News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Infrastructura rutieră și protecția mediului

Started by StefanCelMare, October 26, 2016, 11:12:24 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

Avem autostrăzi puține și prost planificate: A1, abator de urși

În ultimele trei luni au avut loc trei accidente în care urși au fost uciși de mașini, pe aceeași porțiune a autostrăzii A1. WWF- România (World Wide Fund for Nature) solicită autorităților să ia măsuri eficiente și adecvate pentru evitarea accidentelor cu urși pe autostrada Sibiu-Sebeș, dar și pe alte autostrăzi aflate acum în construcție sau planificare.

Autostrada Sibiu-Sebeş se intersectează cu un coridor ecologic pentru carnivorele mari şi e de aşteptat ca urşii să încerce să traverseze. Riscul de accidente este ridicat, iar coliziunea cu un mamifer mare poate avea consecinţe extreme pentru şoferi, mai ales la viteze mari precum cele permise pe autostrăzi.

Autostrada fragmentează un coridor ecologic şi, astfel, limitează posibilităţile de deplasare ale urşilor între habitatele lor favorabile.Pentru urşi deplasarea este o condiţie a supravieţurii: ei au nevoie de mobilitate ca să îşi găsească hrana, adăpost şi pereche, pentru perpetuarea speciei. Instinctul de deplasare pe coridorul pe care ei îl cunosc este mai puternic decât tendinţa de a evita obstacolele, oricât de oricât de înfricoşătoare pentru un animal sălbatic – inclusiv o autostradă cu zgomotul şi pericolele aferente. Deplasarea se intensifică sezonier, toamna şi primăvara, înainte şi după perioada de hibernare. Tot atunci sporeşte riscul de accidente.

Gardurile şi pasajele existente nu sunt potrivite pentru urşi. Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) a luat măsuri de prevenţie în urma accidentelor din luna august, instalând garduri de 1,5 metri înălţime şi realizând pasaje subterane pentru animale.

Rolul gardurilor montate de-a lungul autostrăzii este să oprească ursul să ajungă pe carosabil. Deoarece ursul este un bun căţărător, gardurile trebuie să aibă minim 2.2 metri înălţime deasupra solului, mult mai înalte faţă de cele actuale de 1.5 metri. Gardurile au nevoie şi de o bază solidă care nu permite accesul urşilor pe dedesubt. În plus, trebuie montate şi garduri speciale, care să ghideze animalele către ecoducte sau pasajele pentru animale.

Ecoductele sau pasajele pentru animale trebuie să aibă dimensiuni potrivite pentru ca specia vizată să poată traversa. Pentru urşi specialiştii recomandă nu pasaje subterane, ci supraterane, adică poduri verzi, de minim 80-120 metri lăţime. Pentru că urşii să le folosească aceste ecoducte trebuie să fie bine încadrate în peisaj, astfel încât să le dea animalelor senzaţia de continuitate a mediului cunoscut.

Menţionăm că există cazuri similare în care gardurile neadecvate au dus la conscinţe negative. În Grecia nu s-a ţinut cont de comportamentul ursului în planificarea autostrăzii Egnatia şi au fost ridicate, în timp, trei tipuri de gard până când au ajuns la soluţia finală: un gard de 3 m înălţime deasupra solului. Acesta s-a dovedit a fi cel mai eficient pentru a preveni intrarea urşilor pe autostradă şi accidentele.

https://www.money.ro/avem-autostrazi-putine-si-prost-planificate-a1-abator-de-ursi/

thinker

#181
Doi ursi loviti la Boita, pe Valea Oltului, de masini. Unul a murit din pacate si celalat a fugit. Din fericire ocupantii autovehiculelor nu au patit nimic, 2 automobile si un autocar avariat.
Locatia e la 30-40 km distanta de locul unde tot anul acesta au fost 3 incidente cu ursi pe autostrada -in dreptul localitatii Saliste.

https://like.oradesibiu.ro/2018/11/01/foto-panica-pe-valea-oltului-doi-ursi-loviti-in-plin-de-masini-unul-a-murit/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook&utm_campaign=ora+de+sibiu&fbclid=IwAR0lTfhhE2M9eq0MWgG-qEa7og8EXdNz3gKFp1vzi_D_NpJnk0-BIwo6G20

Probabil daca am avea conducatorii care trebuie am obtine de la UE fonduri suplimentare sa construim ecoducte, sa facem tuneluri, necesare pentru toata fauna si pentru ursi.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

adiarc

^si in aceasi zi inca unul pe autostrada......e vital sa punem garduri mai inalte,solide si chiar electrificate....

