[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

TibiV

Nu s-au schimbat lucrurile, doar administratorul, dar cred ca pe vremea lui Videanu (sau Oprescu, nu mai stiu exact)...

PMB are un contract cu astia care au refacut (de la cca.aprox. ~ cam SUB-zero) parcarea aia, care ajunsese cam "hruba pentru fete si pesti" (si nu vorbesc despre "Mica sirena"... ;)  )

Indicatia cu "Intercontinental Parking" este strict "geografica" - ca doar nu erau sa ii spuna "Teatrul National I.L.Cragiale Bucuresti PARKING" ;)

La fel cum "parcarea noua" nu este a Universitatii Bucuresti...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

Quote from: TibiV on July 04, 2018, 08:48:31 PM
Este parcare publica.
Oricine o poate folosi.
Eu o fac destul de des, desi nu mi-am luat niciodata camera la Inter... ;)
Asta voia sa fie o gluma? O parcare proprietate privata poate oferi servicii catre public, dar asta inseamna ca decizia PMB nu i se aplica pentru ca e valabila pentru parcarile detinute de PMB.

voicul

#212
Si asa masina electrica si hybrida capata o alta valoare in B. In B aceste 2 categorii nu platesc parcare.
Evident ca nu ai da banii astia:
20 de ron 2 ore + 120 inca 6h - adica 8h cat stai la serviciu - 140 ron cam 30E*20 de zile - 600E pe luna deci 7200E pe an din parcare (atat cate e o masina bunicica hybrid - adica de vreo 5 ani cu vreo 150.000 km), deci nu e ca si cum ai face economie, DAR daca nu platesti parcare, cum sa nu mergi cu masina si sa parchezi in centru, cand parcarile arata asa (poza facuta al 18.10)?



Trebuie doar 1 hybrid (incep de la 4000 de E) sau o electrica.

dr4qul4

Noul regulament de parcare pare la fel de "blond" ca si cea care l-a gandit (sau copiat de la nicusor).
Mi se pare ca intentia este de a arata ca nu avem nevoie de noi locuri de parcare,  fiindca la 10 lei/h sunt aproape goale.
Lucrez foarte aproape de cele 3 parcari de la Sfanta Vineti X Calea Mosilor si mai nou sunt complet goale. Probabil blonda nu a auzit de notiuni ca economie de piata sau cerere si oferta.
Momentan nu ma afecteaza pt ca parcarile private din jur (inca) au tarife decente. 4lei/h la Cocor si 30 lei pt 8-12h la Unirea. Plus abonamente accesibile.

Dar parcarile primariei au devenit un lux pe care nu si-l permite nimeni. Daca ar fi venit ecologistii la putere as fi inteles, dar asa nu au facut decat sa mute masinile din parcare, pe strada. Pentru ca inca se poate parca in voie in zona, chiar sub semnul de interzis. Pana la urma e mai ieftin sa iei o amenda, decat sa platesti parcarea pe 1 zi (nu e gluma). Si oricum nu are cine sa-ti dea amenda ca rutieristilor li se rupe de blonda, iar localii sunt un fel de comunitari (latra, dar nu musca): pun hartii in geamuri, tocmai bune de sters la fund cu ele.
Zilele trecute (probabil cineva "la fel de blond ca primarita") a parcat "putin" pe linia de tramvai. Exact langa parcarea goala. Se pare ca "nu si-a dat seama" ca, mai nou, tramvaiele continua de la SF Gheorghe pana la SF Vineri. Totul fiind blocat, a durat peste 1 ora sa ajunga masina de la ridicari. Coada era pana la....Mantuleasa.

2-3 lei/h si 15-20 lei/12h sau abonamente lunare de 300 lei, ar fi de ajuns si mai ales s-ar plati. Pretul ar putea fi crescut cand se vor umple. Pana atunci poate gasesc o solutie sa nu se mai parcheze oriunde si oricum.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Exact la acelasi lucru ma gandeam si eu: asta e demonstratia ca nu mai e nevoie de locuri de parcare in B. Uite cate sunt libere!

Probabil un 3 lei acu si 5 lei la anu, se si platatea si nu era nici cu soc.
Acu sa vedem de unde plateste parcagii!

Cu 30 de ron ai 8h la Unirii sau 3 in parcarea primariei. Cum nu poti reduce programul de munca la 3 ore ... oare cine e fericit in situatia asta?

Realizare - nerealizare.

elcraft

Quote from: dr4qul4 on July 09, 2018, 07:02:36 PM
Si oricum nu are cine sa-ti dea amenda ca rutieristilor li se rupe de blonda, iar localii sunt un fel de comunitari (latra, dar nu musca): pun hartii in geamuri, tocmai bune de sters la fund cu ele.
Din pacate nu li se rupe de blonda ci de cetatenii obisnuiti, care ocolesc zi de zi pe carosabil masinile de pe trotuar. Comunitarii aia fara scoala macar mai misca ceva cat le permite legea... Eu cel putin cand i-am anuntat au venit. Rutierii sunt intr-un alt univers. Au facut Academia doar ca sa tina dreapta camera radar.

voicul

Si Cluj-ul vrea sa scoata masinile din centru si:
1. Nu mai construieste noi parcari.
2. Taxeaza cu 5 ora.

Poluare a fost vinovata si pentru maririle din B.

Goldmund

Orasele mari din Romania nu pot face fata unui trafic auto tot mai mare. Daca lucrurile raman precum azi, fara mari schimbari, in cativa ani in nici un oras mare din tara nu vom mai putea circula. Ori transportul in comun devine o mare prioritate pentru acele orase si in paralel, se construiesc sosele rapide si autostrazi care vor ocoli acele urbe, sau (solutia mai simpla) se aplica interzicerea circulatiei masinilor prin centru si vor apare parcari cu preturi prohibite concomitent cu respectarea clara a regulilor de circulatie(citeste interzis a parca unde nu este voie, nu parcarilor pe trotuare, etc.) Orasele mari europene se folosesc de ambele modele si tot nu reusesc sa-si rezove in totalitate marile probleme de azi.

Solutia aleasa azi de Bucuresti cu parcari f. scumpe, dar fara sosele moderne de ocolire si fara un transprt in comun f. dezvoltat(cu/fara acele des invocate parcari P+R) este ca o frectie la picorul de lemn. Ramane doar o solutie langa multe alte solutii care ar trebui sa apara in curand.

Goldmund

O metoda des intalnita in orasele germane:
parcarea cu ceas(die Parkuhr), acele aparate care ponteaza parcarea, sunt in asa fel reglate incat daca te duci la cumparaturi, in cartierele marilor orase(nu in centru! - acolo parcarea este 2-4 euro/h), pentru primele 30 minute nu platesti nimic. (chiar si acolo unde este aglomerat, gasesti mereu un loc de parcare, toti se grabesc sa-si cumpere mezelurile, painea ...)
In marile centre comerciale primele doua ore sunt pe gratis, iar in unele magazine pana intr-o ora e pe gratis, cu conditia ca ai cumparat de peste 10 euro...

AdrianB1

Solutia simpla in Bucuresti e ridicarea tuturor masinilor parcate aiurea. Am vazut-o in alte orase, municipalitatea (si chiar si orase mici) au chiar aplicatii de telefon cu care raportezi masina parcata aiurea si vin si o iau in maxim 15 minute si la sfarsit iti trimit si multumiri, dar si raportul cu cat au incasat din amenda si cat a fost timpul de raspuns. Nu din prima zi de implementare, dar asa functioneaza de ceva vreme.

In Romania nu s-au putut face ridicari din 2015 pana in 2017 ca nu au existat norme scoase de guvern. Nimeni nu a vrut sa le scoata, ca nu erau populare, chiar si "tehnocratii" lui Ciolos, au tras mâța de coada si a fost nevoie de 20 de luni ca sa apara niste norme scoase in al 13-lea ceas cand au plecat de la guvern (au intrat in vigoare dupa ce au plecat, cadou pentru urmatorii). Si au facut-o prost, se lasa la alegerea primariei sa isi faca sau nu serviciu de ridicari (ghici ce? jumatate din primarii au decis sa nu faca), de parca legea se aplica daca vrea primarul. De fapt, se aplica daca vrea primarul pentru ca asa a decis Ciolos. Stia ca e un conflict de interese, a decis sa faca un rahat pentru ca e la fel de politruc ca si aia cu care s-a intersectat si au condus inainte si dupa, si multumita lui se parcheaza aiurea si pietonii merg pe strada cand masinile sunt parcate pe trotuar. Cand veti face asta, nu uitati sa ziceti un "multumesc Ciolos" si 3 de Amin.

carutasul

Mie în continuare nu îmi e clar de ce mașinile trebuie ridicate (dacă nu blochează traficul în mod evident) și nu e de ajuns o amendă ( eventual mai mare ca acum). Așa proporția  banilor e 80%  firma de ridicări /20% statul . După părerea mea "ridicările" au fost un abuz sistematic ( am fost și eu o dată în situația asta și am văzut cum un loc care era în mod evident parcare și care nu încurca pe nimeni - nu era pe stradă și nici pe trotuar, practic parcarea unei întreprinderi comuniste este declarat "spațiu verde" deși nici măcar iarbă nu era pe el și folosit pe post de "capcană") Am mers vreo 200-300 de m pe jos până am găsit acel loc de parcare, deși puteam să parchez pe stradă, chiar la destinație, unde era interzis dar mașinile nu erau ridicate pentru că șmenul primăriei Sector I era cu poliția locală, nu cu "rutiera"  :) 

AdrianB1

Amenzile se platesc sau nu, la Sfantu' Asteapta, si uneori te cam doare in basca de o amenda. Daca iti ia masina nu te mai doare in basca, te doare si la buzunar si te pune si pe drumuri. Ce descurajare mai vrei?

