Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndreiB

Depinde pentru ce ruta. Pentru Galati/Braila via M700 nu adauga aproape deloc - acolo merita chiar rutarea via OTP. Pentru Iasi/Vaslui/Barlad, daca am avea un "HSR Romanesc" via M700/M600, probabil ca iar ar fi competitiv via OTP. Pentru M1000 eu nu cred ca gasim o solutie foarte competitiva directa via M1000 fara costuri foarte mari (e foarte ocolita ruta).

4tph ar fi ideal, dar in configuratia actuala ai avea nevoie de 4tph OTP T1 si 4tph OTP T2 (sau descompunere in Mogosoaia care adauga prea mult la durata de calatorie).

Din pacate Mogosoaia - Gara de Nord ramane linie simpla, cu portiune mica dubla la Pajura, asa ca sansa de a avea 9tph e imposibil.

OTP e un exemplu de lipsa planificarii integrate in MT, care nu pare sa stie cum vrea sa opereze trenurile in Romania.

tom_sawyer

#2161
Pentru conexiunea cu Ploiești, Brașov se poate folosi și linia Ploiești-Urziceni (de fapt Armășești)-Balotești-București (701+700).

Ploiești Sud - Armășești - Balotești sunt 90 km. Ploiești Sud - Armășești e și dublată pe multe porțiuni. Dacă s-ar reabilita+electrifica pentru 140 km/h, cu o viteză comercială de 120 km/h (tren fără oprire) s-ar putea scoate ~45 minute Ploiești-Aeroport.

E nevoie și de un racord de viteză la Armășești.

cristi5

API pe facebook ieri. Dati un share sa ajungem din urma postarea cu vagoanele de dormit ziua :lol:


https://www.facebook.com/411782165662463/posts/1877773395729992/


Săptămâna trecută s-a publicat Memoriul Tehnic pentru faza II a legăturii București-Aeroport Otopeni care ar trebui să asigure conexiunea cu viitorul Terminal 2 (https://bit.ly/3dCu00B). Proiectanții arată că nu au învățat nimic din soluția chinuită aflată în operare pentru Terminalul 1 cu frecvențe extrem de slabe: abia se înghesuie un tren la 40 min.

Ni se propune și pentru T2 o legătură pe linie simplă, într-o gară înfundată. Ambele sunt soluții de anii 1960. Linia simplă limitează numărul de trenuri pe oră, ceea ce vedem acum la T1. Gara înfundată este complet lipsită de perspectivă, condamnă gara din terminal și pe călătorii ei la izolare feroviară, fiind legată doar de Gara de Nord în loc să fie legată direct spre Brăila, Galați, Iași, Ploiești sau Constanța.

În plus, ar urma ca Terminalele 1 și 2 să aibă gări complet separate, în loc ca trenurile să treacă prin ambele terminale, ca la Sydney, Londra Heathrow, Stockholm Arlanda, Barcelona El-Prat etc. Trenurile spre aeroport ar urma să se înghesuie pe aceeași linie de la Gara de Nord, via Mogoșoaia, care este deocamdată linie simplă operată deja la capacitate maximă.

Cerem Ministerului Transporturilor, CNAB și CFR revizuirea imediată a acestui proiect care, în forma curentă, nu este doar inutil, ci chiar dăunator prin subdimensionare. Este nevoie de capacitate la nivelul cerut de un aeroport de capitală europeană, nu de soluții zgârcite, chinuite, fără gândire de ansamblu și fără interoperabilitate cu aeroportul și cu restul sistemului de transport.

Minumul necesar pentru T2 este linie dublă electrificată în gară de trecere, astfel încât trenurile care vin din provincie să poată trece prin aeroport. În perspectivă, este necesar tranzitul subteran prin T1 și abandonarea soluției improvizate actuale.

În imagine: schița neinspiratului proiect de legare al viitorului Terminal 2 al Aeroportului Otopeni la rețeaua de cale ferată.

nenea_hartia

^ Mulțumesc mult pentru comunicat, poate se aude mai sus :D.

AndreiB

#2164
@tom_sawyer

O idee buna pentru un tren regional rapid Bucuresti - OTP T1 - OTP T2 - Ploiesti Sud - Ploiesti Vest (eventual cateva mai departe).

Asta ar insemna c1h-1h10 Bucuresti-Ploiesti via OTP vs. 36mim via M1000. Ok pentru un tren regional pentru Ploiesti, dar nu ok pentru a muta traficul de lunga distanta pe acolo.

Sunt doar 28min Ploiesti Sud - Buftea (M1000). Daca se face un racord mai rapid Buftea - Buciumeni - OTP T1 s-ar putea sa fie mai rapid decat via 701.

Se pierde insa avantajul de a deservi direct si Ploiesti Vest/Sud fara rebrusare insa.

cristi5

Eu cred ca acel racord cu 701 ar trebui sa fie mai larg. Cam pe unde e A3 acum :) Ar facilita si dezvoltarea transportului verde in acea zona.

Intrarea in Ploiesti Sud in drum spre Brasov e interesanta.

hvm

@Cristi5

Daca nu e suprapus pe o harta lumea nu intelege decat daca e in cunostinta de cauza. si cei in cunostinta de cauza sunt si pe forum... Si ar mai trebui explicat ca daca e gara infundata o sa avem un tren la 40 de minuta in fiecare gara. Adica acum e la gara 1, peste 40 de min o sa plece de la T2, peste alte 40 de min vine si pleaca de la T1, Daca nu stii mersul trenurilor alergi intre terminale 2 km casa prinzi trenul.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

cristi5

Pai important e sa auda autorii studiului si sa-si faca temele, ca pana acum probabil credeau ca  CF e asa un mic accesoriu, punem acolo sa fie

Dar mai exista posibilitatea ca studiul sa nu fie folosit. Vedem

tom_sawyer

#2168
Baicons a umflat banii pe contract si nu-i mai intereseaza. Important e sa ajunga la decidenti, adica minister/ministru.

Si acolo sus e important sa stie ca nu au niciun fel de presiune pentru a implementa vreo solutie, cum a fost la T1. Pandemia e o oportunitate nesperata (ca si la Metrorex). Avem trafic redus pentru cel putin 1-2 ani de-acum incolo, e timp pentru o solutie ca lumea.

nenea_hartia

@tom_sawyer: +1

Și da, cred că e bine ca atunci când dăm de astfel de ,,soluții" sau ,,proiecte" făcute pe genunchi să-i și numim pe autorii lor. Dacă pe rutier e deja un grup foarte restrâns care-și împarte piața, pe feroviar e aproape monopol, însă presa nu e prea interesată de trenuri. Așa că e bine să amintim din când în când de numele lui Marin Baicu, poate totuși cineva începe să se uite mai atent și la firma lui.

Lyvyoo

Povestea colaborarii dubioase cu Baicu si baiatul smart de la conducerea  Autorității pentru Reformă Feroviară incepea in 2017:
https://romanialibera.ro/investigatii/licitatie-cu-dedicatie-la-autoritatea-pentru-reforma-feroviara-700070

subway


tom_sawyer

#2172
S-a făcut recepția la gara lui Țiriac (PO Patinoar)











https://clubferoviar.ro/receptia-la-gara-lui-tiriac/

subway

Dezastrul continua, exact cum am prognozat de la bun inceput
https://clubferoviar.ro/receptia-la-gara-lui-tiriac/
In mod normal orice ministru rational ar suspenda circulatia paguboasa in gol pana cand ar exista o minima cerere de transport...dar la noi ca la nimeni, prevaleaza doar ambitiile absurde.
Sunt chiar curios cati calatori aduce nenea Tiriac...

tom_sawyer

#2174
Eu zic că ar avea ceva potențial stația. E acea clădire de birouri lângă (Airport Plaza), hotelul, cele câteva blocuri și se mai poate construi pe terenurile din jur.

Cine știe, poate și doamna contestatară o să ia trenul până în oraș. :lol: