Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

Un tren la 40 de minute, care mai si intarzie 10-20 minute la fiecare cursa, intra la categoria "inutil"... Mai degraba da apa la moara metroului, decat sa fie o alternativa utila.
La ce frecventa mizerabila are, si ce capacitate modesta, 780-ul trebuie sa ramana...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Sa nu uitam ca linia asta s-a facut pentru Euro 2 2021 (ex - Euro 2020, traiasca pandemia! ;) )

Adica pentru suporterii care vin pentru un meci - nu au rude/cunostinte in Bucuresti care sa-i astepte / ia cu masina, si nu vor sa ajunga decat in doua locuri: la stadion si la carciuma...

Fix pentru Euro 2021 te poti astepta sa aterizeze 2-3 chartere in acelasi timp. (In plus fata de traficul regulat).
Asa ca jumatate dintre ei vor trebui indrumati la taxi/autocar.
(Ceea ce este logic, daca sunt din doua "tari beligerante" - deci trenul va face fata...  :D )

Despre 780 nu poate fi vorba in cazul supoterilor - nu este mijlocul de transport potrivit unor calatori care ajung pentru prima data in Romania, si in cel mult 48 de ore vor face drumul inapoi ...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

Asta cu Euro 2020 mi se pare a fi mai degrabă un pretext ( nu doar la noi), un mod de a concentra la un moment dat niște bani pentru a construi ceva care să rămână pe mai departe. Bine, dacă îi întrebi pe greci.... :)

frunzaverde

#1968
Din ciclul "frunzaverde critica filme", "Telecinemateca feroviara comentata" sau "Frunzaverde Margarina Nistor", am facut niste comentarii pe seama filmuletului cu cabview-ul Regiotrans. Minutul e atasat, pentru a simplifica analiza critica:

0:00 : Nu functioneaza bine panourile de la linie. Trenul pleaca spre Bucuresti, dar pe panou apare ca trenul vine de la Bucuresti.
0:32 : Trenul are semnal de iesire liber cu urmatorul semnal pe liber, viteza maxima 30 km/h
0:44 : Viteza maxima pe estcada : 40, incepand in 0 metri. In plan era 15 km/h, pare ca le-a iesit mai bine de-atat.
2:27 : un Spartan la aterizare, ce jos pare... O fi avionul de transport pacienti COVID?
2:xx : Nu apare nici un semn de "Viteza Stabilita" - posibil sa fie reglat prin livret sau ordin de circulatie...
3:10 : Repetitor, urmatorul semnal este pe liber cu viteza redusa.
3:17 : ce tare se termina soseaua aia - din drum asfaltat si marcat cu tot ce-i trebuie direct in camp... Nici o bucla de intoarcere, nimic...
3:20 : P.Mac. Ram. Otopeni, cu ceva ce pare cladire de miscare... I-au montat buda in cabina albastra - nu puteau sa faca buda la interior? Nasol de bietii oameni ca trebuie sa faca miscare din mizeria aia - nu puteau sa faca cladirea la terminal sau in Mogosoaia? Asa, ca sa ajungi acolo trebuie sa umbli cu cizme de cauciuc prin mocirla aia infecta...
3:23 : Liber cu viteza redusa 80 km/h. Urmatorul semnal este pe liber.
4:02 : Gata cu treptele multiple de viteza, ca v-ati rasfatat... De-aici semnalizarea e BLA clasic. Apropo, au folosit borne kilometrice stil vechi... Credeam ca nu se mai fac (ma rog, lipsesc stalpii de electrificare sa puna panourile pe stil nou).
5:01 : Liber cu viteza stabilita. Urmatorul semnal este pe oprire. De-aici incolo trenul incepe franarea.
5:01 : se pare ca firul 2 e inca inchis, dar lenesii au montat panoul de linie inchisa doar dintr-o directie.
5:25 : Gara Mogosoaia. Arata ca-n Africa. E decembrie dar terasamentul nu se mai vede de iarba si buruieni - e invadat de jeg si de mizerie. Acolo trebuie facut buraj complet... Si boschetaraia aia taiata... Unul din firele de pe centura nu pare folosit deloc.
6:26: Trenul stationeaza 5 minute la Mogosoaia pentru cruce; nu se poate altfel cat timp firul 2 e inca inchis. Peronul ala e de rupt gatul; dale de beton strambe intre linii, puse "la misto". Ce lumea a treia, direct lumea a 5-a... Stationeaza 5 minute, cat sa ai timp de-o tigara, daca nu-ti rupi gatul in mizeria aia de peron.
7:21: coloana de apa pentru locomotive cu abur! Pare functionala... Oare de ce le-or tine?
7:26 : Semnal Y5, iesire/bloc, Liber cu viteza redusa, urmatorul semnal liber.
7:52 Tren de marfa Servtrans cu electrica de la Buciumeni - Buftea. Au reparat Buciumeniul cu electrificare completa. Ura!
9:00, Merge cu 100 la ora. Au facut buraj, arata rezonabil.
9:30 Halta Parc Mogosoaia. Si-n Africa le e mila de noi. Chestia aia n-ar trebui sa existe sub nici o forma. Placi de beton strambe, traversat peste linii pe care trec trenuri cu 100 km/h, vai mama ei... Chestia aia e pericol public, ar trebui instantaneu inchisa.
9:33 - 3 linii pe pod, e pregatit pentru dublarea 700
9:44 - semnal de bloc, liber inspre Bucuresti. Ce gri este totul, de-abia se vad culorile. Pe linia opusa e un semnal de trecere, dracu stie daca e galben sau rosu.
11:08  - viteza scade la 70 in 350 metri.
11:17 - Semnal de trecere - liber, urmatorul semnal pe liber
11:22 - 70 km/h viteza maxima de aici incolo.
11:25 - pod cu Soseaua Chitilei. Pare ca are gabarit electric. Si pare si pregatit de dublare.
11:53 : Mizeria de pasaj care nu permite gabarit de electrificare. Pare facut in timpul razboiului, cu ceva "ajutor" german, la cum arata betoanele alea.
11:59 : De aici viteza stabilita (100 km/h)
