[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fred

#510
Quote from: unu on December 04, 2019, 03:32:02 PM
1. Eu sunt de parere ca, nu doar la Berceni, ci in cele 4 puncte cardinale trebuie sa fie statie de metrou/tramvai si p&r gratis de 2000 locuri de parcare!

2) se pot asigura parcari si pe trotuar (HG 965/2016), dar primarul trebuie sa fie responsabil cu adevarat si nu sa urmareasca umflarea bugetului din amenzi abuzive
Iar in fata statiei Berceni este loc suficient si pentru parcat "pe trotuar" si pentru 1 metru de trotuar
1. Parcarile gratuite nu prea exista pe lumea asta. In afara de Australia am fost pe toate continentele, nu le-am gasit. Chiar si pe bani, de ce au obligatia primarii din Bucuresti sa faca parcari pentru cei care vin din afara orasului? Stii, aia nu platesc nici macar aia 60 de lei impozit anual pe masina in Bucuresti, ci la Adunatii Copaceni, sa parcheze acolo unde platesc.

2. Parcarea pe trotuar are mai multe conditii, a fost clarificata situatia in instanta: nu e suficient doar sa lase 1 metru pe trotuar, dar accesul catre parcare nu are voie sa fie pe trotuar. Si acolo unde trotuarul are mai mult de 1 metru de ce sa il restranga ca sa aibe unde parca vizitatorii din Adunati, iar rezidentii pietoni sa se inghesuie in acel metru?

Quote from: dr4qul4 on December 04, 2019, 09:38:08 PM
Daca stie cineva unde pot face o reclamatie, va rog sa scrieti aici.
Politia rutiera. Am facut in trecut, functioneaza daca esti insistent. Ai ocazia sa ii cunosti si pe cei de la Biroul Control Intern al politiei daca nu se rezolva problema.

irirat

Quote from: Fred on December 04, 2019, 10:40:52 PM
1. Parcarile gratuite nu prea exista pe lumea asta. In afara de Australia am fost pe toate continentele, nu le-am gasit. Chiar si pe bani, de ce au obligatia primarii din Bucuresti sa faca parcari pentru cei care vin din afara orasului? Stii, aia nu platesc nici macar aia 60 de lei impozit anual pe masina in Bucuresti, ci la Adunatii Copaceni, sa parcheze acolo unde platesc.
Just for your info - daca aia din Adunatii Copaceni muncesc in Bucuresti, contribuie cu mai mult de 60 de lei pe an la bugetul local, asa ca nu e cazul sa trecem in extrema in care judetul inscris pe placutele de inmatriculare iti da dreptul sau nu sa parchezi sau sa circuli pe o anumita strada publica. Si da, infrastructura dintr-o anumita zona ar trebui sa deserveasca atat locuitorii din zona respectiva, cat si pe cei care muncesc acolo.

riciu

#512
Corect.

Eu mi-am luat amenda de la politia locala (la limita, adica nu era semn de interzis sau ceva, dar nici chiar regulamentara nu era), in conditiile in care autoritatea la care am nevoie sa merg, NU are locuri de parcare... NU ma duc ca am eu gust, ci ca trebuie... Ca o nota de ironie, nici macar cei de la institutia in cauza nu au unde sa parcheze, dar mi-te cei care vin si se vantura pe acolo.

Deci e normal ca omul sa vrea sa parcheze, pentru ca are treaba, nu doar de dragul de a merge acolo.
Nota: eu nu folosesc masina de serviciu pt mers acasa, deoarece am aceeasi problema cu parcarea si o las la munca. Ei bine, cat nu am nicio sansa sa am loc de parcare, nu spun moca, ci platit...  de ce sa fiu amendat... Iar sa parchez la un 1 km distanta de locul unde am treaba... serios?

Din perspectiva pietonului, ii inteleg si pe cei care nu au masina, ca nu mai loc pe trotuar din cauza parcarilor (semi-legale). Zic semi-legale, atat timp ca nu e semn de interzis... nu mi se pare total ilegala... Dar majoritatea celor care parcheaza aiurea, o fac pentru ca nu au unde...

Nu zice nimeni sa blochezi intersectia sau tramvaiul, dar... sa avem parcari si pe urma de acord si cu sanctiunile.

Cand o sa am locuri de parcare (cu plata), atunci de acord.... sa ma amenze ca am parcat aiurea, dar pana atunci nu.

Iar a-i sanctiona pe nebucuresteni ca vin in Bucuresti, e la fel de prostesc precum fosta taxa lui Mazare de intrare in Mamaia. Vorba aia, contribuie la PIB-ul Bucuresti, ca se cazeaza aici, muncesc aici, sau poate vin doar la spital sau mai stiu eu ce...

oc7avian

Quote from: riciu on December 05, 2019, 04:56:04 PM
Iar sa parchez la un 1 km distanta de locul unde am treaba... serios?
Da. Apoi pe jos, transport public sau trotinetă electrică. Mașina personală oferă confort, nu luxul de a o lăsa la maxim 2 minute distanță de orice loc unde am treabă.

voicul

Nu e asa! In masina m-am nascut. Cum sa o las la 1km.  :lol:

Da trotinetele pe unele sectiuni (chit ca foarte scumpe) te fac sa ajungi si mai repede si fara nervi.
De asemenea se poate economisi destul de mult platind intr-o parcare putin mai departe.

Dar sigur o sa fie bine, pentru ca in 10 - 20 de ani car-sharing si masini autonome si atunci nu va mai fi nevoie de parcari.

PMB este vizionara si de asta nu le prea face!

dr4qul4

Desi circul aproape exclusiv cu masina (e de firma, si vine cu card combustibil si parcare la munca), ma gandesc de 2 ori cand trebuie sa merg intr-un loc. Daca stiu ca e greu cu parcarea... atunci Bolt/Clever sau trotineta/pe jos pe distante mai mici.
Cei care stau in afara orasului.... trebuia sa va ganditi de 2 ori inainte de a ca muta acolo. Am fost in aceeasi situatie, si am preferat cutie de chibrituri aproape de centru, decat duplex in Popesti.
Locuri de parcare exista in acest oras, dar sunt pe bani. 5-6-10 lei/ora. Doar park&ride-urile ar trebui sa fie (aproape) gratis. Iar parcarea in locuri interzise ar trebui sa fie la suprapret.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

unu

#516
Cand vorbesc de ...amenzi abuzive nu ma refer la cazurile aratate mai sus, cand ar exista optiuni decente de parcare, dar o putoare isi parcheaza dulapul in usa magazinului, sau pe tot trotuarul, doar ca sa fie el "primadona/jmechieru zonei", aia merita ...doua amenzi, in fiecare ora.

Dar, ce au stricat, sau ce lege "bine facuta, in spiritul civilizatiei si educatiei", nu au respectat, cei parcati in aceasta imagine?
(observati amenzile roz din geam, frumos impachetate in chilotei de plastic, ploua afara, si PL S4 sunt chiar grijulii)



Au incurcat cumva jegul lasat de 4 luni in urma lor, de "prea cinstitii, civilizatii si educatorii" din primaria sectorului 4?

dragos76

Asta e ca și scuza "păi ce dacă am aruncat gunoi pe jos, nu vedeți că deja era mizerie acolo?". Cu mașini parcate așa, să nu te miri apoi că se duce noroi pe străzi, și e mizerie și praf în oraș.

Ionutcatalin

Aceeasi poveste si pe Calea Floreasca, fix din dreptul strazii fabrica de Glucoza pana in strada Tarmului pe sensul de mers catre Stefan cel Mare, baietii au schimbat ceva tevi si dupa lucrare nimeni nu a mai reparat trotuarul  si nici nu au mai inierbat acea zona, acum se parcheaza masini si dupa ultimele ploi s-a facut mlastina ca la porci, bineinteles ca masinile ies de acolo ca tractoarele de pe camp la arat.

unu

#519
Asa, si este vina cetatenilor ca autoritatile nu gandesc si nu asigura conditii civilizate, pentru toti?
Si daca nu pot asigura (pt. ca nu-i duce mintea si nici interesul), atunci de ce accepta "venetici"?
Aaaa, le place alesilor locali banul rulat de "venetici", si voturile, dar nu le place sa investeasca in civilizatie?

