Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

AndreiB

Cadenta la 780 era de 2bph doar la orele de varf, in rest 1bph (mai slab ca trenul). Avand in vedere ca exista inca legatura 783 cu frecventa mult mai buna, in caz ca nu merge trenul, sau orele sunt neconvenabile, e disponibila legatura via M1 / 783 prin Piata Victoriei. Schimbul este extrem de facil la Piata Victoriei in ambele sensuri (si cu tarif unic acum). Personal mi se pare o masura buna, dublarea nu avea sens.

etravel

#2356
Quote from: Sorinus on July 28, 2021, 02:22:31 PM
Alta tampenie!
O decizie de un cretinism fara limite, luata de niste unii care sigur nu s-au mai dat jos din masinile de serviciu de niste ani buni.
In primul rand ca inlocuieste un serviciu extrem de predictibil, civilizat, pe care poti conta, cu unul notoriu de indoielnic si pe care in mod sistematic nu poti conta. Care literalmente te lasa in camp cand ti-e lumea mai draga sau te grabesti mai tare. Sunt de notorietate publica toate istoriile cu pasageri ramasi pe te miri unde, carora nu li s-a asigurat transport alternativ pana la destinatie, care au stat ore in sir fara sa primeasca o minima compensatie si asa mai departe. Thanks but no, thanks.
Nu se poate conta pe CFR pentru o legatura sistematica si de calitate intre Gara de Nord si AIHCB.
In al doilea rand, chiar daca si autobuzul si trenul pleaca tot din zona GdN, publicul tinta este cu totul altul. Din cate am vazut de-a lungul anilor, folosesc 780 si cei care stau in zona Gara de Nord - Calea Grivitei - Chibrit - Mihalache - Domenii si vor sa ajunga rapid in zona Baneasa  Mall sau Business & Technology Park, liceu' francez, Platinum Business Center, pod sau centru Otopeni. Adica zone total descoperite feroviar. Si cei care lucreaza in zona aeroportului si nu sunt dispusi sa mearga antiorar pana la primul peron. Convinge-i pe toti astia ca ai luat o masura inteligenta. Convinge-i sa mearga niste statii inapoi, pana la Gara de Nord. Mult succes!
In al treilea rand, este pur si simplu un downgrade masiv de capacitate a legaturii AIHCB - oras, fara sa existe posibilitatea ca pe feroviar sa creasca in mod proportional capacitatea de transport.
Nu in ultimul rand - cine dracu e Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov de isi permite sa hotarasca asemenea cretinisme in numele platitorilor de bilete?

Quote from: Sorinus on July 28, 2021, 02:22:31 PM
un serviciu aproape satisfacator (780 pleca tot timpul la aceeasi ora, orice ar fi fost, depindea cat facea, ar iti luai marja)
E un serviciu foarte bun, cu condtii decente si un orar pe care te poti baza indiferent de conditiile atmosferice.

survola

Cred că trebuie să ne obișnuim cu acest gen de decizii, păcat că nu poate ajunge trenul mai central sau că metroul nu se poate scoate pe sinele CFR.


oc7avian

STB. Era un autobuz articulat care avea un traseu întortochiat, inclusiv pe o străduță "de cartier" unde se înghesuia printre mașinile parcate. Chiar și noaptea făceai ceva GdN - OTP. Este perfect în regulă că a fost scos. Nu oferea o frecvență mult mai bună, dubla trenul. La ore de vârf puteai să pierzi trenul și tot mai repede ajungeai cu următorul.

Oricum plecarea o faci planificat, cu niște marje de eroare. Rămâne 783-ul care leagă OTP de zona centrală (merge până la Unirii). Ideal între București și OTP ar elimina din stații, să fie un Express real. Pentru stațiile intermediare există curse regionale, care de poimâine vor avea același tarif ca urbanele și express-ul.

AndreiB a punctat bine. Dacă vrei musai cu autobuzul, probabil deja vii cu transportul public. E o stație de metrou diferență până la 783. Iar Piața Victoriei e mai bine servită de metrou decât Gara de Nord.

etravel

#2360
Quote from: oc7avian on July 30, 2021, 11:22:50 AM
Era un autobuz articulat care avea un traseu întortochiat, inclusiv pe o străduță "de cartier" unde se înghesuia printre mașinile parcate. Chiar și noaptea făceai ceva GdN - OTP. Este perfect în regulă că a fost scos. Nu oferea o frecvență mult mai bună, dubla trenul. La ore de vârf puteai să pierzi trenul și tot mai repede ajungeai cu următorul.
780 nu a mai fost operat cu autobuze articulate imediat ce a inceput pandemia. Traseul era doar pe bulevarde largi, cu exceptia unei strazi unde nu au fost niciodata blocaje rutiere. Doua Desiro prafuite la minimum 40 de minute vor fi insa indeajuns, nu trebuie transport civilizat, dupa orar, transport pe care sa contezi ca vine atunci cand spune ca vine.

AndreiB

Imho, avand in vedere densitatea foarte mare de linii regionale pe DN1 azi, 783 ar trebui sa fie non-stop Aeroport - Piata Presei Libere (pentru conexiune cu 41). Ar ajuta si sa nu mai aiba statie la Baneasa, pentru a putea merge prin pasaj.

Pentru legaturile intermediare si conexiuni mai bune regionale, ar trebui ca toate liniile regionale de pe DN1 sa intre in incinta aeroportului. Necesita cateva benzi de autobuz pentru a permite circulatia fluenta, dar nimic insurmontabil.

