News:

.

Main Menu

Trenurile in Europa

Started by vancouver, October 29, 2016, 09:27:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

SNCF din Franţa ar vrea să lanseze TGV-urile low-cost la nivel internaţional

Aproximativ 7,6 milioane de clienţi în 2017, 12 milioane în acest an şi 25 de milioane în jurul anului 2020: Ouigo, TGV-ul low cost al SNCF, compania naţională de căi ferate a Franţei, a câştigat în câţiva ani o poziţie centrală în strategia acesteia, potrivit Les Echos. Acum, compania analizează posibilitatea dezvoltării acestei oferte pe alte pieţe feroviare din Europa pe fondul liberalizării pieţei. Spania ar putea fi prima ţară vizată. Grupul francez nu se va angaja pe pieţele externe fără parteneri locali.

ZF

Ionut

Compania elvetiana SOB comanda 12 trenuri suplimentare Flirt



Companiile Schweizerische Südostbahn (SOB) si Stadler au semnat un contract pentru livrarea a 12 trenuri suplimentare Flirt. Aceste vehicule constau in sapte automotoare Flirt cu opt vagoane de culoare aramie, numite Traverso, si 5 trenuri Flirt cu patru vagoane de culoare argintie. Trenurile moderne cu opt vagoane de mare distanta Traverso sunt dotate cu 359 de scaune, dintre care 68 la clasa I (asezare de tip 2+1). Toate scaunele sunt dotate cu prize electrice. Trenurile vor avea si doua spatii tip restaurant si o zona pentru familii. Aceste vehicule sunt in conformitate cu cele mai noi legi europene privind accesul nediscriminatoriu pentru persoanele cu dizabilitati. Vehiculele vor fi dotate cu un sistem de informare format din cel putin patru si pana la sapte ecrane per vagon. Compania SOB va opera trenurile de mare distanta Traverso pe ruta Voralpen-Express care leaga St. Gallen de Lucerne incepand cu 15 decembrie 2019, pe ruta Muntele Gotthard incepand cu 13 decembrie 2020 si intre Chur si Berne, de la jumatatea lui decembrie 2021.

In iunie 2016, SOB a comandat sase automotoare electrice cu opt vagoane si cinci automotoare electrice cu patru vagoane, toate cu podea joasa, de la Stadler, pentru a putea sa inlocuiasca vehiculele vechi, unele dintre acestea fiind mai vechi de 40 de ani, odata cu schimbarea mersului trenurilor pentru 2019. Trenurile cu opt vagoane vor calatori pe ruta Voralpen-Express intre St. Gallen si Lucerne, imbunatatind calitatea si confortul calatoriei in regiunea prealpina. Automotoarele cu patru vagoane pot transporta 197 de pasageri, dintre care 22 de persoane la clasa I. Incepand cu 13 decembrie 2020, compania SOB va opera si noile trenuri Traverso in colaborare cu SBB pe linia de mare distanta care leaga Basel sau Zurich traversand ruta Gotthard catre Locarno. In decembrie 2017, SOB a accesat o optiune de comanda a 11 trenuri Traverso suplimentare cu opt vagoane pentru aceasta ruta. Chur-Zurich-Berna este a doua linie pe care SOB va opera in numele SBB. Compania SOB acceseaza o a doua optiune din cadrul contractului de livrare pentru sapte trenuri Traverso de mare distanta cu opt vagoane si cinci trenuri Flirt cu patru vagoane.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Alstom va livra noi trenuri regionale in Luxemburg



Producatorul francez de material rulant a castigat un contract pentru furnizarea a 34 de trenuri regionale supraetajate de mare capacitate din clasa Coradia pentru Caile Ferate Luxemburgheze (CFL) in valoare totala de 360 de milioane de euro. Noul parc de vehicule va include trenuri cu o lungime de 80 si 160 de metri care vor fi livrate incepand cu decembrie 2021. Trenurile, capabile sa atinga o viteza maxima de 160 km/h, vor circula pe reteaua nationala, dar si in Belgia si Franta.

