News:

.

Main Menu

Locomotive

Started by Ionut, October 29, 2016, 07:48:50 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GrmmrNzi

#270
Quote from: frunzaverde on August 05, 2021, 11:34:16 PMAu ajuns sa se strice si sa lase trenuri de calatori in camp de cateva ori pe saptamana. Nu mai e vorba de "incidente izolate", ci de chestie comuna la CFR Calatori.
Chestia e că anul acesta chiar am vrut să fi venit cu trenul (de noapte, din Viena) în România, copii își doresc f. mult așa ceva, iar prima încercare de anul trecut (martie, Italia, cu NightJetul din München, cu bilete luate cu trei luni înainte) a sucombat în fașă din motivele cunoscute.

Dar după incidentele din ultimul timp, și văzând și prognoza meteo, m–am lăsat păgubaș. Că rămâi în câmp e una, că rămâi în câmp cu orele la 40 de grade fără AC... e o altă ligă. Traseul de noapte era doar în Austria și Ungaria... și un pic Banat, restul era la lumina - și arșița - zilei...

tom_sawyer

Softronic Craiova pregateste o livrare de 5 locomotive TransMontana pentru Green Cargo Suedia pana la sfarsitul anului 2021

Dragi prieteni feroviari si nu numai, avem placerea sa va anuntam ca TransMontana 050 a plecat Joi 09 Septembrie in Suedia, fiind insotita pana la Curtici de TransMontana 055 care ulterior s-a intors in Softronic. In a 2-a parte a lunii septembrie TM 055(Mb4013) si TM 056(Mb4014) vor realiza testele finale pe traditionala trasa Cernele-Craiova-Bucuresti Baneasa-Constanta si retur urmate de TM 057(Mb4015) si TM 058(Mb4016) speram pana la finalul anului 2021, inceputul anului 2022.

Pentru a lamuri eternele discutii fara rost legate de contractului cadru semnat de Green Cargo si Softronic, fiti siguri ca in Suedia vor ajunge mai mult de 100 locomotive TransMontana in decursul anilor care vor urma. Green Cargo are prioritate la comenzi si in functie de finantele disponibile, un numar de 5-9-12 sau mai multe locomotive pe an vor pleca in Suedia.

A 3-a noutate din Softronic se numeste TransMontana 060 iesita de la vopsit exact cand am fost noi acolo si care va ajunge undeva in primavara lui 2022 (sau mai devreme) la EP Rail Romania.

romaniaferoviara.com

tom_sawyer

#272
Anunt de participare: [CN1031250] "Servicii de reparaţii planificate tip RG la locomotivele diesel-electrice LDE 2100 CP dotate cu instalatie de incalzire electrica a trenului şi alte servicii de reparatii constatate in prezenta Recepţiei CFR Călători pe fluxul de reparaţie planificată tip RG la locomotivele diesel-electrice LDE 2100 CP"

Valoarea totala estimata:
Intervalul intre : 1.989.000,00  si 139.000.011,93 lei

MarianD

...asta cu RG la DA2100, in contextul:
https://mobilitate.eu/cfr-calatori-modernizat-pnrr/
Adica inteleg 104mil euro / 30+32 unitati MR? Adica ~1.67 milioane euro pe bucata? Doar pentru un ETCS cand locomotivele nu sunt mai rapide de 160km/h iar infrastructura curenta permite 160km/h fara alte instalatii suplimentare on board? Pe niste jafuri de EA-uri? De 40+a ni? In care mai bagam bani suplimentari, adica modernizarea propriu-zisa "Puma"?
Suntem normali cu capul????

EA si DA in mileniul asta? Modernizari si RG?

https://clubferoviar.ro/locomotive-modernizate-de-cfr-marfa/

Cand se puteau face doar RR si RG?

Oau domnule Drula! Pe rutier eu sincer, jos palaria. Dar pe CF, ati lasat un DEZASTRU in spate! CFR Marfa in Faliment iminent, CFR SA nu isi ia banii din cauza TUI neachitat CFR Calatori, ARF praf+capusa, CFR Calatori D E Z A S T R U.

Eu judec omul dupa ce a facut mai putin bine, decat pentru ce a facut bine. Fara dubiu, cel mai performant dintre ministri transporturilor, dar MULTE MULTE probleme critice NEATINSE!

