Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

rizzuh

#1620
@TibiV nu de aia este vorba, acolo este alta mancare de peste. Discutia este despre linia 301K, in ce alta linie se racordeaza in zona haltei/garii Depou Triaj Bucuresti, dupa ce trece pe sub M1000. El a zis ca in firul 3 Chitila, eu zic ca nu, se racordeaza intr-o linie care se desprinde din firul 3 si se duce direct in triaj. Am discutat pe Facebook la postarea ASCORO, s-a lamurit si el ca asa este.

@AndreiB, bineinteles ca se poate corecta diferenta de nivel, jumatate de metru este infim, liniile astea merg sute de metri in aliniament paralele una cu alta. Trebuia prinsa o astfel de lucrare in contractul pt. racordul la aeroport, dar n-au facut-o. S-au gandit ca la intoarcere vor circula pe alt traseu, ocolind triajul pana la 900, de asta au lansat licitatia de reabilitare 301Y pana la Post Rudeni... insa la Post Rudeni macazurile n-au fost incluse, sunt vai mama lor, iar dupa sunt kilometri buni de linie praf. S-au prins acum ca nu pot circula pe acolo...

Cum zice si subway, toate astea trebuiau rezolvate inainte, sunt cam greu de facut post-mortem.

AndreiB

#1621
Sunt curios daca au gandit sa impuste doi iepuri pentru a realiza o legatura de marfa M900 > centura feroviara nord si dublare pentru aeroport.

Devine insa din ce in ce mai clar ca avem nevoie de o renovare integrala a intregului complex feroviar, cu diagonale unde e nevoie, cu suficienta flexibilitate cat sa acopere cresterea servicilor pe urmatorii ani si cu o renovare a Garii de Nord.

Sunt sigur ca daca s-ar gandi un pic la un proiect suficient de mare, care sa combine finantarea Europeana, eventual un parteneriat privat pentru spatiile comerciale din Gara de Nord etc. ar reusi sa obtina finantare.

Mi se pare ca se fac o gramada de proiecte punctuale fara a exista nici o viziune unitara despre cum ar trebui sa functioneze complexul feroviar.

subway

#1622
Ce viziune visezi cand unii preseaza sa desfiinteze prima gara a tarii ca sa-si traga mall-uri si imobiliare in loc si sa prospere cu dubite de transportat detinuti sau imigranti ilegali???
Sper ca observi ca nu sunt anticfr sunt doar anticfridioti...

cristi5

Eu zic ca ministrul trebuia sa urmareasca subiectul asta si sa pregateasca o varianta (un nou racord, reparat complet si folosit 301Y etc). E clar ca functionarii CFR, de la sine, nu au avut niciun interes.

Probabil nici separarea infrastructurii de calatori (publici si privati) nu ajuta. Cine sa ia initiativa si sa rezolve problema?

Si vedem odata in plus cat de putin le pasa de calatori tovarasilor din cladire aia din fata garii. Si la CF si la rutier...

cristi5

Hai sa punem exact ce zice Club Feroviar. Cica contractul de finantare cu UE cere frecventa mai mare.

https://clubferoviar.ro/linia-de-otopeni

Quote
Așa cum am mai menționat, referitor la intervalul de succedare dintre trenuri, dacă acesta va fi mai mare de 30 de minute, proiectul va fi un eșec. Intervalul trebuie să fie de la bun început cât mai mic posibil, pentru că altfel se va răspândi ideea că trenul vine rar și nu are rost să aștepți după el.

De altfel, și în analiza cost-beneficiu, parte a contractului de finanțare cu Uniunea Europeană, scrie negru pe alb că intervalul de succedare va fi de 20 de minute. Dacă nu se respectă acest interval, oficialii de la Bruxelles pot trece la aplicarea de corecții financiare, mai pe românește, să ne deconteze mai puțini bani.

hefaistos

Hi hi!
Big problem pt UE.
Cum deținătorul infrastructurii e unul și operatorii de curse vor fi diferiți și în regim de piață libera, nu cred ca UE are argumentația necesara sa aplice sancțiuni. Altfel spus, tehnic infrastructura duce comercial nu exista cerere.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

elphax

ca si vaporasele de la Timisoara cu care nu circula nimeni si se tot chinuie sa masluiasca cititoarele de bilete, sa bage curse turistice in weekend cu 1 leu etc. ca sa pacaleasca UE

frunzaverde

Nu e o problema pentru UE - in primul rand pentru ca criteriile sunt formulate in stilul "capacitate maxima teoretic asigurabila", si in al doilea rand pentru ca criteriile se aplica exclusiv tronsonului finantat (Mogosoaia - Otopeni T1). UE n-are nici o treaba cu faptul ca reteaua in amonte nu permite ca trenurile sa ajunga cu frecventa respectiva la "obiectivul de investitii". Un auditor nici macar nu s-ar uita la problema asta...