Imho, e mult mai usor de a oferi un timp de calatorie predictibil cu trenul decat cu autobuzul.

etravel

Quote from: AndreiB on July 30, 2021, 11:31:15 AM
e mult mai usor de a oferi un timp de calatorie predictibil cu trenul decat cu autobuzul.
Teoretic asa e, ai perfecta dreptate. Experienta arata insa ca operatorul feroviar national se apropie de predictibilitate cu viteza luminii in beton.
Vad ca despre scaderea de capacitate, fara ca feroviarul sa poata prelua calatorii lasati pe jos de disparitia liniei 780, nu a comentat nimeni nimic.

AndreiB

Un Desiro are o capacitate mai mare decat chiar un Kent-18. Daca e nevoie de o capacitate mai mare, se poate lejer adauga inca un Desiro la garnitura, cu zero investitii noi in infrastructura. Nu mi se pare o problema.

cristi5

#2364
Deci legatura de bus 783 OTP- Piata Unirii ramane.

Se desfiinteaza doar 780 OTP-Gara de Nord.

783 duce greul din cate inteleg si traseele se suprapun pe distanta mare. Si poate 780 nu prea mai avea pasageri? Pai atunci e o victorie pt CF! Sa sarbatorim!

Knattspyrnufelag

Singura problemă e că 780 asigura și alte conexiuni, nu numai gară - aeroport. Din păcate nu cred că e nimic de sărbătorit :(

În cazul ăsta se va crește frecvența pentru 783? Așa ar fi normal..

etravel

Quote from: Knattspyrnufelag on July 30, 2021, 12:24:44 PM
Singura problemă e că 780 asigura și alte conexiuni, nu numai gară - aeroport.
Asta am explicat deja.
Quote from: Knattspyrnufelag on July 30, 2021, 12:24:44 PM
Din păcate nu cred că e nimic de sărbătorit :(
Sigur ca nu. Evident ca nu va trece mult pana ca STB sa inteleaga ce tampenie au facut si sa puna la loc 780. E o problema de saptamani, zic. Sa mai creasca putin traficul la OTP...
Quote from: Knattspyrnufelag on July 30, 2021, 12:24:44 PM
În cazul ăsta se va crește frecvența pentru 783? Așa ar fi normal..
Sigur, numai ca nu. Nu auzi ca ai tren? Nu mai trebuie nimic...

AndreiB

#2367
Ok, hai sa discutam de conexiunile deservite:

783 are un traseu comun cu 780 pana la Piata Presei Libere, deci orice conexiune deservita pana acolo de 780 e deservita la fel de bine de 783. Frecventa e deja foarte mare si pe acelasi traseu circula toate liniile regionale de pe DN1. Literally, DN1 - PPL are o frecventa de ruta urbana deja. De la 1 August o sa aiba toate si un tarif identic, care permite conexiuni cu orice corespondenta.

De la Piata Presei Libere, traseele divaga. 780 are o singura statie intermediara intre Piata Presei Libere si Gara de Nord, la Clabucet (statia de metrou 1 Mai). Am discutat deja ca viteza trenului compenseaza frecventa usor mai scazuta (chiar daca astepti 10min in plus in Gari, tot ajungi inainte sa ajunga autobuzul) pe ruta GdN-OTP.

Deci, singura zona care sufera este zona adiacenta statiei Clabucet (1 Mai). Pentru conexiunea Clabucet - OTP, cred ca metrou + tren e mai rapida decat 780. Nu cu mult, dar mai rapida.

Pentru conexiunea Clabucet - statiile intermediare pana la aeroport, singura varianta e acum tramvaiul 3 plus conexiune la PPL cu toate liniile care circula pe DN1. Cred ca solutia cea mai simpla e cresterea frecventei tramvaiului 3. Intrebarea e daca merita mentinuta ruta 780 doar pentru conexiunea Clabucet - Oras Otopeni? Nu am de unde sa stiu gradul de incarcare, dar daca e chiar asa mare traficul, tramvaiul 3 il poate prelua cu o suplimentare a frecventei.

etravel

Quote from: AndreiB on July 30, 2021, 12:41:36 PM
783 are un traseu comun cu 780 pana la Piata Presei Libere, deci orice conexiune deservita pana acolo de 780 e deservita la fel de bine de 783.
Sigur, de ce sa mergi cu un singur mijloc de transport in comun, cand poti merge cu doua, avand si bagaje cu tine?
In plus, tot nu reiese cum va compensa feroviarul scaderea de capacitate datorata disparitiei celor doua autobuze pe ora. 

AndreiB

Poate nu m-am exprimat suficient de clar. Singurii care trebuie sa schimbe cu bagaje sa ajunga la Aeroport sunt cei de la statia Clabucet, care probabil vor prefera metroul + tren unde exista lift. E mai incomod? Sigur. Merita pastrata linia 780 doar pentru cei care locuiesc la Clabucet? In opinia mea, nu.

Cei care schimba deja ca sa ia autobuzul 780 spre aeroport pot lua 783 - traseul care ofera conexiuni catre restul orasului e identic. Sau schimba la Gara in functie de unde vin si iau trenul.

De capacitate, am scris deja mai sus:

"Un Desiro are o capacitate mai mare decat chiar un Kent-18. Daca e nevoie de o capacitate mai mare, se poate lejer adauga inca un Desiro la garnitura, cu zero investitii noi in infrastructura. Nu mi se pare o problema."