Si in tot aceasta bucurie generalizata, in care (re)(re)(re)reparam piese de muzeu, trebuie spus, ca de exemplu, un Siemens Smartron cumparat de BDZ (compania de stat din Bulgaria) costa aprox 2.7 mil euro. Nu imi este clar daca are ETCS instalat, dar oricum, sigur la pret de doua modernizari "pu*a" s-ar fi putut lua una de asta noua.

Concluzie: Failed state!


cristi5

#274
Da, e o rusine ca PNRRul include carpeli de loco si vagoane

Argumentul CFR Calatori este ca achizitiile de MR nou sunt "cronofage" iar la diesel nu prea se mai fabrica. Fireste, daca sunt intelegeri subterane cu reparatorii, alea nu se spun.

Eu totusi auzisem ca vor moderniza EA sau EC (!) fara ERTMS. Din pacate exista tot felul de surse PNRR cu tot felul de versiuni. Plus ca unii zic ca e tehnic imposibil sa controlezi frana EA conform cerintelor ETCS nivel 2.

In fine, sper sa avem o reactie pe subiectul asta.

rizzuh

^ pe dracu nu se mai fabrica locomotive diesel, de unde au scos-o pe asta?

tom_sawyer

#276
Quote from: cristi5 on September 30, 2021, 12:19:01 PM
Fireste, daca sunt intelegeri subterane cu reparatorii, alea nu se spun.

EXCLUSIV Cine a câștigat licitația pentru repararea locomotivelor CFR Călători LDE 2100 CP

Comisia de licitație a desemnat RELOC SA Craiova drept societatea care va repara până la 40 de astfel de locomotive, pe baza unui acord-cadru încheiat pentru o perioadă de patru ani de zile.

La licitație a mai participat, într-o primă fază, și Societatea Întreținere şi Reparaţii Locomotive Utilaje — C.F.R IRLU S.A, filială a CFR Marfă. Oferta sa a fost însă respinsă în faza de evaluare tehnică.

"Oferta depusă de SOCIETATEA ÎNTREȚINERE ŞI REPARAŢII LOCOMOTIVE UTILAJE – C.F.R IRLU S.A este inacceptabilă în conformitate cu prevederile: art. 140, alin (4) din HG nr. 394/2016 cu modificările și completările ulterioare, conform căruia <în cazul în care comisia de evaluare solicită unui candidatiofertant, în condiţide art. 221 din Lege, clarificări şi, după caz, completări ale documentelor prezentate de acesta în cadrul ofertei sau solicitării de participare, iar candidatul/ofertantul nu transmite în termenul precizat de comisia de evaluare  clarificările/completările solicitate sau clarificările/completările transmise nu sunt concludente, oferta sa va fi considerată inacceptabilă>, deoarece SOCIETATEA ÎNTREȚINERE ȘI  REPARAȚII LOCOMOTIVE UTILAJE – C.F.R IRLU S.A nu a răspuns la solicitarea de clarificări în termenul limită de transmitere a acestora, respectiv până la data de 01.09.2021.  Întrucât oferta depusă de SOCIETATEA ÎNTREȚINERE ŞI REPARAȚII LOCOMOTIVE UTILAJE – C.F.R IRLU S.A este inacceptabilă, acestuia nu i s-a mai aplicat metodologia de acordare a punctajului pentru factorul de evaluare tehnică", se arată în documentul citat.

Valoarea totală estimată a contractului era cuprinsă între 1.989.000 și 139.000.011,93 lei, corespunzând unei cantități minime de o locomotivă și, respectiv, unei cantități maxime de 40 de locomotive diesel-electrice. Valoarea minimă a unui contract subsecvent era stabilită la o locomotivă, iar ce maximă, la 10.

Reloc SA, companie cu tradiție în domeniul reparațiilor de locomotive, parte a Grupului Grampet, a îndeplinit fără probleme aceste condiții. Oferta financiară depusă de societatea craioveană de material rulant, acceptată de Comisia de licitație, este identică cu valoarea estimată inițial, la lansarea procedurii de achiziție, de 1.989.000 de lei pe locomotivă.

https://clubferoviar.ro/repararea-locomotivelor-cfr-calatori/

MarianD

La un calcul simplu, pretul per locomotiva, pentru respectarea nomenclatorului de reparatii, este de 1.989.000 si 3.475.000 RON, adica intre 400 si 700k euro.
Istoria ne spune ca multe defecte sunt gasite pe fluxul de reparatie, deci servicii suplimentare.

