Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

rizzuh

@cristi5

Pai si ce altceva ai vrea sa aduca CFR Calatori? DA cu cateva 20-50? Caci doar asta mai au disponibil prin parc:









Pai daca vede vreun turist un tren ca asta in gara nici ca mai da vreodata prin Romania. Sau, la nevoie, se mai gasesc cateva Malaxa 900:





Intre caruta asta pe sine si 20-50, prefer 20-50.


PS: Poza asta cu Malaxa ar fi perfecta de un tablou pictat in ulei. "Pusca si cureaua lata, ce cale ferata am avut odata"

jonny

QuotePreședintele Klaus Iohannis a testat luni garnitura de tren care va face legătură între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni împreună cu ministrul Transporturilor, Lucian Bode și cu premierul Ludovic Orban.

Trenul va circula o dată la 50 de minute, călătoria durează 17 minute, iar garnitura va fi dată în folosință în luna decembrie.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/iohannis-a-testat-trenul-care-merge-la-otopeni-in-acest-ritm-modernizam-romania-cand-va-fi-pusa-garnitura-in-functiune-1371573

https://adevarul.ro/economie/stiri-economice/video-iohannis-orban-trenul-test-gara-nord-aeroportul-otopeni-bode-anunta-proiectul-trenului-metropolitan-1_5f6882f65163ec42712f1700/index.html

frunzaverde

#1652
Nici daca ar vrea nu ar avea de unde sa scoata un 19/20-50. Mai sunt vreo 5 in circulatie in toata tara, daca-or mai fi si alea... Pot importa de la bulgari sau cehi, unde mai sunt cu gramada, dar altfel...

Nu incape o locomotiva + vagoane, si nu exista posibilitatea de a intoarce vagoane, ca altfel CFR aproape sigur ar fi trimis un DA + 2x26-16-uri (din care are cat-cuprinde). Si nici macar n-ar fi fost o idee proasta per total - 26-16-urile au podea joasa pe toata lungimea etajului inferior al vagonului (fara trepte de la peron la loc), au un vestib ul imens, cu loc de bagaje si biciclete, au capacitate mare (2 etaje, sunt vagoane de navetisti). Si sunt si suficient de confortabile pentru 20-25 minute de calatorie (aer conditionat, afisaj electronic, scaunele sunt tari, dar vorbim de o calatorie scurta). Pacat ca la CFR nu au fost dotate niciodata cu post de conducere (a fost o optiune "din fabrica") si nici la modernizarea de la Pascani nu le-au dotat cu asa ceva (si nici locomotive nu avem capabile de operare in regim de impingator cu post de comanda). Nici macar n-ar fi aratat ciudat in peisaj - sunt destule locuri in Europa unde trenul de aeroport e facut cu bietajate (de obicei  chiar inrudite cu 26-16-urile romanesti).

Asa ca altceva decat Desiro-uri vai-mama-lor CFR Calatori nu are. Ar avea ADH-urile folosite pe personale prin Transilvania, dar si alea sunt intr-o stare jalnica (aia a fost o modernizare nereusita a unui automotor nereusit; bine ca CFR macar a reziliat contractul). De asta cred ca in momentul asta o idee mai buna ar fi operarea de o alta companie feroviara -  RegioCalatori are de unde sa aduca (si sa modernizeze si intretina) inca cateva X-uri; TFC n-o avea cele mai moderne automotoare, dar macar sunt curate si intretinute.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Xenos

Nu pricep de ce Desiro-urile nu au mentenanta decenta, de ce nu se pot revopsi (?!), de ce nu se schimba geamurile sparte, dotate cu AC....in anii 2000 erau chiar placute, sigur si alte standarde comparative atunci...

frunzaverde

Se pot, dar numarul furnizorilor de servicii pentru Desiro e mult mai mic ca cel pentru vagoane conventionale. Aici e si vina CFR, care nu a cumparat un pachet de intretinere cu Siemens, si vina Siemens, care, pentru a face automotorul sa fie foarte usor si apt de linii rurale, a folosit multe componente non-standard in industria feroviara (adica fara fisa UIC). De exemplu climatizarea (mai curand similara cu cea de pe un autobuz), buda (cu capacitate non-standard), etc.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

@rizzuh de cand s-a pornit proiectul, CFR calatori puteau sa cumpere niste rame.

Si CFR infra putea sa faca un punct de intalnire pe traseu, sa poata asigura o frecventa decenta

Apropo, care a fost rostul dublarii pe Mogosoaia-Balotesti daca nu are valoare pt frecventa GdN-OTP?

Io

Cind vad locomotivele alea pufaielnice vai de capul lor (chiar, astea nu trebuie sa se conformeze unor norme Euro cit o fi?) si in partea ailalta complexul ala provincial cu "cartea de vizita in fata strainilor" - ete scirt, da-n fata mea de contribuabil/calator nu trebuie bah? Da, voi, MT, CFR, ce dracu mai sinteti voi pe-acolo, provincialilor plini de ifose mitice (accentul pe cel de-al doilea i)! - primul gind dupa o injuratura scrisnita imi e: daca tot e o piata captiva pe linia asta cu estacada lu' peste pe care vor circula ani buni de-aici inainte vreo treij' da trenuri pe zi atunci ce-ar fi sa se liciteze? De ce tot CFR Calatori cu ce bulendre au ei disponibile? De ce nu o licitatie pentru operarea traseului astuia la care sa se aiba drept criteriu si calitatea+capacitatea (si de ce nu noutatea) trenului folosit?
In definitiv de cite garnituri si de cite locomotive e nevoie pentru treaba asta? Sint doar 30-40 de curse pe zi, linia-i noua. 3 functionale si, sa zic una de rezerva? Cit costa astea, operare, leasing, mentenanta, de-astea? Exista subventie?
Intreb daca se poate economic astfel incit sa fie interesati privatii.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Vlad94

S-ar putea inchiria automotorul celor de la Remar Pascani.

Feri

Vad ca nu a fost inca adaugata postarea lui @cutter de pe Fb:

QuoteÎnțeleg că președintele Iohannis merge azi la o plimbare cu trenul până la aeroport.

Dincolo de evenimentul electoral, problema acestei investiții de 80 de mil de euro este că riscă să fie foarte puțin folosită dacă frecvența trenurilor va rămâne de 1 pe oră.

Nu toată lumea cunoaște această investiție așă că voi da câteva date.

E vorba de 3km de linie nou construită, simplă, neelectrificată. O ramificație din magistrala București-Urziceni-Făurei M700.

Problema majoră apare din natura de linie simplă a liniei București-Urziceni.

O ramă plimbată în regim pendulă de la Gara de Nord la Aeroport face un ciclu complet (cu tot cu îmbarcarea/debarcarea pasagerilor) în aproximativ 50 de minute - 1 oră.

Soluția este să ai mai multe rame (=trenuri) care să deservească relația. Numai că dacă pui pe o linie simplă mai multe trenuri aceste trebuie să poată trece undeva unul pe lângă altul (să se încrucișeze, în limbaj CFR).

Singurele locuri unde se poate face asta sunt stațiile Pajura sau Mogoșoaia precum și porțiunea dublă de 2,5km de la Gara Mogoșoaia la racordul spre aeroport). Niciuna dintre variante nu este fezabilă pentru că punctele de încrucișare sunt prea aproape de unul din capete.

Spre exemplu, dacă serviciul este făcut cu două rame, propunându-ne o frecvență de 2 trenuri / oră / sens, adică la fix și la minutul 30 al orei sa plece de la Gara de Nord (și la fel de la Aeroport), atunci trenurile ar trebui să treacă unul pe lângă altul după aproximativ 10 minute de parcurs (la 1/2 traseului ca timp). Punctele actuale posibile nu sunt potrivite și ar implica ca unul dintre trenuri să oprească și să-l aștepte pe celălalt, iar frecvența dorită nu ar mai fi obținută.

SOLUȚIA DEFINITIVĂ este DUBLAREA magistralei M700 pe o lungime cât mai mare, dacă nu se poate chiar de la peron din Gara de Nord (precum la magistralele București-Ploiești sau București-Craiova). Este un proiect care va mai dura

Avem nevoie însă de o SOLUȚIE TEMPORARĂ pentru că va mai dura cel puțin 2 ani (un scenariu destul de optimist) până când ar putea fi construită această dublare. Și NU PUTEM STA CU 1 TREN/ORĂ la Aeroport până atunci.

Soluția temporară ar fi ca serviciul la aeroport să fie operat în regim de linie dublă pe o mult mai mare parte din lungimea sa.

Iată o posibilă variantă de soluție temporară (vezi schema atașată). Un nou macaz (cu schimbările de semnalizare/centralizare aferente) din linia de centură în linia M700 chiar înainte ca acestea să se separe (în zona Chitila/Centura București). Avantajul ar fi că operarea serviciului ar fi în regim de linie dublă pe 8km. Frecvența de operare ar fi probabil de 2 trenuri/oră, adică 1 tren la jumătate de oră.

Nu este singura soluție posibilă. O alta despre care s-a mai discutat ar fi folosirea racordului 301K existent și apoi fie prin Triaj, fie prin magistrala 100 (București-Craiova) către Gara de Nord.

CFR trebuie să lucreze la o soluție de creștere a frecvenței ACUM. Altfel, cu 1 tren/oră, această investiție care nu a fost ieftină își pierde o mare parte din utilitate. Concurența cu mașina privată, taxi-ul sau autobuzele 780/783 va fi în favoarea acestora și trenurile vor fi aproape goale.



https://www.facebook.com/catalindrulausr/photos/a.1000350220110740/2259421787536904/

AndreiB

BDZ si OSE cum intretin automotoarele Desiro ale lor? Eu cred ca solutia este externalizarea mentenantei intregii flote Desiro. Sunt totusi 120 de automotoare cu o vechime de abia 15-16 ani, abia la jumatatea duratei de viata. Un contract cadru, care sa necesite x% din ele apte de drum in orice perioada de timp. Sunt sigur ca se poate, la fel cum a facut Metrorex cu Alstom.

Sunt multe trenuri de scurta distanta operate cu DA, care consuma enorm si uzeaza sina enorm vs un automotor Desiro. Constanta-Mangalia, Medgidia-Tulcea, Bucuresti-Pitesti & ramuri sunt ideale pentru Desiro.

Pe termen lung insa, cred ca linia spre Otopeni trebuie integrata cu restul liniilor suburbane propuse pentru Bucuresti si sa fie toate operate de un singur operator, cu un singur tip de material rulant, cu mentenanta externalizata.

cristi5

#1660


Bode se lauda ca a suplimentat lucrarea cu
- PO patinoar
- pasaj semiacoperit de intrare in aerogara

12 dec. Noul mers, 19,5 km in 17 min :) Frecventa nu o da :lol:

Extinderea aeroportului cu un nou terminal. Ce conteaza ca nu cu trenul asta

Metrou la aeroport

Autostrada la aeroport...

Tren metropolitan, concept integrat, intermodal,
- extinderea magistralelor de metrou pana la centura feroviara
- sincornizarea cu operatorii de transport jud Ilfov
- fonduri europene

Quote
Fara viziune de ansamblu riscam sa avem in continuare proiecte de tip insula

Adica exact ce s-a intamplat la Mogosoaia-OTP :lol:

Orban: ideea s-a nascut in mandatul meu :)
Progresul la venirea guvernului era 11% acum 100% (97 dar ce conteaza)

voicul

EXPERIMENT Digi24: Tren vs mașină de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni. Cu ce se ajunge mai repede - Video

Scriu concluziile

Masina: Am ajuns la Gara de Nord după 23 de minute. Este adevărat că nu am făcut acest traseu la o oră de vârf. Colega noastră încă este pe drum.

