Spațiile de servicii pe drumurile din România

Started by Ionut, October 20, 2016, 07:17:39 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

horyatm

Și în Timiș cele de la Mol sunt spre finalizare.

gruiarew

 Voi ați văzut cum arată alea de la OS3? Gri amestecat cu verde? Parcă e un șopron făcut la găini. Chiar nu se poate găsi o cromatică cât de cât să arate omenește?

 În rest dacă am numărat bine erau 3 locuri unde se construiau stații. Parcă toate ale Mol. N-am mai oprit pentru poze și dash-ul și-a dat omenescul sfârșit după ce a căzut din geam...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

horatiu.cosma

Să recapitulăm care e situația cu spațiile de servicii. Anul trecut s-a semnat un contract pentru concesionarea a 13 perechi de spații de servicii care acum sunt în lucru și în perioada următoare ar trebui să fie funcționale. Vorbim despre un set minim de dotări: toalete, stație distribuție carburant, încărcare vehicule electrice, spațiu comercial, snack bar.

Cele 13 perechi de spații sunt pe A1 la Pecica, Sagu, Giarmata, Recaș, Traian Vuia, Făget, Ilia, Orăștie, Pianu, Câlnic, Cristian, Pitești și A2 Murfatlar.

Mai sunt în licitație inca 12 perechi de spatii de servicii cu dotari similare, vad ca CNAIR a amanat pentru mai depunerea ofertelor. Daca se misca rezonabil si incheie contractele anul asta, in 2023 pot fi functionale si astea.

E vorba despre A1 Miercurea Sibiului, A3 Bucuresti-Ploiesti, Sânpaul Mureș, Turda-Gilău, Borș, A4 centura Constanța, A10 Aiud, centurile Craiova, Suceava, Brașov.

vladb

^ Pe Turda - Gilau cine construieste infrastructura? Adica sa aiba ce concesiona. Parcarile respective sunt la nivel de pamant, sunt convins ca stii :)

horatiu.cosma


kitsune

Spațiul de servicii de pe A2 la Murfatlar, azi. Ambele sensuri sunt cam in același stadiu.





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

ddfab

#636
stadiul benzinariilor din spatiul de servicii de la Pianu, jud Alba pe A1.



la Ilia, sunt in acelasi stadiu.
au inceput si la spatiul de pe lotul salini, langa Marginea, precum si la cel de linga nodul Traian Vuia/Faget. aici sunt doar la nivel de prime sapaturi, marcaje...
la spatiul de la Orastie, inca nimic. aici se pare ca nu se grabesc, probabil si datorita faptului ca aici este benzinarie container tot Mol, deci nu au pe cine sa scoata afara... :)

Ionut


reed

Totuși care era faza cu randarile alea?Adica s-au chinuit aia sa faca tot felul de vertex-uri si chestii,ca sa fie pana la urma patrate?

tom_sawyer

Proiectul de Ordin al viceprim-ministrului, ministrul transporturilor și infrastructurii pentru aprobarea Strategiei Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A. privind dezvoltarea parcărilor sigure și securizate pe rețeaua de autostrăzi și drumuri expres din administrare

Data publicării: 09.05.2022
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 20.05.2022

Scurta descriere a reglementării:

Având în vedere că zonele de parcare sigure și securizate sunt esențiale pentru îmbunătățirea condițiilor de muncă ale șoferilor de autovehicule comerciale fără de care șoferii autovehiculelor comerciale pot fi victime în incidentele privind furturile de marfă (mai ales atunci când transportă mărfuri de mare valoare) sau transportul ilegal al imigranților (fără știrea conducătorilor auto), se urmărește stabilirea pe rețeaua de autostrăzi și drumuri expres din administrare a unei rețele mai dense de zone de parcare sigure și securizate pentru camioane (SSTPA – Safe and Secure Track Parking Area), cu o definiție clară a nivelurilor de securitate, care să rezolve mai multe probleme legate de siguranță și securitate.

Luând în considerare Studiul Comisiei Europene din 2019 privind locurile de parcare sigure și securizate pentru camioane care a arătat că furturile de marfă au fost, în perioada de referință cuprinsă în studiu, mai frecvente decât oricând și că aproximativ 75% dintre aceste incidente au loc atunci când vehiculele grele sunt parcate în locuri de parcare nesigure, precum și o lipsă semnificativă de zone de parcare sigure și securizate în Uniune, unde sunt disponibile doar 7.000 de locuri de parcare sigure și securizate, în timp ce se estimează că cererea totală de locuri de parcare pentru odihna pe timp noapte pentru vehiculele de transport marfă a fost de 400.000 de locuri pe noapte, se intenționează alinierea României la aceste cerințe.

