News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Vladul

#525
   Ne trebuie binenteles locuri de parcare si in zonele de interes (malluri, primarie, scoli, etc..), dar si in zonele rezidentiale. Regulile de aur trebuie sa fie in opinia mea 2:
- parcarea oriunde, chiar si in fata blocului sa fie pe bani multi
- cei care incearca sa fenteze plata sa fie sanctionati de ii apuca plansul

   La ora actuala foarte multi oameni isi cumpara masina desi nu au nevoie. De ce? pentru ca este ieftin si lumea are bani mai multi bani. Ori isi ia o masina mai veche, ori pe datorie, se descurca.. Dar el stie ca din momentul in care are bani de masina, ii mai trebuie doar bani de benzina. Inmatricularea e ieftina (si daca nu e ieftina o inmatriculeaza in Bulgaria, ca stie ca nu il sactioneaza nimeni in Romania pentru aceasta ilegalitate) nu isi pune problema vreo secunda sa plateasca parcarea, nici in fata blocului, nici acolo unde are treaba. Brusc nu mai e de nasul lui sa calce in STB sau Metrou, ca el e domn.. Dupa ce ii pui cainelui coroana pe cap, nu il mai pui in lesa.. Spre norocul lui, traim intr-un oras cu primari populisti si politisti indiferenti, deci o sa mai stam mult si bine in nesimtire si ca**t.
   Nimeni nu vrea sa dea bani pe parcarea legala cand cei care blocheaza trotuarul sau sunt parcati pe prima banda stau pe moca... si pe buna dreptate, de ce sunt ei mai prosti?

Catalin66

In drumul taberei si militari unde ne.au inchis parcarile de pe trotuare si cautam cate o ora loc de parcare la 3 statii distanta si ne luam si amenzi, cand mergem sa blocam primaria?

ionut.cava

@riciu, nu stiu ce-ti da cu virgula ca eu nu spun nimic. Am citat legea si atat.
Ce ar trebui sa se intample sau cum ar trebui aplicata, nu e treaba mea, cert e ca trotuarele sunt strict pentru pietoni, restul sunt improvizatii balcanice. Orasele mici poloneze (e.g. Poznań) au delimitat marginea trotuarului ca loc de parcare, cu plata, frumos trasat si amenajat, de exemplu. Pana la parcari supra si sub terane, se poate refolosi spatiul existent in mod corect.
Exemplu personal: de fiecare data cand ma duc la sora mea in vizita, pe blvd Chisinau, nimeresc unul care face slalom pe trotuar printre pietoni sa parcheze. Masina care circula pe trotuar printre pietoni, repet.
"Ah... I love summer in England ... it's my favourite day of the year" (thanks Global Warming for ruining a decent joke)
Driving across Europe.

riciu

#528
Ai citat legea si atat...

Bine ai zis aici.

Redau aici un dialog apropos de lege (daca se considera ca nu are legatura cu subiectul, scuze). Revin la exercitiul de imaginatie ca daca s-ar aplica legea citata de tine, undeva la 3 sferturi din masinile din Bucuresti ar trebui ridicate, si nici nu ar avea unde sa le duca, dar ma rog, nu vreau sa mai insist, ca... e clar ca fiecare dintre noi, vedem doar ceea ce putem si vrem sa vedem:

17 noiembrie 2017, la 16:07 ˇ București ˇ
La buletin :
- Nu aveți certificatul de căsătorie...
- Am copia aici..
- Nu îl aveți în original.
- E rătăcit pe undeva prin casă, că ne-am mutat de curând și nu l-am găsit, dar am copia, nu e de ajuns?
- Nu.
- De ce?
- Pentru că eu trebuie să scriu aici în tabel "copia conform cu originalul" și dacă nu îmi arătați originalul nu pot să scriu asta..
- Dar când mi-ați cerut certificatul, de unde știați că sunt căsătorit?
- Păi așa figurați în baza de date de la Evidența Populației...
- Pe care dvs o aveți în față pe monitorul calculatorului, nu?
- Da.
- Și atunci, dacă eu am copia la mine, iar dvs aveți în față baza de date de la Evidența Populației, unde scrie și că sunt căsătorit și cu cine și de când, pentru numele Domnului, la ce vă mai trebuie certificatul în ORIGINAL ? Credeți că am venit cu o copie falsă? Și chiar dacă să zicem, sunt psihopat și am venit cu o copie falsă, nu puteți compara copia cu informațiile de la Evidența populației pe care le aveți în fața dvs?????
- Nu.
- De ceeeeee???
- Pentru că nu aveți originalul.
- Dar e ilogic ce îmi spuneți. Eu nu îl am asupra mea, dar dvs vedeți pe monitor că el există. În plus am o copie. Și e oricum STUPID faptul că eliberarea actului meu de identitate DEPINDE de CERTIFICATUL DE CĂSĂTORIE ÎN Original. Nu credeți?
- Asta e metodologia. Unde-i lege, nu-i tocmeală.
- Dar ar putea fi un pic de creier.
...........................................


unu

#529
Cam asa arata soseaua Berceni, cu parcarile de la statia metrou Berceni in stanga si loc liber berechet in dreapta, dar care atrage amenda/avertisment de parcare pe zona verde (280 ron), sau chiar .."distrugere zona verde" (2 000 ron, de parca a pus gazon .."triplustratificat" si nu iarba ordinara din seminte aruncate din punga cu mana)!
Decizia 280ron vs 2 000 ron, este data ...dupa cum vrea scribul local.