In caz contrar incidentele vor fii tot mai multe din n motive

- ursii nu mai hiberneaza 3-4 luni ci max 1 luna ( ierni mai blande)
- habitatele sunt periodic distruse si fragmentate
- probabil sunt mai multi si nu mai gasesc suficienta mancare,,,....etc,etc,etc.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

thinker

#183
mai mult, chiar in aceeasi ora...

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/intr-o-ora-trei-ursi-au-fost-loviti-de-masini-in-sibiu-situatia-a-scapat-de-sub-control.html

al treilea pe autostrada

Stim ca avem cei mai multi ursi si un ministru plumb.... daca am cere la UE ceva fonduri sa protejam habitatele, sa mai facem ceva ecoducte pe Valea Oltului, fiindca traficul crescut si coloanele stationate fac ca acest drum national sa nu mai prezinte permeabilitatea teoretica pentru fauna naturala...
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

prd.marius

Ce trist.  :(
Am vazut si eu acum vreo saptamana pe marginea drumului, insa am crezut ca sunt porci mistreti. Nu zic ca ar fi fost bine, dar la ursi nu ma asteptam sa fie.
E pacat ca s-a ajuns aici si nimeni nu s-a gandit la ecoducte, preventie zero, in orice domeniu.

tom_sawyer

"Aseară in jurul orei 21.30 am avut parte de un incident similar în Centrul de Întreţinere şi Coordonare Sălişte. Un urs de mari dimensiuni a intrat în curtea noastră, a traversat-o şi a ieşit pe autostradă, unde a fost lovit de un TIR. Camionul a suferit avarii, dar ursul se pare ca nu a păţit mare lucru şi a fugit în direcţia oraşului Sălişte. Mai grav este că în curtea CIC, unde se află şi sediul Poliţiei Autostrăzi, erau în jur de 10 persoane, dar din fericire cei mai mulţi nici nu au observat ce s-a întâmplat", a declarat Elekes.

"Acesta este şi apelul nostru: este clar că în judeţul Sibiu este o problemă cu animalele sălbatice, iar situaţia pare scăpată de sub control. Suntem deja în faza în care nişte garduri electrice nu rezolvă situaţia. Trebuie găsite soluţii la sursă, adică animalele trebuie ţinute în păduri de către administratorii fondurilor de vânătoare. Ursul de aseară a pătruns pe corpul autostrăzii prin nodul Sălişte, folosind bretelele de acces unde oricum nu vor exista garduri niciodată", a mai precizat Robert Elekes.

hotnews.ro

Kidu


dragos76

Și nu doar arealul (aka suprafețe de păduri). Dar și în cele rămase se exploatează industrial resursele de hrană; mi se pare impardonabil ca autoritățile să închidă ochiila modul cum se rade cam tot ce înseamnă ciuperci, fructe de pădure etc care ajung apoi la export. Tot lanțul trofic care se bazează pe astea e afectat.

Dar până se vor rezolvat cauzele acestor probleme, soluția nu o văd alta decât identificat zonele cu trafic real de animale, ridicate garduri cu adevărat eficiente și apoi chiar construcția de noi ecoducte.

thinker

Nu problema fructelor de padure  si ciupercilor recoltate de om e cea adevarata. Oricum nu se recolteaza decat o fractie din ce se recolta cu 25-30 de ani in urma. Gunoiul din zonele populate - sursa facila de hrana e o problema mult mai mare. Si arealul tot creste - de fapt mediul rural se depopuleaza in Romania, si terenurile se impaduresc natural.
Ce face Romsilva, jaful in padurile tarii, nu ale lor, aia e adevarata problema.
Fiecare fond de vanatoare are animalele de care trebuie sa aiba grija. Pana acum amenzile date fondurilor de vanatoare pentru pagubele create de animalele iesite din fondul de vanatoare au fost simbolice la fel ca si despagubirile. Sunt numeroase zone in tara unde porcii mistreti fac paguba in culturile satenilor anual si fondurile de vanatoare nu despagubesc cu nimic, datorita ineficientei institutiilor statului si justitiei.

Solutiile nu sunt definitive si nu pot fi doar intr-un sector, trebuie ca fondul de vanatoare sa isi faca treaba  (hrana la animale+areal pentru acestea) institutiile  (politia cu amenzi, justitia despagubiri echivalente in procese) sa oblige fondurile de vanatoare sa despagubeasca pe cei afectati, si atunci o sa se faca ordine.
In plus drumarii, da, sa faca garduri eficiente, ecoducte si alte protectii acolo unde e necesar ( zone cu risc identificate de agentia de mediu ).

Degeaba o sa facem garduri daca ursii intra prin nod pe autostrada...
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

Ionut

Luni si marti voi participa la un eveniment workshop organizat de cei de la Milvus despre felul in care trebuie evaluat impactul asupra mediului in implementarea proiectelor de infrastructura. E un fel de training/workshop la care, teoretic, vor participa si cei din CNAIR, poate chiar constructori si alti "actori cheie". Sa vedem ce iese. Sunt curios de informatiile primite si de interactiuni. Vom vorbi cu siguranta de AM PiSi si de procedurile de pregatire (pe mediu si nu numai) pe A8 (si alte proiecte majore).

Sa imi spuneti daca aveti intrebari/propuneri. Nu voi avea un discurs, dar va asigur ca voi pune multe intrebari. :lol: Ah, si sper sa avem timp si sa fie vremea OK ca sa iesim si pe teren in zona (Praid, aliniamentul A8).

JohannDB

Ionuț, referitor la mediu.... La tot ce-am citit, văzut și simțit parcurgând kilometrii naționali de autostradă (naționali, dar și prin Vest) și de drumuri naționale și mai ales de la ultimele știri legate de urși (urși "alegați" de tren la Tușnad în TUNEL-noroc cu mecanicul ce a avut un "feeling" , deși a provocat o întârziere pe tahograful/vitezometru....și nu numai) pe A1 în zona Sibiului (și-n alte zone) întrebarea mea "retorică" este ...  De ce nu se fac poduri, podețe, pasaje oriunde se poate pentru a face posibil "sălbăticiunilor" (tăiate de familii/grupuri) de o cale rutieră, de a trece de acest obstacol, numit "cale rutieră" pentru oameni.... Prin existența unor poduri/podețe/pasaje se poate evita un asemenea "genocid"  în care pier animale nevinovate prin natura lor, dar și oameni care ar trebui să aibe o cale sigură.....

Ionut

Pai cum nu se fac poduri? Se fac. Poduri, viaducte, tuneluri. Astea sunt gandite si pentru a permite animalelor sa treaca dintr-o parte in alta a autostrazii. Important este sa se faca acolo unde trebuie. :)

JohannDB

@Ionuț.................. Din păcate... aici ai MARE DREPTATE !! Proiectarea..... bat-o vina !!!

GDPR

Apropo de avizele de mediu care au dus Romania inapoi in timp. :lol:  Proiectul de Lege privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului a fost adoptat de Camera si a fost trimis la promulgare. Forma pentru promulgare o gasiti aici.

Sorin62

Quote from: ghrt on November 28, 2018, 11:00:13 PM
^^

Frumos discurs dar
Problemele de mediu sunt reale. Dacă le dorim rezolvate ca în China atunci să suportăm şi consecinţele de mediu ca în China şi totodată că nu vom mai fi membri în clubul "Europa aia mişto", unde mediul e protejat nu abuzat.

[...]

Nu întotdeauna sunt reale problemele de mediu. Iată declarația ministrului mediului Grațiela Gavrilescu:
QuoteVorbeaţi de lilieci? Când e vorba de interesele unora - nu ştiu dacă sunt numai financiare sau ca să ne împiedice pe noi ca ţară să avem o astfel de infrastructură, cred că nu vreau să mă gândesc aşa de departe -, dar au existat situaţiile acestea, le-am văzut... Eu, de felul meu, sunt un om împăciuitor. Am depistat că nu există absolut nimic, am trimis - ca să ne putem convinge de lucrul acesta - pe o colegă de-a mea, care acum este chiar directoare la ANAP, şi le-am spus clar: 'Vreau şi eu să văd. Există? Şi vreau să îmi faceţi poze de la locul faptei. Dacă este nevoie, mă duc eu, ca ministru'. Nu s-a văzut absolut nimic şi s-a rezolvat problema", a arătat ea.

https://www.agerpres.ro/economic-intern/2018/09/07/gavrilescu-avem-la-ora-actuala-acord-de-mediu-pentru-350-de-kilometri-de-autostrazi-am-deblocat-toate-situatiile--172012