Infrastructura rutieră și protecția mediului

Started by StefanCelMare, October 26, 2016, 11:12:24 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

horatiu.cosma

Tanti aia e din alt film, am mai auzit-o vorbind în trecut și pe alte subiecte, mi-a ajuns. Colega de care vorbește e o altă tanti numită Adi Croitoru, o domniță pusă de Dragnea&Vâlcov la ANANP (noua organizație care a luat sub aripa "protectoare" toate ariile protejate din RO). Doamna respectivă a mers pe la Holdea cu niște vânători, au stat la o poveste juma de oră, timp în care nu a apărut niciun urs, așa că au făcut un proces verbal în care au scris "pe aici nu există urși" și cu asta basta, s-a decis, nu există  :D.

DragosTm

Quote from: horatiu.cosma on December 20, 2018, 12:22:57 PM
Asta e din seria "nici ONG-urile de mediu nu sunt chiar geniale" și "ANPM e wai mama lor, nu sunt în stare să spună nu ONG-urilor când e cazul".

Scuze de off-topic, dar ANPM-ul nu prea are ce sa le faca ONG-urilor, nu ii permite legea, in conditiile in care ONG-urile is bine documentate: daca au vazut un liliac pierdut intr-o zona, stiu sa ii faca poze si sa documenteze ca ar transformata zona in rezervatie pt. lilieci. Asta in contrast cu beneficiarii (CNAIR-ul in acest caze, dar e valabil cam peste tot), care nu is instare sa faca o documentatie ok.
Pe de alta parte is si putin agresive legal, si nimeni nu vrea sa isi riste libertatea, mai ales in conditiile in care deabea trag de beneficiari sa vina cu o documentatie cat de cat ok.

pasadia

In alta ordine de idei, tin sa raportez cu mandrie ca zilele trecute, undeva intre Carei si Oradea, am avut sansa de a vedea un lup traversand DN19. Era intuneric (cam 19:30), s-a oprit pe mijlocul drumului in momentul in care am schimbat de pe faza scurta pe cea lunga, dar apoi a plecat in treaba lui. Adaug aceasta interactiune celor cu caprioare (vazute inclusiv de pe centura Brasovului), cocos de munte (cea mai razanta experienta, undeva pe DN11B) sau vulpi (acestea extrem de numeroase, cele mai multe, 3 intr-o singura seara, undeva pe DN67B).
Ursi am vazut doar pe poteci de munte, dar am prieteni are i-au zarit si din masina (intre Busteni si Azuga), ba chiar am un prieten care a lovit ursul cu masina (pe forestierele dinspre Cota 1000).

Una peste alta insa, as zice ca gresesc mult cei care iau peste picior rolul ONG-urilor de mediu sau al restrictiilor introduse prin AM-uri...

dr4qul4

vulpi avem destule si in Bucuresti. Si aici exclud fauna din Delta Vacaresti. Iar in padurile din afara centurii gasim caprioare si porci mistreti.
Ursi inca nu. Desi vara asta am avut unul care s-a apropiat la mai putin de 30 de km
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

BIGRED1984

In zona cu birouri din jurul M.Pipera s-au stabilit multe familii de fazani (la propriu), ii vad de la geam in fiecare zi.

dr4qul4

Fazani sunt la toate marginile orasului. Muncitorii de pe santierele din Prelungirea Ghencea pun tot timpul cate un fazan la fript. Nu m-ar mira ca si paznicul de la pasajul NG x Splai sa aiba aceleasi indeletniciri; pe Iuliu Hateganu si in boschetii de sub LEA ce trebuie relocata, e plind de fazani.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Cristi N

Confirm si eu fauna din jurul capitalei. Am un coleg pasionat de vanatoare si pescuit, nu l-am auzit vreodata sa se fi intors fara prada, mai vine si cu "dovezi" din cand in cand.  :D

Io

#202
Se discuta pe un alt topic asa incit am intrat azi pe pagina WWF sa aflu cine, ce, cum si unde face. Nu ma asteptam nici la Mecanica Cuantica si nici la Relativitate, am fost doar curios sa vad ce au facut pina acum in Romania. Atit. Eroare, nu se poate. Sau se poate daca iti inscrii e-mail-ul la ei, altminteri treaba e oculta. Vad insa ca pot sa adopt un urs, idee Web 2.0 oarecum simpatica atunci cind vezi ursul din biroul tau bucurestean si nitelus diferita, ideea zic, atunci cind iti scotoceste prin frigider cu tine in casa. In rest economie verde, chestii durabile, codoi si zgomotul uzual pe care-l fac persoanele/asociatiile de gen.
WWF, nu va intreb despre arealele pe care zumzaiti sa le "protejati", doar citeva lucruri simple la care ar trebui sa aveti raspunsuri clare:
- citi ursi traiesc in padurile de la Est de Valea Prahovei si ce aveti de gind sa faceti concret pentru protectia lor in vederea viitoarei constructiii a autostrazii Ploiesti - Predeal?
- citi ursi cunoasteti in zona unde se va construi portiunea de autostrada intre Predeal si Rasnov(Cristian)?
- cite cervide folosesc ecoductele construite pe santierul autostrazii Lugoj Deva?
- citi risi cunoasteti in PN Apuseni? C-adusei vorba si ca am participat direct la popularea cu capre negre a Vaii Boga: cite vietuiesc acum acolo?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

NGC

Daca se va aproba noul proiect de HG in forma actuala, s-au dus naibii siturile Natura2000. >:(

Quote from: NGC on March 22, 2019, 10:46:07 PM
Sa trecem aici ultimele nascociri in materie de modificari pentru "accelerarea proiectelor".

21.03.2019: "Proiectul de Ordonanță de urgență a Guvernului pentru modificarea și completarea unor acte normative"

http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/2351-oug22032019dgipsmp-2

Quote
[...]

II. Prin prezentul proiect de act normativ se urmărește modificarea/completarea Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, a Ordonantei de urgenta nr. 195/2005 privind protectia mediului precum și Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, după cum urmează:

1. Completările privind Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului vizează următoarele:
- La articolul 5, după alin. (2) se introduce un nou alineat, respectiv alin. (21) cu următorul cuprins:
"(21) În situații excepționale, autoritatea publică centrală pentru protecția mediului poate excepta de la aplicarea prevederilor prezentei legi, parțial sau în totalitate, proiectele de infrastructură de transport de interes național, cu condiția ca obiectivele prezentei legi să fie realizate fără a aduce atingere prevederilor art. 17."
- La articolul 10, după alin. (4) se introduce un nou alineat, respectiv alin. (41), cu următorul cuprins:
"(41) Se exceptează de la aplicarea dispozițiilor alin. (4) proiectele de infrastructură de transport de interes național."
- La articolul 16, după alin. (4) se introduce un nou alineat, respectiv alin. (41), cu următorul cuprins:
"(41) Pentru proiectele de infrastructură de transport de interes național, termenele prevăzute în anexa nr. 5, se reduc la jumătate."
- La articolul 18, după alin. (7) se introduce un nou alineat, respectiv alin. (71), cu următorul cuprins:
"(71) Pentru proiectele de infrastructură de transport de interes național, termenele prevăzute în anexa nr. 5 se reduc la jumătate."
- La articolul 20, după alin. (1) se introduce un nou alineat, respectiv alin. (11), cu următorul cuprins:
"(11) Pentru proiectele de infrastructură de transport de interes național, obligația de notificare a autorității competente pentru protecția mediului se aplică doar în cazul în care proiectul/proiectele au suferit modificări substanțiale.

2. Modificările și completările privind Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, vizează următoarele:
- Alineatul (1) al articolului 17 se modifică și va avea următorul cuprins:
"(1) În situația în care se decide revizuirea actelor de reglementare, autoritatea competentă poate solicita refacerea raportului de mediu, a raportului privind impactul asupra mediului sau a bilanțului de mediu, după caz, numai pentru modificările aduse proiectului."
- La articolul 17, după alin. (1) se introduce un nou alineat, respectiv alin. (11), cu următorul cuprins:
"(11) Prin excepție de la prevederile alin. (1), în condițiile în care, după emiterea acordului de mediu, pentru proiecte de infrastructură de transport de interes național, aliniamentul obiectivului și soluțiile tehnice se modifică, rămânâd însă în limitele zonei pentru care a fost analizat impactul proiectului asupra mediului, revizuirea actului de reglementare nu este necesară."

