News:

.

Main Menu

Trenurile in Europa

Started by vancouver, October 29, 2016, 09:27:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Stadler câștigă un contract de service pentru 100 de trenuri din Norvegia



Stadler a câștigat contractul de service pentru mai mult de 100 de trenuri FLIRT în Norvegia de la operatorul feroviar Vy, fost NSB, fiind cea mai mare flotă unică pe care Stadler a contractat-o vreodată. Contractul acoperă trenurile FLIRT comandate de NSB de la Stadler în 2008 și livrate continuu în anii următori. Stadler va începe întreținerea trenurilor în trimestrul I al anului 2020. Unitățile multiple cu cinci vagoane electrice operează în principal în zona mai mare a orașului Oslo. Domeniul de activitate include întreținerea completă, întreținerea preventivă și corectivă, cu excepția reparațiilor boghiurilor. Contractul va dura până la sfârșitul anului 2024, inclusiv opțiunile, și va avea o valoare de aproape 100 de milioane de franci.

Mobilitate.eu

Ionut

Căile ferate slovene și Stadler au semnat un contract pentru încă 26 de trenuri electrice și diesel



Luni, 27 mai, Stadler a semnat un acord pentru a cumpăra 26 de trenuri de călători noi. Valoarea totală a trenurilor comandate este de 151 milioane EUR, fără TVA. La semnarea contractului, Stadler a fost reprezentat de directorul de vânzări și marketing Peter Jenelten și directorul de vânzări pentru Europa Centrală și de Est, Željko Davidović. De la Căile Ferate slovene contractul a fost semnat de directorul SŽ-Pasager Darja Kocjan.

Datorită naturii speciale a trenurilor de-a lungul rețelei feroviare din Slovenia, Căile Ferate slovene au comandat mai multe tipuri de trenuri, 10 electrice și 16 diesel. Contractul pentru primele 26 de trenuri a fost semnat la SŽ deja în luna aprilie a anului trecut. În total, în următorii ani, vor exista 52 de trenuri moderne de călători pe liniile din Slovenia. Primul tren nou va fi testat la sfârșitul acestui an în rețeaua feroviară slovenă.

Achiziționarea de trenuri noi este doar prima parte a modernizării. În plus față de trenurile moderne, compania va oferi pasagerilor multe alte noutăți. Cea mai nouă inovație, de exemplu, este că biletele pot fi achiziționate online și pe dispozitive mobile și se intenționează instalarea unei harți inovative a rețelei pe întreg teritoriul Sloveniei. Prin interconectarea noilor servicii și cu trenurile modernizate și noi, vor putea fi rezolvate cele mai multe probleme pe cele mai aglomerate rute în mod eficient și același nivel al calității călătoriei va fi de asemenea oferit călătorilor pe liniile locale care nu au fost încă electrificate.

Mobilitate.eu

Ionut

Ferrovie Nord Milano (FNM) comandă încă 5 rame Stadler Flirt



Ferrovie Nord Milano (FNM) a exercitat o primă opțiune în baza acordului-cadru semnat în noiembrie 2018. Contractul pentru 5 noi trenuri diesel-electrice FLIRT include și un contract de întreținere complet. FNM va transfera opțiunea de cumpărare către Ente Autonomo Volturno (EAV), care o va opera în regiunea Napoli. Stadler anunță astfel că propriile trenuri vor fi lansate în curând în regiunea Napoli pentru prima dată. Cu acest contract, trenurile Stadler de ultimă generație vor opera în 11 regiuni italiene.

Mobilitate.eu

Ionut

TSA Motors va livra 256 de motoare pentru trenurile Stadler Flirt 4 ce vor circula pe S-Bahn Hanovra



Anul trecut, producătorul elvețian de material rulant feroviar Stadler Rail a câștigat licitația pentru S-Bahn din Hanovra și va furniza 64 de vehicule noi FLIRT care vor intra în serviciu în 2021. Acest contract marchează o comandă pe scară largă pentru producătorul austriac de motoare TSA Motors cu un total de 256 motoare de tracțiune de tip FLIRT 4.

Compania germană Transdev a câștigat o licitație publică la nivel european pentru exploatarea căii ferate S-Bahn Hanovra. De la sfârșitul anului 2021, acesta va opera cele 12 linii din și în jurul orașului din Saxonia Inferioară. Trenurile electrice multiple cu trei vagoane, cu o lungime totală de 68 de metri, au 8 uși pe fiecare parte și sunt capabile să transporte până la aproape 400 de pasageri. Intrarea și interiorul vehiculelor sunt complet lipsite de obstacole. Noile trenuri vor fi echipate cu tehnologie CCTV și vor funcționa la o viteză maximă de 160 km / h.

