News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Trenuri marfare

Started by Ionut, October 29, 2016, 07:32:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andi

Pe calea ferata sunt 582 km, trenul oricum a circulat mai bine fata de altele care stau cu orele prin gari aiurea, oricum se putea si mai bine daca aveam linia modernizata.

Ionut

Bun, deci 33,7 km/h viteza medie. O fi bine, o fi rau? Pe rutier camioanele scot medie orara mult mai bună.

yetiman

Daca ar fi autostrada, sigur da. (media mult mai buna ca pe CFR)
Pe nationalele noastre, discutabil.  :D
Si sa nu uitam ca trebuie sa mearga dupa "program". Trebuie sa faca niste pauze impuse, dupa un anumit timp.
Iar cu RO-LA, dupa decsrcare, pot continua imediat, pentru ca timpul parcurs pe tren este considerat "stationare" (pauza).

Asa incat, cumulat, ar putea sa fie rezonabil.
Iar daca linia ar fi modernizata si ar creste viteza medie pe calea ferata, sigur ar deveni interesant.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

bbk

#18
Pentru  a fi considerat timp de repaus zilnic, șoferul are nevoie de cuseta altfel nu se considera repaus zilnic, intr-un interval de 24 de ore trebuie efectuat un repaus de minim 9 ore continuat. Fără cuseta nu se considera repaus zilnic obligatoriu,  asta înseamnă ca șoferul a început munca, sa zicem, la ora 8 dimineața, seara se urca pe tren și după 17 ore pe o bancheta coboară și începe un nou program de 13/15 ore,  adică la un control rezulta ca omul a muncit 40 de ore continuat. Salariul plus diurna și alte sporuri pe o luna nu o sa îi ajungă pentru amenda,  fără sa mai consideram oboseala .

yetiman

#19
Poate ca gresesc, dar:
1: Primele 2 vagoane ale trenului sunt vagoane de calatori, si par a fi cu cuseta, nu open-space.
2.: Din cate stiu eu, controlul se face pe baza inregistrarilor de pe tahograf. Daca camionul este stationar, si tahograful inregistreaza pauza.

Nu sunt in domeniu, asa ca e posibil sa nu am dreptate. Dar poate sunt colegi care stiu exact cum functioneaza sistemul.

LE: Iata ce scrie in articolul din Capital:

QuoteTransporturile tip Ro-La vor fi efectuate în trenuri complete formate din maxim 20 de vagoane specializate pe care vor fi încărcate 20 de autovehicule rutiere (TIR). Autovehiculele vor fi expediate dinspre Ucraina către Bulgaria, Grecia sau Turcia, pe durata transportului feroviar şoferii acestora vor însoţi camioanele şi vor fi transportaţi în vagoane cuşetă aparţinand CFR Marfă. "După eforturile depuse în obţinerea de subvenţii destinate transporturilor Ro-La ne impunem continuitate în oferirea acestui serviciu şi relaţii de afaceri stabile cu partenerii noştri, atat din punct de vedere economic cat şi al aportului pe care îl aducem la mai buna protecţie a mediului înconjurător şi la decongestionarea drumurilor", a declarat Marinică Voicu, director general al CFR Marfă.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

dr4qul4

Conteaza doar tahograful. Masina porneste doar daca are cardul in el.  Majoritatea soferilor stationeaza in parcari si dorm in cabina tirului. Au pat in spatele scaunului..

@bbk, ce zici tu acolo incepe sa fie regula din vestul Europei. Am inteles ca prin Olanda sau Belgia ii obliga sa faca repausul la hotel. Dar la noi nu se aplica.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

frunzaverde

#21
Quote from: bbk on July 28, 2018, 05:12:07 PM
Fără cuseta nu se considera repaus zilnic obligatoriu.

Trenul a avut 2 cusete seria 85-30 proprietatea CFR marfa. Vagoanele sunt cuseta clasa a 2-a (6 paturi pe compartiment), climatizate. Interiorul vagoanelor arata asa, adica absolut decent pentru un serviciu RO-LA:



Regulamentele de odihna si repaus difera in functie de tari. In multe tari dormitul in cabina sau in vehicul in miscare nu se considera odihna, ci timp normal de mers. In altele, RO-LA se considera odihna.

Quote from: Ionut on July 28, 2018, 01:16:16 PM
Bun, deci 33,7 km/h viteza medie. O fi bine, o fi rau? Pe rutier camioanele scot medie orara mult mai bună.

Extraordinar de prost. La timpii astia se adauga timpii de asteptat pentru check-in si incarcare/descarcare - minimum 1h30, timpii de rezerva pentru ajuns la tren in timp util, schimbatul programului pentru sincronizat cu trenul etc. etc.

Chestia e ca timpul de mers este foarte, foarte prost si comparand cu ce poate linia. Trenul e format din 20 x vagoane Saadkms + 2 x cusete 80-53. Viteza maxima a trenului este deci de 100 km/h (Saadkms= 100 km/h, 80-53 =  140 km/h). Greutatea trenului nu e foarte diferita de cea a unui tren de calatori cu 22 de vagoane, deci 1100-1200 tone.

La 100 km/h, folosind 2x15 minute pentru schimbari de locomotive la Suceava N. si la Videle si 1x30 minute control frontiera la Giurgiu - Ruse, si circuland cu o singura oprire pentru schimbarea partidei la electrica (5 minute la Focsani, de ex.), se pot scoate cam 12h in mers. Pe orare curente, trase curente etc. etc.. Asta daca ar fi prioritizat ca un tren de calatori rapid (rang 3) cum e si normal pentru un serviciu de acest gen, nu ca un marfar.

8-10 ore ar fi ideal. Perfect fezabil daca podul Gradistea ar fi functional si pe Ploiesti - Focsani - Adjud s-ar circula "normal la cap", adica cu 120, ca in anii '30, '70 sau '90, nu cu 80 ca acum.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

bbk

@yetima  răspund cu întârziere(probleme cu Tapatalk )
O sa răspund doar la pct 2 dar parțial altfel trebuie scris un roman și o dam în OT
Luam ex un camion ca încarcă la Chisinau cu destinația Viena: conduce 3 ore  pana la frontiera română, aici se urca pe tren, tahograful rămâne pe pauza (conform procedurii șoferul setează tahograful pe "ferry" și nu pe pauza sau pat) și face 15 ore pana la Nădlac unde coboară și își continua drumul, ajunge după 2 ore la keskemet unde este oprit și controlat. În urma controlului rezulta ca a condus 5 ore,  pana aici toate bune și frumoase. Dar conform documentului de transport și a graficelor lor (trust me  sunt mai dotati decât CIA) cu timpii minimi de condus, intre Chisinau  și punctul de control trebuia minim 17 ore conduse. Tahograful arata 5 ore și restul pauza. Concluzia va fi ca șoferul a alterat datele din tahograf  . În cazul în care ar fi avut tahograful pe ferry trebuia documentat cu biletul de îmbarcare pe care trebuie specificat ca avea și cuseta
.

@dr4qul4 și @frunzaverde: e din regulamentul CE aplicabil pe tot teritoriul UE plus Ch.

dr4qul4

este degeaba, daca nu e in legislatie. Nu este legal, dar nu poate fi sanctionat pentru ca nu poate fi dovedit.
In Romania, 99% din soferii de tir isi fac timpii de odihna in camion. Imi vine cel putin 1 tir pe luna cu marfa din spatiul UE. Foarte multidintre ei innopteaza in parcarea de la depozit. Unul a ramas odata in parcarea de la AFI Cotroceni.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

bbk

E în legislație. E corect și legal exemplul tău.  Eu vorbeam strict de repausul zilnic în tren. Repausul zilnic presupune ca șoferul e liber sa facă ce vrea în timpul lui liber (se uita la un film, la meci etc.).
Revenind la ro-la,  șoferul nu are voie sa rămână în cabina când trenul e în miscare

Phenol

#25
@frunzaverde: ar fi oportuna schimbarea instructiei in sensul incadrarii trenurilor RO-LA in rangul 3 sau 4? Este vreun precedent si care a fost concluzia?

Traficul feroviar in Ro de astazi oricum nu este asa de mare incat acesta masura sa genereze vreo problema.

frunzaverde

Quote from: Phenol on July 29, 2018, 07:50:27 PM
@frunzaverde: ar fi oportuna schimbarea instructiei in sensul incadrarii trenurilor RO-LA in rangul 3 sau 4? Este vreun precedent si care a fost concluzia?

In Germania, Elvetia si Austria sunt incadrate la aceiasi prioritate cu trenurile de pasageri; pana la urma cara pasageri alaturi de marfa. Acolo a crescut predictibilitatea si a scazut timpii de parcurs

Quote from: Phenol on July 29, 2018, 07:50:27 PM
Traficul feroviar in Ro de astazi oricum nu este asa de mare incat acesta masura sa genereze vreo problema.

Corect, pana la urma nu avem prea multe sectii la capacitate. Sunt insa curios de o chestie - de ce a facut trenul 17 ore jumatate? 
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

CFR Marfă poate transporta anual 4.000 de camioane pe calea ferată cu banii din programul Ro-La

CFR Marfă poate transporta 4.000 de camioane pe an cu fondurile de 14 milioane de lei puse la dispoziţie în sesiunea actuală de finanţare a programului Ro-La, derulat prin Administraţia Fondului pentru Mediu. Luna trecută a efectuat primul transport ce a inclus 20 de camioane.

Potrivit reprezentanţilor CFR Marfă, tehnologia necesară acestui tip de transport este scumpă, motiv pentru care necesită subvenţii de aproximativ 60% pentru a acoperi diferenţele dintre costurile feroviare şi cele rutiere.

Ei precizează că finanţarea pentru transportul Ro-La este asigurată numai pe relaţia Dorneşti-Giurgiu Nord Fr. "Punerea în circulaţie de trenuri pe alte relaţii este condiţionată de interesul pieţei dar şi de punerea la dispoziţie de fonduri accesate în alte sesiuni de finanţare", explică oficialii CFR Marfă.

economica.net

Phenol

4000 de camioane pe an e foarte putin, partea proasta este ca nu avem trenuri nici pe jumatate, desi sunt convins ca am putea umple si 2 garnituri de tren in 24 h pe sens (vorbesc de ruta Ucraina - Bulgaria).

Andi

Tren CFR Marfa cu containere iesind din tunelul Danes spre Sighisoara remorcat de EA 572.