[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Fred

S-a discutat de civilizatie si de lux. Cuvinte mari, care dispar la primul trotuar pe care se poate parca.

Ce as face la Straulesti? As ridica zilnic toate masinile parcate neregulamentar din oras si as face pretul la Straulesti 2 lei/h; ar fi parcarea plina toata ziua. Ce as face e fix civilizatie si lux. Prin afara nu am platit nicaieri sub 10$ pe zi la parcarile de lunga durata (cu ziua) si mai putin de 5$ pe ora la alea de scurta durata. Tu ce propui sa facem, sa fie parcarea mai ieftina in P&R ca sa nu mai parcheze lumea gratuit pe trotuar? Sigur, putem sa ii platim pe cei care parcheaza in P&R, poate vreo cativa o sa parcheze acolo in loc sa mearga pana in fata biroului si sa parcheze pe spatiul verde, ca daca primaria nu le-a facut parcare (gratuita sau cu tarife simbolice) in fata cladirii unde lucreaza au dreptul sa parcheze unde vrea muschiul lor, sa moara dujmanii de ciuda (cum au spus-o clar cativa mai devreme in discutia asta).

alecu26

Intr-un oras ca Bucurestiul ar trebuii sa fie foarte foarte scump sa ai masina.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

riciu

Sunt de acord cu asta daca si numai daca ai un transport public decent.
Altfel parcarile trebuie sa aiba un pret modic, gen 500 RON pe an pentru rezidenti. Si gen 3 lei pe ora...
Daca parcarile sunt scumbe, STB si Metrorex sunt super aglomerate nu este ok.

Cum faci ca STB si Metrorex sa nu mai fie aglomerate? Cresti parcul de autovehicule. Acoperi si noile cartiere, in care de regula e foarte complicat sa ajungi cu STB. Daca schimbi mai mult de 3 mijloace de transport deja nu e in regula! De ce in Viena, vin tramvaiele unul dupa altul si in tramvai sunt scaunele ocupate si cativa calatori in picioare? Daca am acest confort, normal ca nu-s tentat sa mai iau masina. Dar, daca-mi rup hainele si stau pe scara troleului sau ce o fi el... Sau daca la Unirii, urc abia in al treilea metrou.... Sau daca stau 20 de minute sa-mi vina autobuzul... mai pardon...

Cand la ora de varf e decent (adica nu se inghesuie lumea) in STB/Metrou, atunci da poti sa cresti taxele la parcari. Dar altfel NU.

Plus ca repet, NU avem parcari, dar vrem sa facem curatenie pe trotuare, punem si taxe mari pe parcari... si nici STB/Metrorex nu face fata... Adica pe romaneste: si batuta, si f***** si cu banii luati....

peri

Scopul P&R e sa fie ieftin si apoi soferul sa ia transportul in comun pana in oras.
Sunt complet de acord ca toate masinile parcate aiurea din jurul P&R'urilor sa fie ridicate, mai ales cand cea de la Straulesti sta goala. Dar 2 RON / h n-o sa rezolve niciodate vreo problema.
In Olanda, cel putin in Rotterdam si Amsterdam, am parcat in P&R la intrarea orasului. In ambele cazuri parcarea era gratuita daca scanai biletul de metrou dus-intors la statia P&R.
Daca nu aveai bilet de metrou, taxa era 18, respectiv 25 Euro pe zi.
Ambele parcari erau full si aveau cateva sute de locuri. La cea din Rotterdam, in jurul orei 13, chiar am stat aproximativ 10 minute sa se mai faca loc pana a iesit cineva din parcare, fiindca era full.

dr4qul4

parcarea de la Decebal este una subterana, asa ca si pretul ar trebui sa fie mai mare. Dar trebuie sa fie si destul de mic incat sa fie platit. Intr-o lume normala pretul este determinat de cerere si oferta.
@alecu26, sunt perfect de acord, dar asta nu se va intampla prea curand, la fel cum nu se vor ridica prea curand nici masinile parcate pe trotuar.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

riciu

Vad ca nimeni nu e in stare sa-mi spuna unde s-ar depozita toate masinile ridicate de unde sunt parcate aiurea... Chiar nu vede nimeni, ca nici nu avem unde le duce pe toate?!!!

Sa vedem problemele, e tare simplu. Dar solutii?

Eu am dat cateva: STB/Metrou cu program decent, introducerea de noi trasee acolo unde acestea lipsesc sau sunt subdimensionate, parcari noi, si preturi rezonabile (nu gratis dar nici sa-ti ia pielea de pe tine) si amenzi si ridicari de masini. Dar... in ordinea asta.

rizzuh

Primariile, daca ar dori cu adevarat rezolva problema cu masinile parcate aiurea, ar putea construi spatii de depozitare pe terenurile pustii de la marginea cartierelor. In interiorul DNCB sunt suprafete vaste de teren liber, o buna parte in interiorul zonei administrate de Bucuresti. Greu de crezut ca tot terenul liber este proprietate privata.

tonică

Mult mai simpla si de efect decat ridicarea masinilor este blocarea rotii. Economie atat in a muta masina, a o depozita, a cumpara masini care sa tracteze, a face rost de spatiu pentru depozitare si in plus cu efect psihologic si asupra celorlalti.

voicul

Se gasesc locuri pentru depozitare, mai ales ca multi proprietar vor dori sa isi ia masina inapoi chiar in aceeasi zi.
Nu cred ca vorbim de mai mult de 50 - 100 de masini ridicate pe zi/pe sector si asta daca ar munci intens.
Dureaza cel putin 1h de la plecare din baza, la ridicare si revenire. Deci cam 1h pe masina ridicata.

dr4qul4

Nu mai bine taxam (prin aplicatie/sms/bilet cumparat de la ratb) toate locurile de parcare de langa trotuare? Incepem cu 5 lei pe zi (doar pentru locurile de langa bordura). Cine nu plateste... blocata roata si 100 lei deblocatul + nr de zile cat sta blocata.
Parcarea pe trotuar, interzisa complet. Tot blocat roata + 100 lei deblocarea + 10lei/zi cat sta blocata. Sa vedeti atunci cum dispar masinile din oras.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

riciu

Dar ne gandim si la implicatiile acestor directive?

Vezi ca toate magazinele sunt aprovizionate cu autoutilitare care parcheaza neregulamentar... Si surpriza sunt si mai mari decat o masina mica... Si nu vorbesc aici de supermarket-uri...
Dar de oamenii cu dizabilitati si alte minuni de genul? Hai sa zicem ca aia sunt mai putini, dar cu autoutilitarele de toate felurile care trebuie sa stationeze... in jur de o ora, plus/minus... ca sa incarce/descarce... ce zicem? Ii ridicam? Ii blocam? Ii amendam? Sau ii punem pe aia sa care 500 de metrii, diverse materiale "usoare"? Jobul lui e sa livreze... chestii... nu poate sa nu parcheze... si nu are cum, in multe zone, decat in mod neregulamentar...



nirolf

Mai mult, nu vine nimeni să construiască parcări dacă tu permiți parcarea gratis oriunde și oricum, chiar și în buza parcării cu plată. Vezi parcarea de la Universitate. Din câte știu în vest majoritatea parcărilor sunt private (PPP?).

Valentin

O sa le iau pe rand:

1. Unde ducem toate masinile ?
R: cine spune ca trebuie toate ridicate? D.p.m.d.v. ar trebui ridicate doar cele care se incadreaza in urmatoarele aspecte: parcare periculoasa inainte de trecerile de pietoni - parcare periculoasa pe colturile de intersectie - parcare ******* care blocheaza o cale de acces catre o strada/imobil/ care blocheaza liniile de tramvai/troleibuz - si mai sunt. Restul care nu se incadreaza se pot amenda frumusel odata pe zi daca e nevoie.