Vehiculele indeplinesc cele mai ridicate standarde de interoperabilitate si vor fi dotate cu sistemele de semnalizare ERTMS (ETCS level 2 – baseline 3) si TBL1+. Noile trenuri pentru CFL apartin clasei de trenuri modulare Coradia, fabricate de Alstom si care au o expertiza de peste 30 de ani. Peste 2.300 de trenuri Coradia sunt in prezent in operare in noua tari europene, dar si in Canada.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Franta va lansa, pana in 2022, trenuri cu celule de hidrogen

SNCF promite ca primul tren cu celule de hidrogen va circula pe retelele regionale pana in 2022. Cu ocazia unei reuniuni a operatorilor regionali, presedintele executiv al TER, Frank Lacroix si vice-presedintele executiv al SNCF, Pierre Izard, au anuntat lansarea unui studiu de fezabilitate. In plus, cei doi vor colabora cu regiunile franceze pentru a defini specificatiile pentru utilizarea trenurilor cu celule de hidrogen, in functie de necesitati. 50% din parcul de material rulant de pe reteaua regionala TER este compus in prezent din trenuri diesel, in timp ce 20% sunt bi-modale (diesel si electrice), insa presedintele SNCF, Guillaume Pepy, a anuntat recent ca operatorul national are ca obiectiv inalturarea completa a trenurilor diesel pana in 2035.

Multe detalii pe ClubFeroviar.ro

Ionut

A fost prezentat proiectul trenului pe baza de hidrogen pentru Marea Britanie



Alstom si Eversholt Rail au prezentat proiectul noului tren pe baza de hidrogen pentru piata din Marea Britanie, denumit Breeze. Trenul va fi o conversie a trenurilor existente Clasa 321, o reinterpretare a unuia dintre cele mai fiabile trenuri britanice pentru a crea un tren care sa raspunda cerintelor actuale. Aceste vehicule ar putea circula in Marea Britanie chiar din 2022 fara sa elibereze emisii poluante, ci doar apa. Conversia materialului rulant va fi realizata de Alstom, in parteneriat cu Eversholt Rail. Centrul Alstom din Widnes va realiza conversia trenurilor Breeze, generand locuri de munca calitative in acest sector emergent. Vehiculele Clasa 321 se potrivesc perfect pentru conversia in trenuri pe baza de hidrogen datorita caracteristicilor, dimensiunii parcului de material rulant si disponibilitatii.

,,Tehnologia trenului pe baza de hidrogen este o inovatie extraordinara care are potential sa transforme calatoria pe calea ferata intr-una mai curata si mai verde prin reducerea emisiilor de dioxid de carbon. Alaturi de industrie, dorim sa stabilim felul in care trenurile cu hidrogen pot juca un rol important in viitor, oferind servicii mai bune pe rutele rurale si interurbane", a declarat parlamentarul Andrew Jones, reprezentant al Ministerului Transportului Feroviar din Marea Britanie. ,,Trenul Breeze va fi un tren cu emisii 0 pentru Marea Britanie cu aspect modern, elegant. Calea ferata trebuie sa reduca emisiile poluante, iar Guvernul a stabilit un obiectiv corect in acest sens, acela de eliminare a materialului rulant diesel pana in 2040. Trenurile pe baza de hidrogen ofera solutia ideala pentru rutele care, cel mai probabil, nu vor beneficia de electrificare. Solutia noastra inovatoare permite incadrarea in gabaritul de incarcare britanic, ceea ce inseamna ca vor putea circula in curand pe reteaua de cale ferata din Marea Britanie", a declarat Nick Crossfield, Director Executiv Alstom pentru Marea Britanie si Irlanda.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Spania aloca aproximativ 170 milioane euro pentru achizitionarea a 22 de locomotive



ADIF Alta Velocidad, administratorul spaniol al liniilor de mare viteza, a lansat o licitatie in valoare de 167,79 milioane de euro pentru achizitionarea a 22 de locomotive, capabile sa ruleze cu viteza de 160 km/h. Materialul rulant va fi utilizat pentru activitati precum verificarea liniilor, tractare a unor trenuri blocate, dar si pentru mentenanta (tractarea trenurilor de lucru de pana la 600 de tone). Locomotivele vor circula pe linii cu ecartament standard (1435 mm) si vor desfasura diverse servicii pe liniile conventionale si pe cele de mare viteza.

