Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

hvm

^^
Nu imi amintesc sa fi vazut loc rezervat pe unde am mers eu....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

AndreiB

In Londra e si mai flexibil - biletele de tren pentru Heathrow Express (chiar si cele ieftine promotionale luate din timp) permit calatoria pe orice tren din zilele selectate. In rest se pot cumpara bilete nelimitate in ziua respectiva care sunt valabile la orice tren (tarif mai scump la orele de varf).

Zic cumparat bilet, dar de fapt in afara de cele promotionale luate din timp (care reprezinta un numar nesemnificativ de bilete, se plateste cu contacless la portile din statie (i.e. identic ca metrou).

Nu exista nici o rezervare de loc pentru Heathrow Epxress sau TfL Rail (aceeiasi linie, dar cu mai multe opriri). Daca trebuie stat in picioare inghesuit, se sta in picioare inghesuit.

tom_sawyer

Rămâne cum s-a stabilit. Proiectul a fost trimis spre publicare în MO.

hotnews.ro


AndreiB

Eu nu inteleg logica operarii cu mai multi operatori a ceea ce este de facto o linie de metrou. Parca vad ca te duci la casa (CFR Calatori only) si intrebi cand e urmatorul tren si iti zic ca e in 4h (cand e urmatorul tren CFR Calatori).

As fi inteles logica sa ai mai multi operatori daca Regio Calatori/TFC aveau rute Bucuresti - Aeroport - Brasov/Buzau. Insa situatia actuala e doar o ciupeala de subventie in plus - si va duce la costuri de operare mai mari.

Honestly, trebuiau sa liciteze operarea pe intreaga liniei unui singur operator. Cine oferea cea mai buna oferta (cea mai mica subventie necesara) pentru capacitatea impusa (72 de trase) trebuia sa primeasca la pachet toata linia.

Solutia actuala este incredibil de ilogica - nu exista competitie reala (ora de plecare determina trenul, nimic altceva), dar avem toate complexitatile unui mediu in care se opereaza competitiv.

frunzaverde

4 lei calatoria face trenul competitiv cu autobuzul, care e 3.50 si te lasa in centru (chiar daca in timp mai mult). 12.1 lei (cat era tariful de casa standard, anuntat initial, cu rezervarea de loc) pentru a ajunge la Gara de Nord, cand un Uber sau taxi era 35-40 pana oriunde doreai, era absolut absurd. Mai ales ca ritmicitatea nu va fi cine-stie-ce (asteptati-va la intarzieri, e linie simpla operata la 100+% din capacitate...). Oprirea in Parc Mogosoaia este o stupizenie. Halta aia este inutila, si are dotari pe langa care si Bangladeshul arata lux... Bine, asta daca CFR Calatori muta trenurile de la rang IR la rang RE, ceea ce nu sunt obligati sa faca.

@AndreiB - existenta a "mai multi operatori" pe un monopol natural cum este calea ferata este o absurditate fara margini. Inventie UK, care a fost preluata de ERA in epoca in care era dominata de "manageri new public management din UK" si bagata pe gat cu forta (cu toata opozitia Germaniei, Frantei si Spaniei, care la un moment dat pur si simplu au decis sa ignore "absurditatile UE", a se vedea ca SNCF si-a reconsolidat infrastructura si operarea). Romania a mers cel mai departe, si au iesit mizerii de genul asta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Neufunk

In Belgia, la fel, nu ai rezervare de loc (nicaieri in tara) decat pe trenurile internationale precum Thalys. In gara Brussels Airport-Zaventem sunt porti ca la metrou unde trebuie sa scanezi biletul de tren (deoarece biletele spre/din aeroport trebuie sa includa o taxa "Diablo-toeslag" pentru proiectul PPP in cadrul caruia a fost dezvoltat tunelul catre aeroport). Tin sa mentionez ca acea taxa este destul de mare, in jur de 10 euro dus-intors.

Knattspyrnufelag

Eu când mai merg la plimbare prin zonă cobor la Zaventem (centru) și mai merg puțin pe jos :D

Spectre

Bilete cu loc sunt 5 lei, am incercat sa cumpar doua bilete de la CFR pt maine, desigur ca online nu functioneaza. :o
Siemens Desiro Series 312

oc7avian

Nu funcționează pentru că apare că niciun loc nu e liber. Probabil încă nu au urcat configurația trenului în sistem.

frunzaverde

#1945
E anunt pe site: "Până la actualizarea softului cu noul tarif aprobat prin OMT, în data de 11.12.2020, vânzarea electronică a tichetelor de călătorie pentru Aeroport este suspendată pentru moment. Biletele pe ruta Gara de Nord – AIHCB se pot însă achiziționa direct din tren la preț de casă. Vă multumim!"

Tariful va fi 4 lei + daca doresti, 1 leu rezervarea de loc (optionala la casa si la ghiseu, dar din pacate obligatorie online), precum la celelalte trenuri R si RE cu rezervare de loc.

LE: In momentul asta se pot cumpara bilete online.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

#1946
S-a actualizat și rangul trenului la Regio Express.

Oricum, dacă n-ai timp să îți iei bilet de la casă/online, văd că e numai 8 lei taxarea în tren:
https://www.cfrcalatori.ro/wp-content/uploads/2019/10/taxare-in-tren-15.10.2019.pdf
(dacă nu cumva dai peste naș cu năravuri vechi, îți ia doar bancnota de 5 lei și nu-ti mai "taie" bilet :lol:)

Se pare că și operatorii privați vor avea aceleași tarife ca CFR Călători (4+1 lei).


voicul

Trenurile pe ruta Gara de Nord - Otopeni au început să circule de azi. La câteva ore au apărut problemele - VIDEO

Au început să circule trenurile între Gara de Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă. Prima cursă a fost azi-noapte. Teoretic, trenurile ar trebui să circule la intervale de 40 de minute, dar au apărut primele probleme.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/trenurile-pe-ruta-gara-de-nord-otopeni-au-inceput-sa-circule-de-azi-la-cateva-ore-au-aparut-problemele-1417079