Parcatul intr-un loc interzis nu e negociabil. Nu exista putin gravida sau partial violata, ori parchezi regulamentar ori nu. Ridicarile nu au fost un abuz, a fost o aplicare a legii, asa cum arestarile sunt aplicari ale legii in anumite conditii - doar ca aici iti aresteaza masina. Daca nu ai unde parca inseamna ca nu ai ce cauta cu masina in acel loc, e chiar atat de greu de inteles? Parcatul neregulamentar nu e un drept.

TibiV

Corect.

Alternativa la ridicare ar fi vechiul sistem cu blocarea rotii.
Amenda o plateste fara sa clipeasca, dar in momentul in care nu o mai gaseste sau nu o mai poate folosi fix in momentul ala - atunci devine o drama nationala - "chematii televiziunile sa vada ce fac hingherii de masini!"... ;)

Dar mie mi se pare mai buna ridicarea -  abolut necesara cand cocalarul (sau pisi a lu' colaru') parcheaza pe linia de tramvai...

"Pe Calea Mosilor, la intrare in statia Piata Sfantul Gheorghe, sens Pasaj Colentina, respectiv Platf. Ind. Pipera, tramvaiele liniilor 16, 21 sunt blocate, din cauza unui autoturism parcat neregulamentar langa calea de rulare."
https://twitter.com/Clienti_ratb/status ... 5561832448

Si asta a fost al doilea caz pe ziua de astazi, 11 iulie 2018... :((

Le-as ridica si le-as parca la 30 km de Bucuresti, undeva unde sa poti ajunge doar pe un drum cel mult judetean...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

si acesta a parcat acolo tot ca sa evite taxa de 10 lei/h. Mai nou au aparut si parcagii de ocazie care te invita (pe timpul zilei) sa parchezi in locuri regulamentare (da, mai exista si din astea, fara plata) sau neregulamentare. Pe principiul, decat 10 lei lor, mai bine 5 mie.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

carutasul

 Aș vrea să mă fac cumva înțeles: eu nu parchez niciodată pe interzis.  Acel loc însă era o capcană la propriu: un intrând în fața unei foste instituții de stat, arăta ca o parcare, avea mașini parcate.... nu avea nici un semn de parcare interzisă... Voi de unde știți că un spațiu e "spațiu verde"?  O porțiune de trotuar în care gardul instituției e retras 2 m e spațiu verde ( fără pic de iarbă )?  Dealtfel am și câștigat în primă instanță procesul, în a doua am pierdut. Dacă ar fi vrut cu adevărat să nu se parcheze acolo, puteau pune un indicator. Și blocatul roților mi se pare ok: așa te obligă să plătești amenda iar cheltuielile de "management" sunt infime. În schimb ridicatul mașinii e doar o afacere a "ridicătorilor" și nimic mai mult. Da, sigur că dacă încurci traficul e altă  poveste și ridicarea mașinii e ok în acest caz, dar nu de asta vorbesc eu.
  Și nu e singurul caz pe care îl consider abuziv. Pe vremea când stăteam în Pantelimon mai parcam uneori pe Șoseaua Vergului ( de obicei aveam suficiente locuri pe străduța de la bloc, era înainte de febra SH) . Într-o bună zi, pe toată Șoseaua Vergului s-a interzis parcarea pe banda a doua, și imediat au venit și "prădătorii". Na, ce să fac, m-am conformat, dar pe strada aia nu era în nici un caz trafic care să justifice această măsură (poate acum o fi, nu știu). Mie personal mi s-a părut o acțiune evidentă în scopul creșterii încasărilor, și nu la buget mă refer.... Dar aici măcar erau indicatoare, acolo nici indicatoare nu erau....
   Acum, sigur, cum sunt In cauză, poate nu sunt obiectiv. Dar așa mi se pare. Ridicatul mașinilor este o afacere și e evident că poate duce la abuzuri. Din punctul de vedere al primăriei, blocarea roților are exact același efect. De ce se practică ridicatul și nu blocatul?
   Vreau să termin prin a spune că sunt partizanul disciplinei în trafic, chiar când mi se întâmplă mie. De multe ori merg cu tramvaiul. Dar unele lucruri chiar mi se par bătătoare la ochi...