News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Locomotive

Started by Ionut, October 29, 2016, 07:48:50 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Sigla aia seamana cu cea a CNAIR
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

tom_sawyer

#256
Steam in Romania in the 2nd Half of the XXth century (1970 & 1995)




Un alt videoclip vechi cu locomotive cu abur aici.

tom_sawyer

Softronic Craiova continuă producția, testele și livrările locomotivelor Transmontana pentru operatorul Green Cargo Suedia, după ce recent a livrat unitatea 049 (a 11a locomotivă pentru Green Cargo) în Suedia. Pe ruta Craiova – Constanța au fost realizate teste cu 050, a 12-a pentru Green Cargo și 055, a 13-a pentru Green Cargo, noutatea fiind că de la unitatea 049 locomotivele sunt echipate cu sistem ETCS.

https://mobilitate.eu/softronic-craiova-cargo-suedia/

tom_sawyer

Pentru că se discuta pe topicul de siguranță feroviară:

Anunt de participare: [CN1031250] "Servicii de reparaţii planificate tip RG la locomotivele diesel-electrice LDE 2100 CP dotate cu instalatie de incalzire electrica a trenului şi alte servicii de reparatii constatate in prezenta Recepţiei CFR Călători pe fluxul de reparaţie planificată tip RG la locomotivele diesel-electrice LDE 2100 CP"

Valoarea totala estimata: Intervalul intre : 1.989.000,00  si 139.000.011,93  Moneda: RON

Declaratie privind participantii la procedura

1. Ofertant unic : INTRETINERE SI REPARATII LOCOMOTIVE SI UTILAJE-CFR IRLU
2. Ofertant unic : RELOC

tom_sawyer

Transmontana 059. Ultima pentru Green Cargo era 055. Știe cineva unde s-au dus cele de la 056 la 058?



sursa: Călin Strîmbu

tom_sawyer

Din istoria locomotivei DA (LDE 2100 cp):

Locomotive Diesel-electrice realizate la Craiova sub licenţă elveţiană şi exportate în Republica Populară Polonă (1)

În studiul de faţă ne-am propus să dezvăluim doar câteva aspecte inedite privind una dintre licenţele importante de fabricaţie achiziţionate de statul român din Elveţia în anul 1956 şi ce anume s-a întâmplat în momentul în care autorităţile poloneze au dorit să cumpere din România locomotive Diesel-electrice realizate sub licenţă elveţiană la uzina ,,Electroputere" din Craiova.

contributors.ro

tom_sawyer

Informare de presă
3 august 2021

CFR Călători are închiriate doar 8 locomotive electrice clasice către operatorii de transport feroviar de marfă, cu capital privat.

Acestea sunt de tip EA5100 KW, așa numitele locomotive electrice clasice, și au o viteză maximă admisă în circulație de 120 km/h. Pentru remorcarea trenurilor de călători sunt folosite în special locomotive electrice modernizate, marea lor majoritate au viteza maximă de 160 km/h, sau peste această viteză.

Toate cele 8 locomotive închiriate sunt fabricate în perioada 1970 – 1989.

Din acest tip de locomotive (EA5100 KW), necesarul CFR Călători este de aproximativ 200 de  unități. Parcul activ numără peste 220 unități. Parcul inactiv – sau cel de rezervă – cuprinde peste 40 de unități, iar cel ,,rece" de circa 80 de unități.

Parcul ,,rece" cuprinde locomotive care au nevoie de revizii / reparații care nu pot fi efectuate în unități proprii ale CFR Călători.

Activitatea de închiriere, stabilirea numărului de locomotive cât şi perioada de închiriere se efectuează în funcţie de situaţia punctuală existentă la CFR Călători. Mai mult, contractele conţin clauze care permit companiei să sisteze (în maxim 5 zile) închirierea locomotivelor dacă situaţia o impune.

Temeiul legal pentru realizarea activităţii, îl reprezintă Hotărârea Consiliului de Administraţie al CFR Călători şi Deciziile date de către Directorii Generali ai SNTFC CFR Călători. Iar tariful aplicat a fost decis în vara anului 2020.

CFR Călători intenționează să utilizeze veniturile astfel obținute pentru închirierea/achiziția de material rulant modern, cu costuri mai mici de exploatare şi grad sporit de confort, adaptat traficului de călători.

https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/informare-de-presa-3/

Xenos

CFR Călători intenționează să utilizeze veniturile astfel obținute pentru închirierea/achiziția de material rulant modern, cu costuri mai mici de exploatare şi grad sporit de confort, adaptat traficului de călători.