Aceasta situatie/mentalitate pare desprinsa din mitologia greaca ...patul lui Procust,
adica, nu ajustezi patul/conditiile civilizate, ci ...schilodesti omul/alegatorul.

Atata vreme cat acel locuitor,
- nu parcheaza in noroi pentru ca asa vrea el (ca apoi sa dea si mai multi bani sa-si spele masinia si hainele)
- si nici nu are alte optiuni civilizate date de "alesii locali" (care ii si amendeaza abuziv pe locuitorii ce cheltuiesc deja extra)
tot la fel,
- nu poti sa arunci vina pe acel locuitor oropsit deja de doua ori (lipsa conditii si amenzi abuzive)

Arunci vina pe oropsiti, doar daca cauti motive superficiale sau esti coada de topor a alesilor.

Toti ar trebui sa aiba filozofia ...cauzei - efect.
- noroiul pe strazi este un EFECT
- cauza este aflata din mai multe intrebari "de ce?", nu doar odata te intrebi
"de ce noroi pe drumuri?": pt ca localnicul parcheaza in noroi si iese jegos in strada
"de ce parcheaza?": pt ca alesul nu ofera conditii civilizate pentru toti
"de ce lipsa conditii?": pt ca alesul ...e talamb / sau nu vrea / sau are alte interese
"de ce alte interese?": pt ca reziliat contractul cu firmele de paza si (in ultimul an) si-a ...triplat efectivele de dulai locali, dependenti de el
"de ce dependenta?": pt ca ..influenta/putere/voturi mai multe

...unde e civilizatia si educatia in astea?

Haideti sa facem si alte 5x "de ce"-uri (plecate de la "de ce noroi pe drumuri?") si sa vedem daca rezulta localnicul vinovat, sau tot alesul?

Ionutcatalin

Alesi locali nu au venit cu mitraliera si s-au insstalat in acele functii, cineva i-a votat, daca nu iti convine ca primaria sectorului 4 a lasat jeg acolo, faci o reclamatie la politia locala si cu multe insistente se va rezolva cumva, dar nici spiritul civic nu e prea dezvoltat la noi, ne complacem in situatia existenta si ne place sa fim condusi exact in directia in care vor alesii.

unu

#521
Tocmai de aia au procese pentru amenzi abuzive, pt. ca "au ascultat frumos si cu sufletul deschis" la nevoile alegatorilor.
Tocmai de aceea au fost schimbati niste alesi majoritari, pt. ca erau talambi si li s-a urcat la cap ideea de "alesi".

Trebuie sa trecem de etapa in care mergi cu sapca'n maini la don' primar, "sa te rezolve".
Alesul este pus acolo ca sa stie, sa vada, sa slujeasca, nu ca sa mergi la el ca la vreo icoana facatoare de minuni.

Iar aceste forumuri, bine cunoscute de toti, sunt o autoritate in acest sens, nu mai trebuie sa fie nevoie de un dosar cu numar de inregistrare, la care iti raspund in 30 de zile (daca nu uita, ca oricum nu-i controleaza nimeni), si asa de bine iti raspund incat mai trebuie sa faci o reclamatie, la care iar sa ti se raspunda inutil in 30 de zile etc.

Iar spiritul civic, exista tocmai prin aceste posibilitati, emailuri/forumuri/facebook/blog-uri rapid facute etc.
Chiar crezi ca cei cu spirit civic asteapta pe vreunu sa ii traga de mana si sa-i trezeasca?
(de obicei cei ce zic asta, despre altii, nu au facut nimic in acest sens)


ionut.cava

#522
@riciu, mica corectie: nu e nimic semi-legal. Parcarea pe trotuar este interzisa complet. Chestia aia cu 1m a disparut din 2016. Administratorul drumului poate decide daca permite sau nu parcarea prin amenajarea de locuri.

