Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

cristi5

#2340
Am folosit si eu acest serviciu marti la 18:32. Trebuia sa ajunga la 18:57 (opriri la Tiriac, Mogo si Parc Mogo) si legatura din Gara de Nord era la 19:12.

15 min, plenty of time :). Hotarisem oricum sa consideram transferul spre un tren catre Bv ca un "parc de distractii" cu posibile aventuri catre gara Baneasa de unde mai plecau alte 2 legaturi CFR calatori, care era singura varianta odata ce am luat bilete la CFR din OTP. Sa amanam decizia cumpararii biletelor (CFR calatori sau privat) pt GdN ar fi fost fatal, vedeti mai jos...

- automatul de bilete era f greu de folosit pt ca batea soarele in el. Am patit asta si in alte parti, fara alta alternativa. Aici insa exista o caserita cu microfon si difuzor sa ne putem auzi. Noroc ca nu ne grabeam ca imprimanta aia e groaznic de lenta. X 5 bilete la Brasov...

- la racordul cu linia 700 este o cladire Alstom, probabil controlul macazurilor si semnalelor. Acolo mecanicul a oprit scurt sa ia un nene.

- seful de tren a venit la mecanic si a zis  ceva de gen "o sa stam mai mult la Mogosoaia". Oprirea nu a fost autorizata de seful de tren, si tonul suna a repros

- trenul in sens invers avea 6 min intarziere conform infofer. Fireste ca la Mogosoaia cele 6 min s-au transferat la trenul nostru

- nu am avut intrare in GdN, am mai stat si acolo vreo 5 min. Eram pregatit sa merg la seful de tren sa zic sa tina trenul spre Bv

- am ajuns cu 11-12 min intarziere la linia 8, deci 3 min sa prindem trenul spre Bv la linia 6, dar cumparaturile de mancare si apa s-au anulat :). Noroc ca trenul avea vagon bar. Cash only. Noroc ca aveam cash de acum 2 ani...

- trenul spre Bv sosise cu 2 min intarziere si a plecat cu 5 min intarziere deci am alergat degeaba

Parcul de distractii CFR a facut toti banii :)

Dar serios vorbind, o legatura la 15 min nu prea e fezabila fara linie dubla. Noi eram in vacanta si a fost distractiv, dar altfel nu cred ca se risca cineva...

———

Gara de la OTP mi s-a parut decenta mai putin plantele de plastic. Sunt curios daca sterge cineva praful de pe ele. Sigur, e trist ca duduie Diesel-ul, si abia acum am inteles ca duduie 20 min fara oprire.

Comentariile pe panouri in stil C++ gen /* ticket machines */ sunt haioase :)

Chiar nu se pot curata buruienile de pe 700? E asa complicat? De la Mogosoaia merge spre est centura feroviara, linia electrificata, unul din fire e complet in balarii, celalalt pare folosit

Balariile se asorteaza cu maghernita inghesuita OTP, cu care eram obisnuit, (birourile DSP mai lipseau din coridorul dinaintea controlului pasapoartelor)...  M-a frapat zgomotul infernal produs de banda de bagaje numarul 3. Copiii se tineau de urechi.

Wizz ne-a amenintat in vreo 5 mail-uri ca daca nu avem declaratii DSP nu ne lasa in avion. Nu le-a verificat nimeni, nici la Wizz nici la OTP (zona verde)

tom_sawyer


cristi5

Eram prea preocupat sa-l prind pe urmatorul. Pe la 30-50%

fulger nc

#2343
Azi la 16 destul de multa aglomeratie , atat in Gara de Nord , cat si la aeroport(in general).
Trenul cu sosire de la 15'30 a venit aproape cu toate locurile ocupate.
A plecat la fel spre Gara de Nord.
Din PO Patinoar Tiriac a urcat o persoana.
Ptr un traiect scurt trebuie regandita metoda de achizitii bilete.
Automatele montate sunt cu grafica si modul de operare comun cu toate automatele CFR.
Ptr un traiect scurt trebuie 3 automate cu grafica simpla..gen :
-doua butoane de intrare , sau trei (romana, engleza , spaniola ..sau alta limba circulatie)
- odata selectat , trecut pret calatorie -confirmare prin apasarea butonului.
-confirmata achizitia trecut in metoda plata..la fel 3 butoane.
Cei ce vor sa achizitioneze biletul ptr calatoria pana la destinatie au optiunea de a o face de la ghiseu.
Altfel ..cu 15 persoane se satureaza ghiseul imediat.
Metoda de achizitie , in tren , sau de la ghiseu ..e total depasita ptr traiecte de genul astea.
Aici , totul trebuie sa fie rapid , fluid , automatele sa fie super simple ..ptr a fi intelese cu ochii inchisi si ptr a procesa rapid operatia.
La buton , nu ma refer la buton fizic ci buton in sistemul de operare , ecran tactil.

AndreiB

#2344
In opinia mea trebuie sa treaca la plata cu contactless / card activ. E complet ineficient sa cumperi un bilet clasic de tren (mai ales cu rezervare specifica de tren), pentru ce este de facto o linie de transport similara cu orice alt transport public in regiunea Bucuresti-Ilfov. Validatoare la bord, validatoare / porti in Gara de Nord, orice solutie functioneaza, ca sa permita plata mai rapida.

