Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndreiB

Dar presupun ca terenul era privat si inainte de ani buni. Alt motiv nu as intelege pentru a nu fi construit halta la DN1.

frunzaverde

Ce am inteles de la oameni din CFR a fost ca nu au vrut sa umble la pod. Daca trageau halta la pod, trebuiau sa modifice structural podul pentru a permite oprire pe pod; ceea ce pe de-o parte costa mai mult, pe de alta parte e impotriva a ce-au invatat ei la Politehnica (cu manuale din anii '50), ca nu se opresc trenuri pe poduri, deci cumva e impotriva "naturii" lor. De asta e si pusa gara fix la jumatatea distantei intre cele doua poduri.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Quote from: frunzaverde on October 26, 2021, 06:16:28 PM
ce-au invatat ei la Politehnica (cu manuale din anii '50), ca nu se opresc trenuri pe poduri
De ce nu ar opri un tren pe pod?

AndreiB

#2508
Nu se opresc trenuri pe poduri - laughing in London Blackfriars. Insa asta pot intelege. Dar puteau lejer sa faca peronul imediat dupa pod (i.e. sa construiasca halta la 80m mai la vest, cu intrarea unde e saomeria).

Cu o pasarela pietonala peste DN1 care sa ofere acces la statiile de autobuz pe ambele parti si scoteai ceva semi-decent. Oricum era o problema de capacitate de linie, dar macar aveai o statie mai utila pe termen lung.

ionut.damian

Acum chiar sunteti exagerati, noua gara este cu aprox 100m mai aproape de DN1 fata de cea veche. Este chiar langa DN1!

halta veche


halta noua



Powered by API/PUM imgur uploader

AndreiB

De acord cu tine, dar daca tot faci ceva de la zero, de ce nu l-ai face perfect? Transportul public accesibil trebuie sa aiba schimburi intermodale cat mai facile si acces pietonal lejer. Pozitia la DN1 era perfecta pentru ambele.

GeorgeS


nenea_hartia

^ Poate citește cineva pe aici (mă îndoiesc, totuși), și data viitoare nu mai proiectează sau aprobă astfel de lucruri cretine.

hefaistos

Deci daca inteleg eu bine, toate trenurile opresc la linia 2. Adica toti calatorii vor alerga prin fata trenului sau vor astepta sa plece trenul pentru a putea iesi din gara. Ce fu' inteligentul care a acceptat asa ceva, in conditiile in care asta trebuia sa devina gara pentru Aeroportul International Henri Coanda?
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

Vlad94

@nenea_hartia are dreptate. Va fi nevoie de trenuri metropolitane in orasele romanesti si e bine sa stii sa proiectezi statii cum trebuie. Eu sunt multumit de cum au iesit PO-urile de la Otopeni Nord si Patinoar (la prima ma enerveaza ca nu au introdus si al doilea set de scari la p2).

tom_sawyer

#2515
@AndreiB: cu ocazia construcției au descoperit că șaormeria e pe terenul CFR-ului. Până acum plătea chirie primăriei Otopeni:
https://clubferoviar.ro/cea-mai-noua-statie-feroviara-2/
Primăria Otopeni a construit scări de acces pietonal pe podul peste DN1, deci are rol și de pasarelă pietonală (e o poză în articolul de mai sus).

Și eu cred că exagerați cu accesul la peronul 2. Ar fi fost nevoie de încă un set de lifturi și scări rulante, de partea cealaltă a rambleului, ferite de ochii lumii, predispuse la vandalizare. Majoritatea trenurilor vor staționa doar 30 secunde în PO (e tabelul pe pagina anterioară). Peronul e asfaltat, neted, nu treci peste dale de beton sau traverse:

















sursa: facebook secretar de stat Scrioșteanu



AndreiB

#2516
Sau faceai de la zero rampe pietonale lungi la ambele peroane (cu subtraversare pietonala prin rambleu la cota DN1, fara scari rulante sau fixe), ca in garile Elvetiene si nu aveai nevoie de cine stie ce investitie. Plus evitai si necesitatea mentenantei pe termen lung. Cred ca ieseai si mai ieftin pe termen lung vs investitia actuala. Nu stiu daca sunt subiectiv, dar in UK nu s-ar aproba o statie noua cu trecere la nivel peste calea ferata. Obligatoriu denivelat.