12:10 : Halta Bucuresti Triaj, peron 700. Arata dincolo de sinistru; cateva traverse de beton in mijlocul unei paduri de boscheti si de scaieti. Neiluminat, nimic, nimic, nimic. Voi ati cobori acolo, in boscheti? Noaptea acolo daca nu te calca trenul, te jefuieste cineva... De fapt nu, ca nici macar talharul local nu crede ca coboara cineva in pustietatea aia... Vai si ce sinistru arata cu corturile alea acolo...
12:34 - ce ingrijit e cantonul. Liber prevestind liber pe firul nostru; rosu pe fir 1 300, verde pe fir 2 300.
12:35 : Mama-mama, inca mai sunt semnale mecanice in complexul Bucuresti? Secolul 19, neneaca... E pe oprire semnalul (cred ca e pe fir K)
12.36 : Mai avem 7 km din filmul asta extraordinar de interesant. Devine tot mai cetos si mai gri... Firul din stanga este 301Q Chitila - Pajura - Baneasa. Pe el merge trenul sezonier cand vine de la Constanta via Baneasa spre Brasov. Arata ca dracu, si e plin de restrictii (30 km/h, dupa palete).
13:32 : Gara cu doua nume : Pe un fir se numeste Pajura, altul Bucuresti Triaj (a nu se confunda cu celalalt Bucuresti Triaj, ca sunt doua. Calatorii oricum nu se confuzeaza, ca nu exista). Aici teoretic ar fi a doua incrucisare posibila pentru trenurile de OTP. Dar la cum arata macazurile si 301Q, ar genera intarzieri mari.
14:15 : Astia cu burajul, you missed a spot.
14:27 Podul ramificatiei Baneasa - Pajura - Bucurestii Noi. Pe-acolo, pe sus, circula sezonierele Constanta - Timisoara. Ca sa nu mai intre in Bucuresti. Inainte bagau si marfarele Craiova - Constanta pe-acolo, dar acum au reactivat centura.
14:46 : PO Carpati. Au reparat infectia de pod, dar peronul arata tot ca dupa bombardamentul din '44.
15:06 - vai cum stau bietele 21-90-uri la gard... Sunt vagoane super-moderne, licente Corail, n-au decat 20 de ani (deci la jumatea vietii), apte de 200 km/h - practic, in Europa, singurele vagoane "clasice" de design mai modern sunt RailJet-urile... De ce dracu nu le trimit la reparat si reconditionat la fabricant, la Astra? In loc repara toate mizeriile (Malaxe si alte gunoaie, gen 20-49-uri), care ar trebui sa mearga la topitorie...
15:24 - galben cu prevestitor:  Liber, cu urmatorul semnal pe oprire.
15:25 - Inca o nenorocita de restrictie dinspre Craiova, restrictie care da in restrictie; au ajuns sa se uneasca... Fir-ar mizeria ma-sii...
15:39 - Revizia Basarab: acolo stau trenurile care fac personalele din Bucuresti
15:42 - Voi ati trece pe podul ala? Eu nu.
16:09 - 3 Desiro-uri cuplate spre Pitesti
16:34 - piciorul vechiului Pod Grant. Apoi Podul Grant.
16:36 - Un tren asteapta la intrare in Rev. Grivita. N-arata rau! Oare de unde o veni si unde s-o duce?
16:57 - Liber cu viteza redusa de 30 km/h. Semnal de intrare.
17:08 Garnitura Astra e colorata foarte tropical. E prima pata de culoare in filmul asta noir.
17:31 - Pitic albastru, manevra interzisa. Pe dreapta, Gara Basarab, care arata la fel din 1955. Si sinele sunt aceleasi (am o poza cu cupon Krupp, 1936).
18:15 - au reparat macazeria, da tot rau arata. Dar macar nu mai ies fiare libere din aparatele de cale...
20:05 - Trenul intra la linia 13, cu 5 minute intarziere.
20:06 - Sunt ceva calatori in asteptare la peron. Unul isi poarta masca sub nas, altul fumeaza in timp ce-si ia copilul in brate. Unul sparge samanta pe peron. Dar in general populatia calatoare arata ok. Nici un bagaj - oare plimbareti pana la Otopeni? Sau automotorul se duce altundeva?
Bine ati venit in Bucuresti, va multumim ca ati ales Regio Calatori, fost RegioTrans, fost Keolis Romania (oare aveau licenta pentru nume?), fost... fost...

