[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fred

Cata ipocrizie: "mi-as dori sa respect legea, dar nu pot". De parca te forteaza cineva sa o incalci, Jean Valjean de Romanistan.

irirat

#1036
^ Asta e tare, toti care parcheaza pe un loc nemarcat sunt ipocriti si vorbim de 70%-80% din posesorii de masini din Bucuresti.
Iti raspuns si eu cu un citat: "Dacă n-au pâine, să mănânce cozonaci!" cam asta intelegi din toata discutia.
Nu locuiesc in Bucuresti si am mai multe locuri de parcare decat masini, asa ca mi-e egal pana la urma de cum se incalca legea privind parcarile din Bucuresti, dar macar incerc sa ies din bula mea si sa-mi dau seama ca daca o lege / reglementare nu are un grad de conformare (voluntara) de 70%-80% inseamna ca e o problema cu ea.

PS: Ai un minus de la mine, pentru atitudinea superioara cu care ne tratezi si nu incerci sa intelegi si punctul de vedere al interlocutorilor.

rota

Parcarea Decebal : VIDEO DECEBAL
Analiza Petreanu despre parcare intermodală Straulesti: Sursa

Fred

@irirat, o lege care e ignorata de toata lumea nu inseamna ca are o problema. E o problema de coruptie, e cam greu sa fii primar si sa furi cu milioanele in timp ce tii populatia strict sub control, asa ca le dai liber si lor la chestii marunte, gen parcare neregulamentara si nu trimiti politia sa dea amenzi pana cand nu mai incalca nimeni legea. Da, e tara in care exista scuze pentru incalcarea legii, e tara cu Caracal si Vaslui si e o atitudine de superioritate daca mentionez asta. Hai ca ma duc sa sparg niste seminte in fata blocului, e cam frig sa pun gratarul, o lada de bere si niste Guta sau Florin Salam.

serbanandrei63

Buna ziua

Este prima oara cand scriu pe acest forum .Vis a vis de parcari in Bucuresti eu pot spune un singur lucru. Ar trebui mai multe ,dar cu conditia ca cei care le folosesc sa mai si plateasca pentru ele. ( vezi cat de goala este parcarea de la Straulesti) In nici un oras mare din EUROPA  nu sunt locuri de parcare pentru toate masinile. Si totusi cei de acolo nu lasa masinile aruncate pe unde vor ,pentru simplu fapt ca ii ustura sa plateasca amenzile. La noi chiar dAca s ar face suficiente locuri de parcare ,tot nu ar fi bine,pentru ca nu ai sa vezi un sofer din Bucuresti sa plateasca . Daca se poate MOCA bine daca nu mai bine lasam masinile pe avarie sau pe  unde vrem si mai ales ,daca se poate in fata usii unde avem treaba.

O propunere care sigur ar parea absurda !! Masinile care  sunt parcate aiurea sa fie ridicate si duse intr- o parcare imensa undeva la 5 -10 km de oras . Sa plateasca doar platforma pana acolo nu amenda. Sa vedem daca le mai convine sa lase masinile unde vor cand vor si nu conteaza cum. Imi pare rau ca spun dar pe soferul din Bucuresti mai ales si pe soferul roman nu il civilizezi decat cu forta. 

Este doar parerea mea personala.

irirat

@Fred
Cred ca te-am mai intrebat mai demult ce propui si in afara de a le trimite la compactor nu-mi aduc aminte de alta actiune concreta cu efect pe termen scurt, asa ca simplific foarte mult intrebarea:

- Ce actiuni trebuie luate si implementate acum astfel incat numarul de masini din Bucuresti sa fie egal cu numarul de locurilor de parcare (legale)? Si asta sa se intample intr-o luna.

Porneste te rog calculul de la total de 350.000 de locuri de parcare si peste un milion de masini sau pentru S2, de la 25.000 de locuri de parcare si 350.000 de masini.