2. Transport public mai eficient si apoi las masina
R: asta e asa si asa mai ales pentru ca e o invarteala in jurul cozii, vrem transport atractiv, dar sutele/miile de masini scad vizibil eficienta acestora. Vorbesti de metrou? E una din cele mai eficiente mijloace de transport la orele de varf, de aia e si "aglomerat" . Eu n-am patit pana acum sa astept mai mult de 1 metrou la Unirii (fie M2 fie M1/M3), dar poate am fost eu mai norocos.
Nu ai cum sa mai cresti frecventa la metrou inafara de M4, restul sunt la limita (M1/M3 e limitata de tronsonul central comun, iar M2 e limitata de macazul de la Berceni).
La STB mai trebuie lucrat la liniile de tramvai urgent si la implementarea a mai multor benzi unice (vezi exemplul recent cu Lujerului-Politehnica unde SUNT 3 BENZI auto si una de STB si TOT trec nesimtitii pe banda de autobuze la "fentă"). De altfel as restrictiona mai multe strazi intr-un mod asemanator cu Bd.Elisabeta acolo unde se intalnesc mai mult liniile ale STB pe un tronson comun.

3. Mi se pare buna ideea cu plata parcarii prin SMS la "bordura" - am vazut in mai multe orase.

4. Riciu, luxul de a parca in centrul se PLATESTE oriunde in Europa si destul de scump! Cum se face ca romanul cand ajunge in alte orase europene prefera sa dea ~5-10 euro la un P&R nu foarte aproape de centru in loc sa parcheze la botul calului? Pentru ca e scumpa si se dau amenzi si mai scumpe! Ce crezi ca va prefera "romanul" amendat zilnic ca parcheaza aiurea langa o parcare goala (n.r. Straulesti)? O va parca acolo pentru ca ar fi mai avantajos economic pentru el ! Sunt de acord cu implementarea unor abonamente la Straulesti si alte parcari asemanatoare (parcare+abonament STB/Metrorex) sau ideea cu dovada platii calatoriei (cu metroul/stb-ul la intoarcere).

riciu

#553
@Fred

As aprecia daca ai citi si postarile in care spun ca eu masina de serviciu o las in parcarea de la munca si pentru mers si dus acasa folosesc 2-3 Ratb-uri si 2-3 metrouri... in functie de ruta, dar oricum as da-o, schimb de 3 ori, si ca masina o folosesc strict in interes de munca. As aprecia si daca ai citi exemplul cu privire la aplicarea unor norme noi, la lucruri care nu se mai pot schimba... gen dezvoltarea haotica a Bucurestiului.

Asa ca mai usor cu judecatile...

Ai scris: "De ce doar atunci? Esti de acord sa furi doar daca ti se dau mici si bere? Esti de acord sa nu omori doar daca ti se spala masina? De ce e un acord conditionat?"

Ce legatura are cu ce am spus eu??? Niciuna. Nu amesteca etica si morala ca sa deviezi de la subiect, ca e irelevant.

Ai scris: "Nu, eliberezi strazile si faci autobuzele sa faca o tura de traseu in 30 de minute, nu in 3 ore. In loc sa le tii blocate in trafic le faci sa circule. Cand eram in liceu faceam de la marginea porumbului pana la Cismigiu 15 minute cu autobuzul, cu statii cu tot (nu glumesc) la pranz si 20-30 de minute la ora de varf. Se poate."

Strazile eliberezi facand atractiv transportul in comun. Sunt legate intre ele.

Ai scris:"Daca nu ai, ori vinde masina, ori darama-ti blocul fara parcare si contruieste-ti unul cu parcare."

Recitind, sper ca realizezi ce enormitati declari.

Referitor de aprovizionarea magazinelor, revin-o putin cu picioarele pe pamant... si nu visa cu ochii deschisi, ca toti avem nevoie sa ne aprovizionam.

Ai scris: "Problema parcarii e a proprietarilor de masini, cautarea de solutii e ... problema lor, nu a altcuiva."

Atat timp cat traiesti in societate, multe din probleme sunt colective, fie ca vrei, fie ca nu vrei. Pe gandirea de acest tip, si doctorul ar trebui sa-ti zica, te-ai imbolnavit, e problema ta, descurca-te.

@Valentin

Pai este o lege care zice ca masinile de pe trotuar, sunt parcate ilegal...

rota

"Circulaţia rutieră va fi reluată, începând de duminică, 15 decembrie, pe Bulevardul Decebal, pe segmentul cuprins între Piaţa Muncii şi Strada Dristorului, pe două benzi pe fiecare sens, a informat, joi, Brigada Rutieră a Capitalei"

Sursa

Am trecut la 6 pe acolo, lucrau intens si app de P Alba Iulia si in Piata Muncii