Film noir toata afacerea... Lipseste o locomotiva cu aburi...

@TibiV - capacitatea liniei este incredibil de modesta : nici macar un charter un intra intr-un tren din ala (2xDesiro 70 nu pot lua un 738 decat in picioare...). Suporterii vor merge cu autobuze, clar...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

Cand eram mai tanar si mergeam cu trenul, am vazut cateva halte vai de mama lor (in special acestea pana la Chitila, dar si Dambovicioara). Totusi, acum arata mult mai rau. Practic nu-ti mai poti da seama unde e peron si unde nu. :((
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

AndreiB

#1970
Savuroase comentariile. Nu intra totusi 3xDesiro? Insa capacitatea nu e chiar asa mica. Exista versiunea cu 120 de locuri si cred ca mai intra cam 30 (?) in picioare (depinde de cate bagaje). Daca incap 2 ar putea duce 300 de calatori, sau 450 daca intra 3 segmente. Nu cred ca gasesti un autobuz in care sa intre atatia oameni.

Avand in vedere peronul scurt de c120m (?), cred ca ideal pe viitor (dupa inlocuirea pasajului fara gabarit si electrificare) at trebui sa foloseasca rame hibride cu doua niveluri daca exista.

subway

#1971
Chestia cu Euro e gogoasa, si am doar doua comentarii:
1. Covidul nu dispare peste noapte, in 20-21 vom avea cam aceleasi restrictii, meciuri fara spectatori sau cu numar restrans, cerinte de PiSiaR sau carantina la acces in tara
2. Transportul putinilor suporteri se rezolva fara probleme cu caravane de autocare escortate de doua masini de politie cu nino-nino, transportatorii ar fi fericiti sa capete o gura de oxigen dupa ce au stat atata amar de vreme trasi pe dreapta cu frana trasa, n-are treaba nici STB nici CFR cu fotbalul...
In final tot banii vorbeste:
https://clubferoviar.ro/statul-pompeaza-300-milioane-lei-in-gaurile-transportului-de-calatori/

tom_sawyer

Și o cursă Gara de Nord - Aeroport:



Pe la min. 14:25 se vede vegetație defrișată depozitată pe linie.

frunzaverde

#1973
@AndreiB : Intra trei, dar la limita - au facut probe cu 3 automotoare si au intrat, dar trebuie sa aiba mare grija - nu ramane mare distanta nici pana la marca de siguranta nici pana la tampoane. Si orice greseala, oricat de mica, si macazul e blocat (ca ai tren dincolo de marca de siguranta), cu inca un set de deranjamente (ca linia 2 este inutlizabila)... Probabil nu o sa se opereze in practica cu 3xDesiro decat in situatii absolut exceptionale.

Desiro are doua variante la CFR, 70 si 110. In ala de 110 (locuri) totul e atat de inghesuit, ca nu cred ca mai bagi 10 calatori in picioare; pe interval de-abia ai loc sa mergi. Si oricum vorbim de oameni cu bagaje... As zice 220 e capacitatea maxima cu 2xDesiro in conditii normale (dupa vaccinare) si 330 cu 3. Maximum, in conditii inca si mai dubioase de operare ca conditiile deja dubioase de-acum.

Rame electrice bi-nivel cu baterii suplimentare cred ca-ti poate construi si Alstom si Bombardier (platformele Omneo, Twindexx). Dar mai e mult pana acolo (trebuie gasita o solutie pentru 301Q si apoi electrificata linia)... Posibil sa fie mai ieftin cu o solutie cu "a treia sina" la putere redusa (v.max este 40 pe estacada, cum se vede in filmare) pentru zona aeroportului, unde nu se poate catenara, decat cu baterii. Dar are mi-e frica ca o sa vedem mai degraba Malaxa decat asa ceva...

Si nu, nu gasesti un autobuz pentru 220 pasageri, dar gasesti 5 autobuze de 50, care iti duc 250 pasageri pe scaun, comod.

Si mai gasesti inca 10-20-30 autobuze (si le gasesti usor, pot face rost eu in cateva ore - la cat e de foame in piata, ai oferte pe masa instant), adica 500-1000-1500 pasageri. Si astea pot pleca din 5 in 5 minute, din 2 in 2 minute, cand vrei. Si 20 de autobuze, cu sau fara escorta, sunt o picatura in capacitatea DN1 - care DN1, nu mai e de mult ce-a fost (podurile si pasajul facute in 2006-2008, si deschiderea A1, au ajutat mult la fluenta, care, desi e modesta, nu mai e parcarea de pe vremuri).

Din cauza zgarceniei extreme a proiectului CF, marile avantaje al caii ferate :
- capacitatea uriasa a caii ferate cand ai nevoie de ea.
- predictibilitatea liniei (v-am zis ca o sa fie jale cu punctualitatea de luni de zile; nu m-ati crezut)
- frecventele decente (15-20 minute)
au fost dat la gunoi. Si ne-am trezit cu o linie de capacitate de linie rurala, cu putini calatori, pe care administratia se chinuie sa bage trenuri ca s-o faca cat-de-cat atractiva. Daca aveam o solutie "cum trebuie" (sau macar cum a fost in SF-ul initial, cu statie subterana), puteam avea trenuri de 8-10 vagoane, cu operare la 20 minute. Adica 3500-4000 pax pe ora maximum confortabil, si 5000+/ora crush, nu 250-350 pax/ora maximum, cu solutia mizera curenta.

Asa, a iesit... o cacariseala... O mizerie (la propriu, si la figurat).

@tom_sawyer : ala e firul 1 din centura. Pare ca defriseaza sa reactiveze firul, dupa 10 ani de inactivitate si balarii (doar firul 2 a fost reactivat acum vreo 2 ani).

@subway - aproape sigur o sa fie cu portile inchise... Toata afacerea cu "linia e pentru Euro2020" a fost o gogoasa proasta... Nu faci un racord simplu, diesel, exploatabil cu cele mai mici trenuri din Europa si atat pentru a deservi un flux de pasageri "one-time". Nu faci asa ceva pentru un aeroport cu 10 milioane + pax (in mod normal). Ce s-a fost si este o improvizatie, o solutie pe care politicienii au minusculizat-o ("solutia minimala, solutia minimala") pana ce-a iesit o porcarie fara margini... O solutie demna de Tblisi (au ceva similar acolo) - sa te poti lauda ca ai tren la aeroport; dar nu sa si serveasca vreunui uz...

Ca o linie pe care trenurile la 40 minute genereaza, din cauza subdimensionarii, intarzieri de 20-35 minute, numai utila nu se poate numi...

P.S. Ca vorbim de dublare. Eu m-as uita la alta solutie decat daramat pasajul (din 1940?) cu 301Q si construit acolo, unde si asa e chinuit. In loc, as duce la bun sfarsit ideea cu racordurile 301K-L-Y-Z, dar la nivel linie dubla. Zona respectiva (fostele grupe de triaj) au o gramada de teren liber, plat (ca a fost complex CFR) si usor de construit. As construi o diagonala denivelata in zona Bucurestii Noi pentru linia 100, si o reconfigurare "cu cap" a zonei Carpati - Bucuresti Basarab. Asa n-ar mai fi nici probleme cu traversatul pachetului la Bucuresti Nord, nici cu nimic. Si nici incomodat masiv 300+500-le (zona combinata din 100 nu e folosita de marfa deloc, si e loc pentru o eventuala linie tripla sau chiar cvadrupla, pe amplasamente existente deja).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sorinus

Dar eu inteleg ca nici carpeala asta nu e chiar gata, mai au ceva de lucru, nu?

frunzaverde

Carpeala asta e gata; ideea cu folosirea racordurilor din 301 + 100 pare abandonata definitiv.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AlexxC

@ frunzaverde 
Din cei 14 mil pasageri procesati anul trecut pe Otopeni ,cati au avut ca punct de plecare sau destinatie Bucuresti?
Sa presupunem prin absurd ca sunt 10 mil / 365 zile = 27k/zi ; impartit la 24 ore avem o medie de 1100 pasageri pe ora si un varf de 1500.
Din acest 1500 , 500 iau trenul si restu taxi,ratb,uber,microbuze...asa cum o faceau si pana acum. Pentru ce iti trebuie capacitate de 5000+ daca aeroportul nu poate procesa numarul asta?

frunzaverde

@AlexxC:

Capacitatea curenta a liniei CF, asa cum este operata acum, este de 1.5 tph * 110 = 165 pax/h pe flux. Maximum este 330 pax/h pe ora/flux; mai mult nu se poate oferi. Dar incarcarea nu va fi uniforma din cauza ca aeroportul opereaza pe bancuri de plecari si sosiri (si nu poate fi 100%, pentru ca trebuie sa asiguri anume capacitate libera). Asta inseamna ca maximul de split modal pe care il poate acoperi e undeva la 10-15%. Deci mizerabil, oricum ai da-o.

P.S. Aeroportul nu opereaza in practica 24 h pe zi, ci cam 16; insa cele 16 ore sunt asimetrice (plecarile si sosirile folosesc alte 16 ore).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

subway

#1978
In vremurile bune de altadata cat a fost capacitatea maxima de primire pasageri la OTP la ora de varf?

Earthchild

Au legat Gara de Nord de Henri Coanda. Acum o sa intarzie si avioanele?