Nu mai bine facea Baluta niste parcari acolo?
Daca vroia ...facea, si i s-a tot spus asta, ca a distrus 150 locuri de parcare (statia metrou Berceni) si nu a facut altele noi in loc (alea de la Leonida sunt ale celor din Popesti Leordeni).

Evident, ca sunt locuri in care si daca ar vrea nu ar mai putea face :) (rapid)



Abia trec oamenii pe acolo, deci ce sa mai zicem de parcare. Chiar nu puteau sa mute dugheana aia pe un soclu de beton in afara trotuarului?

Dar vedeti cate parcari se puteau face, dincolo de trotuar?
Si da, plantatorii de panselute (proiectantii soselei) pot gandi si niste parcari ..verzi, ceva "rondele" de beton prin care sa iasa iarba dar sa si "coexiste" cu masina parcata.
Doar sa vrea!
Dar nu, acum e perioada de acumulat, din amenzi abuzive (dupa ce au distrus 150 de locuri de parcare).


Cristi N

Acolo eu as fi facut rocada intre spatiul verde si trotuarul pentru pietoni. In momentul ala am fi avut un trotuar liber fara niciun obstacol si pe spatiul verde nu deranjeaza daca ai cate un stalp sau tablou electric din loc in loc. Este de preferat sa ai o zona tampon de aliniament verde intre carosabil si zonele pietonale, pe de-o parte ofera ceva mai multa protectie pietonilor si mai filtreaza putin noxele.

unu

#531
Sa nu mai zicem ca din 2016 incoace este bombardat si S4 si CJI cu nevoi gen "pista de biciclete".
Totusi ...laudabil ca a facut Sector4 "macar" largirea soselei Berceni.

Zici bine Cristi, pus pista/iarba mai la interior, macar mai reduce din efectul baltilor improscate la 100km/h (pe astia nu-i amendeaza). Cine stie, poate ca asa au si planificat, dar ...s-au razgandit, nu faci chiar totul din prima :). In fond daca pastrau logica parcarilor dintre stalpi/copaci, de pe portiunea de sos Berceni de la Sudului pana la Aparatori, exact asa ar fi rezultat: masini, parcari/stalpi/copaci, trotuar, gard

In loc sa fi facut doua randuri de trotuare ...inutil de inguste, si pe ambele te stropesc vitezomanii din cap pana in picioare (pante si guri canalizare prost gandite de proiectantii plantatori de panselute), mai bine un trotuar&"iarba" convertite in ceva pista de biciclete (ar fi redus nevoia de parcare cel putin cu 30%).

Sunt multi temerari care vin cu bicicletele (incl electrice), dar considerand viteza masinilor pe acea portiune (100km/h, in oras), si lipsa oricarei logici de la intersectia cu DNCB ...foarte multi nici macar nu au incercat. In perioada de vara, observam niste doamne (vreo 4 la numar) ce mergeau in grup astfel, din comuna pana la statia Berceni (super laudabil!).
Sa nu mai zicem ca daca ar transforma prima banda in banda dedicata transportului de mers in comun, inclusiv biciclete/trotinete electrice etc ...va fi wow!

Cristi N

Daca ai chef sa faci putina munca voluntara incearca sa faci cateva schite si apoi sa trimiti sugestia catre primarie. Pentru maxim de efect poti incerca sa convingi cateva asociatii de propietari din zona.

unu

Adica sa le facem noi munca plantatorilor de panselute?
Noi spunem ce nevoie avem, ei sunt platiti (gras) sa o faca.
Cu siguranta nu sunt prosti, ci doar "smecheri".

Cristi N

Exact, cel putin in componenta actuala a consiliilor locale nu ai alta varianta daca vrei sa obtii o minima imbunatatire a situatiei.

paulmare

Decebal e asfaltat , deocamdata folosit doar pentru "liniutze"

Sorinus

Daca s-ar misca asa la toate parcarile, si ar face cate una pe sector pe an, in 10 ani am ajunge si noi la civilizatie cu parcarile.

dr4qul4

Negoita lucreaza in "regie proprie". Si asta inseamna fara licitatie si deci...fara fonduri europene.
Dar adevarul e ca s-a miscat incredibil aici. Cum ar fi sa se intample aceeasi minune si la pasajul D-na Ghica...
PS. Aceste locuri de parcare vor costa. Sper sa nu vad abonamente anuale sub 1200 lei. Si asta doar pentru cei care locuiesc acolo. Pentru firme, abonamentele ar trebui sa fie triple.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Hef

Asta ar fi normalitatea intr-o capitala europeana. Abonamente scumpe.

Sa stai in centru si sa ai si doua sau trei masini presupune lux. Si luxul se plateste.

dr4qul4

Nu am pierdut nici un 0 pe drum, dar pentru rezidenti am impartit la 3..
Parcarile private taxeaza undeva la 5-7 lei/ora, dar la abonamente cer doar 3-400 lei/luna, cand platesti in avans pe 1 an intreg!
Nu mi se pare in regula nici sa punem un pret prohibitiv, asa cum avem in parcarile din centru (10 lei/h) si apoi sa le avem goale, iar masinile sa fie parcate tot pe strada.
Hai sa nu ne mai gandim la acoperirea costurilor (ca sunt multe servicii publice care nu o fac), si sa lasam piata sa stabileasca pretul.
Daca avem cerere atat de mare pentru abonamente, la anul le dublam. Sau putem face licitatie si in primul an (ca tot vrea Negoita).
Tu ce ai face la P&R Straulesti? Ai lasa 0,5 lei/h, ai dubla pretul, sau ai face un abonament modic ca sa atragi soferii?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist