News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

rota

Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

voicul

Vad ca au transformat parcarile din spic in paralel cu trotuarul - partea dreapta a pozei.
Probabil au remarcat ca la 10 ron nu parcheaza nimeni SI deci au zis ca sunt prea multe.



voicul

Primaria Sectorului 4 din Bucuresti a inaugurat joi parcarea publica de la Piata Sudului

Primaria Sectorului 4 din Bucuresti a inaugurat joi parcarea publica de la Piata Sudului, in urma unei investitii de 22,6 milioane de lei. Costul este de 3 lei/interval, in perioada 07:00-19:00 si 3 lei/ora in afara intervalul orar, potrivit unui comunicat de presa emis.
Parcarea de la Piata Sudului este situata la intersectia Soselei Berceni cu Soseaua Oltenitei. Constructia este etajata de tip "park&ride", modulara, din panori metalice.

Avand o suprafata desfasurata de 4.950 de metri patrati, noua parcare are o capacitate de 305 locuri, dispuse pe trei nivele: parter, un etaj si terasa. La parter au fost configurate 86 de parcaje, dintre care 7 sunt destinate persoanelor cu dizabilitati, iar doua locuri motocicletelor. La etaj pot parca 76 de autovehicule, iar cele 89 de locuri amenajate la ultimul nivel sunt destinate exclusiv abonatilor. In afara spatiilor din interior, parcarea de la Piata Sudului beneficiaza si de 60 de locuri la exterior, dintre care trei sunt destinate persoanelor cu dizabilitati.

Valoarea investitiei este de 22.672.002 lei si consta in amenajarea structurii, in automatizare, instalatii electrice, degivrare si post trafo.

Potrivit regulamentului privind parcarile publice aflate in administrarea Sectorului 4 al Mun. Bucuresti, prin Directia de Mobilitate Urbana, in parcajele de tip "park&ride", este permis accesul autovehiculelor care nu depasesc masa totala de 3,5 t si/sau dimensiuni maxime de 2,5 m latime si 5, 5 m lungime.


https://www.wall-street.ro/articol/Social/247365/primaria-sectorului-4-din-bucuresti-a-inaugurat-joi-parcarea-publica-de-la-piata-sudului.html?fbclid=IwAR1O7zXcfyQttD8bMiLLjfofkx2BDLu5aZXV_CYVc9JJgjcLZVXpVFUjWcg

mihaimai

Deci nu se intră cu Tesla Cybertruck in parcarea de la piața sudului

dr4qul4

Negoita a postat pe fb un video 360 cu parcarea de la Decebal. La sfarsit intra si in subteran.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

BIGRED1984

La wall-street oare nu citeste nimeni articolele astea ?
"cele 89 de locuri amenajate la ultimul nivel sunt destinate exclusiv abonatilor" ... iar un pic mai jos, "In parcajele de tip "park&ride" nu se pot face abonamente, nefiind incurajata parcarea pe termen lung".

voicul

De ce o fi gratuita? De ce este park & ride (ca e in mijlocul Bucurestului aproape)?

O nouă parcare de tip park & ride a fost inaugurată în București. Cât îi va costa pe șoferi - VIDEO

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/o-noua-parcare-de-tip-park-ride-a-fost-inaugurata-in-bucuresti-cat-ii-va-costa-pe-soferi-1225995

mihaimai

^
gratuita promotional, ca sa se obisnuiasca lumea. La 3 lei pe ora insa parchezi la Sun Plazza unde ai si primele 3 ore gratis

park&ride, adica mai intai park, apoi si ride. Daca o faci la marginea Bucurestiului ramaai doar cu park, ca ride nu ai cu ce :)

Trebuie sa apreciem viziunea conducatorilor in ceea ce priveste park & ride
- Straulesti, unde era la mintea cocosului ca nu o sa vina nimeni
- Pantelimon, unde iar nu o sa vina nici dracu
- piata sudului. aici o sa fie clientela, ca deh, centru. Vin oamenii la piața...
- eroii revolutiei (oltenitei 9). majoritatea clientilor sunt locatarii din apropiere. Ca sa vii din sudul Bucrestiulkui pana la eroii revolutiei deja ai facut 40 minute dimineata.

Si unde se țipa dupa locuri de parcare, la Berceni & Leonida, nu ar face. Ma rog, au facut ceva, dar absolut insuficient pentru cerere.

Valentin

E gresit fundamental ce spui tu si hai sa-ti explic de ce, poti sa fi sau nu de acord.

1. Straulesti - nu e aproape nimeni acum, dar iti aduc la cunostiinta de destule proiecte imobiliare care se dezvolta sau se vor dezvolta in viitor, cu siguranta in cativa ani nu o sa mai fie la fel (desi oamenii tot vor parca pe trotuarele "gratis" din apropriere de pe stradutele laterale, deci aici vina e a Politiei).
2. Pantelimon - acum e doar capatul tramvaiul si e frecventata de cateva regionale, dar intr-un viitor (intr-adevar indelungat) va aparea si M5 in zona, la fel ca celelalte, parcarea poate va fi goala, dar pentru asta e de vina strict soferul pentru ca ii este mai usor sa parcheze undeva mai in centru "gratis" pe trotuar. Din nou, politia ar avea ceva de spus in acest sens chiar si acum in zona.
3. Viitoarea parcare P&R din Berceni (concomitent cu extinderea M2) - exact acelasi lucru, poate va fi goala, dar intr-un viitor nu va mai fi (zona se tot extinde).
4. Viitoarea parcare P&R Domnesti - acelasi lucru, va fi capat de tramvai (nu se stie inca ce linie) + intr-un viitor incert si o extindere a M5.

P&R nu trebuie vazute DOAR ca posibile parcari de resedinta, ele au cu totul alt scop. Odata ce vom avea P&R la fiecare intrare in Bucuresti atunci se pot lua masuri suplimentare asupra poluarii din oras (atunci nu ar mai trebui sa existe "scuze" ca n-au facut parcari, ca n-au metrou,ca bla bla bla, vrei sa intri in oras, spre centru? platesti!). Daca nici acum cand se iau masuri de viitor nu e bine, atunci cand?

Singurele probleme ale acestor parcari aflate in exploatare(la ora actuala) sunt :
-lipsa unor abonamente lunare/anuale , lipsa unor abonamente parcare+metrou, etc.
-lipsa reactiei politiei rutiere pentru amendarea celor care prefera parcarea "gratis" pe trotuar, desi la cativa pasi e aceasta parcare .
-lipsa obligarii maxi-taxi- urilor de a opri la Strauleste (de ex.) si de a nu patrunde mai adanc in oras (Clabucet de ex.)

Acest presupus P&R de la Sudului e o gluma, in sensul in care se numeste P&R pentru ca nu indeplineste conditiile. Nu are conexiune directa cu mijloacele de transport public si cu siguranta cine ajunge cu masina din Berceni la Sudului o sa mearga mai departe spre centru, n-o sa se opreasca sa lase masina ca sa ia metroul, sa fim seriosi. Mai degraba e o parcare obisnuita, ca multe altele din Bucuresti.

tonică

venind de curand din Anglia, pot spune ca park&ride este regula acolo si singura modalitate de a parca, ca turist/vizitator. In orasele mai mari exista astfel de parcari si mai apropiate de centru dar altfel majoritatea sunt la periferii. Costa multicel si nu prea au alternativa. Parcarea pe strada este interzisa iar acolo unde exista locuri amensajate parcheaza doar riveranii, cu abonament. Daca stai mai multe zile in oras si cazarea nu este asigurata de catre hotel, poti apela din timp la primaria orasului sa iti vanda taloane de parcare, pe zi. Costul e mai mic, fireste decat la park&ride dar implica mult timp pana gasesti ceva liber. Altfel, pentru timpi medii, cateva ore, mai exista posibilitatea parcarii in malluri dar exista limite de timp. Aceste park&rideuri sunt necesare intr-un oras sugrumat de trafic fiind in fapt primul pas, dedicat in special vizitatorilor. Cand vor exista indeajuns de multe si parcarea aiurea va fi pedepsita costisitor aceste park&ride vor fi cu siguranta pline!

mihaimai

^^
Da, nu sunt de acord cu tine :)

Un p&r se face unde este nevoie, când este nevoie. Nu este ca autostrada, să "atragă investiții". Ansambluri rezidențiale se fac cu sau fara p&r. La Străulești nu e nevoie. Și nu mă încălzește că o să fie peste 10 ani. Deocamdată sunt bani blocați, care puteau fi folosiți mai bine altfel.

În Pantelimon la fel. O să vedem când i-or da drumul cât va fi de goală.

Clienții pentru p&r sunt navetiștii, care acum folosesc autoturismul și sunt obișnuiți cu un anume confort. Nu o sa parcheze niciunul ca apoi să ia apoi tramvaiul 14 (sau care mai ajunge acolo) umplut până la refuz, să meargă 20 minute până la Iancului, metrou până la victoriei, schimbat apoi linia și iar metrou până în Pipera. Not gonna happen.

P&r trebuie să te lege direct la transport urban de viteză. Berceni, Anghel Saligny, Preciziei. Atât. Asta avem acum. Străulești o să aibă succes când o să fie gata M4.

Dovadă Berceni și Dimitrie Leonida. Sunt spre 1000 locuri de parcare acolo. La 7 jumătate toate sunt pline. In jur este camp. Cu o investiție minimă se mai fac 1000 și se vor umple și alea. Pentru că acolo este nevoie. Și nu acum, de 10 ani.