Bun.

Voith Gravita 10BB (motor 1000kW, transmisie hidraulica, Bo-Bo), ale DB. 130buc la 250mil euro, deci ~2milioane euro bucata.
https://en.wikipedia.org/wiki/Voith_Gravita

Bombardier TRAXX F140 DE (motor 2200kW - 3000CP, transmisie electrica AC/AC, Bo-Bo), ale SNCF Fret. 45buc. la 160mil euro, deci ~3.5 mil. bucata
https://en.wikipedia.org/wiki/TRAXX#TRAXX_diesel_versions

Bombardier Traxx DE ME DB245 (4 motoare de 563kW, total 2252kW, transmisie electrica AC/AC, Bo-Bo), ale DB, contract 200buc. de 600mil euro, deci ~3mil bucata
https://de.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Traxx#Baureihe_245
https://bombardier.com/en/media/news/bombardier-transportation-signs-frame-contract-db-regio-ag-200-innovative-traxx-diesel

Stadler (Vossloh) Eurolight  (motor 2800kW - 3800CP, transmisie electrica AC/AC, Bo-Bo) ale ADIF, contract 115mil euro pt. 22buc., deci ~5.2 mil euro, DAR cu 8 ani mentenanta inclusa.
Uk light class 68, 15buc. cu 45mil lire, adica ~3.7mil euro bucata.
https://www.railway-technology.com/news/stadler-contract-adif/attachment/eurolight-adif-1/
https://en.wikipedia.org/wiki/Stadler_Eurolight

Amu ce comparam? Mere cu pere, evident. Insa, la aprox 3 milioane euro, poti avea o locomotiva nou nouta, cu toate briz-briz-urile tehnlogice, frana reostatica, tempomat viteza, ERTSMS, tot.

Licitatia cu Reloc, ne arata clar ca la 4-5 bucati "reparate" am putea avea locomotive NOI, de 3000CP. Ba chiar consider ca Voith Gravita 10BB locomotiva cea mai buna dintre toate, poate fi folosita inclusiv la manevra, si e suficient de puternica pentru trenurile CFR Calatori. Ce nu poate trage Gravita, trage GM-ul. In rest, pentru 2-3 vagoane este suficienta, fiind si cea mai ieftina dintre toate, aproape fiind cat costa 3 DA-uri la reparat.

Argumentul ca e "cronofaga" NU imi este de ajuns personal, si as vrea sa vad demisii si capete cum curg:
- cate cereri de oferta RFQ a pregatit SNTFC?
- are pregatit macar pagina de garda la un caiet de sarcini pentru achizitia de locomotive diesel noi?
- in urma "reparatiilor" care este disponibilitatea estimata a locomotivelor, exprimata in zile pe an?

@cristi5: cine sa aiba o reactie?
Reloc repara acum GM, EA si DA. Din punctul meu de vedere, imi suna a "abonament". Si cine se face vinovat ca CFR Irlu nici macar nu a ajuns la evaluarea comerciala? Nici aici vreo demisie ceva?

Nimeni nu isi ia raspunerea, cainii latra, ursu trece. De aia cred ca ministrul, coleg de forum, PUTEA sa faca mai mult pentru Calea Ferata, cu consecinte directe si pentru rutier (degrevare de TIR-uri de ex.). Sa spuna si asta cand iese la televizor, sa spuna ca pe CALEA FERATA a cam ESUAT (poate sa zica ca nu a avut timp, sau ca responsabilu' nominalizat DE EL, NU SI-A FACUT TREABA).

Nota: O locomotiva buna ar fi fost si DA remotorizata Cat (Carpathia 2300CP, pentru SNTFM) sau MTU (2700CP pentru CTV) realizate de Remarul 16 Februarie. Cunoscand acel proiect, poate ca ar fi mers la vreo 1milion bucata. Insa nu se meruta deoarece boghiul este neschimbat fata de locomotiva veche, si asta o descalifica ca fiind un produs modern. Asta desi Carpathia a fost la INNOTRANS 2010, si ce sa vezi, nici o comanda de la clienti externi utilizatori de DA2100 (de ex. Polonia, Bulgaria, etc.). Asta se intampla cand in tara esti mare leu, dar afara un matz plouat: toti au recunoscut ca e e branza buna in burduf de caine!

