Spațiile de servicii pe drumurile din România

Started by Ionut, October 20, 2016, 07:17:39 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Marius

Durata de concesionare este intre 15 si 30 ani. Mai jos un screenshot din caietul de sarcini.





Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

                             Durata concesiunilor......



Powered by API/PUM imgur uploader


                    What ???  Parcări de Lungă Durată Varianta de ocolire Brașov - DN 1K, km 1+500 (stg./dr.);

                   Îmi scapă mie ceva din proiecte, de nu le-am văzut ??
 
                   Mă cam miră poziția kilometrică, 1+500 hai că stânga (spre oraș) mai are "ceva" câmp până-n calea ferată, dar dreapta dă în albia Timișului (ori canaliza și acoperiăTimișul ??)....  Kilometrul 1+500 are poziția (din ce-mi amintesc) cam în zona "îeșirea din Noua", înainte de trecerea variantei peste Timiș, spre dreapta mergând spre DN11 și DN13 , începând ocolirea "muntelui" de gunoi de aici, spre est...... La girația cu Str Zizinului/DJ 103A aven km 4+200.................................

pasadia

Dar daca ei considera km 0 cam in zona nodului cu DN11 (adica cam pe unde era unul din capetele centurii inainte de a se deschide in nov. 2016 lotul Andreea Chirulli)? Nu cumva de acolo pana la spatiile de parcare deja construite sunt cam 1,5km?

Caci eu asta cred ca se intampla - vor da in concesiune spatiile construite deja, in nici un caz nu vor face unele noi.

PlayStation

^
Am vazut si eu recent lucrari la spatiile de servicii de pe A2 Cernavoda-Constanta

naivu

#604
Am trecut duminica pe A2, se lucreaza doar la perechea de spatii de langa Murfatlar (se excava in mijlocul lor, poate ca se contruiesc doua benzinarii)

horatiu.cosma

#605
Legat de concesionarea spațiilor de servicii, am mai scris în trecut pe thread-ul dedicat, dar reiau și aici fiindcă e mai vizibil.

În martie 2021 s-au semnat la CNAIR contractele de concesiune pentru 13 perechi de spații de servicii de pe autostrăzile existente (A1 Pecica, Arad-Timișoara, Giarmata, Recaș, Traian Vuia, Făget, Ilia, Orăștie, Pianu, Cristian, Pitești și A2 Murfatlar).

În iulie 2021 s-au predat amplasamentele către câștigători (Mol și Rompetrol), care au la dispoziție conform contractului 12 luni pentru realizarea lucrărilor. Se vor executa ca dotări minime toalete, stație de distribuție carburant și încărcare vehicule electrice, spațiu comercial, snack bar.

Concesionarii pot propune și servicii suplimentare (gen hotel, motel, parcare securizată etc), e la latitudinea lor. Durata contractului e de 20 de ani, se va plăti o redevență anuală către CNAIR de către concesionari, fie o valoare minimă (67 milioane pe an), fie un procent din încasări (dacă e peste 67 de milioane).

În prezent ne aflăm în acel interval de un an pentru execuția lucrărilor, după cum au putut observa și o parte din colegi, în maxim 6 luni ar trebui să ne bucurăm de cele 13 perechi de spații de servicii utilate corespunzător.

În plus, tot anul trecut am avut o serie de discuții cu CNAIR în sensul concesionării și altor spații de servicii de pe autostrăzile aflate în circulație. S-a lucrat în vară la studiul de fundamentare pentru următorul pachet de 12 perechi, în septembrie când am plecat era aproape gata. Într-un final au lansat licitația la final de decembrie.

E vorba despre spațiile de pe A1 Miercurea Sibiului, A3 Bucureşti-Ploieşti, A3 Mureş, A3 Turda-Gilău, A3 Oradea, A4 Constanţa, A10 Aiud, respectiv parcările de pe centurile Craiova, Suceava şi Braşov.

Lăsând modestia la o parte, pot spune foarte clar că A3 București-Ploiești și A3 Turda-Gilău (cred că toți care citesc mesajul ăsta sunt de acord cât sunt de importante) nu ar fi fost în pachetul acesta scos la licitație dacă nu ne-am fi luptat direct cu birocrația și cu inerția de la stat. Iar tot pachetul general nu ar fi fost încă licitat.