Mobilitate.eu

Ionut

Bombardier și EuroTunnel au semnat contractul pentru modernizarea trenurilor PAX Shuttle



Ca parte a programului intermediar 2018-2026, Eurotunnel a semnat un contract cu Bombardier Transportation pentru modernizarea a 9 trenuri PAX Shuttle. Compuse în total de 254 de vagoane, fiecare navetă de 800 de metri este alcătuită 4 vagoane cu pasagerii rămași în vehiculele lor în timpul trecerii prin canal timp de 35 de minute. În perioada de 25 de ani de la deschiderea Tunelului de pe Canalul Mânecii, fiecare navetă a călătorit în medie cu 300 de călătorii dus-întors pe lună și a permis celor 236 de milioane de pasageri să călătorească foarte confortabil între Franța și Marea Britanie.

Contractul este evaluat la 150 de milioane de euro (171 milioane dolari SUA) pe o perioadă de șapte ani. Livrările de trenuri modernizate vor începe la mijlocul anului 2022 și vor continua până la mijlocul anului 2026. Echipele de la Bombardier France și Belgia au proiectat și construit inițial aceste vehicule unice în anii 90 și au lansat activitățile Bombardier în Franța. În acest an, compania sărbătorește 30 de ani de la înființarea sa la Crespin în regiunea Hauts-de-France.

Bombardier va fi responsabil pentru modernizarea a 26 de vagoane pe fiecare din cele nouă navete, dintre care 12 vagoane pentru autocare, microbuze, rulote și vehicule cu înălțime mai mare de 1,85 metri, 12 vagoane pentru autoturisme și motociclete, camioane cu încărcătură pe punte, în plus față de două vagoane cu încărcătoare de rezervă. În calitate de consultant tehnic al proiectului, Bombardier va conduce operațiunile de integrare și modernizare, cu excepția încărcătoarelor cu platformă unică, și va conduce la proiectarea tehnică și achizițiile pentru echipamentele de la bord.

Eurotunnel va întreprinde proiectarea și achiziționarea de echipamente-cheie, cum ar fi frânele, ușile, ușile antiincendiu, detecția incendiilor, HVAC și încărcătoarele cu două punți. Eurotunnel va gestiona procesul de omologare a vagoanelor modernizate cu autoritățile competente. Bombardier va furniza suportul tehnic pentru pregătirea documentației necesare.

Mobilitate.eu

Ionut

Operatorul feroviar Hupac își digitalizează planificarea rutelor cu soluții de la Nexxiot



Operatorul de rețea intermodală elvețian, Hupac intenționează să își automatizeze procesele de planificare a rutelor și de gestionare a traficului prin utilizarea datelor senzorilor și a analizelor furnizate de Nexxiot. Hupac utilizează deja senzori independenți de la Nexxiot pentru a furniza actualizări în timp real de la vagoanele echipate cu dispozitive. Acești senzori trimit mesaje de informații cum ar fi locația, evenimentele de impact, trecerile de frontieră și kilometrajul la fiecare cinci minute. Specialistul în transportul feroviar va integra pe deplin soluția software Nexxiot în sistemele sale de management al încărcăturii interne pentru a anticipa întârzierile, a ruta și a gestiona traficul.

Detalii pe Mobilitate.eu

Ionut

Budamar achizitioneaza 5 locomotive Vectron MS



Compania slovaca Budamar a comandat cinci locomotive Vectron multisistem si negociaza cu Siemens Mobility achizitionarea altor locomotive, a declarat Peter Malec, Presedintele Consiliului de Administratie al Budamar Logistics, fara a da mai multe detalii. Valoarea locomotivelor comandate este de 20 de milioane de euro, pretul unei locomotive fiind de 4 milioane de euro. Locomotivele Vectron sunt detinute oficial de Slovenská plavba a prístavy, un alt grup Budamar inchiriindu-le de la aceasta. Portofoliul grupului Budamar include companii mari precum Lokorail, Central Railways si Inter Cargo, Slovenská plavba a prístavy, un operator de servicii de transbordare sloven, compania care ofera servicii de intretinere a vagoanelor ŽOS Vrútky si producatorul de vagoane Tatravagónka. Pana in prezent, grupul folosea doar vehicule inchiriate, insa acum detine cele mai moderne unitati produse in Europa.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Sqills care lucrează cu Rail Delivery Group pentru a transforma călătoriile feroviare din întreaga rețea din Marea Britanie

Sqills, furnizor olandez de inventar, software de ticketing și rezervare pentru industria feroviară și de transport cu autobuzul, anunță că va implementa platforma SaaS (S3 Passenger) pentru serviciile feroviare din Marea Britanie. Implementarea acestei platforme este unul dintre cele mai importante proiecte de inovare din industria feroviară din Marea Britanie. Motivatorul principal pentru implementarea acestei noi platforme de gestionare a inventarelor este modernizarea platformei de rezervări pentru serviciile feroviare din Marea Britanie pentru a oferi pasagerilor mai multe opțiuni și mai multă flexibilitate pentru o experiență îmbunătățită a călătoriilor în anii următori.