Valentin

Asta cu numarul de masini din Bucuresti = nr. locurilor de parcare e o monstrozitate si o prostie perpetuata in timp (de diversi politicieni in mod special, dar si de cetateni). Sper ca realizezi ca ideea asta ar insemna sa investim miliarde de euro doar ca sa atragem si mai mult trafic? Adica, daca intr-o luna toate masinile ar avea locurile ei de parcare, iar strazile ar fi goale ce crezi ca s-ar intampla? Iti zic eu, multi o sa isi cumpere a 2-a/ a 3-a masina, cand o sa vada ca primaria le face parcari daca isi cumpara masina fara sa se gandeasca unde o parcheaza. Crezi ca daca toate masinile o sa aiba locul lor de parcare n-o sa vina masini in plus, de la diversi cetateni din alte orase, care fac aici o facultate, se angajeaza, cumpara un apartament? Nu e imposibil sa construiesti atatea parcari, dar, la ce riscuri? riscul de a nu a mai avea spatii verzi decente (aici avem grave lacune fata de alte orase europene!), o sa mergem printre masini toata viata, asta am vrea?
Solutia e sa ii descurajezi pe cei care NU au nevoie de masina, dar ei o pastreaza si o pun in tipla desi 360/365 de zile nu o folosesc, si daca nu o folosesc atat de des in oras, de ce sa nu foloseasca metroul/transportul public? Decat sa investeti atatea miliarde de euro (pentru ca, odata si odata n-o sa mai existe efectiv spatiu asa ca vei recurge la solutii gen subteran/suprateran) in parcari cu care o sa incurajezi si mai mult mersul cu masina in loc de mersul pe jos/cu transportul public, mai bine investesti in reteaua de tramvai (eventual cele mai importante axe facute ca 41), in magistrale de metrou (mai ales in zonele super concentrate ca cetateni/suprafata), infrastructura "velo" si in benzi speciale pentru autobuze/troleibuze, si o sa vezi ca atunci cand faci in loc de o ora si ceva 30min cu tramvaiul (36metri +) o sa se echilibreze situatia. Odata cu A0/DNCB, o sa luam din presiunea tranzitului prin oras (camioane, etc.), intrarile sa fie cu plata si P&R cu metroul "la scara" si o sa se rezolve natural.

serbanandrei63

Transportul in comun civilizat si mai ales cu autobuze,troleibuze si tramvaie moderne si de mare capacitate ,asta trebuie in Bucuresti. Iar la capitolul troleibuze si tramvaie Bucurestiul este la coada . Destule orase din tara ne au luat fata. Pentru a acolo , stiu sa se organizeze licitatii , iar firmele marii si consacrate  se inghesuie.

Dovada este la CLUJ si BRASOV. 

irirat

#1043
Quote from: Valentin on January 22, 2021, 03:58:19 PM
Asta cu numarul de masini din Bucuresti = nr. locurilor de parcare e o monstrozitate si o prostie perpetuata in timp (de diversi politicieni in mod special, dar si de cetateni).

Nu te contrazic, o fi o prostie perpetua si eu dau dovada de ea, dar poate te gandesti ca noaptea masinile nu prea mai sunt pe strada si trebuie sa stationeze undeva. Unde o fac, in aer?
Poate nu ai urmarit discutia, eu vorbeam de aplicarea imediata si intocmai a legii si ce faci astazi ca incepand de maine, sa-i amendezi pe toti cei 650.000 de soferi de parcheaza ilegal, asa cum propun alti colegi de pe forum?
La situatia de acum ma refer, nu cea de peste 10 ani dupa ce ai aplicat masuri de descurajare a detinerii de masini fie prin masuri coercitive (amenzi, ridicarea masinii, impozite samd) sau stimulative (transport in comun brici, car sharing, samd).
Si da, daca de maine macar 90% din masini ar putea parca legal e normal ca pe restul de 10% sa-i sanctionezi drastic. Indiferent ca sunt 350.000 de masini si parcheaza pe locurile existente sau peste un milion cate sunt acum si se legalizeaza parcarea pe diverse stradute.

Lozzo

O actiune demarata peste noapte de amendat si ridicat masini in situatia care exista este o mare greseala. Sper sa nu se aplice vreodata asa.


Cum vad problema rezolvata discret si natural?

Pot doar sa imi exprim parerea despre cum vad eu ca ar trebui procedat. In primul rand ca aceasta actiune se incepe timid doar in S1. Doar acolo se va creste tariful si se va controla mai des, daca reportajul este corect. Este discriminativ, dar din pacate mereu trebuie sa incepi de undeva ceva nou si pentru primi care se aplica va fi perceputa asa.

