News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Locomotive

Started by Ionut, October 29, 2016, 07:48:50 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

MarianD

#285
Quote from: frunzaverde on October 03, 2021, 04:21:43 PM
Problema e ca in momentul asta planificarea nu e optimizata nici dupa calator, nici dupa locomotive.

De acord, si are legatura cu faptul ca, asa cum am spus, problemele fundamentale ale sistemului au ramas. O simpla intrebare din partea ministrului, in contexul scandalului de asta vara, "bai ce grad de utilizare a masinilor aveti?" era suficienta.
Nu cunosc turnusurile detaliate a vreunei masini, dar stiu sigur ca sunt foarte alambicate si tin, tineti-va bine, de PRESTATIA DEPOULUI.
Adica, de exemplu, o locomotiva electrica nu se trimite pe tot parcursul unui tren, ca trece pe prestatia altui depou.
>>Un caz elocvent, care il cunosc, masina lui IR1765, pleaca la ~16 din Iasi, e schimbata la 0 cu o masina de Cluj care continua la Timisoara (sosire ora ~9). Masina  de Suceava pleaca inapoi cu IR1834 abia a doua zi, deci la ora ~13. 13 ore sta DEGEABA!
Masina s-ar fi putut intoace de la Timisoara cu IR1766 la ora 14, deci doar 5 ore stat degeaba. Insa daca mersul lui 1834 ar fi schimbat cu cel al lui 1766 (deci circulatie pe Simeria, schimb de trase, din cauza circulatiei diesel pe Oradea) si nitel decalat, masina nu ar sta DELOC, aceasta revenind cu IR1834. Si ar putea face si IMENSA prostie de PTH3 (proces tehnologic la 3 zile) in Iasi (da, rahat comunist care nu il mai scoate nimeni), pentru ca ar ajunge la 10, si ciclul reincepe la 16.
>> La fel masina lui IR1833, nu ar mai sta de la 15 la 0, adica ~9 ore.

Locomotiva 1 merge cu IR1765, se intoace cu IR1766 a doua zi asa cum am aratat mai sus.
Locomotiva 2 merge cu IR1833 (Iasi-Cluj), sta pana a doua zi la ~13 sa ia IR1834, in remorcarea trenurilor de Cluj. Intre timp, face R4104 de Bistrita (are timp 30 min sa dea imprejur, ajunge la 18) si se intoarce seara cu R4109 (pleaca la 19, ajunge la 22). Sta pana a doua zi la cand ar putea continua cu R4302 care pleaca la 7 spre Dej si ajunge la 8, si s-ar intoarce cu RE13411 exact la timp.

In exemplul locomotivei 1, s-ar elimina cele doua masini de Cluj care bat Timisoara, iar in exemplul 2, ar iesi inca 2 masini care fac Cluj-Bistrita/Dej pe catenara. Deci minim 4 masini. Teoria imi e confirmata de numarul mare de masini stocate la punctul de lucru Dej, Bistrita si Vatra Dornei.

S-ar putea totusi sa ma insel, turnusurile sunt o chestie complicata, dar SIGUR SIGUR se poate OPTIMIZA ceva, timpi de asteptare de 9-13ore pentru o cursa sunt extrem de ineficienti. Unde mai pui ca la PTH3, daca prinde dupa ora 15, cei de la SCRL (alta absurditate) nu mai sunt la servici, deci ramane pe a doua zi. Practic, daca rupi un pantograf sau ai ceva prin sala masinilor, la 1833 de ex , masina nu poate fi remediata pentru 1838 in timp, pentru ca cei de la SCRL nu sunt!!! Ramane pe a doua zi, tot programul pica in cur!

La fel, probleme fundamentale, neadresate!


MarianD

#286
...
https://clubferoviar.ro/repararea-locomotivelor-electrice/
https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100128713

Ca sa fiu sigur, am descarcat caietul de sarcini si l-am citit cap-coada.
Cum era de asteptat, "modernizarea" va cuprinde, asemeni Softronic ICOL CSAM, instalarea unui afisaj in cabina de conducere, modernizarea compresorului si a serviciilor auxiliare cu convertizoare statice (imi ies min. 10 bucati la numar S1-S6, Trafo, Compresor, S9+S10). Se vor adauga si pantografe Stenmann sau Schunk dupa specificatie. Ce m-as surprins e ca vor disjuctoare electromagnetice (de ultimu racnet) Schaltabu.
Adica din asta:
https://www.schaltbau.com/en/products/electrics-for-rolling-stock/cvb-25-08/
Personal, cred ca o sa mai reduca, doar utilizarea acestui disjunctor din defectele de conectatea specifice disjuctoarelor IAC cu care locomotivele clasice sunt echipate.
Dar, branza buna in burduf de caine: locomotiva va folosi sistemul de selector-graduator in continuare pentru controlul motoarelor de tractiune, deci practic BANI IROSITI: modernizarea NU aduce cresterea disponibilitatii la remorcarea trenurilor fata de o locomotiva clasica BINE intretinuta.
Suma este imensa, cand de banii aia, se pot achizitiona lejer 10 locomotive noi-noute. Contractul mai sus amintit este pentru maxim 23 de bucati.
....
Asa cum s-a discutat si mai sus, cu o optimizare a turnusurilor locomotivelor, poate 10 locomotive noi sa inlocuiasca complet 23 de jafuri "reparate". Asa cum s-a prezis deja, Preoteasa, noul director CFR Calatori, va da pe repede inainte cu acest contract. Asemeni CFR Marfa pe care a condus-o, si CFR Calatori, semi-falimentara, are grija sa "modernizeze" cand nu trebuie, in loc sa distribuie resursele financiare intr-o maniera ce tine de magement, nu de carpeala mioritica de 2 lei.
In loc sa "sunt prea sarac sa imi permit vechituri", uite ca ne permitem!
Deci: Director SNTFC de la Craiova, "modernizare" EA la Reloc Craiova, "reparatie" DA2100 la Reloc Craiova, "reparatie" EGM la Reloc Craiova. Era sa uit: cele 80+? EA-uri clasa 47 modernizate de SNTFM, mdoernizate in special de depoul Craiova si Pascani (unde in mod convenabil GFR este peste gard), cu echipament, de la Promat...Craiova.

Later edit:

Imi vine sa vomit! (kitsch masters!)



tom_sawyer

Softronic Craiova și bulgarii de la Bulmarket au semnat contractul pentru achiziția de locomotive Transmontana

În cursul zilei de 19 noiembrie, la Ruse, a avut loc întâlnirea dintre Softronic Craiova și Bulmarket în cadrul căreia a fost semnat contractul ce prevede livrarea a două locomotive Transmontana în anul 2022. Este prima comandă Softronic pentru o firmă din Bulgaria, cele două locomotive urmând să opereze la sucursala din România a companiei, United Railways. Cele două locomotive care vor fi livrate vor fi numite Ruse și Giurgiu, după numele celor două orașe de frontieră dintre România și Bulgaria.
https://mobilitate.eu/softronic-craiova-bulmarket-transmontana/

EP Rail achiziționează a șaptea locomotivă Softronic Transmontana și închiriază două locomotive Siemens EuroSprinter

Compania de transport feroviar de marfă EP Rail a achiziționat de la Softronic Craiova a șaptea locomotivă Transmotana, cea cu numărul 60, după ce anii trecuți a achiziționat unitățile 35, 36, 37, 38, 39 și 48, urmând în viitor să continue achiziția de locomotive noi de la Softronic Craiova.
https://mobilitate.eu/ep-rail-lema-siemens/

Softronic finalizează primul contract de 16 locomotive pentru Green Cargo urmând noi comenzi din 2022

Softronic Craiova realizează astăzi teste pe ruta Craiova – Constanța cu locomotivele LEMA 057 și 058, numerotate Mb 4015 și Mb 4016 pentru operatorul Green Cargo Suedia. Livrarea lotului de 16 locomotive a început în luna august 2018, livrările fiind realizate după graficul și capacitatea de plată a Green Cargo. Încheierea primului contract nu înseamnă și finalizarea livrărilor, Softronic Craiova având în prezent un acord cadru pentru livrarea a maxim 100 de locomotive până în anul 2030 în Suedia, dar comenzile ferme depind de capacitatea financiară a Green Cargo, unde ultimul an a adus o serie de minusuri. Totuși, comenzile vor consta în loturi de 4-6 locomotive anual. Mai mult, perspectiva comenzilor se întinde mai mult, compania Green Cargo lucrând în prezent la autorizarea locomotivelor LEMA pentru operarea comercială în Norvegia, unde vor circula cel târziu din anul 2023.
https://mobilitate.eu/softronic-finalizeaza-green-cargo/

rizzuh

Numai noi nu suntem in stare sa cumparam locomotive si vagoane noi, macar cateva. Culmea, produse in tara, pe aceeasi platforma ca strabunicele EA.

tom_sawyer

Producătorul Softronic din Craiova: Am intrat în Bulgaria şi Polonia, unde vom livra locomotive către operatori privaţi de marfă.