QuoteHG 965 / 2016:

Art. I. -

Regulamentul de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 876 din 26 octombrie 2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:
...
5. La articolul 142, literele k) și n) se modifică și vor avea următorul cuprins:
"

k) pe pistele obligatorii pentru pietoni sau pentru pietoni și biciclete ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare;
. . . . . . . . . .
n) pe trotuar, cu excepția situației în care administratorul drumului public a executat amenajări care respectă prevederile art. 144 alin. (2) și (3);".
Sursa

De fiecare data cand cineva a urcat masina pe trotuar si nu a luat amenda, legea a fost incalcata. Simplu.
Ca autoritatile ignora pe anumite sectoare legea fiindca chiar e imposibila parcarea in zona sau ca nu incurca in vreun fel, e alta discutie.
"Ah... I love summer in England ... it's my favourite day of the year" (thanks Global Warming for ruining a decent joke)
Driving across Europe.

riciu

#523
Da?

Sa inteleg ca 3 sferturi din masinile din Bucuresti ar trebui eliminate sau cum? Ca-mi da cu virgula ce spui tu... Iesi din bloc in orice sector, in orice cartier si o sa observi cu stupoare ca lumea parcheaza ... pe trotuar... De ce? Pentru ca nu are unde... efectiv nu are unde...

Ce spui tu acum e ca si cand ai spune ca tunelurile din Romania sunt ilegale pentru ca nu au prevazute sisteme de evacuare si de stingere adecvate normelor ISU de azi... Ei bine ele au fost adecvate normelor de cand sau construit... Daca am merge pe aceast tip de gandire, ar trebui inchise toate tunelele din Romania respectiv inchisa circulatia trenurilor pe oriunde sunt tunele... Sper ca vezi absurdul dintr-o asemenea legislatie...

Sau sa inchidem magistralele 1,2 si 3 de metrou, si am impresia ca si 4, pentru ca nu respecta legislatia antiincendiu, ca de tunelele sunt facute dupa alta gandire...

Cap avem sa vedem cand legea e buna sau cand e absurda, respectiv aplicarea ei e total daunatoare? Cam... cum ar fi ca maine sa fie razie in Bucuresti, si tot ce e parcat pe prima banda si sau pe trotuar sa fie ridicat? Ha? Fa un exercitiu de imaginatie... Aaaa... surpriza nici n-ar avea unde sa le duca, ca n-ar avea aia spatii pentru cate ar trebui ridicate dupa gandirea asta...

Cum ziceam, facem parcari (cu taxa) si pe urma ridicam masini. Adica nu au institutiile publice parcari, si tu imi spui de ilegalitati? Sau de parcatul pe prima banda ca de in alta parte nu se poate?

Cate parcari avem in Bucuresti, cu 10-20 nivele... subteran sau suprateran? Asa cum am mentionat institutia la care am treaba nu are niciun loc de parcare nici macar pentru angajati! Despre ce vorbim?

Iar eu nu parchez ca stau acolo o zi intreaga. Am mai spus odata, imi las masina la munca, nu o folosesc pt mers acasa!

voicul

#524
200.000 de locuri pe parcare (cu totu cu cele de resedinta) si 1.000.000+ de masini.

Ne putem certa oricat, dar este impas si nu o sa il rezolve nici un primar. O sa fie rezolvat doar de car-sharing si ride-sharing cu masini autonome.

Pana atunci, desi nu e e din B, probabil o sa tot avem episoade din astea:

O femeie din Cluj Napoca a vandalizat mașinile vecinilor, pentru că erau parcate pe trotuar. Pagubele sunt uriașe

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/o-femeie-din-cluj-napoca-a-vandalizat-masinile-vecinilor-pentru-ca-erau-parcate-pe-trotuar-pagubele-sunt-uriase-1228038