Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

@AndreiB - dublarea liniei, electrificare, MR nou, aici vorbim de un cu totul alt proiect, care o sa coste mult mai mult decat improvizatia curenta. Daca se doreste asa ceva, abandonarea improvizatiei curente si o solutie de la zero e "the way to go"...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

#2326
Pentru ca solutiile de dublare nu sunt complet denivelate si sunt pe parti opuse ale Garii de Nord. Asta inseamna ca un tren de aeroport va traversa pachetul principal de linii (M1000 - Moldova & Brasov) si partial linia spre Pitesti/Targoviste la nivel. O frecventa prea mare incurca restul traficului.

In plus, imho cu un timp de calatorie de 20min, cadenta la 30min e mai eficienta, pentru ca necesita doar doua trenuri care sa penduleze intre cele doua statii (20min calatorie + 10min rebrusare & timp de rezerva).

Alta cadenta eficienta ar fi la 15min (4 automotoare care ar pendula), dar nu stiu daca a) incap pe racordul simplu Odaile - Otopeni si b) fara o diagonala incurci rau restul traficului.

Dar imho - 2tph e ok. Nu ideal, dar nici nasol.

frunzaverde

Pe amplasamentul curent, electrificarea la T1 este imposibila (interzisa de AACR). Si dublarea va fi foarte dificila, dat fiind ca viaductul nu a fost proiectat pentru dublare.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

Da, inteleg. De aceea am sugerat ca materialul rulant potential e ori hibrid (preferabil nu) ori battery EMU. Daca se electrifica M700, dupa demolarea "tunelului" cu gabarit redus, distanta ramasa fara catenara e minora si se poate incarca (daca e BEMU) de la catenara & stationarea in GdN.

Recunosc ca e o solutie de compromis si ca ar fi fost ideal sa fie o statie electritificata de trecere subterana, dar lucram cu ce avem...

La dublare ma refeream la Mogosoaia - GdN, nu la racord in sine.

rizzuh

Mai exista varianta cu electrificare sina a 3-a la 750V DC, ca sa nu incurce ILS la pista sudica. Dar nu cred ca se merita un sistem de electrificare unicat pe CFR.

tom_sawyer

#2330
Un comentariu pe facebook-ul ministrului (la postarea cu semnarea contractelor de reabilitare pe Buzău-Făurei):

Quote from: Anca PirvulescuAm propus consiliului local Balotesti sa prelungeasca linia de autobuz al primariei, pina la aeroport, a.i. cine doreste sa poata sa ajunga in Bucuresti pe aceasta cale. Propunerea mea, lansata pe un facebook al locuitorilor din Balotesti, a primit f. multe ok-iuri, deci se doreste acest lucru.

M-am adresat primariei care a spus ca nu exista parteneriate in acest sens cu celelalte organisme statale, Este posibil ca ministerul transporturilor sa initieze un parteneriat de cuplare a comunelor limitrofe la cfr aeroport ? Multumesc.

M-am uitat de curiozitate pe site-ul primăriei Balotești, au trei trasee de transport local:
Traseul 1: Spital – Facultativă – Oprire – Grădiniță – Good Morning – Primărie – Policlinică – Vatra Neamului – Prisma – Măgura (12 km)
Traseul 2: Dimieni – Monument – Filatură – Facultativă – Școală – Prisma – Măgura (8 km)
Traseul T3: Balotesti Scoala Nr.1 – Dimieni




Păcat că nu fac un parteneriat cu primăria Otopeni, să poată ajunge până la aeroport, mai ales că dorința din partea locuitorilor exista.

catalin_i

@AndreiB

Ar trebui sa traverseze pachetele de linii numai dacă se vrea sa ajungă la același peron. Dar dacă rămâne un automotor la linia 1 (de exemplu) și altul la ultima linie, pendulând. Fiecare pleacă la jumătate de ora interval. La fix și la și jumătate de la linia 1 și la :15 si la :45 de la ultima linie. Deci in total un tren la fiecare 15 minute.

etravel


tom_sawyer

#2333
La fel ca în Londra sau Paris, CFR vrea să lege zonele suburbane de capitală pentru a elibera traficul de pe marile artere. Compania a pus în aplicare un proiect pilot - comuna Mogoșoaia, unde un tren oprește acum de mai multe ori pe zi. Un drum de peste o oră cu mașina se reduce la o călătorie cu trenul de doar 10 minute.




bogdanstancu

Locuiesc in Chitila si vij ij București cu trenul. Săptămâna trecută am incercat varianta cu trenul de aeroport din Mogoșoaia.
Cu toate ca auzisem ca au mai cosmetizat putin linia, diferența de confort este uriașă intre linia noua reabilitată de pe magistrala de Brașov si aceasta de pe linia de Urziceni. Cu același automotor Desiro.

Sorinus

halta asta are ceva parcare? sau e pe aratura de langa?

AndreiB

E aici: Dropped pin
https://goo.gl/maps/HPFsfw5yaZorE7Bq6

Ar fi loc de o parcare la N si S de linii, probabil ca ar trebui sa se ocupe Primaria Mogosoaia. Si mai important, imho, ar fi ca autobuzele regionale sa opreasca la Gara, probabil sub pod si cu scari pana la cota peronului & pasarela peste sensuri, daca exista loc. Daca nu, se pot devia pe Str 1 Mai, dar e nevoie de un punct de intoarcere.

@bogdanstancu

De aceea cred ca avem nevoie de abonamente zonale care sa permita drumul si via Chitila si via Parc Mogosoaia.

bogdanstancu

Da, pentru cei din Chitila ar fi foarte important un abonament regional (acelasi ca pt liniile preorășenești) si eliminata prostia cu ruta fixa a CFR-ului. Dar pt asta cred ca trebuie mai întâi realizata centralizarea sistemului de bilete între operatorii de cf si dotarea nasilor cu aparate care pot citi contactless.

fulger nc

De terminale din astea de emis si citit bilete e foarte mare nevoie.
Din clipuri poate nu se vede..dar majoritatea pasagerilor de aeroport sunt mai distrasi , asa ca urca in tren si iau biletul in tren(cum sunt de altfel si informati , pe langa faptul ca nu exista tot timpul cineva la ghiseu si terminalele de cumparat bilete nu sunt prea prietenoase cu cel ce le foloseste , sau nu functioneaza tot timpul).
Asa ca nasul face scurta la mana de cate bilete trebuie sa scrie intr-o zi.
Daca o sa se extinda conceptul asta de linie , calatorii vor fi la fel , asa ca e nevoie de aceste terminale.

tom_sawyer

Au fost discuții mai în urmă cu cota de piața. Aeroportul a avut în iunie 600.000 pasageri (sursa), la o medie de 1000 pasageri/zi la tren, iese 5% cotă de piața.

Se estimează 800.000 pasageri în iulie.