro

Ionut

SBB obtine licenta de operare pentru noile sale trenuri Twindexx



Autoritatea Federala Elvetiana de Transport (BAV) a eliberat licenta de operare pentru noile trenuri supraetajate Twindexx, fabricate de Bombardier pentru transportul pe distante lungi pe liniile de cale ferate intercity si interregionale. Trenurile sunt operate de Caile Ferate Elvetiene (SBB). Licenta de operare acordata este limitata la doi ani, dar nu are impact asupra operatiunilor SBB sau asupra pasagerilor operatorului. Aceasta licenta este un pas inainte important pentru incadrarea noilor trenuri in noul orar SBB care va incepe la 9 decembrie 2018.

Noul tren supraetajat pentru transportul pe distante lungi este dotat cu 1.300 de locuri, spatiu pentru bagaje, acces facil pentru pasageri, prize pentru toate categoriile de calatorie, un sistem modern de informare a calatorilor si posibilitatea de rezervare electronica a biletelor. In functie de versiune, trenurile pot fi dotate cu un vagon restaurant, un compartiment pentru familii si este configurat astfel incat fiecare pasager sa poata folosi trenul in siguranta si confortabil fara a avea nevoie de asistenta. Toate trenurile includ sisteme de alarma si supraveghere video pentru o mai buna siguranta si sunt prietenoase cu mediul, datorita eficientei energetice imbunatatite chiar si la viteze de 200 km/h.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Voievodatul Lubuskie achizitioneaza automotoare diesel de la Newag



Vicepresedintele Newag, Józef Michalik, si Maresalul Voievodatului Lubuskie, Elżbieta Anna Polek, au semnat un contract pentru livrarea a doua automotoare diesel cu trei vagoane estimate la 43 de milioane de zloti (10 milioane de euro). Conform contractului, noile automotoare diesel vor fi livrate inainte de sfarsitul lui 2020. ,,In 2020, vom avea doua trenuri ultramoderne produse de Newag. Cel mai mare volum de trafic este pe ruta Krzyż – Gorzów Wielkopolski – Berlin. Asa ca vestile sunt bune pentru nordul regiunii noastre, iar acest lucru este important datorita dezvoltarii durabile a provinciei noastre", a declarat Maresalul provinciei Lubuskie, Elżbieta Anna Polek.

Automotoarele diesel vor avea o capacitate de 400 de pasageri, inclusiv 150 de scaune, si pot atinge viteze de pana la 130 km/h. Noile vehicule vor fi dotate cu WiFi, aer conditionat, prize si porturi USB. Persoanele cu dizabilitati vor putea calatori in siguranta si confortabil deoarece interioarele trenurilor sunt adaptate nevoilor persoanelor cu mobilitate redusa. Vehiculele vor avea spatii speciale pentru biciclete. In plus, automotoarele diesel vor fi dotate cu un sistem de numarare a calatorilor, monitorizare la interior si o aplicatie care afiseaza ruta.

ClubFeroviar.ro

Ionut

SNCF a comandat 19 trenuri Bombardier



Société nationale des chemins de fer français (SNCF), in numele regiunii Hauts-de-France, a acordat companiei Bombardier un contract pentru livrarea a 19 trenuri supraetajate Omnei Premium. Conform estimarilor, primele trenuri vor fi livrate in 2022. Aceasta cerere de comanda face parte din contractul semnat in 2010 cu SNCF pentru furnizarea a pana la 860 de trenuri supraetajate catre regiunile franceze si este estimata la 256 de milioane de euro. Noile trenuri vor fi puse in serviciu pe liniile intens circulate Paris – Amiens si Paris – Saint Quentin – Maubeuge / Cambrai.

Trenul cu o lungime de 135 m pentru regiunea Hauts-de-France va avea 463 de scaune, suporturi mari pentru bagaje, o zona dedicata carucioarelor cu rotile si spatiu pentru doisprezece biciclete. Vehiculele vor putea fi cuplate cate doua, oferind astfel calatorilor 926 de locuri intr-un singur tren. Interiorul trenului are un design nou care optimizeaza beneficiile oferite calatorilor si modul in care sunt asezate scaunele. Trenurile au scaune late, cu design modern, un sistem de iluminat integrat, prize de alimentare cu energie si porturi USB. In urmatoarele luni, interioarele trenurilor vor fi vopsite in culorile regiunii, in colaborare cu un client. In plus, trenul ofera acces imbunatatit pasagerilor datorita usilor late, la nivelul peronului si datorita coridoarelor spatioase care permit deplasarea cu usurinta pe toata lungimea trenului.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Stadler si Ferrovie Nord semneaza un acord pentru 50 de trenuri



Operatorul feroviar de transport de pasageri Ferrovie Nord si Stadler au semnat un acord cadru cu o durata de 8 ani pentru furnizarea de noi trenuri diesel-electrice care vor fi utilizate in special pe liniile neelectrificate. Acordul prevede livrarea unui numar minim de 30 de trenuri si maximum 50 de trenuri, cu un pret de 6,39 milioane de euro pe unitate. Cele doua companii au semnat un contract initial, ca parte a acordului, pentru livrarea a 30 de trenuri, cu o valoare de 190 de milioane de euro. Livrarea primelor trenuri va avea loc in 2021, perioada ce include procesul de constructie si aprobare. Acordul cadru prevede si furnizarea serviciilor de mentenanta programata, dar si de mentenanta corectiva in cazul actelor de vandalism sau a accidentelor.

Noile trenuri, cu o lungime de 66.8 metri, vor fi formate din trei vagoane, cu o capacitate de 328 de pasageri, din care numarul de locuri va fi de 168. Trenurile vor fi proiectate pentru a circula cu viteze de 140 km/h. Acestea vor fi dotate cu sistem de iluminat cu LED, Wi-Fi, prize conectate la 220 V si USB, cu un sistem modern de informare a pasagerilor, precum si sistem de supraveghere. De asemenea, trenurile vor fi proiectate pentru a oferi un grad de accesibilitate ridicat pentru pasagerii cu mobilitate redusa.

Propulsia noului tren va fi oferita de un modul special (Power Pack) care este format din doua motoare diesel de ultima generatie, cu emisii scazute, care alimenteaza doua seturi de baterii. Datorita bateriilor si a tractiunii diesel-electrice, noul tren poate circula pe liniile suburbane fara a emite emisii in statii si de asemenea poate oferi energie suplimentara in timpul procesului de acceleratie. Datorita tehnologiilor utilizate, trenul va reduce emisiile CO2 cu 12.400 tone pe an, reprezentant 8.600 de autovehicule. Comparativ cu parcul de material rulant existent, consumul de combustibil va fi redus cu 30%, determinand reduceri in valoare de 3 milioane de euro pe an.

ClubFeroviar.ro

Ionut

BEI evalueaza proiectul Slovaciei de achizitie a materialului rulant

Banca Europeana de Investitii evalueaza posibilitatea de a acorda un imprumut in valoare de 35 de milioane de euro pentru a cofinanta proiectul Slovaciei de achizitie a materialului rulant in valoare de 319 milioane de euro. Proiectul care poate primi finantare din partea BEI consta in achizitia a 25 de automotoare electrice si a 21 de automotoare diesel care sa inlocuiasca materialul rulant invechit folosit in prezent in Slovacia, dar si constructia depoului pentru intretinerea materialului rulant din Zvolen. Noile trenuri vor fi folosite pentru a furniza servicii regionale in jurul oraselor Žilina si Banská Bystrica.

In martie, ŽSSK, operatorul feroviar de pasageri detinut de stat, a acordat consortiului format din Škoda Transportation si ŽOS Trnava un contract in valoare de 160 de milioane de euro pentru livrarea a pana la 25 de automotoare electrice RegioPanter care vor fi puse in operare pe reteaua feroviara regionala din Žilina. In cadrul contractului, consortiul va livra doua versiuni de automotoare electrice, ambele capabile sa atinga viteze de pana la 160 km/h. Prima versiune va avea o lungime de 80m si o capacitate de 247 de scaune, in timp ce a doua versiune va avea o lungime de 106m si o capacitate de 343 de scaune.

In octombrie, ŽSSK a comandat de la Stadler cinci automotoare tip GTW si o locomotiva multifunctionala cu tractiune prin cremaliera / tractiune prin aderenta. Vehiculele vor intra in serviciu in 2022 pe reteaua cu tractiune prin cremaliera / tractiune prin aderenta pentru trenurile electrice operate de TEŽ in Muntii Tatra, cea mai mica regiune de munti inalti din lume. Cele cinci automotoare noi au 91 de scaune si 2 spatii pentru scaune cu rotile, dar si zone multifunctionale pentru biciclete si carucioare pentru copii. In prezent, ŽSSK detine 242 de locomotive (inclusiv trenuri automotoare pentru metrou usor), 216 automotoare si 1.373 de vagoane.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Un producator de material rulant se alatura proiectului locomotivei cu hidrogen din Polonia

Producatorul polonez de material rulant H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych (FPS) a semnat o scrisoare de intentie cu PKP Cargo si compania miniera Jastrzębska Spółka Węglowa (JSW) pentru a se alatura proiectului de constructie a locomotivelor pe baza de hidrogen. Cele doua parti vor realiza impreuna lucrarile de cercetare si vor colabora pentru a produce noi tipuri de locomotive pe baza de hidrogen. JSW doreste sa lanseze productia de hidrogen la scara industriala deoarece hidrogenul poate fi extras din gazul rezultat in urma procesului de cocsificare. Hidrogenul izolat si purificat poate fi folosit pentru productia electricitatii ecologice si fara emisii, a caldurii si poate alimenta mijloacele de transport.

Compania FPS va realiza structura si constructia locomotivelor alimentate cu hidrogen, iar PKP Cargo va testa noile vehicule. Aceasta va fi prima faza inainte de constructia propriu-zisa a locomotivei pe baza de hidrogen in Polonia. ,,Incercam sa utilizam gazul rezultat in urma procesului de cocsificare pentru a produce hidrogen pur, in viitor acesta putand fi un combustibil cu emisii zero pentru materialul rulant modern folosit de PKP Cargo. Implicarea companiei FPS in acest proiect este esentiala", a declarat presedintele JSW, Daniel Ozon.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Dacă aveţi mai puţin de 18 ani, puteţi călători gratuit cu trenul în Europa. Unde vă înscrieţi şi care sunt condiţiile

Peste 12 000 de tineri în vârstă de 18 ani, dintre care aproape 450 din România, vor călători gratuit cu trenul anul viitor în Uniunea Europeană (UE) până la 30 de zile prin Programul ,,DiscoverEU". Ajuns acum la a doua ediţie, programul a fost inclus de eurodeputatul Siegfried Mureşan în bugetul UE pentru anul 2018. ,,Programul «DiscoverEU» a fost lansat anul acesta în urma unei finanţări de 12 milioane de euro pe care am solicitat-o, în calitate de negociator-şef al Parlamentul European, din bugetul UE 2018. În prima ediţie a acestui proiect, 15.000 de tineri din Europa, dintre care aproape 600 de tineri din România, au călătorit gratuit cu trenul vara aceasta în ţările membre UE. Datorită succesului înregistrat, am hotărât să lansăm astăzi o nouă sesiune de înscrieri pentru ca 12.000 de tineri din Europa, dintre care aproape 450 de tineri din România, să poată călători gratuit şi anul viitor", a declarat Siegfried Mureşan, potrivit unui comunicat de presă remis MEDIAFAX.

Înscrierile pentru a beneficia de un permis de călătorie prin Programul ,,DiscoverEU" au loc în perioada 29 noiembrie - 11 decembrie 2018 pe platforma online de înscrieri http://europa.eu/youth/discoverEU_ro.

