Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hvm

Si eu aceeași problema o vad. Atât timp cât nu ai 2 linii e greu sa faci ceva stabil mai ales dacă mai ai o căruță de trenuri pe același traseu care nu ajung aproape niciodată la timp în zona... și apar intarzierile
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

fulger nc

#2386
Fara a cunoaste date exacte , traficul pe linie si cum sunt impartite sectiile , etc , se observa cum trenul sta de obicei 5 min in Mogosoaia si mai pierde vreo 5 min(aprox) ptr a intra in gara de nord.
Si reuseste si asa sa se incadreze in cele 20-25 min(20 min aprox de fiecare data cand am circulat) , daca nu e afectat de alte intarzaieri.
Si Desiro e o rama mica , destul de dinamica(comparativ cu compunerile vechi trase de locomotive , special diesel).
Comparativ cu rame scurt parcurs folosite in alte parti se pierde timp mergand restrictionat(nu e din cauza geometriei caii , sau alte chestii sa impiedice mersul mai rapid..ci probabil restrictii de circulatie.Adica se cere sa mearga mai incet , ptr a nu astepta prea mult in Mogosoaia , sau la asteptare in gara de nord , ptr ca sunt sectii ocupate ..si nu vor sa sporeasca senzatia de asteptare a pasagerilor) si se pierde cu incrucisarile(oprirea in Mogosoaia ar trebui sa fie scurta).
Daca se castiga 10 min din opriri(fara a tine cont de mersul restrictionat..aici s-ar castiga putin) se pot pune inca doua opriri lejer si tot te incadrezi intr-un 15 min ...perfect acceptabil si suficient ptr traficul de pasageri generat de aeroport.
Frecvente superioare , greu de atins in conditiile actuale pe CF ..si posibile cu metrou , nu sunt necesare ..pur si simplu ptr ca nu ai avea trafic suficient de calatori.
Discutia ar fi cu metroul ..ptr ca metroul pe sectiunile centrale ale liniei ar fi mai circulat , dar capetele dinspre aeroport sigur nu ar rupe vreun record.
Dar o linie de metrou e mai utila , in special localnicilor , celor din provincie nu(din motive obiective ..traditionale ..faptul ca in afara Bucurestiului nu exista metrou , face ca oamenii din provincie sa nu fie familiarizati cu acest mijloc , etc).
Si linia de tren actuala , din prisma banilor investiti vs cat ar costa o linie metrou/populatie/zone deservite/nr calatori prognozati as spune ca iese in avantaj pe cativa ani buni , de acum in fata si in plus e o solutie civilizata existenta( nici nu vreau sa aud de solutiile de transport de pana acum ...cine sustine superioritatea lor tind sa cred ca e direct interesat in activitatea vreuneia).
Daca metroul era gata azi ..sau maine, puteam purta o discutie daca a fost ok solutia actuala pe CF , sau sa fi asteptat metroul( un orizont de 1 an ..puteam vorbi) , dar experienta cu M5 si executia proiectelor in Romania ..ne arata ca ar trebui sa ne asteptam la vreo 5 ani , realist ..daca si maine ar intra primul excavator in tunel.
Timp in care am fi impinsi catre solutii de tara bananiera ca si transport.
Timp in care solutia prezenta cu gara , CF e prima solutie civilizata cu toate impedimentele sale.
Care pe timp scurt trebuie optimizata ..ptr a da timp ptr o dezvoltare corecta de metode de transport ..in special daca se dezvolta terminalul 2 Otopeni.
Ptr asta trebuie luptat , ptr o solutie mai complexa , dar adecvata la trminalul 2.
Nu luptat impotriva singurei alternative cat de cat civilizate.
Ai senzatia ca multi vor ca aceasta linie sa nu reprezinte o alternativa ..ptr ca le loveste interesele.
Si o spun ca un simplu utilizator neinteresat.

cristi5

#2387
Quote from: tom_sawyer on August 02, 2021, 02:04:38 PM
^ E de urmărit licitația asta:

Anunt de participare: [CN1032787] Lucrari de crestere a capacitatii de circulatie pe distanta Bucuresti Nord-PM Pajura-Mogosoaia (expertiza si DALI)

Depunere oferta - Data limita: 09.08.2021

Cu alte cuvinte, se are în vedere utilizarea liniei 301K ca dublare pentru M700, această operațiune necesitând însă prelungirea ei și montarea unor macazuri.

@frunzaverde s-a uitat pe licitatie si banuieste ca licitatia este pentru studierea "variantei lui Baiazid" (verde) de dublare Mogosoaia-Bucuresti Nord.



https://mihaicraciun.eu/2020/09/16/solutie-trenuri-la-otopeni-la-cadenta-de-10/

Avantajul este ca e scurta (fata de cea galbena).

Dezavantajul este va trebuie construit 1-2 km de CF nou in josul imaginii. Probabil de asta e nevoie de SF

si (la fel ca galbena) trebuie traversate toate liniile de la 1 pana la 8 (700) daca nu se circula "pendula". Daca se circula "pendula" va fi foarte confuz pt pasageri: cand la linia 1-2 cand la 8...

Ambele variante au marele avantaj al liniei duble full de la Mogosoaia la Gara de Nord. Mult mai bine ca "macazul DNCB". Frecvente mai mari, rezistenta mai buna la intarzieri etc.

AndreiB

Mai lipseste o diagonala denivelata intre M700 si fir V Chitila (din amintirea licitatiei), care sper sa vina post SF-ul pentru modernizarea complexului feroviar Bucuresti Nord si frecventa nu mai e o problema.

Circulatia in regim pendula ar implica pastrarea opririi in Mogosoaia, nu? Ideal cred ca ar fi circulatia in regim normal, 2tph cu opriri in Patinoar si Parc Mogosoaia, dar recunosc ca nu pot cuantifica impactul asupra intrarii in Bucuresti Nord.

bogdanstancu

De ce nu se utilizeaza ambele linii care exista intre chitila si ramificatia de la viaductul spre aeroport? Intre aceste puncte exista linie dubla, dar trenul merge exclusiv pe linia veche si singurul punct de incrucisare este la vechea gara mogosoaia. Uneori se mai face cruce la Pajura.

AndreiB

Pentru ca nu exista macaz intre linia Galbena si Rosie din imaginea de mai sus pana nu ajungi in Gara Mogosoaia, desi firele sunt paralele. Intre Bucuresti Nord si Mogosoaia, singurul loc unde se pot face incrucisari este Pajura, dar macazele sunt praf si probabil oricum nu prea se potrivea pentru incrucisari, fiind foarte aproape de Bucuresti Nord.

bogdanstancu

Pai sa mai puna naibii niste macazuri ca sa ne bucuram de acea linie dubla!!! Exita alte limitari? In momentul de fata un fir e pt marfa si unul pt calatori.

frunzaverde

#2392
@bogdanstancu : Un macaz acolo (i se spune "macazul lui Drula" solutiei, ca el a venit cu ideea) nu ar aduce nici un fel de imbunatatiri in trafic. Ar fi un bloc in plus pentru incrucisare, adica 3 blocuri in loc de doua. Poate un pic de predictibilitate in plus, atat. Exista o simulare pe threadul asta de trasa cu macazul respectiv in cel mai inaintat loc posibil, si efectul e nul.

Pagina 113 si 114, adica incepand de aici : https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=504.1680

2 tph e capacitatea maxima teoretica si cu si fara macazul respectiv. 1.5 tph este capacitatea maxima practica cu o regularitate si ritmicitate tolerabila si cu si fara macazul ala. Nu aduce nimic util.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#2393
@alinuttt a aranjat o intalnire API cu CFR SA pt a discuta posibile conexiuni OTP-GdN pe linie dubla.

CFR spera la o frecventa de 30 min dar numai dupa o solutie de imbunatatire (varianta Baiazid mai sus, macazul DNCB etc). Deasemenea,  frecventa nu ar putea fi asigurara intre 6-8 si 16-18 din lipsa de capacitate in Gara de Nord. Ni s-a comunicat si ca se intentioneaza o refactie pe GdN-Mogosoaia, noaptea (22-06) urmand ca trenurile se OTP sa circule pe la Buciumeni

Apoi am discutat capacitatea. @frunzaverde i-a confruntat in legatura cu restrictiile de pe macazuri (praf) care scad capacitatea. Apoi a reiesit si ca multe trenuri stau nepermis de mult in gara, ceeea ce fireste scade capacitatea. O eventuala restrictie de max 20 min ca la Keleti va lua ceva timp sa fie introdusa (deci nu pana la noul mers)

Varianta Baiazid este incurcata de... un teren privat aflat fix in mijlocul "complexului feroviar", parcela 219707. Acolo a existat candva un fir, intrerupt actualmente de terenul privat. Poate SFul aflat acum in licitatie va putea cere o expropriere... putem spera. Ceva de genul:



Asta e parcela:



Am discutat si varianta lui @frunzaverde, cu intrare in GdN prin linia 100 (liniile de la Craiova). Impresia mea e ca nu prea s-a discutat asta in CFR pt ca ar dura mai mult intoarcerea de la OTP si timpul de parcurs a fost pana acum principala lor prioritate.

Noi am insistat pentru *predictibilitate*, si am argumentat ca nu e nicio problema daca dusul dureaza 25 min si intorsul 35 gen. Dar sa fie predictibil, sa stii ca prinzi legatura in GdN

Pe scurt s-ar putea ca varianta Baiazid si varianta @frunzaverde/Craiova sa asigure (eventual combinate) intoarcerea pe linie dubla din Mogosoaia. Asta pune in discutie si ambitia CFR sa plece trenul OTP mereu de la acelasi peron (8), care la asa frecventa mica zice @frunzaverde ca nu prea are rost.

Despre macazul la DNCB a zis @frunzaverde (si sunt diagrame mai sus) ca pote la limita frecventa 30 min dar se duce tot pe copca la o intarziere. Insa am concluzionat ca ar putea aduce mai multa predictibilitate la actuala frecventa de 40 min. 2 blocuri in plus de linie dubla.