Valentin

Nu vrei sa înțelegi că un P&R nu este același lucru cu o parcare banala. Pe tine nu te încălzește, dar atunci nu blama ceva ce nu cunoști. 10 ani ? Mai vorbim in 2 ani, iar pe langa asta nu iei in calcul nesimțirea șoferilor (unul din motivele pentru care stau goale!). Nu P&R  atrage investițiile, ci combinația P&R cu metrou și STB (+-regionale), astea atrag investițiile imobiliare (caută să te informezi cu ce procent creste valoarea unui apartament odată cu PiF a unei magistrale de metrou in zona) . Ce spui tu despre Berceni și D.Leonida sunt parcări obișnuite, nu P&R .

Evident șoferul român n o sa și lase mașina sa ia tramvaiul daca este mai ușor să și care cazanul prin oraș și să parcheze gratis pe trotuar (ilegal, in majoritatea cazurilor!). Daca șoferii nu parchează vorba aia langa parcările din centru, pentru că e scump. Despre ce vorbim? Nu parchează nici la 2 lei/ora, dar prefera să blocheze circulația ca să și ia o șaorma ! Ți am dat și exemplu de ce la Straulesti e goală! Din cauza nesimțirii și lipsa poliției, dar și a unor abonamente. Cu siguranță e extrem de greșit să construiești parcări langa parcări la toate blocurile din oraș, o sa faci parcări la infinit și mai rau o sa faci! O sa conducă și la mai mult trafic pentru că oamenii își vor cumpăra mașini când o să vadă atâtea parcări goale( in cazul in care ar fi atât de multe parcări). Nu stau să explic ceva ce s a tot făcut pe afara. Șoferului român nu ii pasa decât de mașină și banda lui, daca ii tai o banda face scandal, că deh, dai dracu pe biciclisti, aia din tramvaie, autobuze,etc.

mihaimai

^
Nu stiu cu cine te contrazici, dar nu cu mine. Nu am zis ca p&r este o parcare banala. Este locul unde isi parcheaza omul masina si mai departe merge cu transportul in comun. Ca este facuta special pentru asta, ca este ad-hoc, este irelevant. Primaria ar trebui sa porneasca de la nevoiele reale, nu sa amenajeze parcari uitandu-se pe google maps unde are loc.

Straulesti e goala si situatia nu se va schimba nici daca se interzice parcarea in zona, si nici in 2 ani. Din pacate doar timpul va arata asta. Doar faptul ca zici ca "mai vorbim in 2 ani" arata logica gaunoasa. Deja a trecut mai bine de un an de la inaugurare! Fiecare zi in care parcarea este aproape goala sunt bani bagati intr-un proiect supradimensionat care ar fi putut fi folositi altundeva. La Straulesti mergea o parcare la nivelul solului, iar proiectul curent amnat pentru momentul cand va fi cu adevarat nevoie.

Quote
Ce spui tu despre Berceni și D.Leonida sunt parcări obișnuite, nu P&R

Sigur, Berceni si Dimitrie Leonida sunt in zona cu multe atractii culturale si viata de noapte. D-aia se umple parcarea in fiecare dimineata la prima ora, ca vine lumea sa parcheze ca sa viziteze atractiile din zona. Bine ca mi-am amintit, maine dimineata la 7:00 am bilete la Opera Berceni, se joaca Samson si Dalila, o sa parchez la parcarea de la Berceni si o sa merg pe jos la opera care este la 2 pasi. Hai sa fim seriosi. Cine parcheaza acolo ia metroul.

Bucurestiul este sugrumat de trafic, iar primaria face investitii de viitor indepartat pe o caruta de bani si ignora complet "low hanging fruits" care pot aduce rezultate imediate pe bani putini. Prioritizare de kko. Bani blocati. Nevoile reale si actuale ignorate. Asta este ceea ce am zis, asta sa contrazici

miahi

^^ Si eu cred ca in Bucuresti cu un buget modic de 20 - 30 mil EUR alocati anual pentru viitorii 4-5 ani pot rezolva extrem de multe probleme de trafic.
Exista principiul acela economic Pareto ( 80 / 20 ) care spune ca 80% din efecte sunt generate de 20% din cauze.  Daca aloci inteligent bani sa rezolvi 20% din cauzele generatoare de congestii rezolvi 80% din problemele din trafic.

Cum zicea si @mihaimai sunt extrem de multe lucruri facile de facut cu bani putini  - "low hanging fruits" .

Legat de trafic, Bucurestiul este o cocina din evul mediu unde semaforizarea pentru virajul la stanga este tehnologie extraterestra de ultima generatie .

Barzote

Am observat ca pe Sos. Colentina intre intersectia cu Doamna Ghica si intersectia cu Ziduri Mosi au fost marcati cu bulina rosie mai toti copacii de pe marginea soselei . De regula dupa marcare vine taierea .
Oare vor suplimenta locurile de parcare ?