News:

.

Main Menu

Trenuri marfare

Started by Ionut, October 29, 2016, 07:32:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Discutii despre trenurile marfare din Romania.

alinuttt

Marfar al CFR Marfa in trecere, Blaj.

Ionut

Poate resuscitam putin acest thread.




Un nou serviciu de transport feroviar de marfa pe ruta Romania-Suedia



Samskip si compania austriaca Rail Cargo Group au anuntat ca intentioneaza sa conecteze retelele lor de transport multimodal prin lansarea unei legaturi feroviare intre Curtici, Romania si centre logistice majore din Suedia. Incepand cu 1 ianuarie 2017, cele doua companii vor lansa servicii feroviare neintrerupte care sa lege Romania de Suedia. Noul serviciu va lega eficient doua rute existente, complet operationale pentru a forma prima conexiune feroviara unitara intre tara est-europeana si Scandinavia, profitand de hubul feroviar Samskip din Duisburg, Germania. Aflat la granita vestica din Romania, Curtici este un centru important al retelei feroviare din Europa Centrala conectat la capitala tarii, Bucuresti.

Noul serviciu de transport de marfa multimodal va oferi timpi de tranzit competitivi comparativ cu transportul rutier, permitand transportatorilor sa transporte marfa din Curtici catre Stockholm in patru-cinci zile lucratoare. In prezent, serviciul Duisburg-Curtici are patru curse dus-intors pe saptamana, insa, punandu-se la dispozitie o alternativa mai atractiva la transportul rutier, partenerii sunt increzatori ca noua ruta va stimula un flux ridicat de marfuri intre cele doua regiuni. Samskip si Rail Cargo estimeaza cresterea frecventei transporturilor la 5 curse dus-intors spre sfarsitul anului viitor.

Noua ruta din Curtici va prelungi patrunderea retelei intermodale a Samskip in Europa Centrala si de Est prin terminalul sau din Germania, conectand Suedia si Danemarca in nord de Italia si Turcia in sud.

ClubFeroviar.ro

Ionut

^ Inca un articol pe aceeasi tema.




Două companii au lansat o legătură feroviară între România şi Suedia pentru transportul de marfă



Companiile Samskip (Olanda) și Rail Cargo Group, parte din grupul austriac de transport feroviar de călători OBB, au lansat de la 1 ianuarie 2017 un serviciu de transport feroviar de marfă care leagă Curtici, judeţul Arad, de centrele logistice importate din Suedia. Noua rută se va alătura altor două rute de transport de marfă pentru a forma ceea ce companiile spun că va fi "prima conexiune feroviară unificată" între România și Scandinavia, profitând de hub-ul companiei Samskip de la Duisburg, Germania, informează pubicaţia specializată Railway Gazette.

Transporturile de marfă din România vor ajunge la Stockholm între patru şi cinci zile lucrătoare pe calea ferată. Vor fi patru curse dus-întors pe săptămână între Curtici şi Duisburg, frecvenţă care va creşte la cinci curse până la sfârşitul acestui an. Transportatorul Samskip va acționa ca punct unic de contact, oferind clienților un portal online pentru a gestiona rezervările, de a monitoriza transporturile şi de a primi notificări automate de plecare și de sosire.

"Până în prezent, expeditorii care doreau să transporte marfă între cele două regiuni aveau puţine opţiuni de transport. Se folosea transportul rutier, cu riscul congestionării traficului rutier, cu întârzieri şi timpii de livrare imprevizibili", a declarat Frank Gielen, rail development manager în cadrul Samskip. "Conexiunea feroviară le va oferi transportatorilor o alternativă, mai sigură", mai spune oficialul Samskip citat de Railway Gazette. În plus, conexiunea de la Curtici la Duisburg va oferi posibilitatea transportului de marfă din Turcia până în Scandinavia, datorită combinaţiei dintre legăturile pe care Rail Cargo Group le are între Turcia şi România, cu cele ale reţelei Samskip din Duisburg.

Economica.net

Ionut

TX Logistik introduce o noua ruta intre Germania si Romania

Un tren poate transporta pana la 36 de containere sau unitati mobile, de tipul camioanelor. TX Logistik, una dintre cele mai mari companii de transport feroviar de marfa din Europa, anunta ca pe noua ruta catre Romania vor fi transportate in principal mega-trailere ce vor fi contine, printre altele, componente pentru industria auto. Inapoi catre Germania, trenul va transporta armaturi, mobilier si piese metalice, precum si o serie de alte bunuri de consum. Printre clientii ce vor utiliza aceasta ruta se numara compania italiana de logistica, Arcese dar si casa de expeditii din Romania, Dunca Expeditii.

Trenul va porni de la Terminalul de Containere CTS din Niehl/ Köln via Würzburg si Passau, apoi va tranzita Austria si Ungaria catre Terminalul Trade Trans de la Curtici, Romania. TX Logistik este responsabila pentru si de controlul intregului lant al transportului pe aceasta ruta.

"Ruta dintre Köln si Curtici va crea un nou coridor pentru reteaua TX Logistik intre Europa de Vest si cea de Est", a punctat Berit Börke, Director de Vanzari in cadrul companiei. Aceasta este prima ruta a TX Logistik desfasurata intre Germania si Romania, iar Berit Börke intrevede oportunitati de dezvoltare considerabile pe viitor, pe relatia vest-est. "Avand la dispozitie ruta Köln – Curtici, analizam posibilitatea prelungirii acesteia catre piata din Turcia", a adaugat Börke.

ClubFeroviar.ro

frunzaverde

^
De buna ce e reteaua romaneasca, ruta se opreste la 8 km dupa ce-a intrat in Romania.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

De ce trenurile de marfă pot face chiar și trei zile de la Constanța până la granița ungară

În România trenurile de marfă au o viteză medie de 15 km/h și, în aceste condiții, nu e de mirare că uneori poate dura trei zile până când o garnitură traversează țara de la un capăt la celălalt. De ce am ajuns atât de rău? Nu doar infrastructura feroviară este de vină, ci și faptul că vagoanele sunt vechi, este criză de mecanici și trenurile staționează cu orele, a explicat într-un interviu pentru HotNews.ro un oficial al GEFCO România, companie care anul trecut a transportat 120.000 de mașini cu trenurile și 100.000 pe șosele. Dacă în țările unde totul este bine pus la punct, un tren de marfă parcurge și 1.000 km/zi, la noi fac și sub 400 km.

În România viteza medie a trenurilor de marfă este de 15 km/h, în timp ce în Franța media este pe undeva pe la 40-50 km/h, spune Dan Artenii, director de marketing la GEFCO România. În aceste condiții, un tren de marfă poate face, în cel mai rău caz, două zile de la Mioveni la granița ungară sau trei zile de la Constanța, până la Curtici, la granița ungară, spune reprezentantul GEFCO.

Atât oficialii Dacia, cât și cei de la Ford, s-au plâns în multe rânduri de infrastructura jalnică a țării. La capitolul autostrăzi stăm foarte rău, cu doar 15 km inaugurați în ultimii doi ani, în timp ce rețeaua feroviară, deși are peste 10.000 km, se prezintă într-o stare deloc bună, fiindcă modernizările se fac greu.

Recent, Ian Pearson, actualul director al fabricii Ford din Craiova, spunea că trenurile de marfă au o viteză de numai 13 km/h. El spunea că trenurile sunt ținute și 24 de ore la granița româno-ungară și că din Craiova, până în Austria trenurile cu mașini fac 36 de ore, din care 24 până la ieșirea din țară. Imediat după ieșirea din țară viteza medie a trenurilor ajunge să fie de patru ori mai mare, adaugă reprezentantul Ford.

De ce merg trenurile de marfă atât de încet? Sunt mulți factori care influențează viteza: infrastructura, sistemele IT, vagoanele vechi, lipsa de mecanici, de resurse și locomotive, explică reprezentantul GEFCO. Nu doar în industria transportului auto este criză de personal, ci și la capitolul mecanici de locomotivă, fiindcă mulți au plecat din țară, la salarii mai bune. Mai este un motiv. Vagoanele vechi de transport de bunuri se strică des și tot trenul trebuie să se oprească, este nevoie de reparații, de echipe de intervenție și, ca urmare, apar întârzieri. Și sistemul IT de management al traficului este învechit și, deși s-au mai făcut modernizări, nu este suficient.

Producătorii auto locali, Dacia și Ford, duc mașinile cu trenul mai ales datorită capacității mare de transport, pe un tren putând fi duse 200 de mașini.

GEFCO este printre companiile care au lansat trenuri directe cu mărfuri între Europa de Vest și China, anunțând în toamna anului trecut un tren Franța - China, tren care a parcurs 11.000 km cu o medie de 600 km/zi. Interesant este că, deși nu există trenuri China - Europa care traversează România, GEFCO poate duce din România marfă destinată Chinei, aceasta fiind transportată din țară până în Polonia,  unde este pusă în vagoanele ce formează trenul către China.

GEFCO a aparținut de PSA Peugeot-Citroen, dar acum șase ani a fost cumpărată de RZD (Căile Ferate Ruse). În Rusia viteza trenurilor de marfă este mult mai mare și, dacă toate condițiile sunt îndeplinite, acestea pot parcurge și peste 1.000 km/zi.

Dan Artenii spune că rețeaua feroviară rusă este bine dezvoltată, mai ales că țara este atât de mare, încât trenurile au un rol esențial. Infrastructura rusă permite și formarea unor trenuri foarte lungi și asta înseamnă eficiență, pentru că mai multă marfă poate fi transportată.

Hotnews

Ionut

​VIDEO, FOTO Trenurile de marfă merg cu 15 km/h în România. Alte țări plănuiesc să transporte produsele cu trenuri de mare viteză

​Trenurile de marfă românești rar prind 60 km/h, iar viteza medie este undeva pe la 13-15 km/h. În acest timp alte țări discută dacă are rost să lanseze trenuri marfare de mare viteză care să ruleze chiar și cu peste 200 km/h. SUA, Franța și China sunt printre țările cu cele mai rapide trenuri de marfă și discuțiile sunt dacă merită ca produsele mai scumpe să fie duse la super-viteză pe calea ferată, în condițiile în care costurile de tranport sunt mari când viteza este ridicată.

Multe detalii pe Hotnews

tom_sawyer

Tren cu Duster-uri, locomotiva DB Cargo, vagoane GEFCO


cristi5

#9
RO-LA Dornesti-Suceava-Giurgiu-Ruse a mers azi



Vizionati de la 0:36, pana acolo e o introducere de gen pornografie feroviara


cristi5

Si inca un video la Dornesti


TibiV

Sa fie intr-un ceas bun!

Dar, cum zicea frunzaverde, cu 10% din banii pentru recontructii din temelii ar fi putut sa refaca cu RK traseul acestui tren astfel incat sa nu le para rau ca au pierdut N-shpe ore pe CFR.

Relevant va fi sa discutam peste 6 luni.
Daca atunci RO-LA Dornesti-Suceava-Giurgiu-Ruse va mai functiona, va fi "de bine".
Daca insa se va inchide din lipsa de clienti... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Phenol

#12
Dupa filmari se pare ca a parcurs drumul in cca 12 ore. Stie cineva exact care era mersul lui si cand a ajuns in realitate la destinatie?

Andi

Dornesti 00:40 - Giurgiu Nord 17:54.

Ionut

Dornesti-Giurgiu pe rutier imi arata 545 km. Trenul a facut 17 ore si 15 minute, adica 17,25 ore, adica viteza medie de 31,6 km/h. Da, stiu, am luat in considerare km de pe rutier ca nu stiu care e distanta pe feroviar. Dar ne facem o idee. Acum nu stiu daca 32 km/h este o viteza buna sau proasta pentru un tran de marfa.