Tren: Am ajuns într-un final în Gara de Nord de la Aeroportul Otopeni. Am făcut aproximativ 45 de minute, însă spun autoritățile nu se va întâmpla așa și când va funcționa oficial acest

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/experiment-digi24-tren-vs-masina-de-la-gara-de-nord-la-aeroportul-otopeni-cu-ce-se-ajunge-mai-repede-1371870

frunzaverde

#1662
Geniala gara de la aeroport, cu tona de trepte... S-a gandit cineva ca e gara de aeroport si ca oamenii au... bagaje? Ca nu cred ca or sa faca ghisee de check-in la Gara de Nord.

@AndreiB - BDJ si TrainOSE au probleme similare cu Desiro-urile lor ca CFR-ul. In Grecia sunt mai toate pline de grafitti si multe la gard. In Bulgaria de multiple ori au vrut sa le dea inapoi cat au fost in leasing (si bulgarii au criza extrema de vagoane, fac trenuri internationale cu OSJD-Y-uri cu banchete de musama ca alea din pozele de mai sus sau cu suburbane tip bouvagon luate din Germania la mana a 2-a). Externalizarea serviciului de mentenanta (oricum mare parte e externalizat) ar functiona daca s-ar gasi furnizori dornici sa le repare, la preturi cat-de-cat rezonabile. Ceea ce nu prea se gasesc.

Si da, ar fi utile niste rame diesel pentru mediu parcurs. Dar Desirourile nu sunt nici prea economice (transmisie mecanica) si nici nu au capacitate buna de pasageri. Pe Bucuresti-Titu-Pitesti, de exemplu, ai nevoie de 2 bucati chiar si la ore "non-varf" (la ore de varf umpli 3-4 etajate). Au fost gandite pentru 20-50-80 km cel mult, linii rurale, cu 20-40 pasageri... Bucuresti - Tulcea sau Cluj - Oradea sau mai grav Cluj - Timisoara nu au ce sa caute cu Desiro - strici si trenul si spinarea...

@Io : Exista norme de poluare la locomotive (RL Stage IIIB sunt cele curente), dar functioneaza ca la masini : poti circula cu locomotive si automotoare vechi cat timp respecta norma de poluare de la data fabricatiei. La DA-uri, vorbim de 1959-1981, deci nu e cazul... Si DA-urile or sa mai circule mult si bine - sunt design elvetian din anii '50 - facute sa reziste o eternitate. Din rudele lor elvetiene (Ae6/6, electrice, elvetienii n-au comandat Diesel), chiar mai vechi decat DA-urile, inca mai gasesti care fac serviciu in Elvetia.

Operarea pe toate liniile principale ("interoperabile") in Romania este libera. Inclusiv pe asta la aeroport. Ceri trase, platesti TUI-ul si circuli. Subventiile se dau de ARF pe principiul "care mai doreste, care mai pofteste" (anul asta). De la anul, e prin licitatie. TFC era interesata de a opera, la fel si CFR Calatori.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

subway

Am inteles ca in momentul asta se circula cu restrictie de 30km/h ce se poate ridica dupa atingerea tonajului de rodaj al liniei.
Are cineva idee cate treceri cu Desiro sunt necesare pentru acumularea tonajului...ca sa ne facem o idee privind orizontul de timp in care linia asta devine cat de cat functionala?

TibiV

Credeam ca ne spui tu...

Ar trebui sa fie cam ca la metrou (metroul vechi, nu asta cu sine ingropate in beton)...

Probabil N treceri cu x% din greutatea nominala....  :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)