Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Sorinus

Am ajuns aseara in jur de 23.30 pe OTP, am iesit din terminal cam dupa 20 minute si am incercat sa chem Uber/Bolt. Toti acceptau tariful si anulau. Se pare ca mai nou pot sa faca aceasta combinatie, fara sa piarda rating sau sa aiba vreo repercursiune. Asa ca am mers la tren. Era deja 00.02. Trenul pleca la 00.32. Unul din automatele de bilete nu mergea, iar la casa scria cu pixul, de mana, "4 lei fara loc, 5 lei cu loc''. WTF?

Pana am luat bilet si m-am mai invartit, s-a facut si un sfert, si am stat cam 15-20min in trenul deja garat, asteptam sa plecam. A stat si in Mogosoaia vreo 7 minute ptr crucea de la miezul noptii. La GDN, gara e inchisa noaptea, poti iesi doar pe la coloane.

Trenul a fost o solutie doar ptr ca nu aveam de ales (din cauza frecventei mizerabile). Dar bine ca a fost.

Am facut 2h in total de cand am atins pista pana acasa, in conditiile in care stau la 15min cu masina de aeroport. Traznet.

rizzuh

Dar nu esti bucuros ca s-a decis accelerarea acestui proiect cu solutia de linie simpla, pentru Euro 20-20? Ce te faceai fara acest tren cu frecvente incredibile si o durata de parcurs extraordinara?


fulger nc

La ora la care ai venit , nici un mediu de transport , nu are o frecventa mai buna , in nici o capitala europeana.
Alta e situatia , la ore normale.
Problema e ca opereaza la un maxim oferit de posibilitatile tehnice , fara posibilitatea de a putea varia ..in functie de cerere.

Time-and-Space

Quote from: fulger nc on December 03, 2021, 11:43:42 AM
La ora la care ai venit , nici un mediu de transport , nu are o frecventa mai buna , in nici o capitala europeana.


Ma indoiesc.


dekolor

Pe parcursul noptii (de la 21:30 pana la 5:00) linia 783 are un interval de 40 de minute, la fel ca si trenul OTP-GdN.

rizzuh

La Roma la Fiumicino trenul dedicat Leonardo Expres circula non-stop pana la gara Termini la fiecare 30 minute, dureaza 32 minute, distanta de 32 km. La care se adauga inca un tren local din 30 in 30 min, care te lasa la Ostiense in loc de Termini, intre orele 6 si 23:30.

Atena are metrou din 30 in 30 minute, dar nu circula noaptea (intre 23:30 si 6:30). La fel si Sofia, da' circula la maxim 14 minute.

Praga n-are tren, insa multe rute de autobuz catre centru sau o statie de metrou. Noaptea are 2 rute, una la 30 minute, cealalta la 60 minute.

Lisabona are metrou la maxim 10 minute, ultima plecare la 1 dimi, prima la 6:30.

Cu Heathrow cu night tube la 10 minute, in fiecare noapte cu exceptia duminicii, chiar nu are rost sa comparam amaratul Otopeni :)

fulger nc

Da , singurul care are metrou noaptea , e Londra.
Restul , au timpi comparabili.

Sorinus

Totusi, la 23:30 aterizasera cateva avioane. Dupa 1, e adevarat, nu mai aterizeaza aproape nimic, dar daca rezolva problema cu frecventa, poate extind operarea ''de zi'' pana macar la 00:00, sa se plieze pe cerere.

Altfel, de cand pot da cancel dupa ce vad tariful, RideSharingarii se poarta ca taximetristii, nu accepta curse de 40ron, ca poate pica ceva mai bun

fulger nc

Ptr mine , nu exista alternativa civilizata , la Otopeni.
Dupa toate experientele avute cu taximetristii din Bucuresti(special , Otopeni, Gara de nord) , nici nu vreau sa aud de aceasta alternativa.
Astia ..nu o sa fie adusi pe o linie civilizata , decat prin existenta unui transport public civilizat , disponibil la orice ora , care sa ii duca spre desfiintare.
La restul , se adapteza.
Meltenia si smecherismul ..e in sosul ei , acolo.
De autobuz , nu vreau sa aud , decat , ca alternativa.
Tot , din experienta.
Astept momentul , cand principalele alternative vor fi trenul si metroul.
Corect facute , aduse pe un fagas normal ..de ce poate reprezenta tipul asta de servuciu(special CF ..ptr ca metroul va functiona , asa cum trebuie).

rizzuh

@fulger nc, deci se poate o frecventa mai buna in alta capitala europeana. FCO este dovada, ca sa comparam mere cu mere. Mai des (30 min vs 40 min), mai rapid (~32 km in ~32 minute, fata de ~19 km in ~25 minute), plus frecvente extra la ora de varf (ceea ce OTP nu are si nu poate avea).

Sorinus

Pai stim ca e implementata prost, doar ne varsam naduful ca putea fi alegerea numarul 1 , cea mai ieftina si civilizata. Inca o chestie, un baiat din tren avusese intarziere si avea bilet online, luat ptr trenul anterior. Nasul l-a acceptat, dar l-a dojenit, ca un mod normal nu e ok.

In conditiile in care e un rahat de personal fara rezervare de loc si cu grad de ocupare aseara de 20%.

fulger nc

#2547
Sa spunem ca da , doar de dragul cifrelor.
30 vs 40 , respectiv 20 vs 30 e nesemnificativ , dar , in fine , de dragul cifrelor , da.
La ore normale , serviciul ar putea fi imbunatatit , dar cum s-a mai vorbit pe aici , e aproape de maximul ce se poate scoate.
Alte orase mari , au servicii de transport , mult mai bine puse la punct.
Tren , metrou , autobuz.
Ordinea ar fi aceasta..si baza.
Dat fiind obiceiurile si specificul transportului tip "taxi" , la noi , e de preferat concentrarea eforturilor ptr a face trenul, metroul, autobuzul ..cat mai accesibile si usor de folosit.
Toate masurile de control a "piratilor" ..esueaza de fiecare data , scuzati-mi expresia , dar astia se adapteaza , mai bine ca gandacii , dupa bombardament.

fulger nc

@Sorinus.
Asta e o alta prostie , marca CFR.
Biletul , cumparat la casa , ar trebui sa fie valabil toata ziua , indiferent de cursa.

AndreiB

Eu nu cred ca ar trebui sa existe conceptul de bilet la aceasta ruta, ci ar trebui integrat in sistemul metropolitan de bilete (metrou/STB), cu plata direct in tren. Fara cumparat bilete in avans, ci plata direct la validator.