Să sperăm că merge bine licitația și cu un decalaj de circa un an față de primul pachet de spatii vom avea și în aceste 12 perechi de spații servicii civilizate.

danpandrea

@athosga:

"MOL România a demarat pregătirile lucrărilor de construcție pentru șase stații de servicii de pe autostrada A1 Lugoj – Deva și A2 Medgidia – Constanța, care fac parte din contractul de concesiune servicii încheiat cu CNAIR la începutul acestui an.

[...]

Compania MOL Romania a obținut autorizațiile de construcție pentru patru loturi (opt stații de servicii), aferente contractelor cu CNAIR, respectiv pentru lotul 7 – comuna Ilia, Județul Hunedoara; lotul 9 – localitatea Vințu de Jos, comuna Pianu, Județul Alba; lotul 10 – comuna Câlnic, Județul Alba; lotul 13 – localitatea Murfatlar, Județul Constanța. Pregătirile pentru lucrările de construcție au fost deja demarate pe loturile de la Ilia, Vințu de Jos și Murfatlar, iar la Câlnic vor începe în decembrie."

De aici.

vm75

Multumim pentru eforturi si informatii, @horatiu.cosma.
O intrebare: redeventa anuala de 67 milioane lei e pentru fiecare lot in parte? Mi se pare o suma uriasa pentru bugetul statului, sper sa se scoata la licitatie si alte loturi iar banii sa fie folositi cu chibzuinta :)

horatiu.cosma

Dacă ar fi pentru fiecare lot în parte, cu 50 de parcări din astea am face bani suficienți să ne construim rețeaua de autostrăzi  :D. E pentru tot pachetul împreună.

JohannDB

                        Hmmm, Pe  A3CJ Turda - Gilău CHIAR aș vrea să  văd ceva, unde sunt "urmele arheologice" ale pregătirii locului de spații de la km 10-11 și de la km 47-48....... Tot la fel  ca și pe A3 PH/IF (Ploiești-București), unde avem "acum" o amărăciune la km17 și restul șantiere-n conservare.....

dr4qul4

Mie aceasta licitatie mi se pare un esec. Foarte prost gandita.
Este inadmisibil sa existe doar 2 lanturi de benzinarii in atatea spatii de servicii. De exemplu eu am card routex..Asadar pot alimenta in Romania doar de la OMV si Petrom.
Poate sunt firme care au contracte cu Socar, Lukoil sau Gazprom.
Oligopolul creat nu este bun pentru economie.
Poate la viitoarele licitatii specificati ca o firma poate castiga maxim 25% din spatii, eventual sa fie pe ambele parti (ca sa nu ne trezim ca au toate spatiile de pe un sens). Sa poata licita pentru toate, dar la sfarsit sa fie pusa sa aleaga spatiile pe care le prefera, restul revenind locului 2. Sau3-4 daca si astia au ajuns la cerinta maxima.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

RaduG

#611
Lucrări la noile dotări cu benzinării ale spațiilor de servicii de pe A2, din zona Murfatlar, poze 2 Ian 2022:








Powered by API/PUM imgur uploader

pentium10

La A3 Ungheni - Targu Mures + drum de legatura recent dat in trafic, aproape de intrarea in localitate, se pregateste o investitie de benzinarie

cumva nu sunt impacat cum vor sa lege accesul cu giratoriul de acolo, va rog sa-mi dati recomandari se le pot depune in perioada de dezbatere

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Archi

O benzinarie acolo blocheaza ideea de a avea o banda dedicata pentru viraj la dreapta spre viitoarea strapungere spre oras, mi s-ar parea mult mai future proof ca benzinaria sa fie in partea opusa a sensului giratoriu fata de cum e acuma. Daca totusi ramane acolo accesul ar trebui sa nu se faca direct din giratoriu ci de pe viitorul drum dupa minim 30-40 de metri.

StefanCelMare

Situația seamănă foarte bine cu cea de aici, de lângă Cluj.
A se vedea cum s-a procedat.
Este vorba despre benzinăria de pe centura Apahida, la intersecția cu prelungirea Bulevardul Muncii.




Powered by API/PUM imgur uploader