Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Autorităţile fac planuri pentru o legătură feroviară Ploieşti - Otopeni
16 Aprilie 2021

Autorităţile din Prahova discută cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi ai CFR o iniţiativă de introducere a unei linii feroviare care să lege municipiul Ploieşti de aeroportul Otopeni.

[...] autorităţile argumentând că ar fi mult mai simplu pentru călătorii care au nevoie să ajungă la Otopeni să vină pe o linie specială dinspre Ploieşti, decât să meargă până la Gara de Nord din Capitală şi de acolo să se întoarcă înspre aeroport, pe linia de tren deja existentă.

"Ne dorim un parteneriat între Consiliul Judeţean şi CFR prin care să legăm Ploieştiul de Otopeni, având în vedere că Prahova este un nod feroviar important, iar această linie ar putea ajuta mult la dezvoltarea judeţului. Primul pas va fi să încercăm să vedem dacă sunt soluţii tehnice deja existente. Din câte am înţeles, există unele căi ferate industriale în zona Otopeniului, trebuie văzut dacă se pot lega", ne-a declarat vicepreşedintele CJ Cristian Apostol.

Discuţiile au vizat şi realizarea unor lucrări la infrastructura feroviară deja existentă, inclusiv cu psoibilitatea atragerii unor finanţări europene prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, reprezentanţii CFR anunţând cu această ocazie că în prezent lucrează la documentaţia tehnică pentru un proiect de reabilitare a liniei Ploieşti-Buzău, care ar urma să intre în lucru în 2022.

telegrama.ro


Îi putem ajuta cu vreo idee? Se poate moderniza ramificația Buciumeni pentru viteză sporită?

AndreiB

#2176
Trebuie neaparat modernizata pentru viteza sporita? E o distanta foarte scurta. Cred ca mai degraba trebuiesc refacute macazurile care sunt probabil in stare execrabila.

Problema pe care o vad eu e asa:

1. Capacitatea liniei Buciumeni - Ploiesti Triaj de a sustine macar +1tph (ce e mai rar e inutil ca un tren de aeroport, si 1tph e cam la limita)
2. Lipsa materialului rulant hibrid va obliga la diesel sub catenara
3. Cerere probabil insuficienta doar pentru Ploiesti. Ideal ar fi mai lung, dar accentueaza 2.
4. Timpul de calatorie Ploiesti - Bucuresti via Aeroport e atat de lung (65min) ca nu poate concura deloc cu trenurile directe, asa ca nu poti face un serviciu prelungit la GdN.
5. Cealalta optiune via M700 are 90km si necesita racorduri directe noi - nu va fi niciodata competitiva ca timp.

Eu cred ca daca am avea o frecventa mai buna a trenurilor de aeroport (3tph), ar fi preferabila calatoria cu schimb via GdN (35min tren non stop + 20min tren aeroport + 10min schimb) decat un ipotetic tren care sa faca 40-45min direct via Buciumeni, dar doar o data pe ora.

Alta optiune low cost ar fi un autocar Ploiesti Sud - Ploiesti Vest - OTP integrat tarifat in reteaua CFR. Cred ca ar scoate <1h lejer.

frunzaverde

Asta e ca aia cu hai sa ne facem ca lucram... Daca cineva verifica 2 minute pe Google Earth inainte sa faca declaratii, n-ar fi scos tampenia cu "exista unele cai ferate industriale in jurul Otopeniului". Cand in realitate exista un racord direct, folosit si la marfa, si la pasageri (Ram. Buciumeni)...

Nu Ram. Buciumeni e problema (e cu 70 km/h acum, cu putina munca se poate urca si viteza si timpul de parcurs, de la 9 la 6-7 minute). Problema e capacitatea in improvizatia numita Gara Otopeni si racordul Otopeni, care nu permite mare lucru pe langa serviciul curent...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Quote from: tom_sawyer on April 16, 2021, 06:58:11 PMintroducere a unei linii feroviare care să lege municipiul Ploieşti de aeroportul Otopeni.
Deci nenicii respectivi vor sa puna ceva trenuri pe relatia Ploiesti (Sud/Vest) - Otopeni T1 actual?
Si de acolo rebruseaza unde? Inapoi la Ploiesti? La Bucuresti? Sau cum? Ca nu mi-e foarte clar.

tom_sawyer

#2179
Da, vor tren direct, dar nu știu cum să facă deocamdată. Important e că dorință există, și implicare - au contactat CFR-ul. Eu zic că începutul e bun.

În orice caz, e un argument în plus pentru ce trebuie făcut la T2: gară de trecere, care să permită legaturi cu provincia, nu numai pendulă București-Aeroport.

BogdanPetrini

La nivel regional, pentru un proiect de genul cred că ar fi interesant de studiat ideea reactivării liniei de Snagov și prelungirea ei cu aproximativ 15km până la Dumbrava în linia 701, pe un traseu de genul celui de mai jos, combinat cu un traseu firesc pe sub OTP. Se obține astfel un traseu nou București - OTP T1 - OTP T2 - Snagov - Ploiești Sud cu lungime de 75km (cu 25% față de M1000) ce are mai multe posibile avantaje:

  • Legătură OTP - restul țării
  • CF într-o zonă destul de populată a Ilfovului
  • Posibilitate de degrevare a M1000





Powered by API/PUM imgur uploader

nenea_hartia

@tom_sawyer: +1

@etravel: Poate că și alții care plătesc pentru OTP își doresc o legătură rapidă și directă :)? Adevărat, probabil că respectivii vorbesc fără să înțeleagă prea bine obstacolele, dar soluția actuală e catastrofală inclusiv pentru București. Cu cât mai repede acceptăm că trebuie corectată, cu atât mai bine. Sigur, nu se poate face mâine, dar soluția trebuie să fie una curajoasă, nu tot o improvizație, și ar trebui să ia în considerație și interesele ,,riveranilor", nu doar pe cele ale capitalei. De acord, costurile nu vor fi mici, dar ce naiba, chiar nu reușim să ieșim deloc din mentalitatea asta provincială cu peticiri și gherete placate cu alucobond? E unul din cele mai importante noduri de tranzit și principala poartă de intrare în România.

tom_sawyer

#2182
Quote from: frunzaverde on April 16, 2021, 08:00:10 PM
Problema e capacitatea in improvizatia numita Gara Otopeni si racordul Otopeni, care nu permite mare lucru pe langa serviciul curent...

Ploiești - Aeroport - GdN
GdN - Aeroport - Ploiești

Cu Desiro, la aeroport mecanicul schimbă postul de conducere.

În locul unor trenuri directe GdN-Aeroport, care oricum cară aer astăzi.


Amintesc și de articolul acesta a lui cristi5 din 2017:
https://www.contributors.ro/cu-trenul-la-aeroport-calea-ferata-ploie%C8%99ti-otopeni-bucure%C8%99ti-%C8%99i-alte-asemenea/

vladioan_bv

ce ma amuza solutiile cu tunel pe sub otp ca si in cazul unei prelungiri a liniei proaspat inaugurate pana la t2. eu nu inteleg de ce se insista cu solutiile acestea care sunt de bun simt, logice intr-o tara care  o sa construiasca cate o linie pt fiecare terminal. t2 care cine stie cand o sa fie gata.

dr4qul4

eu vad legatura directa intre Ploiesti (pe traseul de mai sus) - Otopeni T2 - Gara Pipera si linia spre Constanta.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

hefaistos

Nu poate exista o naveta CF Ploiesti. Nu se justifica. Ploiestiul nu poate asigura Fluxul de calatori care sa justifice o linie cu frecventa rezonabila. Iar povestea ca Ploiestiul sa devina nod exte si mai aberanta.
Intra in categoria proiecte lansate de politicieni pentru PR.   
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

subway

Carioci fara fezabilitate demonstrata pot fi oricate dar nu vor primi niciodata finantare...

etravel

Quote from: nenea_hartia on April 17, 2021, 12:47:27 AM
@etravel: Poate că și alții care plătesc pentru OTP își doresc o legătură rapidă și directă :) ?
Corect, nu contest asta. Am intrebat pentru ca nu imi era clar cum va fi parcursul, avand in vedere gara infundata de la OTP T1, legatura numai cu Bucurestiul si inca pe o line simpla, precum si optiunile extrem de limitate care vin la pachet cu combinatia asta.

tom_sawyer

#2188
Odată cu dublarea până la Balotești au introdus și semnalizare modernă (de aici probabil și apariția tabelei electronice în stația Balotești, de care aparent n-are nimeni nevoie).
Dar a rămas semnalizare de tip vechi pe restul liniei 700 până la Armășești:


http://cfr.ro/files/ddr/RO%202021/Anexa%201.c%202021.pdf

Dacă s-ar introduce BLA (Bloc de linie automat) pe linie și CED (Centralizare electro-dinamică) în gări pe restul din 700, oare ar avea vreo influență în ce privește frecvența trenurilor spre Aeroport? Să se evite întârzierile cauzate de trenurile dinspre Galați/Urziceni?


cristi5

Tabela e legata la centralizare nu la semnalizare nu?

Si conform hartii Balotesti are CED.