Chestia asta e de adormit copiii.
Apoi, parca parcul activ are deficit, asa zicea frunzaverde, nu?
Si inca apoi, de ce se inchiriaza locomotive proaspat scoase din revizii?

frunzaverde

Vai ce minciuni trag...

clasice si moderne : Trebuie ca sunt idioti cei care au scris chestia asta, ne iau de prosti. Viteza maxima a locomotivei nu are treaba cu "modernizarea", ci cu sistemul de transmisie si modul in care sunt montate rotile dintate de rigoare (compromisul fiind viteza / forta de tractiune). A existat de la inceput EA (120 km/h, marfa), EA1 (160 km/h, calatori) si modelul de incercari EA2 (200 km/h). Viteza maxima nu are legatura cu modernizarea, se fac in continuare si EA, si EA1.

Majoritatea locomotivelor din parcul CFR sunt EA clasice, nemodernizate, inclusiv cele de 160. Sunt doar cateva modernizate (477 si 478) si doar doua noi (si alea bazate tot pe platforma EA, dar construite de Softronic). Nu exista locomotiva apta de "mai mult" de 160 in parcul circulant (ma rog, teoretic, cele doua Softronic). In momentul asta nu se mai modernizeaza nimic - tot ce se face e o reparatie generala la clasice, din care ies locomotive CLASICE, nemodernizate, sub numele de Puma (clasa 41/410). Astfel, toate in afara de 2 locomotive CFR sunt fabricate in aceiasi perioada ca cele inchiriate

Parcul circulant in momentul asta nu este de 200 locomotive, depourile reusesc sa scoata la drum undeva la 120 / zi. 8 locomotive in conditiile astea e un volum urias pierdut. Toate cele 8 au iesit recent din reabilitare (RR), pe cand majoritatea locomotivelor CFR Calatori nu au mai fost trecute prin proces de RR de foarte multi ani.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Xenos

#264
Deci cineva minte cu nerusinare ca sa-si acopere fundul si altcineva stie sau poate citi pe forum cum stau lucrurile si-l poate demite sau pune la treaba. Corect?

Un mic update, inteleg ca rectificarea bugetara solicitata de MT are in vedere si nevoile CFR Calatori....

Chiar, de ce nu se porneste macar un program de modernizare de tip Softronic/Delfini, daca Pumele sunt de fapt o vrajeala?

dr4qul4

Eu din comunicatul lor inteleg asa:

1. Avem destule locomotive dar n-am avut chef sa trimitem una sa nu ramana trenurile in camp.
2. Trenurile care merg cu 50-80 km/h nu pot fi trase de locomotive care prind 120 km/h.


E doar o coincidenta ca li se strica des pana si locomotiva de ajutor. Si marmota invelea ciocolata in staniol..

Astia chiar ne iau de fraieri. O dau in chestii generale. Vizante e penibil. Sau nici pt comunicatul asta nu e responsabil?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

tom_sawyer

La pct. 1: e vorba doar de locomotive electrice. La trenul cu copii ținut în câmp se distrusese linia electrică. Vizante a zis că a trimis o locomotivă diesel, dar erau copaci pe linie.

dr4qul4

si cand i s-a stricat si locomotiva principala si locomotiva de schimb tot diesel avea nevoie? Parca pe langa DTS s-a stricat.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

frunzaverde

#268
Au ajuns sa se strice si sa lase trenuri de calatori in camp de cateva ori pe saptamana. Nu mai e vorba de "incidente izolate", ci de chestie comuna la CFR Calatori. Nu mai vorbim de cate locomotive de-abia se taraie in 4-5 motoare de tractiune, limitate la 60-80-100... E atat de grav ca au ajuns sa trimita uneori si Dacia si Ister (unde platesc penalitati de intarziere la calatori) cu locomotive de 80 ca altceva n-au in depou...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Xenos

Saptamana care tocmai se termina am vazut trecand prin Poiana Tapului niste trenuri de calatori cu viteze suspecte de 40-50 km/h pe un tronson unde de regula se vine cam cu 80 km/h (cu exceptia regio, care opresc si la P.T.) si nu era din cauza caniculei - in primul rand acolo nu era canicula si doi au trecut si trenuri cu viteza normala. Probabil erau locomotivele bulite.
Pai la ce ne trebuie 160 km/h, noi pacalim UE, ca n-o sa avem cu ce merge pe liniile alea noi.