3. Modificările și completările privind Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, vizează următoarele:
- La articolul 17, după punctul 39 se introduce un nou punct, respectiv punctul 40, cu următorul cuprins:
"40. proiecte de infrastructură de transport de interes național – obiective de interes public major, economic și social în infrastructura de transport rutier, feroviar și naval."
- Alineatele (3) și (5) ale articolului 21 se modifică și vor avea următorul cuprins:
"(3) Măsurile prevăzute în planurile de management ale ariilor naturale protejate se elaborează astfel încât să ţină cont de condiţiile economice, sociale şi culturale ale comunităţilor locale, precum şi de particularităţile regionale şi locale ale zonei, de proiectele existente și/sau aflate în pregătire și legislația specifică, prioritate având însă obiectivele de management ale ariei naturale protejate."
"(5) Prevederile planului de management vor fi armonizate de către autorităţile emitente, ținându-se cont de planurile de amenajare a teritoriului, cele de dezvoltare locală şi naţională, inclusiv cele de dezvoltare a infrastructurii de transport de importanță națională precum şi orice alte planuri de exploatare/utilizare a resurselor naturale din aria naturală protejată, existente sau propuse."
- Alineatul (5) litera b) și alineatul (71) ale articolului 22 se modifică și vor avea următorul cuprins:
"(5) În zonele prevăzute la alin. (4) sunt interzise:
b) activităţile de construcţii-investiţii, cu excepţia celor destinate administrării ariei naturale protejate şi/sau activităţilor de cercetare ştiinţifică ori a celor destinate asigurării siguranţei naţionale, si/sau proiectelor de infrastructură de transport de interes național sau prevenirii unor calamităţi naturale."
"(7¹) În zonele-tampon, respectiv în zonele de conservare durabilă şi de management durabil este interzisă realizarea de construcţii noi, cu excepţia celor ce servesc strict administrării ariei naturale protejate sau activităţilor de cercetare ştiinţifică, a celor destinate asigurării siguranţei naţionale, prevenirii unor calamităţi naturale sau proiectele de infrastructură de transport de interes național."
- La articolul 28 alin. (9), după litera c) se introduce un nouă literă, respectiv litera d), cu următorul cuprins:
"d) proiecte noi de infrastructură de transport de interes național si/sau planificate/construite înainte de desemnarea siturilor Natura 2000".

Si care sunt acele "proiecte noi de infrastructură de transport de interes național si/sau planificate/construite înainte de desemnarea siturilor Natura 2000"? CoBra varianta 2008? Sau noul DX Targu Jiu - Deva? :o

NGC

Ca sa fie mai clar, asta zice acum OUG 57 / 2007 la art. 28.

Quote
(9) În situația în care siturile incluse în rețeaua «Natura 2000», identificate conform legislației în vigoare, adăpostesc un tip de habitat natural prioritar și/sau o specie prioritară, singurele considerente care pot fi invocate pentru emiterea acordului de mediu, avizului de mediu sau avizului Natura 2000, după caz, sunt cele privind:
a) sănătatea sau siguranța publică;
b) anumite consecințe benefice de importanță majoră pentru mediu;
c) alte motive imperative de interes public major asupra cărora s-a obținut punctul de vedere al Comisiei Europene.

Si vor sa adauge litera d).

Quote
d) proiecte noi de infrastructură de transport de interes național si/sau planificate/construite înainte de desemnarea siturilor Natura 2000

rizzuh

Atentie cu acel si/sau. Deci pot intra cu buldozerele prin orice sit Natura 2000 pentru:

  • Proiecte noi/vechi de interes national
  • Proiecte care nu sunt de interes national, care erau doar pe hartie cand s-a desemnat situl Natura 2000
  • Proiecte care nu sunt de interes national, care erau incepute cand s-a desemnat situl Natura 2000

Adica se poate face autostrada prin orice sit Natura 2000, daca este de interes national, fara alte conditii.

Sper sa nu fi inteles eu bine.

Ionut

Nu stiu daca ai înțeles sau nu bine, dar eu iti pot garanta ca autostrada aia o sa fie plătită 100% din fonduri bugetare.

NGC

Prevederile astea precis sunt bagate acolo pentru PPP. ;)

Ionut

Clar. Totusi, o sa vedeti ca nu se va sta cu mainile in san. Nu se va accepta asa usor sa facem varza zona aia cu o autostrada, doar pentru ca ne este lene/costa prea mult/asa vrea ghizdeanu/asa vrea veorica/asa vrea valcov.

Harry

Natur 2000 e o mizerie. Un rahat facut de niste cretini prin birouri si din cauza carora se blocheaza zeci de proiecte. Toata mizeria asta cu protectia mediului in detrimentul oamenilor, a economiei si infrastructurii e un cancer care trebuie stopat.