Xenos

Este corect, abordarea non-falimentara ar fi cumpararea de locomotive noi, de preferinta cu service inclus cativa ani pana cand se dumireste CFR Calatori cam cu ce se mananca mentenanta la astea noi.

cristi5

#279
@MarianD nu vreau sa-i apar pe CFR Calatori dar logica lor este ca le trebuie locomotive *ieri*. Iar dupa experienta cu ARF care dupa atatia ani tot nu a semnat nimic (!), ce poti sa le raspunzi?

CFR calatori nu poate inca accesa fonduri europene direct, sa organizeze ei licitatiile... Ei zic ca lucreaza si la asta.

Inca incerc sa obtin o lista PNRR pe Transport finala, certificata ca autentica, dar din cate stiu sunt si loco (electrice) noi in PNRR.

Cu "reactie" ma refer la o reactie API. Care la capitolul "reparatii MR" este in dezacord cu fostul ministru.

Pe de alta parte hai sa ne gandim ce influenta are un ministru care sta 6 luni asupra unor dinozauri care stau acolo decenii si sunt probabil in buna legatura cu reparatori care si ei dainuie de decenii? Daca la un director mai jos in ierarhie (pe care nu poti sa-l schimbi, ca n-ai cu cine, abia gasesti oameni sa schimbi DG) nu-i convine un ordin politic, trage de timp pana cade ministrul. Statistic ministrul sta cateva luni, deci strategia are succes garantat.

Sa nu uitam ca aici am avut un director pus de ministru (Vizante) care a fost convins de necesitatea si urgenta locomotivelor reparate ASAP in asa masura incat le-a bagat si in PNRR. Cu alte cuvinte a mai fost o pereche de ochi (si de creieri) de manager (bun sau slab) care vine din afara, nu e intepenit acolo de decenii, caruia i s-a parut si lui logic.

—————

Si ca vorbim de Vizante, hai sa ne intrebam si ce manager bun, expert CF, isi lasa jobul (la Deustche Bahn sa zicem) sa mearga DG la CFR SA, Calatori, Marfa... Cand stie ca in 6-8 luni zboara cu tot cu ministrul...

Si sunt curios cati din consilierii sau SdS pe feroviar cu care va veni noua putere (oricare ar fi ea) vor sti sa citeasca un livret. Sau macar sa inteleaga status-ul unei licitatii sau contract de montat macaze. Ca daca nu, ii mint "permanentii" cum vor ei.

In concluzie angajatii permanenti pe feroviar ii domina total pe politici. Raportul de putere e net in favoarea dinozaurilor conservatori feroviari. In comparatie, pe rutier exista mai multa expertiza in randul "politicilor" (e un domeniu mai simplu, cu tolerante mai mari, fara semnalizare, instructii... si la soferie ne pricepem toti), proiectele de infra (de la reparatii la reconstructii) dureaza mult mai putin, oamenii sunt mai flexibili si mai bine platiti. Ma ingrozesc de exemplu cand ma gandesc ca CFRistii inflexibili se apuca de FIDIC galben in proiecte de miliarde...

Exista solutii? Eu nu vad alta decat un guvern cu majoritate parlamentara beton, sa stea ministrul garantat macar 3 ani... Atunci ar putea atrage si resursa umana mai buna care sa faca fata dinozaurilor.

MarianD

Ce locomotive "ieri"? Cand vechimea si situatia parcului e stiuta deja pana si de Bade Ion ciobanul?  "Asta circula si pe vremea regelui" ar zice.

Problema e ca finantarea pentru reparatiile astea, a fost in pixul Ministrului Trasnportului. Nu este Ministrul Drumurilor si Autostrazilor, ci al Transporturilor.
Serios acum, nu a vazut pe ce aloca banii CFR Calatori? Putea sa ii zica directorii (dinozaurii) ORICE, e logic sa repari epave de 40 de ani? Nu putea stopa acele contracte nici macar la nivel declarativ, daca executiv nu? Nu am auzit sa ia atitudine despre asta.