Alta intrebare - vad ca online apar numarul de locuri disponibile, sugerand ca sistemul nu va vinde un numar nelimitat de bilete. Iarasi, pentru rute suburbane nu ar trebui sa exista conceptul de tren sold-out, sau de alocare de locuri.

tom_sawyer

#2345
Un articol EuropaFM:
https://www.europafm.ro/desteptarea-numarul-celor-care-merg-cu-trenul-de-la-gara-de-nord-la-aeroportul-otopeni-a-crescut-cfr-calatori-nu-vrea-sa-spuna-cate-bilete-a-vandut/

În final autorul trage o concluzie greșită (numărul de bilete vândute) pentru ca nu înțelege ce înseamnă indicatorul călători-km, poate citește pe aici sau îi atrage cineva atenția.

O cifră din datele ARF: călători expediați de TFC în iunie: 4809. La 10 trenuri/zi insemnă în medie 16 pasageri/cursă.

Quote


Pe scurt, am aflat că operatorul privat Transferoviar Călători a vândut aproape 28 de mii de bilete și abonamente pe această rută, doar în ianuarie. În iunie, a sărit de 91 de mii de titluri de călătorie, semn că ruta devine profitabilă. Am mai aflat că în ianuarie, C.F.R. Călători, a vândut peste 135 de mii de bilete și abonamente. Pentru iunie însă, compania de stat nu a raportat ce vânzări a avut. Dar nu e timpul pierdut...


frunzaverde

Autorul a confundat conceptul de calator-km cu conceptul de calator. TFC a avut 4809 calatori, dar 91319 calatori-km pe ruta. TFC are 6 perechi, 12 trenuri/zi, 360 trenuri total in iunie. 4809 calatori expediati, asta inseamna ca au avut o medie de 13.3 calatori expediati pe tren, adica incasari de 53 lei/tren. Suna absolut groaznic. Nu e de mirare ca Regio Calatori a iesit de pe ruta...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

#2347
În iunie avea 5 perechi, a mai preluat una după retragerea RC de la 1 iuie. Oricum, tot foarte puțin. Dar cică a mai crescut în iulie, se merge cam 50% ocupat pe unele curse.

TibiV

Mulțumesc, frunzaverde...

Păi ce diferență este între 100 de călători până la Videle sau până la Vienna?!...

Pentru 4 litere diferite facem atâta scandal?!...  :o:

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

elphax

dar serios acuma, cu capacitate maxima, la 5 lei biletul, o cursa devine profitabila ? sau mai exact care ar fi media  minima de pasageri ca sa fie OK?

frunzaverde

Pentru o cursa Bucuresti - Otopeni (un dus) iese cam asa : 30 lei motorina la Desiro, 90-110 lei personalul operant (depinde de cum calculezi) format din mecanic + sef de tren + casierita Otopeni (exclusiv SNTFC), vreo 100 lei TUI si tarife de stationare - deci vreo 60 pasageri ca sa ajungi la break-even doar pe costurile directe de operare. Peste asta se adauga uzura automotorului, consumabilele si reviziile automotorului, costurile de curatenie etc., etc., tarifele si comisioanele la Infofer pentru operarea sistemului de bilete (e comision platit pe fiecare carton eliberat)...

Desigur, e subventionata operarea, dar chiar si asa suna a paguba...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

florin74

Costurile indirecte... cel putin 50%...
Eu zic ca un 7.5 lei biletul ar fi rezonabil...Ar insemna 1.5 euro.

Dan_s

QuoteDe la 1 august nu va mai exista autobuz direct între Gara de Nord și Aeroport, ci legătura va fi asigurată doar de trenuri, arată un anunț al TPBI. În zilele lucrătoare circulau cam două autobuze 780 pe oră. Pe zi sunt 36 de trenuri între Gara de Nord și Aeroport. Linia 783 Piața Unirii - Aeroport se menține în circulație cu o medie de 4 autobuze pe oră.

Va fi suspendată și linia 303 (Depoul Alexandria‎→Pecinișca)

Iată ce spune TPBI

În cadrul procesului de optimizare și integrare a transportului public la nivel regional, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) corelează tipurile de transport aflate sub coordonarea sa cu cele gestionate de alte instituții din zona metropolitană.

Astfel, începând cu data de 1 august a.c., liniile de autobuz 780 și 303 vor fi suspendate. Legătura dintre Gara de Nord și Aeroportul Internațional ,,Henri Coandă" Otopeni este asigurată și pe calea ferată, la o frecvență de 40 de minute, cu program non-stop și o durată a călătoriei de 20-25 de minute. TPBI precizează că, în cazul în care circulația trenurilor între Gara de Nord și Aeroportul Internațional ,,Henri Coandă" va fi întreruptă, va dispune reluarea temporară a funcționării liniei de autobuz 780.

Totodată, prin introducerea, tot de la 1 august, a noii politici tarifare, nu mai există o diferență între tariful pentru liniile regionale și cel al liniilor urbane, astfel încât călătorii pot folosi orice tip de linie cu același bilet. De aceea, în locul liniei 303 (Pecinișca – Depoul Alexandria), vor putea fi utilizate liniile 426, 427, 428 și 464.
Hotnews

Sorinus

#2353
Alta tampenie! 780 asigura cadenta de 20-30 min (mai buna ca la tren), si era si un soi de backup daca pierdeai trenul sau, cum se mai intampla la CFR, se anuleaza trenul sau intarzie f mult (probleme pe M700, linie simpla pe alocuri).

Inteleg ca vor sa scoata concurenta, dar te trimite de la un serviciu aproape satisfacator (780 pleca tot timpul la aceeasi ora, orice ar fi fost, depindea cat facea, ar iti luai marja), la unul care e mai rar si cu premise sa nu fie asa previzibil.

Plus, daca trenul ramane in camp, ai sanse sa pierzi avionul. Daca 780 patea ceva, coborai si luai taxi, 783 sau whatever.

elphax

sa faca 10 lei biletul si 4-5 lei pentru un pachet/ abonament