România va trebui să țină cont și de reglementările la nivel european, precum Regulamentul (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European și al Consiliului, care stabilește norme privind timpii de conducere, pauzele și perioadele de odihnă pentru șoferii de autovehicule de transport marfă și pasageri (în conformitate cu normele aplicabile), precum și o listă de cerințe ce trebuie îndeplinite de zonele de parcare sigure și securizate accesibile conducătorilor auto care efectuează transportul rutier de mărfuri și pasageri în raport cu nivelurile de serviciu și securitate în care sunt încadrate, Regulamentul (UE) nr. 1315/2013 - privind orientările Uniunii pentru dezvoltarea rețelei transeuropene de transport, care acordă prioritate asigurării unui Spațiu de parcare adecvat pentru utilizatorii vehiculelor comerciale, oferind condiții corespunzătoare de siguranță și securitate, la fiecare  aproximativ  100  km,  în  conformitate  cu  necesitățile  societății,  ale  pieței  și  cu  cele  privind  mediul  înconjurător, Rezoluția Consiliului UE privind combaterea și prevenirea criminalității în domeniul transportului rutier de marfă, precum și amenajarea unor spații de parcare securizate pentru camioane (8-9 noiembrie 2010), care scoate în evidență necesitatea de a îmbunătăți atât siguranța și securitatea șoferilor de camion, cât și posibilitățile de staționare (cf. Regulamentului Delegat 885/2013), Directiva 2010/40/UE privind cadrul pentru implementarea sistemelor de transport inteligente în domeniul transportului rutier și pentru interfețele cu alte moduri de transport, prin care se solicită definirea specificațiilor pentru furnizarea de servicii de informare și rezervare pentru locuri de parcare sigure și securizate pentru camioane și vehicule comerciale (Intelligent Truck Parking).

În vederea alinierii la cerințele europene, s-a întocmit documentul denumit Strategia Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. privind dezvoltarea parcărilor sigure și securizate pe rețeaua de autostrăzi și drumuri expres din administrare, prin acest document urmărindu-se dotarea armonizată a parcărilor astfel încât șoferii, companiile de transport, expeditorii și asigurătorii, precum și societatea românească în ansamblu, să beneficieze de facilități prin protecția șoferilor, a mărfurilor și a autovehiculelor.

MT

gruiarew

Nu știu daca e de postat aici dar OMV-ul de la ieșirea din Margina crește ca Făt-Frumos. Deja erau ridicate terasele (sau cum îi zice) unde vin montate pompele.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

mirceaeliade

Nu stiu daca e ok sa intreb aici, da am vazut azi ca sunt cel putin doua parcari intre Buc si Ploiesti (si parca cel putin una in sensul spre Bucuresti) care par terminate cu construirea dar nu sunt folosite.  Au bariere la intrare si creste iarba prin ciment.  Ce lipsete ca sa se deschida publicului in afara de un contract pentru mentenanta toaletelor?  Nu de altceva dar am vazut azi vreo 3 masini oprite pe banda de urgenta in vreo 20 de km, si si un idiot camionagiu care mergea cu vreo 70km/h pe banda de urgenta.

Andrei O

Si du ma intreb acelasi lucru.
Stiu ca sunt doar 2 deschise intre Bucuresti si Ploiesti.
Cand am zburat de la Cluj la Bucuresti am vazut foarte multe spatii de servicii pe A3, mi s-a parut ca distanta dintre ele nu era prea mare in comparatie cu alte autostrazi din tara.

Allex

Din cate imi amintesc doua spatii de servicii intre Bucuresti si Ploiesti sunt prinse in ultima licitatie de concesionari (Moara Vlasie si inca una). Cine stie, poate se asteapta dupa licitatie sau poate si celelalte spatii de servicii vor face obiectul unor viitoare concesiuni. Cred ca se poate discuta in continuare pe acest subiect pe topicul dedicat.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

gruiarew

#644






La Margina coborârea de pe A1. Poze de duminică, dar era ceva mișcare.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis