[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

hvm

^
Tu cred ca n-ai inteles intrebarea. Eu am explicat cum e in iasi si am intrebat daca La bucuresti e la fel? Si tu imi explici ca la Iasi e perfect legal? Sau n-am inteles eu bine ce ai explicat? Fiidnca daca tu mi-ai explicat ca la bucuresti e fix la fel, atuncii nu inteleg ce opreste primaria sa inceapa azi sa dea o hotarare prin care nu mai accepta pretul de 70RON/loc/an si sa faca licitatii pentru toate cele 250000 de locuri de parcare si sa se plateasca o valoare la pretul pietei in loc de 70ron/an.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

panzer

Pentru licitatii ar tb sa aiba platforma de licitatie. Ori sunt 6 entitati (sectoarele fac inchirierea, nu PMB).

Problema nu este tehnica insa: Balaurul din incapere este insa vointa politica. Mai bine spus, populismul. Toate taxele din Bucuresti sunt inghetate la nivelul de acum 10 ani, din motive de protectie sociala.

Lozzo

#1022
@hvm nu te contraziceam

Doar explicam situatia juridica a contractelor pe perioada nedeterminata si de ce este inclusa aceasta clauza, care nu are rolul de a controla pretul.

Pentru contractele de angajare pe perioada nedeterminata este o situatie similara. Se prelungesc cu acordul partilor. Nu te poate obliga compania sa lucrezi dupa ce ai demisionat. Nu poti obliga compania sa te pastreze cand nu mai are postul. Pretul, in cazul acesta salariul, se stabileste in contract prin alte mijloace.

La cat de greu e de dat afara un om in romania, multe companii apeleaza la aceasta forma de concediere prin desfintarea postului (restructurare) si retragere din contract. Va crea un post similar ca sa angajeze.

Primaria poate desfinta parcarea si o poate reinfinta peste o luna. In felul acesta rupe contractul legal. Este un abuz si nu poate justifica un nou contract cu acelasi proprietar.

Paralela cu compania: Lucrezi intr-un domeniu de nisa si ceri o marire de salariu. Esti concediat si cum nu poti sa te angajezi in alta parte (nu poti muta nici blocul in care stai in alt sector), compania iti ofera un nou contract cu salariu mai mic.


Cum zice panzer, singurul impas la acest tarif ridicol este vointa politica.
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

rt25

#1023
Quote from: hvm on January 17, 2021, 01:20:19 AM
^
Legat de cei care au contract 24/24, cu 70RON pe an, nu expira niciodata contractul? care ar fi conditiile pentru care poate fi anulat un contract? Ma gandesc ca hai la inceput e greu, dar parca se mai muta oamenii, mai expira ITP-ul, isi schimba masina? Cum e procedura?

La Sectorul 4, trebuie sa fi chiar batut in cap sa pierzi locul de parcare cu 70 de lei pe an. De asta zic ca, de fapt, e o feuda...
Il poti pierde daca:
-> nu iti platesti taxele si impozitele (care sunt mici)
-> nu ai ITP/RCA cand se reinoieste contractul. Nu sta nimeni sa verifice ca in timpul anului ai avut sau nu ITP/RCA si nu ai declarat. ITP-ul il faci inainte de reinoirea contractului + RCA pe 1 luna si ai rezolvat (ieftin)
-> iti vinzi masina si timp de 3 luni nu iti cumperi alta
-> se accepta contract de comodat, contract de inchiriere, masini pe vize de flotant etc.(ca sa nu pierzi locul de parcare daca nu mai ai masina, poti foarte simplu sa faci un contract de comodat cu un prieten cu masina pe perioada cat nu ai. Locul poate e liber dar nimeni nu parcheaza pe el ptr ca e rezervat 24/24).

Par de bun simt ce e mai sus, dar odata ce ai primit locul:
-> poti sa vinzi apartamentul cu tot cu locul de parcare (desi in bloc sunt oameni cu cereri de 4-5 ani, cel care cumpara preia si locul de parcare)
-> poti sa dai locul unui vecin, cui vrei tu (adica daca ai vandut, de ce locul sa ramana la liber, i-l dai cui vrei tu)
-> nu se face licitatie neam, e primul venit primul servit care nu se mai reseteaza niciodata, nu se verifica ITP/RCA decat la reinnoirea contractului AUTOMAT (1 data pe an). Inclusiv, unele masini nu sunt cele care efectiv parcheaza.

Adica, in traducere, cine a avut masina si a putut sa ia loc de parcare acum aprox 10 ani, are loc, cine nu, la revedere...

LE: tot la S4, s-a marit pretul de la 70 de lei la magica suma de... 84 de lei.

TibiV

"...la S4, s-a marit pretul de la 70 de lei la magica suma de... 84 de lei."

Hot Shots 2 (traducere aproximativa, din memorie...)   :p

Topper Harley: Am venit sa te salvam! Hai sa plecam!
Dexter: Nu pot...
Topper Harley: De ce?
Dexter: Mi-au legat sireturile! (intre ele..)
Topper Harley: Ce nemernici!


Imi cer scuze daca am "sarit calul", dar parca uneori depasim toate parodiile de la Hollywood....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

panzer

Noi sau "ei"? Nu imi e clar!  :lol:

voicul


dr4qul4

Am vazut reportajul Digi24 si este penibil.
in primul rand, raspuns pentru nenea ala care se intreaba ce va face un pensionar: Isi vinde/caseaza masina!
Apoi, tariful este de 600 lei/an pentru a rezerva locul 24/24 si 270 de lei pe an pentru 18:00-08. Dar ei adauga si ca nu ai voie sa blochezi locul in rest ca iei amenda. Poate nu ai voie sa-l blochezi cu vreun dispoztiv de blocare, dar masina o poti parca la liber in restul timpului.
Si 50 de lei/luna mi se pare mult prea putin pentru a inchiria 15m2 de teren pentru folosinta ta exclusiva.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AndreiB

#1029
Ramane insa un sistem extrem de ineficient cu locuri individuale rezervate. In mod normal (probabil ca in realitatea vor fi ocupate abuziv de cei care platesc doar 270 de lei, avand in vedere faptul ca in Bucuresti exista zero control real de parcare),  avantajul unui sistem in care rezidentii au parcarea platita doar in intervalul 18:00-08:00 este ca poti refolosi locurile pentru vizitatori, livrari, cumparaturi etc. Insa asta o sa fie mega ineficient intr-un sistem mozaic- ce faci, pui o placuta pe fiecare loc care detaliaza statutul?

Singurul sistem de parcare de rezidenta eficient est cel pe zone. In zona de parcare BN1 din Bucurestii Noi, ai 200 de locuri marcate si semnalizate cu o placuta de parcare - parcare pentru rezidenti sau parcare orara cu 5 lei pe ora (toate cifrele indicative). In intervalul orar 18:00-08:00, cei cu abonamente ieftine parcheaza gratis - in intervalul orar 08:00-18:00 (e.g. daca ziua respectiva pleaca mai tarziu la birou), achita cate ore stau in plus. Cei cu abonament 24/7 pot folosi parcarea tot timpul. Agenti de parcare verifica masinile (prin sondaj aleator) si emit amenzi dupa caz.

Parcarea pe zone ar mai reduce si atitutinea feudala pe care o au unii cu locul "lor" de parcare si toate conflictele ulterioare. Masuri similare erau propuse si in PIDU sau Planul de mobilitate duraibila. Mi se pare ca lipseste viziunea la nivelul administratiei locale - exact acum e momentul de a lua decizii dure, nepopulare - la inceput de mandat.

rt25

#1030
^ stiu ca la inceputul lui 2020 chiar ND spunea ceva de solutia asta.

Am citit pe FB-ul lui, nu retin postarea, insa comentariile au fost, cum sa zic, foarte negative... Probabil, cei cu feuda 24/24 7/7 pe 84 de lei pe an vor sa si-o pastreze.

Deci o masura foarte greu de luat, desi pare ca este cea corecta.

dragos76

Eu sunt nedumerit de "calculul electoral" care i-ar împedica pe aleșii locali să ia măsurile ce se discută, de frică că îi va supăra pe posesorii actuali de abonamente. Dar în același timp nu își dau seama că vor mulțumi cu aceste măsuri pe mulți alții? Și cum zicea AndreiB, mai ales acum la început de mandat ai vreme să le iei, și își vor arăta roadele până la final. Poate chiar și cei inițial nemulțumiți o să vadă că nu e dracul atât de negru, și nu pierd așa de mult :)

rt25

#1032
Parerea mea e ca acest cartof fierbinte a fost pana la un punct sursa de coruptie. ca la licentele de taxi...

Si spun "a fost" pentru ca ma astept cel putin acum la Sectorul 4 cu aplicatia online sa nu se mai faca smecherii. Doar ca acum nici nu mai ai ce locuri sa dai ca sa faci trafic cu locuri de parcare, ca nu mai ai efectiv unde sa vopsesti locuri... Si la ce conditii avantajoase de pastrare a feudei sunt, e absolut imposibil sa pierzi locul ala de parcare.

In plus, e o masura nepopulara, pentru ca cei vechi si familiile lor (~300.000 locuri de parcare) isi pierd un beneficiu in favoarea celor nou-veniti sau poate stau in chirie sau pur si simplu stau o perioada in aceea zona si vor sa plateasca beneficiul de a avea unde parca.

Lozzo

#1033
Quote from: dragos76 on January 20, 2021, 11:38:57 AM
Eu sunt nedumerit de "calculul electoral" care i-ar împedica pe aleșii locali să ia măsurile ce se discută, ... cei inițial nemulțumiți o să vadă că nu e dracul atât de negru, și nu pierd așa de mult :)

"Calculul electoral" nu cred ca are legatura atat de mult cu a nu supara pe cei cu aceste locuri cu preturi ridicole. Acest pret are un scop total opus, de a le face pe plac chiar mai mult. "Calculul electoral" are legatura cu reducerea numarului de masini din Bucuresti care este ceva serios si se aproprie de "sinucidere electorala".Eu am citit putin printre randuri in reportaj. Marim pretul si angajam oameni care sa verifice. Eu inteleg aici ca se doreste reducerea numarului de masini

Eu inteleg ca nu poti cere 600lei/an de la un om cand il lasi pe vecin sa parcheze gratuit si ilegal langa. Asadar, acestea vor ramane singurele locuri disponibile.

Cand angajezi oameni sa verifice legalitatea celor parcati pe locul rezervat, vor verifica prin sondaj putin si pe cei fara locuri de parcare de pe trotuar.

Daca poate cativa se bucura ca acel pensionar isi va vinde masina si o sa ii ia ei locul, s-ar putea sa nu fie o bucurie prea mare pentru ca sunt multi care asteapta acelasi lucru.

L.E. pentru ca am vazut ca ai postat cu cateva secunde inaintea mea rt25. Nu vreau sa ma intelegi gresit ca am judecat gresit cumva ceva ce ai scris pe aici. Pretul ridicol de acum e necesar cat timp toleram parcarea ilegala. Inevitabil a dus si la feudele acestea dezgustatoare cu care vreau sa ma intelegi ca sunt total impotriva.
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

rt25

^
cum scriam si mai in spate, sunt nefericitul nou-venit intr-un cartier unde nu sunt disponibile locuri de parcare si am cerere de ceva ani deja. Eu sunt cel care parcheaza ilegal, pentru ca efectiv nu am unde.
Mi-as dori sa am posibilitatea sa platesc si sa respect legea.
Totodata, folosesc masina mai des decat majoritatea vecinilor (acum ca e iarna se observa).

Asta e frustrarea cea mai mare, ca imi doresc sa intru in legalitate si nu pot pentru ca altii sunt subventionati sa pastreze masini pe care nu le folosesc. O masina are un cost si detinerea uneia trebuie sa fie justificata economic. Noi pierdem bani doar ca sa ne mandrim ca avem masina.

Propuneam undeva pe paginile anterioare, ca inclusiv locurile de parcare care acum sunt intr-o semi-ilegalitate si unde se parcheaza sa fie introduse in sistem odata ce ai mecanismul bazat pe abonament pe zone. Exista undeva la ~30% locuri de parcare informale intre blocuri care nu blocheaza trotuarele si nici circulatia care pot fi introduse in sistem.