Nu am vazut o eficientizare a structurii centrale si pe regionale a SNTFC in timpul mandatului Drula + Vizante:
https://www.cfrcalatori.ro/organizare/
https://www.cfrcalatori.ro/wp-content/uploads/2020/04/Organigrama-central-21-oct-2019..pdf
+ 8!!! Regionale
Sigur decizia este fluenta, iar cheltuirea banului cu structura decizionala este perfect justificata! (ironic)

Este de SPERIAT ca 40 de DA-uri si inca 30 de EA-uri vor asigura remorcarea trenurilor de calatori inca ani buni de acum acum, gratie acestor contracte. Despre asta este discutia, este simplu.
Imi pare rau ca nu se asigura fonduri pentru reparatia de Desiro, pentru repunerea in functiune a LDH-urilor Faur (cele modernizate si la capitolul transmisie hidraulica), imi pare rau ca nu se asigura bani pentru reparatii decente la vagoane, ca agenda este plina cu reparatii la antichitati. La nivel ministerial nu se putea lua decizia ca tot ce e Malaxa si LVT este pa?

Bun amu ca a venit Preoteasa, clar omu' Reloc GFR acolo, sa vezi ce se da inainte cu contractele astea! Bravo CFR!

Nota: La cat mai multe EA-uri modernizate, privatii urla dupa masini bune! Nu mai au la ce da foc / izbi / darama!

Astea sunt chestiune PE CARE ORICE CONSILIER al Ministrului ar trebui sa le stie. Dar vorba aia: spune-mi cine iti sunt prietenii sa iti spun cine esti!

Concluzia mea: inafara de niste achiztii pe ici pe colo, laudabile de altfel (in special contractul pentru masini de intretinere cale ferata), dl. Ministru Drula, NU s-a atins de problemele fundamentale ale companiei de Calatori (si indraznesc sa spun si la CFR SA). Pacat!

cristi5

#281
Quote from: MarianD on October 01, 2021, 05:49:11 PM
Ce locomotive "ieri"? Cand vechimea si situatia parcului e stiuta deja pana si de Bade Ion ciobanul?  "Asta circula si pe vremea regelui" ar zice.

Nu de vechime e vorba (de acord ca e jalnica) ci de faptul ca nu mai au ce sa puna la tractiune, adica nu mai au suficiente loco functionale. Si stiu ca nu e basm, ca am asteptat in Cluj o ora dupa un GM, dupa ce Foamea ajunsese la timp, tocmai de la Iasi... Plus ca vedem ca se defecteaza si locomotiva "ordinara" si aia de ajutor.

Si experienta ARF a aratat ca sa cumperi MR nou, chiar daca ai banii (ceea ce pana la PNRR nu era cazul, ca  din cate inteleg reparatul si cumparat nou sunt bugete diferite), dureaza cel putin un cincinal. Nu fabicarea si livrarea locomotivei, ci licitatia cu clarificari, contestatii... Stupid dar asa e.

E clar ca e stupid (management defectuos) ca au ajuns in situatia asta, cu cutitul la os. Si poate ca exact asta au vrut, ca sa mearga afacerile cu reparatorii.

In rest despre potentiale restructurari si regionale il las pe @cutter sa-ti raspunda. Dar probabil astfel de situatii extreme si disperate sunt si in alte domenii/societati feroviare. Gen "cum platim salariile luna viitoare" e principala preocupare.

frunzaverde

@cristi5 : E complicata treaba cu "nu au ce pune la tractiune" - si in mare parte venind din ineficienta incredibila a organizarii CFR Calatori, nu din lipsa efectiva de tractiune. Nu e nici un "cutit la os" in realitate...

Pe inventar, ei spun ca au 358 electrice, 238 diesel-electrice, 190 hidraulice, deci 786 locomotive... Adica 1.08-1.38 vagoane pe locomotiva in parc, ceea ce e un non-sens, in curand vor avea mai multe locomotive decat vagoane. Din astea, ei zic ca au ~250 electrice modernizate (inclusiv prostia Puma) si aproximativ ~115 de dieseluri (sunt 60 GM si 16 LDH Alstom, 40 de Remarul-Caterpillar).

CFR Calatori are in cele mai proaste zile undeva la 300-325 de locomotive + undeva la 140 de automotoare (Desiro, Malaxe, ADH-uri). Plus 850-1100 de vagoane, ca atatea are in parc. Asta inseamna o locomotiva la 2.5-3.6 vagoane. In cea mai proasta zi.

