News:

.

Main Menu

Trenurile in Europa

Started by vancouver, October 29, 2016, 09:27:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

adisoft1991s

O zi la Budapesta \ A day in Budapest \ Egy nap Budapesten

cris_ct

Tuneluri spiralate in Elvetia.
Harta si locatie Gmaps: https://www.avenzamaps.com/maps/641478/gotthard-railway-st-gotthard-spiral-loop-tunnels-in-the-biaschina-ravine-1909
Scuze daca s-a mai postat.
Biaschina-Loops tunnel :

Ionut

Căile Ferate din Bulgaria achiziționează 10 locomotive Siemens Smartron



Un consorțiu condus de divizia Siemens Mobility, va livra 10 noi locomotive electrice către căile ferate de stat bulgare. Selecția s-a făcut după negocierile din cadrul procedurii de achiziție publică: ,,Asistență de livrare și garanție a 10 locomotive electrice noi produse pentru nevoile BDZ – Passenger Transport Ltd.". Dintre cei trei ofertanți, care au trimis cereri inițiale de participare, în cea de-a doua etapă a ofertei de achiziții, doar Siemens a prezentat oferte tehnice și de preț. Prețul negociat cu consorțiul pentru executarea contractului este de 55.544.816 BGN fără TVA și este mai mic decât bugetul anunțat al ofertei de 57,5 milioane BGN fără TVA.

Prețul este pentru un pachet și include valoarea locomotivelor, modelul Siemens Smartron, precum și suport tehnic și toate piesele de schimb și consumabile pentru o perioadă de 3 ani sau 600 000 km, , precum și transport, asigurare și pregătirea de exploatare. De asemenea, o prelungire a perioadei de garanție de la 24 la 36 de luni a fost convenită suplimentar în preț, precum și instruirea mecanicilor și a personalului BDZ pentru întreținerea locomotivelor. Prima locomotivă trebuie livrată până la 10 luni după semnarea contractului, în timp ce termenul total de livrare este de 13 luni.

Mobilitate.eu

dargauda

#258
nemti cumpara 30 de garnituri noi "Velaro" se gindesc la viitor mobilitate la 320 km/h,noi mobilitate la 160 km/h cindva   :(




voicul

O staţie de alimentare cu hidrogen pentru trenuri va fi construită la Frankfurt

Compania germană de transport regional RMV a început luni să construiască o staţie de alimentare în apropiere de Frankfurt, care va utiliza hidrogenul rezultat în urma unor procese chimice pentru a alimenta cea mai mare flotă de trenuri pe hidrogen din lume, transmite Reuters.

Producătorul francez de trenuri Alstom va livra 27 de trenuri echipate cu celule de hidrogen către parcul industrial Infraserv Hoechst din regiunea Rin-Main până la mijlocul lui 2022. Începând din iarna acelui an, trenurile pe hidrogen vor începe serviciul local regulat, înlocuind locomotivele diesel.

Trenurile cu celule de hidrogen Coradia iLint vor fi alimentate cu hidrogenul eliberat ca un produs secundar în procesele clor-alcaline din instalaţiile chimice şi farmaceutice şi transportat prin conductă până la rezervoarele trenurilor. Celulele de combustibil de la bordul trenurilor vor transforma hidrogenul şi oxigenul în electricitate, oferind astfel un sistem de propulsie cu un zgomot redus şi care emite doar apă, ajutând astfel la reducerea emisiilor de CO2 în sectorul transportului.

O cantitate şi mai mare de hidrogen ar urma să provină de la o instalaţie de electroliză cu o capacitate de 5 Megavaţi, ce urmează să fie construită, şi care va utiliza energie regenerabilă.

"Am demonstrat că vom avea suficient hidrogen pentru a alimenta flota de trenuri la un preţ competitiv. Cu doar un singur rezervor pe zi, trenurile pot călători 1.000 de kilometri, la fel ca şi trenurile diesel", a declarat directorul operaţional de la RMV, Knut Ringat, cu prilejul ceremoniei de începere a lucrărilor de construcţie la viitoarea staţie de alimentare.

RMV îşi va recupera o parte din investiţii via biletele de călătorie. Landul Hessa şi Guvernul federal de la Berlin vor contribui la finanţarea acestui proiect în valoare de 500 milioane de euro.

Autorităţile de la Berlin se aşteaptă ca hidrogenul să devină competitiv în materie de preţ cu combustibilii fosili şi să joace un rol crucial în decarbonizarea industriei, termoficării şi transportului.