@AndreiB - folosirea 301K2 (racordul propus de Baiazid) ar fi fost mult mai complicata decat solutia gandita pe undeva prin CFR, implementata pe jumatate si apoi abandonata. S-ar fi putut, chinuit, probabil racorda cu 30 km/h in firul 3K al 300 printr-o constructie noua prin zona triaj (deci toata birocratia necesara, avize, acorduri, autorizatii de constructii, ceea ce la un RK precum cel facut pe fire existente, nu e necesar). Dar firul 3K e deja lent constructiv (50 km/h prin spate la Carpati, 80 km/h altfel, intrari prin multiple abatute). In plus, deranjeaza depoul Bucuresti Triaj, care si asa de-abia-si mai da suflarea, asa ca beneficiile sunt minimale fata de ce-au gandit via 100. Si ar fi exact acelasi deranj la GdN ca via 100.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tonică

Frunzaverde, sunt câțiva oameni pe aici despre care am înțeles ca s-ar învârti pe lângă actualii decidenți. Poate, împreună cu un comunicat api s-ar putea face ceva în ceasul al 12-lea, presiune care le-ar da de gândit ca i-ar ajuta atunci când titlurile la inaugurare vor puncta pe faptul ca trenul va veni din an în Paște. Clar, ce plan s-ar putea urma pt o frecventa de peste 2tph?

subway


frunzaverde

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Io

Am o curiozitate legata de cuvintul "multimodale", mai precis de logistica aeroportului astuia: un 737 incarca la maximum ~ 25 000 litri de kerosen, adica ~ un camion cisterna sau ~20 de tone. Stim ca aeroportul se va dezvolta. Asta va inseamna mai mult combustibil de transportat si de stocat. (Nu pun cantitatea si logistica pentru marfa comerciala, de presupus a creste si ele).
Banuiesc ca parte din aprovizioarea cu kerosen se face cu cisterne (parca au 20 hl astea?) si o parte  pe calea ferata existenta. Bun. A vazut cineva vreun plan pentru extinderea facilitatilor astora (transport pe cale ferata si stocare kerosen, piese de schimb pentru mentenanta avioanelor si asa, zic) pentru aproape certitudinea terminalului 2 cu cerintele lui marite fata ce e azi acolo si care terminal deja nu mai face fata? Pe unde?
Se poate utiliza calea ferata existenta? Nu ma refer la improvizatia asta de tren pentru calatori la T1, lucrare care in 20 de ani va trebui dinamitata si trecuta in uitare exact ca fotbalistii pentru meciurile carora a fost facuta!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

frunzaverde

Exista o linie dedicata pentru alimentare cu combustibil la Otopeni, construita in anii '80. Linia pleaca din Gara Balotesti, si continua pana la doua terminale dedicat de descarcare/incarcare combustibil (terminalul vechi si terminalul AirBP, construit recent). Pe cele doua terminale sunt cate doua linii, si terminalele sunt dotate cu locomotiva de manevra. Cred ca tot combustibilul vine pe calea ferata.

Planul pentru extinderea Otopeniului include extinderea facilitatilor cargo si platformelor industriale; inclusiv facilitatilor feroviare. In plan este o platforma cargo dedicata cu TWY-uri dedicate cargo (la nord de pista "2", adica 8L/26R), direct conectata feroviar, la est de Gara Balotesti.

P.S. Un vagon-cisterna incarca intre 41.2 t si 56.7 t, in functie de linie.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Vlad94

#1633
După lungi citiri și conspectări am ajuns la următoarea concluzie:
-În momentul de față, se va folosi doar firul M700, neexistând posibilitatea unei încrucișări între București Nord și Mogoșoaia.
-Dacă ai reabilita 301K2 trebuie fie să scurtezi linia și să o racordezi firului Chitila 3 prin scurtarea și înălțarea primei linii.
-CFR a reabilitat tronsonul între Mogoșoaia și Post Rudeni.Din filmări se pare că se circulă foarte lent(sursa filmuleț:zofei 2006).

-zona Postului Rudeni și continuarea spre Bucureștii Noi nu a fost reabilitată.
-nu există un racord linie direct dinspre Mogoșoaia spre Bucureștii Noi, pentru a ușura transportul pe această variantă. Nu ar ajuta dacă s-ar realiza una
De asemenea, nu am înțeles cum se va rezolva problema sosirii și plecării de la aceelași peron.
Aici este o hartă a Complexului Feroviar București. Este deschisă pentru editare.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1ihEmAWFOMeqI1dpkuMAlYqc3UhTBntE1&usp=sharing



frunzaverde

Pe racordurile nou reconstruite, viteza maxima e momentan 30 km/h, pentru ca nu a trecut tonajul de rodaj.

PS: Esti sigur ca filmuletul e pe 301K? Trenul e tras de o electrica, si din ce tin minte, electrificarea n-a fost refacuta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!