Sau, daca vrei atfel, CFR Calatori are undeva la 1200-1400 trenuri / zi (excluzand naveta de OTP), din care aproximativ 30% (estimat pe baza compunerilor publicate) facute cu automotoare. Majoritatea trenurilor au un parcurs relativ scurt, parcursul mediu al unui tren fiind in 2019 de doar 103 km. Deci vorbim de un parcurs mediu pe locomotiva de 250-300 km/zi, ceea ce, chiar si la starea infecta a infrastructurii inseamna 5-6 ore utilizate pe zi. Adica la o treime fata de ce era odata la CFR, nu mai zic cum e in Vestul Europei... Avem locomotive care stau degeaba mare parte din zi. Asta e un turnus real : 7:25 Sighetu Marmatiei - 9:23 Viseu de Sus ; 12:00 Viseu de Sus - 14:00 Sighetu Marmatiei. La 14 locomotiva si-a terminat serviciul, gata. In unele zile mai face un Beclean, dar atunci cand face Beclean, sta inca si mai mult degeaba, ca n-are perechi si vine abia a doua zi...

Turnusurile nu au fost regandite din epoca CFR vechi - dar pe vremea CFR vechi locomotivele faceau serviciu pasageri si marfa; cand s-a spart, s-au spart si turnusurile, cu efect in "stat degeaba". Apoi anulari-anulari-anulari. Rezultat? Turnusuri fantoma, cu gauri tot mai mari...

Spre comparatie, ca traim amandoi in Suedia, SJ face 450 trenuri pe zi cu 70 locomotive, 42 rame bi-etaj (care circula de obicei cuplate in seturi de cate doua, deci 24 trenuri efective), 6 rame X50, 36 rame automotoare HSR X2000 (din care 2/3 circula, 1/3 sunt la modernizat) si 20 de rame HSR X55. Asta e tot parcul suedez al operatorului national, care face din astea 1/3 din trenuri dar 3/4 din km facuti de CFR Calatori. Locomotivele electrice sunt, toate, dar absolut toate, RC6 din gama ASEA R-lok, exact ca EA, fix generatia imediat urmatoare (ca motorizare) fata de EA, de altfel inferioare tehnic fata de 47-urile CFR Calatori.

Si ineficienta e si in alte locuri... Ai o gramada de LDH-uri modernizate in 2007-2008, BoBo, de 1300-1500 CP, excelente sa traga 4-5 vagoane de calatori la 80-100 km/h. In loc, le tinem pe-astea pe dreapta (Alstomuri nu stiu sa mai circule vreuna), si mergem cu Sulzerul CoCo din 1959, cu consum dublu... Cu un pic de organizare a traselor si turnusurilor (care acum sunt si anti-eficienta si anti-calator), ar ajunge usor de tot materialul rulant curent, fara aberatii si investitii tampite...

Si cu banii ramasi de "modernizari", se pot cumpara 20 de electrice noi de 3500-4000 KW, pentru 160-200 km/h (gen Smartron), 20 de Diesel-uri de 1300 - 1500 CP noi sau semi-noi pentru 120 km/h (reconstructii radicale de modele din anii '80-'90 precum ce face CZ Loko) si cu asta basta, ai tractiunea asigurata inca 30 de ani de-acum incolo. Rapid si ieftin. Din surse proprii, pe care le arunca la epavele DA si Puma, deci nici vorba de ARF, care e o mizerie nascuta moarta, ca si CNIR...

La ARF buba e simpla : nu cumpara pentru un operator, ci "in general" asa ca e "design by committee" cu ce-i mai rau in asta... Au facut caiete de sarcini pentru produse care nu exista in piata, cu cerinte complet aiurea fata de nevoile operatorilor din Romania, dar si cu dorinte complet aiurea fata de ce pot produce producatorii ca sa nu, treaca-doamne, sa para ca favorizeaza pe cineva... Rezultatul e ca le-au venit oferte varza, care au blocat tot...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#283
Multumesc @frunzaverde, deci zici ca CFR Calatori ar trebui sa planifice orarul mai putin dupa calatori si mai mult dupa locomotive? :)

Concret cu o planificare mai buna cum se rezolva problema Foamei in Cluj? Pana venea alta locomotiva din Sighet ne crestea barba, chiar daca aia din Sighet e libera toata dupa-masa. Sau puteau sa ceara una de la Marfa...