Landul Hessa este amplasat în centrul Europei. Jumătate din consumul său de energie merge spre transport, precum legătura cu aeroportul internaţional din Frankfurt, cel mai mare hub de transport aerian de marfă din Europa, şi spre căile ferate şi drumurile adiacente.

Parcul industrial Infraserv Hoechst furnizează energie termică, electricitate, gaze naturale, apă, servicii de logistică şi gestionare a deşeurilor pentru 90 de companii şi 22.000 de angajaţi.


https://www.agerpres.ro/economic-extern/2020/10/26/o-statie-de-alimentare-pentru-cea-mai-mare-flota-de-trenuri-pe-hidrogen-din-lume-va-fi-construita-la-frankfurt--597797

dan tm


frunzaverde

Au si-n UK mizeriile lor. Malaxele lor se numesc Pacer.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rota

Fall asleep in Vienna, wake up in Paris – Europe's night trains make a comeback

Germany, France, Switzerland and Austria bring back routes for night trains.
Traveling by rail emits much less carbon per kilometre than going by air or road.
2021 is set to be designated European Year of Rail.

National rail operators in four countries – Germany, France, Austria and Switzerland – have announced plans to revive the continent's network of night trains. Routes from Vienna to Munich and on to Paris, and Zurich to Amsterdam via Cologne will be re-established in 2021. Further routes – linking Berlin, Brussels, Rome and even Barcelona – are planned within the next few years, reviving services that were declining in recent decades. sursa


cristi5

#265
O prezentare in germana (cu multe ilustratii) despre Trans Europa Expres 2.0


https://www.bmvi.de/SharedDocs/DE/Anlage/K/eu-ratspraesidentschaft-innovative-schiene-nachtverkehr-21-09-2020.pdf

cezar-mario2012

 În iunie am fost cu trenul Italo (TGV privat) pe ruta Milano - Torino. Impresii: frumos și elegant, călătoria foarte lină, viteza maximă a fost de 250 km/h. Prețul este dinamic, am plătit aproape 30 de euro/persoana cu o oră înainte, dacă era luat din timp poți obține un preț de 23 euro. Călătoria a durat o oră, intenția mea era să iau regionalul care era mult mai ieftin, dura 1h 30 min. și costa doar 24 euro pentru 2+1, dar în ziua respectivă cei din Piemont au făcut grevă și aproape toate trenurile regionale ce leagă Lombardia de Piemont au fost anulate, au rămas în circulație doar naționalele și internaționalele.


dan tm

Tirgul Trako 2021

Locomotiva PESA cu hidrogen.  :)


alinuttt

În caz că sunteți curioși cum sunt trenurile în Norvegia:

Fiecare vagon are instalație de climatizare, prize și wifi. Pe lângă asta, există un sistem audio prin care controlorul informează pasagerii. De fiecare dată când trenul are o oprire neprogramată, în câteva secunde controlorul anunță în toate vagoanele la boxe ce s-a întâmplat pentru a nu se panica călătorii, să nu cumva să coboare crezând că au ajuns la destinație.

La fiecare toaletă este dezinfectant, e totul foarte curat. Nu miroase urât, nu ți-e scârbă să mergi la WC.

De asemenea, înainte de fiecare oprire se fac două anunțuri din timp pentru ca pasagerii să aibe timp să se pregătească. Există ecrane mari pe care sunt afișate stațiile din parcurs și ora care trebuie să ajungă trenul în stația respectivă în așa fel încât să fie văzute din orice loc cu ușurință aceste informații. Așa este ușurată foarte mult și călătoria persoanelor surdo-mute sau nevăzătoare.

Fiecare tren are uși speciale de acces și compartimente speciale pentru persoanele care au mobilitate redusă. Pentru trenurile de lung parcurs sunt gândite și vagoane speciale pentru copii.

Așa reușesc norvegienii să facă din tren un mijloc de transport atractiv pentru toată lumea. Ba mai mult, având în vedere că marea majoritate a rețelei este electrificată, în felul ăsta își protejează mediul.

La final de drum, controlorii trec prin toate vagoane pentru a se asigura că nimeni nu și-a uitat nimic în tren.

Să tot călătorești așa! :)


















Powered by API/PUM imgur uploader

ionut_16

FRECCIAROSA in Italia sau cum HSR a dus Alitalia in groapă