ZF

Ionut

Siemens Mobility prezinta primul tren Mireo pentru Valea Rinului



Compania Siemens Mobility a finalizat primul tren apartinand noii platforme de trenuri regionale Mireo. In lunile urmatoare, un numar total de opt trenuri realizate in perioada anterioara productiei in serie vor fi livrate catre Centrul de Testare si Validare al companiei (PCW) din Wegberg-Wildenrath. De asemenea in cadrul PCW, trebuie realizat un program de testare extins inainte de intrarea in operare a trenurilor pe reteaua de cale ferata din Germania. In iunie 2020, trenul Mireo este asteptat sa intre in serviciu pe reteaua din Valea Rinului in sud-vestul Germaniei, operata de DB Regio. Compania DB Regio a comandat in total 24 de trenuri Mireo, fiind prima comanda pe care Siemens Mobility a primit-o pentru platforma nou-dezvoltata. Trenul Mireo va fi folosit pentru serviciul regional pe ruta Offenburg – Freiburg – Basel/Neuenburg (Elvetia) in timpul saptamanii si va opera in regiunea Kaiserstuhl din Freiburg catre Endingen/Breisach duminica.

Trenul Mireo are un design eficient din punct de vedere energetic si ecologic si o caroserie usoara din aluminiu. Aerodinamica imbunatatita a trenului, dar si componentele sale eficiente din punct de vedere energetic si managementul inteligent al sistemului electic ajuta la economisirea resurselor si reduc emisiile si zgomotul. Per total, consumul energetic poate fi redus cu aprox. 25% comparativ cu trenurile mai vechi. Materialele folosite pentru trenul Mireo il fac reciclabil in proportie de 95%. Trenurile cu trei vagoane si o capacitate de 220 de scaune sunt dotate cu ecrane late pentru informarea pasagerilor, acces la internet la bordul vehiculelor si sisteme de supraveghere (CCTV) si aer conditionat. Interiorul este spatios, vehiculele avand spatiu pentru 27 de biciclete, iar pasagerii cu mobilitate redusa vor avea acces liber catre toalete. Toate usile sunt dotate cu o rampa care elimina automat spatiul dintre tren si peron pentru a facilita accesul pasagerilor.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Trenurile Siemens pentru Rhine-Ruhr Express vor intra in serviciu



Autoritatea Feroviara Federala din Germania (EBA) a aprobat oficial automotorul electric Siemens Mobility pentru serviciul Rhine-Ruhr Express (RRX). Trenul Desiro HC va incepe serviciul regulat odata cu schimbarea mersului trenurilor la 9 decembrie 2018. Termenul limita planificat a fost respectat, iar serviciul comercial va incepe pe Linia RE 11 care leaga Düsseldorf, Duisburg, Essen, Dortmund, Hamm, Paderborn si Kassel. Pana la 43.000 de pasageri vor utiliza aceasta ruta in fiecare zi. In total, 15 trenuri vor intra in serviciu.

Noile trenuri Desiro HC ofera cu 25% mai multa capacitate decat trenurile utilizate anterior pe aceasta linie, dar si confort si avantaje imbunatatite. Serviciul digitalizat si mentenanta furnizate de Siemens Mobility garanteaza o disponibilitate de peste 99% a noilor automotoare electrice. Serviciul Rhine-Ruhr Express este primul tren din lume produs in serie dotat cu mai multe ferestre care imbunatatesc semnificativ semnalul telefoanelor mobile in trenuri. Cercetatorii Siemens Mobility au dezvoltat acest invelis special al ferestrelor care permite semnalelor radio sa treaca fara probleme prin fereastra. Solutia consta intr-o textura fina care este introdusa cu ajutorul laserului in invelisul geamului care este conductor electric si transparent. Ferestrele montate permit undelor radio sa patrunda prin geam de 500 de ori mai bine decat prin invelisul izolator termic conventional. Datorita acestei solutii speciale, pasagerii pot naviga pe internet pentru prima data fara intreruperi de semnal si fara sa mai fie nevoie de amplificatoare instalate in vagoane.

Compania Siemens Mobility va livra in total 82 de trenuri. Trenul Desiro HC este proiectat pentru un numar mare de pasageri deoarece fiecare tren are 105 m si patru vagoane si este dotat cu 400 de scaune. In timpul serviciului, doua unitati de tren vor fi cuplate pentru a crea un tren expres cu opt vagoane si 800 de scaune. In cadrul contractului in valoare de 1,7 miliarde de euro, compania Siemens Mobility va fi responsabila si cu serviciul de reparatii si intretinere a trenurilor timp de 32 de ani in cadrul facilitatii moderne de intretinere din Dortmund-Eving.

ClubFeroviar.ro