Amendatul celor care parcheaza ilegal ar trebui sa se rezume doar in imediata vecinatate a locurilor de parcare pentru mult timp. Poti sa amendezi doar unde ai creat posibilitatea si ai facut ceva pentru cetatean. Personal nu consider ca ai facut ceva pentru cetatean doar daca fiecare apartament are si un loc de parcare. Pentru un bloc inconjurat de transport public o rata de 10-20% locuri de parcare vs apartamente este ceva normal pentru Bucurestiul de astazi (numar de masini existent si ce transport public avem)

In zonele in care nu ai parcare si se parcheaza ilegal, incepi prin a crea locurile de parcare. Loc care poate fi un marcaj pe straduta dintre blocuri sau ceva subteran/supraetajat. Dupa ce ai garantat acel 10-20% rata dai din nou amenzi. Pentru asta ar trebui sa ne punem de acord cat este corect sa fie aceasta rata pentru confortul tuturor.

Concret, pana ajungi la aplicat asta in tot Bucurestiul vei trece prin mii de cicluri si bucatica cu bucatica (bloc cu bloc poate): scot oameni din ilegalitate construind parcare, amendez unde am construit pana elimin excesul, ma mut in urmatoarea locatie si o iau de la capat. Poate dura si 10 ani actiunea asta. Peste 10 ani poate schimbam rata de 10-20% in si mai mica la 5% pentru ca intre timp s-a investit si in transport public mai bun.


Dar cu ridicatul de masini ce facem?


Legat de ridicat masini parcate ilegal aceasta nu trebuie sa fie o masura prezenta in Bucurestiul urmatorilor 5 ani. De ridicat ar trebui sa o facem pentru opriri/stationari/parcari in zone de risc: in intersectii, inainte de trecere de pietoni, blocata vizibilitatea in intersectii, blocat accesul pietonal,velo sau auto, fortare de intrat pe contrasens in zone de viteza ridicata si unde poate exista deja si marcaj de linie continua. Pentru parcare pe o straduta intre blocuri unde mereu exista spatiu de trecere si poate si un sens unic, e un abuz in acest moment. La fel ca si parcarea langa trotuar pe unele strazi mai largi unde se observa ca nici macar nu incomodeaza atat de mult, din nou un abuz in acest moment.

Pentru zonele in care ai aplicat masura progresiv cum am zis mai sus, amenda va fi suficienta daca este necesara vreo sanctiune pentru parcat ilegal.
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

TibiV

Tu locuiesti in Bucuresti?!?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Lozzo

#1046
Astepti un raspuns ca nu? Locuiesc intr-o zona destul de centrala unde crearea de locuri de parcare e si mai greu de solutionat. La limita dintre sectoare astfel ca sunt afectat de ce se face si in stanga si in dreapta. Mai multe detalii de atat nu sunt dispus sa ofer pe un forum public.


Eu mi-am exprimat parerea cum ar trebui procedat sa nu ne ducem in nicuna din extreme: milioane de masini si parcat oriunde, dar nici 10 masini parcate legal si restul casapatiti gratuit. Nu sunt nici pentru un milion de masini, dar nici nu ma ridiculizez sa zic ca 10 pentru tot Bucurestiul sunt suficiente. Orice am face ne va lua 10 ani pana ajungem acolo si nu se poate face peste noapte: ca vom construi 1 milion de locuri de parcare sau ca vom elimina 500.000 de masini.

Poate te-a deranjat rata aia de 10-20%, dar am spus ca aici trebuie sa ne intelegem care este valoarea corecta pentru toti. In rata aia de 10-20% nu am bagat studentii si nici restul cazurilor asemanatoare care nu prea intra in categoria pentru care construim parcare. Sau vrei sa imi zici ca avem nevoie de 5000 de locuri de parcare in Regie si gresesc grav daca consider ca nu ar trebui sa toleram aceste anormalitati.



Cu comentariul tau nu stiu ce anume vrei sa zici? Cred ca puteai sa ma intrebi cu un mesaj privat unde locuiesc daca conteaza pentru tine unde stau si poate erai curios de ce naibii am decis sa comentez aici si nu la parcarile din Arad sau Germania. Cred ca discutile recente cu vancouver ti-au lasat o impresie gresita. Eu din pacate despre tine imi rezervasem o parere buna pe care nu o regasesc in acest mesaj copilaresc.