Cand faci medii si statistici, un EA care merge in 4 motoare e la fel ca unul nou-nout... Si cand se defecteaza constant nu doar prima loco ci si aia de ajutor, o fi totusi o problema... Si cand vezi ca ambele locomotive au reviziile la zi, suna si mai "problema"

Nu zic ca-s mari gospodari, evident ca eficienta e la pamant... Dar crezi ca au sabotat totul intentionat ca sa dea de lucru la Reloc? Asta ar fi de "subminarea economiei nationale". Eu cred ca e mai prozaic: atata pot ei, in conditiile date, dupa multi ani de management prost si subfinantare. Conditii care nu depind in totalitate de CFR Calatori. Ca starea precara a retelei (timpii mari de parcurs) afecteaza si planificarea locomotivelor...

De acord ca despartirea de Marfa a fost o afacere proasta din pdv loco si nu numai. Dar face parte tot din "conditiile date".

Cand zic "cutitul la os" eu nu zic neaparat ca altcineva a bagat cutitul. Poate fi si taiat craca de sub picioare.

frunzaverde

#284
Nu, nu cred ca a fost (neaparat) rea intentie - desi a fost si aia, si in cantitati copioase, si pentru care au intrat unii la puscarie - de exemplu ramele 57, luate de la casat din Franta, cu azbest, folosite pe liniile de banlieu din jurul Parisului, si platite de CFR de noi. La fel si porc-taxiurile est-germane, si ADH-urile nemtesti din anii '70, si vagoanele 71-31 si 22-96-urile, si muuuulte altele...

Realitatea e ca furtul a fost 10%. 90% a fost prostie combinata cu dezinteres combinata cu incompetenta.

Problema e ca in momentul asta planificarea nu e optimizata nici dupa calator, nici dupa locomotive. E o retea optimizata dupa nevoile societatii din anii '70, care apoi a fost scheletizata intens, cu satarul, si fara cap. Avem locomotive care in loc sa circule stau prin gari sau depouri, asteptand trenuri care au fost scoase de zeci de ani, pentru ca nu e nimeni capabil sa refaca turnusurile.

Si da, de acord cu tine ca un EA in patru motoare de tractiune e varza chinuita. Dar EA-urile nu mai ai cum sa le modernizezi in ceva modern. Sunt prea primitive, mecanica e antica, controllerele sunt antice... Chiar si daca schimbi toata electronica, si le remotorizezi complet (ceea ce inseamna PT, omologare etc. etc., practic un proiect de la zero), tot masina de anii '60 ramane, tot uzata la partea mecanica ramane, tot primitiva ramane. Si in 2-3 ani tot in patru motoare ajunge.

Cat de problema ta s-ar fi putut rezolva simplu :

- Daca ar fi existat management civilizat, cele 16 Alstomuri Bo-Bo si 36 de "portocale" Caterpillar, in loc sa faca "serviciu la gard" toate, ar fi fost disponibile sa va traga Cluj - Oradea. In loc, fac serviciu la gard, desi sunt modernizate recent, remotorizate complete, Bo-Bo, perfecte pentru 4-6 vagoane pe Cluj - Oradea sau pe Baia Mare - Satu Mare -  Oradea - Arad sau pe Iasi - Cluj. Dar au fost modernizate ca sa fie abandonate...

La fel, daca ar fi management civilizat, nu si-ar fi batut joc de relatia cu Siemens pentru Desiro (cu ciudatenii gen reparat la Remarul, cand e clar ca Remarul nu poate ca nu are toate avizele Siemens, sau cu negocieri cu Alstom - concurentul Siemens), si n-ar fi avut 40-50% din flota la gard constant... Si in loc sa stea GM-urile sa traga 2 vagoane Bucuresti - Urziceni sau Bucuresti - Pitesti (120-160 de locuri) sau Arad - Oradea sau Suceava - Putna, ar fi fost un Desiro cu 110 locuri in loc... Si pentru vicinalele complete gen Ciulnita - Slobozia, gen Slatina - Craiova, gen Halmeu si multe altele, s-ar fi putut cumpara inclusiv similare SH (de care acum e piata plina, ca Talenturile).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!