Rail Delivery Group (RDG) reunește companiile care conduc sistemul feroviar britanic pentru a oferi o cale ferată mai bună pentru pasageri. Toți operatorii de trenuri din Marea Britanie sunt membri ai RDG, iar implementarea platformei Sqills va acoperi toate serviciile din întreaga țară. În urma unui amplu proces de licitație și a unui proiect de cercetare de 4 luni, proiectul de implementare de 18 luni, care va înlocui serviciul național de rezervare (NRS), a început acum.

Detalii pe Mobilitate.eu

Ionut

Irlanda lanseaza cea mai mare licitatie de material rulant

Compania nationala de cai ferate din Irlanda, Iarnród Éireann, si Autoritatea Nationala de Transport (NTA) au lansat o licitatie pentru achizitia a pana la 600 de vagoane electrice/pe baza de baterie-electrice. Noile vehicule pentru transportul de navetisti vor fi o combinatie intre automotoarele electrice (EMU) si automotoarele pe baza de baterie electrica (BEMU). In cadrul licitatiei, va fi semnat un acord cadru pe 10 ani cu un singur ofertant. Contractul va include si serviciile tehnice si livrarea pieselor de schimb pe o perioada de pana la 15 ani.

DART Expansion, o investitie de 2 miliarde de euro in cadrul Project Ireland 2040, va contribui la transformarea capacitatii retelei feroviare prin investitii in pana la 300 de vagoane noi, electrificarea liniilor catre Maynooth, M3 Parkway, Hazelhatch si Drogheda, dar si alte lucrari de infrastructura care vor permite cresterea numarului de trenuri care opereaza in Zona Extinsa a Dublinului.

Iarnród Éireann si NTA cauta optiuni pe termen scurt pentru a raspunde cererii record de pe caile ferate irlandeze. Negocierile dintre Iarnród Éireann si furnizorul sau sunt in desfasurare si vizeaza o comanda pentru cel putin 41 de vagoane intercity suplimentare care sa completeze parcul de material rulant existent de 234 de vehicule care va intra in serviciu incepand cu 2021. In plus, NTA a mai lansat o licitatie pentru o posibila achizitie de trenuri second-hand care implica si modificarea vehiculelor, mai ales pentru ca ecartamentul irlandez difera de cel al retelelor feroviare din alte tari.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Cehii de la Leo Express arată primele fotografii ale noului tren care le este făcut de chinezi



Operatorul feroviar ceh Leo Express a dezvăluit primele fotografii ale trenului său construit de o firmă din China. Vehiculul se fabrică la fabrica China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC) din Zhuzhou. Trei trenuri realizate de CRRC sunt programate să fie livrate în Cehia în a doua jumătate a anului. Vehiculele vor fi puse în funcțiune în 2020, potrivit railtech.com. Procesul de fabricație se află în faza finală. Ulterior, trenurile vor fi livrate cu vapoare din China în Cehia. Data exactă nu este definită încă, dar Leo Express le așteaptă în a doua parte a anului. Noile trenuri vor fi testate pe circuitul de la Velim pentru obținerea certificării. Leo Express poate folosi și o opțiune pentru achiziția altor 27 de trenuri.

Detalii pe ClubFeroviar.ro

Ionut

Hitachi și Bombardier vor livra 14 trenuri de mare viteza Frecciarossa 1000 în Italia



Hitachi Rail SpA și Bombardier Transportation, într-un parteneriat care presupune implicarea companiilor de 60% și, respectiv, 40%, vor furniza 14 trenuri Frecciarossa 1000 (cunoscută și ca ETR 1000), precum și un contract de întreținere de zece ani pentru noile trenuri. Valoarea totală a contractului este de aproximativ 575 de milioane de euro (643 milioane dolari SUA), cu o cotă de Bombardier de 233 de milioane de euro (261 milioane dolari SUA), iar acțiunea Hitachi este de 342 de milioane de euro.

Precum flota curentă Frecciarossa 1000, toate cele 14 trenuri de mare viteză vor fi construite în Italia. Frecciarossa 1000 a stabilit noi standarde în ceea ce privește performanța, eficiența de operare și confortul pasagerilor. Fiecare tren are o lungime totală de aproximativ 200 de metri, capacitate pentru aproximativ 460 de pasageri și este capabil de viteze comerciale de până la 360 km / h. Tehnologiile avansate de aerodinamică și de economisire a energiei oferă trenului un randament de operare de neegalat. Există WiFi pe bord, o sală de ședință și o zonă de bistro.

Nu numai că Frecciarossa 1000 este cel mai rapid tren de mare viteză din Europa, dar este și cel mai silențios, cu vibrații minime. Trenurile sunt proiectate și construite în Italia și pot fi operate pe rețele feroviare de mare viteză echipate cu tehnologie cu mai multe tensiuni care îndeplinesc toate cerințele STI.

Mobilitate.eu

Ionut

Thello în Franța. Filiala Trenitalia vrea să opereze trenuri de mare viteză pe ruta Paris – Milano

Filiala Trenitalia, Thello în Franța vrea să opereze două perechi de trenuri de mare viteză între Paris – Gare de Lyon și Milano, începând din iunie 2020. "Acest serviciu are ca ambiție principal extinderea ofertei de transport international a Trenitalia", subliniază compania, adăugând că "cel puțin pentru primii ani de exploatare, clientele italiană este vizată în principal de acest serviciu".

Directorul general al Thello, Roberto Rinaudo, și-a anunțat anul trecut în fața jurnaliștilor intenția de a introduce linii de mare viteză internaționale din Franța până în 2020, începând cel mai probabil cu Paris – Milano și Paris – Bruxelles. De asemenea, Thello este interesată de Paris – Bordeaux, spunea el la vremea respective. La rândul ei, SNCF Réseau a indicat în martie că este în negocieri cu doi operatori feroviari care ar putea ajunge pe piața franceză a marilor linii nesubvenționate – cu precădere cea a trenurilor de mare viteză – care se va deschide concurenței la sfârșitul lui 2020.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Talgo confirmă ofertarea cu trenul AVRIL pentru proiectul High Speed Two (HS2)



Producătorul feroviar de mare viteză, Talgo, a confirmat faptul că AVRIL, platforma sa de ultimă generație de material rulant, reprezintă baza ofertei companiei – prezentată la 5 iunie 2019 – pentru furnizarea parcului de trenuri britanic pentru High Speed Two (HS2), prima faza. Talgo este renumit pentru calitatea distinctivă a produselor pe care le fabrică, iar AVRIL reprezintă cea mai recentă evoluție a trenurilor de mare viteză, utilizată în prezent în Spania, Arabia Saudită și Asia Centrală. Trenurile Talgo prezintă o tehnologie unică, dovedită de mulți ani, care asigură experiența și confortul de clasă mondială pentru pasageri, maximizând capacitatea de așezare și minimizând amprenta de carbon și costurile de întreținere.

Compania este principalul producător de pe piața spaniolă de material rulant foarte rapid, ultra-competitivă; singurul din lume în care sunt prezenți aproape toți furnizorii globali. AVRIL a fost aleasă de Renfe, una dintre cele mai importante companii de operare a trenurilor din Europa, pentru a forma nucleul flotei de foarte mare viteză, cu 30 de trenuri aflate în construcție, pentru care Talgo va oferi un suport complet de întreținere pe parcursul vieții proiectate de 30 de ani.

Mobilitate.eu

Ionut

Bombardier și Hitachi au ofertat pentru construcția trenurilor de mare viteză High Speed Two (HS2)



Doi giganți feroviari din Marea Britanie prezintă o propunere de tren britanic High Speed Two (HS2), care ar fi cea mai avansată și mai bine orientată ofertă feroviară pentru clienți în Marea Britanie. Contractul, în valoare de £ 2,75 miliarde, este de a proiecta, construi și exploata cel puțin 54 de trenuri pentru Faza One a HS2.

Hitachi a pionierat trenurile japoneze de renume mondial Shinkansen, în timp ce Bombardier oferă o profunzime de experiență internațională de la trenurile sale de mare viteză care operează în Europa și pe cea mai mare rețea din lume din China. În 2015, cele două companii au livrat împreună Frecciarossa (Arrow Red) ETR1000 pentru Trenitalia, care este cel mai rapid și cel mai silențios tren de mare viteză în Europa. Operând la viteze de până la 360 kmh, a transformat experiența și conectivitatea pasagerilor în Italia. Succesul său a fost recunoscut de Trenitalia, plasând o nouă comandă în iunie 2019 pentru 14 trenuri noi, sporind serviciile de mare viteză Frecciarossa (Red Arrow) în Italia.

Mobilitate.eu

Ionut

Stadler și companiile din Grupul SNCF prezintă noua generație de locomotive cu șase axe la Transport Logistic



Stadler a prezentat proiecte care implică noua generație de locomotive cu șase axe la Transport Logistic din München, în cooperare cu furnizorul de transport feroviar francez VFLI și compania germană de transport feroviar ITL Eisenbahngesellschaft mbH (ITL). Pentru VFLI, Stadler construiește 12 locomotive EURO 4001. În plus, VFLI preia prototipul locomotivei EURODUAL. Stadler va livra către ITL 4 locomotive cu șase axe din familia EURODUAL. VFLI și ITL sunt ambele filiale ale Grupului SNCF.

Detalii pe Mobilitate.eu