Ambele parti au considerat intalnirea ca foarte buna si sper sa continuam, eventual sa ne intalnim si cu proiectantii SF ai variantei Baiazid (deocamdata nicio oferta acolo) si ai modernizarii intregului complex feroviar.

Rog pe colegii care au participat sa, completeze. Sigur am uitat ceva

ionut.damian

#2394
S-a discutat cumva si cresterea vitezei maxime de circulatie? Adica in loc de 100 km/h sa fie 120 km/h (in special pe primii 10 km de la Gara de Nord)? Asta ar reduce timpul de deplasare cu 3 min (important pt directia OTP-GDN deoarece trenul care stationeaza in Mogosoaia, asteptandu-l pe cel din sens opus, va trebui sa astepte mult mai putin). 

AndreiB

#2395
Felicitarile mele - pare un engagement bun cu MT.

Cu doua blocuri de linie in plus pentru incrucisare se poate face cruce in mers? Ar ajuta pentru a elimina oprirea in Mogosoaia si implicit reduce durata de calatorie.

Foarte bizar situatia parcelei 219707. Acolo erau grupe de triaj, deci terenul era 100% sigur in proprietatea CFR-ului. Bizar cum a fost instrainat - merita investigata iregularitatea. In cel mai rau caz se pot intepa temporar in fir III Chitila in cap Y la HM Pajura pana rezolva exproprierea.

oc7avian


bogdanstancu

#2397
Consider ca genul asta de intalniri cu autoritatile sunt cel mai bun lucru care poate rezulta din acest forum. Felicitari pentru initiativa!
Apropo de macazurile din GdN...nu s-au inlocuit acum 1.5 ani? Parca a crescut totusi viteza de iesire din gara, cel putin pe anumite linii....

frunzaverde

#2398
Au fost foarte deschisi, au venit foarte pregatiti, cu materiale si cu puncte puse la punct, si fara incercari de abureli si de vorbit de sus. Foarte de apreciat deschiderea lor si pregatirea lor pentru discutie.

Cateva chestii si impresii personale:

- Macazurile sunt pulbere, si CFR estima 1-2 minute pierdute / tren. Chestia e ca la 240+240 trenuri + retrageri, si la faptul ca fiecare macaz blocheaza 1-4 linii, macazurile praf practic blocheaza pana la 1/5 -  1/4 din capacitatea garii... Situatia e dezastruoasa, si e clar o problema de bani acolo - dar, ca orice chestie, pun pariu ca e vorba de prioritizari : ce foc stingem primul?

- Gara este utilizata de OTF pe post de depou/remiza. E absolut inacceptabil sa ai trenuri care stau 2+h trase la peron in Gara de Nord. Si nu e exceptie : sunt zeci de trenuri care stau >35 minute la peron la orele de varf ale garii, facand utilizarea celor 14 linii extrem de ineficienta...

- Cum dracu au lasat Necolaicuc & co. ca terenul triajului, care e triaj acolo de pe vremea lui Carol I, sa ajunga privat? Mai ales ca e cel mai inutil teren posibil, contaminat cu metale grele, pulberi, petrol... Ce mismasuri s-or fi facut pe-acolo?

- Diagonala 301K-100 de la DNCB e gandit de CFR pentru a creste predictibilitatea si a scadea timpi de mers, nu pentru a creste frecventa.

@AndreiB - nu, o cruce in mers nu e fezabila acolo, sunt doar trei blocuri, obligatoriu ar implica o intrare pe galben in Mogosoaia, ca si acum, si doar in cazul in care totul merge absolut perfect s-ar putea face in mers, ceea ce dpdv al ritmicitatii nu e prea de dorit. CFR spune ca pot scurta stationarea la 2 minute, cred ca cu 2 minute, la o frecventa de 40 de minute (actuala) se va aduce ritmicitatea la un nivel rezonabil daca se circula doar pe 700. Operare la 30 minute no way, e la limita limitelor, ar fi intarzieri uriase.

@bogdanstancu - s-au inlocuit doar partial, cred ca doar doua macazuri au fost inlocuite complet acum cativa ani si patru acum. Restrictiile au revenit in forta, in momentul asta e foarte nasoala treaba, cred ca cea mai nasoala de la inceputuri. Avem asa:
Liniile 1,2,3,4,5,6 : 15 km/h pentru toate directiile
Liniile 7 si 8 : 10 km/h pentru toate directiile
Liniile 9 si 10 : nerestrictionate (se iese usor de-aici spre Mogosoaia si Constanta).
Liniile 11 si 12 : 10 km/h pentru toate directiile
Liniile 13 si 14 : nerestrictionate (se iese usor de-aici doar spre Constanta)
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alinuttt

Mă bucură mult că această întâlnire a fost de bun augur pentru părți. Cred că cel mai important este faptul că pe această cale au fost înțelese constrângerile care trebuie luate în calcul în cadrul oricărei idei care ar conduce spre creșterea frecvenței trenurilor pe această rută. Îl văd ca pe un pas important în procesul de maturizare al dialogului între MTI/CFR SA și societatea civilă.  :)