Locomotivele din ofertele producatorilor trebuie sa atinga o viteza egala sau mai mare de 160 km/h și sa aiba la baza tehnologii suficient de experimentate in operațiunile feroviare. In componentele principale, cum ar fi boghiurile si echipamentul energetic, amestecarea tehnologiilor de baza din surse diferite a caror integrare nu a fost dovedita nu va fi permisa, informeaza ADIF Alta Velocidad. Locomotivele vor trebui sa fie echipate cu sistemul ERTMS.

Termenul limita pentru furnizarea primelor doua locomotive va fi de 36 de luni de la semnarea contractului. De asemenea, furnizorul va trebui sa asigure mentenanta celor 22 de locomotive pe o perioada de opt ani de la livrarea primelor doua locomotive.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Alstom a livrat ultimul tren Coradia Nordic operatorului suedez Skånetrafiken



Compania Alstom a livrat ultimul tren Coradia Nordic din cele 30 de trenuri regionale suplimentare companiei Skånetrafiken, autoritatea de transport public regional si operatorul de transport din sudul Suediei. Completarea comenzii din 2015, care se adauga parcului existent de 69 de trenuri, a ridicat numarul trenurilor Coradia Nordic care apartin Skånetrafiken la 99. Fiecare tren Coradia Nordic livrat companiei Skånetrafiken este format din patru vagoane, are o lungime de 74 m si o capacitate de pana la 510 pasageri. Trenul atinge o viteza maxima de 160 km/h. Clasa Coradia este caracterizata de modularitate, siguranta si performanta, dar si un nivel de reciclabilitate de 98%. Trenurile au fost construite la fabrica Alstom din Salzgitter, Germania.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Căile Ferate Elvețiene se gândesc să lanseze taxi-uri zburătoare care să transporte pasageri

​SBB, compania feroviară națională a Elveției, analizează posibilitatea de a lansa taxi-uri zburătoare pentru a transporta pasagerii de la gară până la destinația lor din oraș, scrie publicația Sonntags Zeitung citată de Bloomberg. Un prototip există deja și poate transporta cinci persoane, dar multe obstacole vor trebui depășite pentru ca serviciul să devină realitate. SBB testează soluția împreună cu compania Lilium, a confirmat un purtător de cuvânt al companiei de căi ferate. Lilium a produs prototipul care este o dronă electrică de mari dimensiuni care poate ateriza și decola precum un elicopter și face foarte puțin zgomot, fiind potrivită pentru oraș. Evident că mai este drum lung până la obținerea autorizațiilor și, dacă un astfel de serviciu va primi undă verde, vor mai trece câțiva ani până la implementare.

De precizat că mai multe topuri au pus SBB în fruntea companiilor feroviare europene în funcție de calitatea serviciilor.

Hotnews

Ionut

Stadler va livra automotoare diesel in Italia



Compania Ferrovie Appulo Lucane (FAL) va achizitiona patru automotoare diesel cu ecartament ingust si trei vagoane produse de Stadler in cadrul unui contract care include si o optiune pentru alte patru trenuri. Trenurile comandate vor fi livrate in 24 de luni. Odata cu aceste patru trenuri noi, FAL va avea in total 23 de vehicule diesel cu ecartament ingust de ultima generatie, acesta fiind cel mai mare si mai modern parc de vehicule cu ecartament ingust din Italia. Vehiculele vor fi utilizate pe reteaua cu ecartament ingust de 950-mm din Apulia si regiunea vecina Basilicata (sudul Italiei) pe liniile care includ ruta Bari-Altamura-Matera.

Trenurile au o lungime de 52,5 metri si sunt dotate cu motoare diesel puternice, cu emisii scazute in conformitate cu standardele de emisii IIIB. Trenurile pot fi cuplate pentru tractiune dubla sau tripla daca este necesar din motive operationale. Aproximativ 50% din spatiul acestora este low-floor pentru a facilita accesul pasagerilor. Vehiculele au o greutate pe sarcina de 12 tone ajutand la protejarea infrastructurii. Trenurile sunt dotate cu aer conditionat si pot transporta 154 de pasageri pe scaune, avand o capacitate totala de 306 pasageri.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Siemens Mobility si DB Cargo semneaza un acord pentru 100 de locomotive



Siemens Mobility si DB Cargo au semnat un acord cadru pentru achizitia a 100 de locomotive multisistem, comanda initiala fiind pentru 40 de locomotive Vectron. Livrarea vehiculelor va incepe din februarie 2019 si va fi finalizata in iunie 2020. Noile locomotive vor fi oferi servicii de transport transfrontalier in cateva state europene. Locomotivele comandate de DB Cargo vor atinge viteze de 160 km/h si sunt echipate cu sistemele de control existente pe reteaua nationala, dar si cu ETCS. "In vara lui 2017, DB Cargo a comandat 60 de locomotive de la Siemens Mobility. Semnarea unui nou acord cadru confirma succesul finalizarii acelui proiect si fiabilitatea locomotivelor noastre", a declarat Sabrina Soussan, CEO al Siemens Mobility.

Cu Siemens Mobility, DB Cargo implementeaza un alt proiect important care vizeaza segmentul de digitalizare. Anul trecut, cele doua companii au semnat un contract pentru echiparea a 30.000 de vagoane de marfa cu solutia pe baza de senzori, CTmobile, care ofera operatorului informatii in timp real privind pozitia si locatia vagoanelor de marfa. Contractul include o optiune pentru inca 50.000 de vagoane de marfa. Pana in prezent, Siemens Mobility a vandut 800 de locomotive Vectron catre 41 clienti. Acestea sunt autorizate in Austria, Bulgaria, Croatia, Cehia, Elvetia, Finlanda, Germania, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Romania, Serbia, Slovacia, Slovenia, Suedia, Turcia si Ungaria.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Belarus comanda 10 trenuri Flirt



Compania de Cale Ferata din Belarus si Stadler au semnat un contract pentru furnizarea a 10 trenuri Flirt cu cate cinci vagoane. Primul tren va fi livrat la sfarsitul lui 2020. Noile trenuri vor fi puse in operare pe cele mai aglomerate linii electrificate din reteaua feroviara a tarii. Trenurile Flirt cu sapte vagoane care circula din 2016 pe ruta Minsk-Gomel vor servi ca baza de platforma pentru noile trenuri. Acestea au o lungime de 92,96 metri si o latime de 3,48 metri, cu o capacitate de 260 de locuri fiecare, din care 16 locuri vor fi disponibile pentru clasa I. Vagoanele destinate clasei I vor fi dotate cu butoane speciale pentru transmiterea semnalelor audio-video catre conductor. Vor exista spatii speciale pentru bagaje de mari dimensiuni. Trenurile vor fi echipate cu Wi-Fi.

O caracteristica distinctiva a noilor trenuri este instalarea automatelor de vanzare a biletelor intr-un compartiment pentru pasageri. Pentru cresterea eficientiei operarii materialului rulant, vor fi transmise catre un server al companiei de cale ferata informatii privind locatia trenului, consumul energetic si ruta acestuia. De asemenea, trenurile care vor fi livrate vor corespunde cerintelor de reglementare tehnica valabila pentru Uniunea Vamala. In prezent, Caile Ferate din Belarus detin 18 trenuri Flirt.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Alstom isi prezinta trenul cu hidrogen altor state germane

Incepand cu ianuarie si pana la jumatatea lui februarie, trenul Coradia iLint este in turneu in Germania, compania Alstom prezentandu-si astfel tehnologia pe baza de hidrogen gata pentru implementare in sase state federale cu scopul de a testa alternativa fara emisii pentru liniile neelectrificate. Turul va incepe in statul Renania – Palatinat si va continua in Baden-Württemberg, Saxonia, Turingia, Berlin si Brandenburg. ,,Aceasta prezentare este o ocazia foarte buna pentru pasageri, media si factorii politici sa cunoasca trenul pe baza de hidrogen Coradia ILint. Tehnologia noastra este gata de implementare. Ea reprezinta o alternativa prietenoasa cu mediul pentru liniile neelectrifcate sau electrificate partial si ofera confort imbunatatit calatorilor datorita faptului ca trenul este mult mai silentios decat un automotor diesel conventional", a declarat Jörg Nikutta, Director Executiv Alstom pentru Germania si Austria.

Incepand cu septembrie 2018, primele doua trenuri pe baza de hidrigen se afla in serviciu regulat de transport pasageri pe reteaua Elbe-Weser. Incepand cu 2021, Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen (LNVG) va utiliza 14 trenuri Coradia ILint pentru transportul calatorilor intre Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde si Buxtehude cu trenurile ecologice pe baza de hidrogen. Coradia ILint a fost dezvoltat de echipele Alstom din Salzgitter, centrul de competenta al Alstom pentru trenurile regionale, si din Tarbes (Franta), centrul de competenta al Alstom pentru sistemele de tractiune.



ClubFeroviar.ro

Ionut

PKP Cargo cumpara alte 5 locomotive Vectron



PKP Cargo a semnat un contract in valoare de 112 milioane de zloti (26 milioane de euro) pentru achizitia a cinci locomotive Vectron multisistem furnizate de Siemens Mobility. Contractul include serviciile de intretinere si este o optiune a contractului initial semnat in septembrie 2015 in cadrul caruia PKP Cargo a achizitionat 15 locomotive Vectron multisistem si care includea posibilitatea de achizitionare a alte 5 locomotive. Primele locomotive vor fi livrate la jumatatea acestui an. Locomotivele, cu o viteza maxima de 160 km/h si dotate cu ETCS, vor fi utilizate pe coridorul nord-sud. In Polonia, locomotivele Vectron sunt operate de PKP Cargo, DB Cargo Polska si Lotos Kolej – inchiriate de la Industrial Division. In total, 44 de locomotive Vectron au fost achizitionate in Polonia.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Siemens Mobility va livra 56 de trenuri regionale companiei Go-Ahead



Subsidiara germana a companiei Go-Ahead a selectat Siemens Mobility pentru livrarea a 56 de automotoare regionale dintre care 44 de trenuri electrice Mireo cu trei vagoane si 12 trenuri electrice supraetajate cu cinci vagoane Desiro HC. In cadrul contractului in valoare de 400 de milioane de euro, noile trenuri vor intra in serviciu in decembrie 2022 pe rutele electrificate ale ,,retelei feroviare Augsburg" in sud-vestul Bavariei. Trenurile sunt proiectate pentru a circula pe liniile Ulm – Augsburg – Munchen, Würzburg – Ansbach – Treuchtlingen – Donauwörth – Augsburg, dar si Aalen – Nördlingen – Donauwörth. Toate trenurile sunt proiectate pentru a raspunde cererii de transport in crestere din regiune. Trenurile supraetajate care vor intra in operare pe rutele catre si dinspre Munchen vor furniza o crestere substantiala a capacitatii de transport pe scaune.

Trenurile Mireo au 216 scaune, iar cele Desiro HC au 538 de scaune; 18 biciclete pot fi transportate in acelasi timp intr-un tren Mireo si 25 intr-un tren Desiro HC. Fiecare tren este dotat cu o zona multifunctionala in fiecare vagon. Ambele tipuri de trenuri pot fi combinate permitandu-i operatorului sa se adapteze in functie de solicitarile pasagerilor: pot fi combinate pana la patru trenuri Mireo cu trei vagoane sau maxim doua trenuri Mireo cu un tren Desiro HC. Daca este necesara mai multa capacitate, se pot combina doua trenuri Desiro HC. Toate trenurile sunt fara bariere pentru persoanele cu mobilitate redusa. De asemenea, trenurile au o platforma la bord pentru a oferi persoanelor in scaune cu rotile acces in statiile cu peroane joase.

ClubFeroviar.ro

Ionut

In 2018, Alstom a livrat 150 de vehicule din fabricile sale nemtesti



In 2018, Alstom a livrat la timp 150 de vehicule din fabricile sale din Germania. Trenurile regionale Coradia Lint pentru retelele diesel din Saxonia-Anhalt si Augsburg, trenurile regionale Coradia Continental pentru Hessische Landesbahn, metrourile DT5 pentru Hamburg, locomotivele Prima H3 si trenurile regionale Coradia Nordic pentru Suedia au iesit din fabrici la timp si au intrat in serviciu comercial.

Detalii pe ClubFeroviar.ro