,,Anul a început bine, am intrat pe pieţele din Bulgaria şi Polonia. Vom livra în aprilie-mai două locomotive către compania privată de marfă Bulmarket, cel mai mare transportator feroviar privat de marfă din Bulgaria şi încă două locomotive către Cargounit din Polonia", a declarat pentru ZF Radu Zlatian, directorul de dezvoltare-cercetare al operatorului Softronic.

,,Avem contracte noi, afacerile vor creşte cu 5 milioane de euro anul acesta. Anul acesta mai vindem două locomotive către DB Cargo, alte 2 către  suedezii de la Green Cargo dar şi către austriecii de la LTE. Avem perspective de-a intra şi în Norvegia şi Danemarca", a mai adăugat el.
 

ZF

tom_sawyer

În prezent, Softronic lucrează la cele două locomotive, 063 și 064, pentru operatorul bulgar Bulmarket, care le va utiliza în special în România, la compania locală United Railways. Contractul pentru cele două locomotive a fost semnat la finalul anului 2021, urmând ca acestea să fie livrate companiei până în vara acestui an.



https://mobilitate.eu/softronic-lema-bg-lte/

tom_sawyer

#291
Interior locomotivă Transmontana:

MarianD

Intre timp la altii (a se citi peste gard):
https://mobilitate.eu/ungaria-mav-115-vectron/
Eu o citesc drept armonizare cu flota OBB de Vectroane, mai ales ca cele doua administratii au si o groaza de trenuri operate in comun.
Vor sa inlocuiasca:
https://en.wikipedia.org/wiki/M%C3%81V_Class_V43
Eh daca era la noi, puneam ETCS pe ele..  :lol:

Apropo de Transmontana..inca nu si-au dat seama ce sa faca cu al doilea ecran din cabina? Bine ca au pus casetofon cu RGB sa asculte suedezu sidiuuUUUUu cu Tzaca Uraganu...

Partea buna din tot e ca, poate trenurile internationale vor fi operate cu masini (de-a' lor sper - Traxx / Vectron) noi noute, calatorii transfrontalieri avand poate sansa sa nu admire campuri si balarii asteptand dupa locomotiva de rezerva a locomotivei de ajutor sa vina dupa ei...

tom_sawyer

^ Și cehii:

Căile Ferate Cehe anunță că au comandat 50 de locomotive multisistem Vectron MS de la Siemens Mobility. Contractul include și service pentru 15ani. Cu o viteză maximă de funcționare de 230 km/h, locomotivele sunt potrivite pentru operațiuni pe linii convenționale, precum și pe liniile de mare viteză în trafic transfrontalier rapid de pasageri. Livrarea va începe din decembrie 2025.

,,Avem o experiență foarte bună cu locomotivele Vectron de la Siemens. În prezent operam 18 locomotive, iar altele sunt folosite de filiala noastră ČD Cargo. Credem că următoarea generație de Vectron cu o viteză maximă de 230 km/h va câștiga referințe la fel de pozitive. Le vom implementa împreună cu 20 de trenuri ComfortJet și pot rula și cu Railjet-urile noastre cehe", a declarat Michal Kraus, vicepreședinte al Consiliului de administrație al ČD și director general adjunct pentru întreținere.

Acestea încorporează soluția de unitate de bord Siemens ETCS Trainguard 100/200/300 și sunt echipate pentru operare în Republica Cehă, Germania, Austria, Polonia, Slovacia și Ungaria. Căile Ferate Cehe intenționează să opereze locomotivele pe liniile Praga – Hamburg, Praga – Viena – Graz și Praga – Budapesta.

https://mobilitate.eu/caile-ferate-cehia-vectronms/

Xenos

Poate ar trebui si noi sa ne propunem sa intram in sistemul Railjet si sa cumparam locomotive noi si vagoane apte macar de 200 km/h pentru acest proiect, in sensul ca macar dupa granita sa poata merge cu astfel de viteze, daca ar fi un tren direct Bucuresti - Viena sau Bucuresti - Praga etc. Miza achizitiei locomotivelor si a vagoanelor noi oricum nu e atat viteza (compatibilitate 160 km/h pare ok pentru teritoriul Romaniei si Ungariei) ci confortul si uniformizarea cu un standard de calitate recunoscut.

MarianD

Vagoane de 200km/h avem suficiente. Ba chiar si producator autohnon pentru asa ceva, si firma in stare sa intretina:

https://avcactive.com/vagoane/

http://grivita.ro/en/category/services/modernization/

Ce nu avem:
1. Vointa politica pentru servicii gen "Rail Jet". La noi doar "RegioJeg";
2. Legislatie (instructii) pentru circulatia cu viteze superioare 160km/h: semnalizare actuala permite Vmax 160km/h. Implementarea ERTMS peste BLA nu va ridica aceasta limitare. Deci toata coridoarela de acum, par la betoniera dpdv al Vmax;
3. Infrastructura feroviara pentru viteze superioare 160km/h. Nici macar Bucuresti - Constanta nu are viteza de proiectare mai mare 160 km/h. Oricum, la viteze de genul pana si existenta trecerilor la nivel este o problema, ca sa iti faci o idee. Vezi clipul care l-am postat cu "train dodgeru" ce era sa fie maturat la 150km/h.

Asta asa succint, cateva problemute.

Ca erau vo doi pe forum ce visau la HSR  :lol:

aschiutza

#296
videoclip comercial Transmontana-Green Cargo Sweden


MarianD

He he... masini de la Calatori la inchiriat:



Foto de pe metrouusor.

Cum vine ca aceleasi metehne au ramas. Onbservati ca masina (EA nr 0047)are RR facut recent, deci s-a inchiriat ce e mai bun.



Asemeni si 772, din nou la Unicom.  :badday:

tom_sawyer

#298
Anunt de consultare a pietei [MC1019361] Propuneri de valori estimative pentru achiziția de ,,Locomotive electrice LE" și o cotație pentru mentenanța acestora

Data publicare: 05.04.2022
Data limita transmitere propuneri: 20.04.2022
Data limita consultare: 29.04.2022

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) intenționează să organizeze o procedură de achiziție de locomotive electrice LE și a serviciului de mentenanță necesar funcționării acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de extindere a mentenanței ramelor la 30 de ani, conform specificațiilor tehnice atașate.

Se dorește obținerea unei valori estimative unitare pentru achiziția unei locomotive electrice LE  pe 4 osii, care să dispună de instalație ERTMS on-board, capabile să atingă viteza de 200 km/h și să tracteze până la 16 vagoane de călători (conform adresei comune a MTI-DGS si DGOIT nr.11181/22.03.2022- privitoare la viteza pe care trebuie sa o asigure MR ce se va achizitiona de ARF prin PNRR) și a serviciului de mentenanță* necesar funcționării acesteia pentru o perioadă de 15 ani cu posibilitatea de extindere la 30 de ani.

Prețul va fi compus din:
- prețul de achiziție a unei unei locomotive electrice LE  pe 4 osii, care să dispună de instalație ERTMS on-board, capabile să atingă viteza de 200 km/h și să tracteze până la 16 vagoane de călători , exprimat în lei/ramă;
- prețul pentru asigurarea întreținerii/mentenanței pentru 15 ani, exprimat printr-un preț mediu în lei/km. Serviciile de mentenanță vor fi prevăzute cu o opțiune de suplimentare de până la 30 de ani.

frunzaverde

Asta cu "consultarea pietei" e aberatia-aberatiilor. In Europa avem urmatorii producatori cu o platforma de locomotive Bo'Bo' (sper ca nu am uitat vreunul):

Alstom/Bombardier, Siemens, Vossloh/Stadler, Skoda, Hitachi, CAF, Newag, Czloko

ultimii trei incerti (volume mici, platforme care nu sunt neaparat la zi, focus altundeva).

Nu e foarte greu ca un nene de la ARF sa puna mana pe telefon si mail, intr-o singura zi are nenea toate ofertele lor de pret curente, si discounturile standard comerciale. Apoi poate face nenea o licitatie in care sa bage pretul cel mai mare citat de astia ca "estimat maxim", si basta. In zece zile ai toata documentatia de licitatie gata.

Dar nu, facem procedura birocratica, varza cu carne, asteptam luni, probabil se vor prezenta 2-3 din astia de mai sus la "consultarea pietei" (nu de alta, dar au chestii mai bune de facut decat sa stea dupa ARF).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!