PS: next level stuff - puteau integra saormeria ca spatiu comercial in cladirea haltei 🥳

frunzaverde

#2517
O trecere la nivel cu calea ferata intr-o halta nu e niciodata cu adevarat ok. Mai ales la vitezele de-acolo. Pe acolo vor trece, fara sa opreasca, trenuri cu 120 km/h (atat va fi VS cand totul e gata). Acum trec cu 100 km/h. Asta inseamna 30 secunde pe kilometru.

Inspre Bucuresti ai vizibilitate de-a lungul liniei de cam 600 metri, adica vreo 20-30 secunde, in conditii de vizibilitate perfecta. Spre Balotesti, maximum 1 minut - 1 minut jumate. Asta daca nu e ceata. Lumina locomotivei venind dinspre Bucuresti e foarte usor de confundat cu mult mai frecventele lumini de aterizare pe 08L, deci sanse mari ca localnicii s-o ignore. O sa dea din cand in cand locomotiva cu goarna, cum face la CFR, tocmai din cauze de proiectare "desteapta", dar zona e zgomotoasa (DN, aeroport).

Si da, adevarat, 5 trenuri pe zi, probabil 10 pasageri pe zi dupa ce trece "noutatea". Dar atunci de ce ai facut pe o parte scari rulante si toata investitia aia? Fa-o pana la cap, cu cap, daca tot o faci, nu fa un "death trap" in 2021...

O solutie era exact aia de care zici, cu doua cosmelii identice, una ca aia facuta acum, alta la linia cealalta, si o subtraversare (si daca ipotetica cosmelie cu scari de la peronul 2 are risc de vandalism, atunci si aia de la linia 1 are acelasi risc, si va fi vandalizata).

O alta ar fi fost o solutie mai simpla la peronul 1+2, denivelata - in loc de scari rulante acoperite, o rampa simpla, ca de exemplu aici (vedeti accesul la halta, si accesul la subtraversarea pentru peronul celalalt, VS=160) : https://goo.gl/maps/gurzyLfZa8HKdNsT7.

O alta ar fi fost o solutie mai scumpa, dar mai anti-vandalism (daca vrem o singura iesire, dar pazita), cu extinderea pe verticala a scarilor cu inca un nivel, o supra-traversare, si apoi o coborire la peronul 2 cu scari rulante.

@ionut.damian : La 5 tpz fara posibilitate de extindere putea fi si o placa ruginita pe care scria cu vopsea galbena din mana lui nea Mitica "PO Otopeni Nord", tot impactul ala il avea. Daca s-ar dubla 700, electrifica si alte alea, sa fie macar 1 tph, atunci poate, dar la ce orar e posibil acum, e oricum tichie de margaritar. Dar asta nu inseamna ca nu putem comenta ce se putea face mai bine pentru viitor in alte gari.

Nu e "in buza DN1", accesul e destul de greu de vazut si din DN si chiar si din terminalul de autobuze, obturat de saormerie si boschetarie. Da, e mai buna ca improvizatia dinainte, care insa avea alt scop, si care a fost abandonata dupa nici un an de folosire (mai oprea ocazional un tren de Urziceni si-atat). Dar e tot o solutie proasta. De la terminalul de autobuze nu exista trotuar ceea ce poate o fi ok prin Arizona sau Texas sau prin alt loc unde transportul public eun exoticism rar, dar intr-o tara UE moderna? Langa capitala?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

#2518
Cred că ar trebui vorbit la CFR/petiție să extindă trotuarul de la baza rambleului, printre șaormerie și rambleu, până în stația de autobuz. Loc ar fi. Mai ales că acum încasează și chirie de la șaormerie, deci au bani pentru 5-10 m de trotuar.












cristi5

#2519
@GeorgeS
@tom_sawyer

Cum drac sa faci o investitie cu lifturi si scari rulante (specifice unui acces denivelat) si sa lasi trecere la nivel?? Si nu pt masini, unde cat de cat esti protejat de fiare, ci pt pietoni care cara bagaje. In ce secol suntem? E de absurdistan asta...

Apropierea de DN1 e cruciala din cel putin 3 motive
- acolo fiind pod, furniza automat acces denivelat spre ambele peroane. De fapt se putea face un singur peron intre cele 2 fire. Cu acelasi nr de lifturi si scari rulante ca acum...
- transport multimodal (mai ales daca inventau cumva o parcare supraetajata)
- combinat statia cu saormeria si alte servicii