Daca vrei sa faci cinste pseudonimului tau poti sa discuti liber ce ai de obiectat la ce am scris. Daca ma bagi in aceeasi categorie cu vancouver alege sa imi ignori mesajele, pentru ca, sincer, nu iti faci cinste cand postezi comentarii ca astea. E alegerea ta, TibiV!
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

TVlad

#1047
Hai sa intru si eu in caruselul asta unde se iau minusuri :)

Doua idei vreau sa subliniez:

1. Toti platim deja prea multe taxe in tara/orasul asta. Ginditi-va ca aproape jumatate din ceea ce cistigati prin munca voastra e luat de stat in schimbul unor servicii iluzorii.

2. Inainte de a taxa suplimentar cetatenii ma asteptam ca administratia actuala sa isi onoreze "contractul social". Sa inceapa cu ceea ce tine de competenta statului, cum au spus si alti colegi forumisti, sa imbunatateasca de exemplu transportul in comun. Dar nu! ei aleg sa faca ce poate orice imbecil, sa creasca taxele!

Sa nu se inteleaga gresit, nu sint dintre cei vizati de posibilele cresteri de taxe de parcare. Sint uluit de setea cu care unii doresc sa "moara capra vecinului", sa ii arda cu taxe pe "burghejii" care au apucat sa isi ia un loc, sa ii puna sa plateasca cit mai mult, uitind ca miine s-ar putea sa fie ei insisi vizati de o masura similara. Nu trebuie sa incurajam autoritatile sa recurga la astfel de masuri. Dimpotriva, trebuie sa ii obligam sa isi faca datoria cu banii aia pe care deja ni-i iau.


dr4qul4

conteaza si marimea taxelor. Ca una e sa cresti cu 100% o taxa de 70 lei/an si alta e sa cresti cu 100% o taxa de 10 lei/ora.
Cine vrea loc 24/24 atunci trebuie sa bage adanc mana in buzunar.
Pe de alta parte, nu pot fi de acord cu taxa de parcare orara: nu poti cere 5-10 lei/ora. Si dupa 2 ore parca tariful se dubleaza....
Inteleg ca unele Supermarketuri inchiriaza locuri de parcare cu ...300 lei/luna. 600/an pare o nimica toata.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

rt25

#1049
^
De acord!

^^
Nu e vorba de a-i taxa pe "burgheji".

Ci de faptul ca nu e etic si moral ca unii sa plateasca 70 de lei pe an (0,2 lei pe zi), iar altora sa le impunem sa nu isi ia masini ca nu au unde parca (sau daca isi iau ca au nevoie sa vina Fred sa le compacteze).
Inca o data, vorbim de faptul ca sunt mai multi parcati ilegal decat legal. Asta din cauza masurilor proaste perpetuate pana acum.

E o disonanta aici. Adica daca nu ai mostenit un loc de parcare (inca odata, rulajul locurilor de resedinta e aproape inexistent, e absolut imposibil sa pierzi locul ala odata obtinut), nu vei putea parca in legalitate aproape niciodata.

Nu prea imi pasa exact cat e pretul. Asta cu pretul mai mare este in ideea de a descuraja oamenii sa detina masini pe care nu le folosesc (sau nu le folosesc destul incat sa aiba sens economic - tot la educatie, inclusiv economica, ajungem).

Ce as vrea eu ar fi sa dispara rezervarea exclusiva de loc
. Daca suntem 20 in bloc cu access la 10 locuri de parcare, de ce 10 sa aiba exclusivitate 24/24 7/7 si ceilalti (plebea) deloc ? Nu uitati, aia 20mp/loc de parcare sunt spatiu public.
Reducem notiunea de spatiu public la minim si avem urmatorul rationament:
- Adica 20 mp * 10 locuri / 20 apartemente, ar insemna ca fiecare din proprietarii din bloc detine 10 mp patrati. Deci, cineva (primaria), decide ca eu nu am dreptul la cei 10mp ai mei, ci ii da lui Vasile vecinul meu pentru 70 lei pe an. SI aceasta masura este pentru TOTDEAUNA (ca Vasile nu o fi prost sa renunte la asa beneficiu)!