Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

subway

#1665
Nu am toate datele pentru a da un raspuns competent, de aceea am facut apel la specialistii in CF si Desiro.
Metroul are reglementari specifice, diferite de CF.
Din relatarile ziaristilor o semicursa ar dura 45min in conditiile de acum, ceea ce pare logic, viteza pe jumatate, durata de parcurs dubla, lucru ce ar duce la un parcurs complet cap-cap de un tren la 90min, nu la 50min.
Daca un tren pe ora pare inacceptabil cum ar fi un tren la o ora si jumatate???

frunzaverde

#1666
Din cate stiu, regula generala este de 0.5 milioane de tone + o burare si ripare suplimentara. Daca traficul nu permite 0.5 milioane de tone intr-un timp rezonabil (si cu Desirouri de 80 tone, nu permite), intre 30 si 60 de zile in functie de tipul de circulatie.

Eu insa nu inteleg de ce a durat 45 minute semicursa. Singura linie noua e intre Ramificatia Aeroport si HM Aeroport, adica 3 km. Chiar si la 15 km/h, ar insemna 12 minute (fata de 4 minute pe simularile facute de CFR Calatori), deci 8 minute de intarziere, nu 22 minute cate au fost in realitate...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

subway

#1667
Ce s-ar mai putea face? Sa ai in permanenta cate un tren la peron la cele doua capete si un tren in parcurs, ar elimina timpii de debarcare/imbarcare, urmatoarea semicursa ar putea pleca imediat ce se elibereaza blocul de linie simpla de la macaz. Nu ar fi mare scofala dar ar scurta intervalul intre semicurse cu 8-10min.
La OTP mi-e clar, la GdN nu prea...dar un timp suficient de imbarcare/debarcare de 20min pentru calatori cocosati de bagaje e esential...si ar insemna un tren la 40min nu la 60min sau mai mult, deci o crestere a frecventei cu 30%.
Dar are CFR Calatori trei Desiro disponibile si in buna stare de functionare?...ca o astfel de circulatie in suveica trebuie sa mearga ceas...si se justifica economic sa tii trei trenuri pentru un numar mic de calatori cum e deja previzibil?
Si oricum avioanele nu aterizeaza/decoleaza doar la fix si la jumatate iar pasagerii unei curse aeriene nici nu intra si nici nu ies din terminal buluc toti odata...plus sa cumpere bilete si sa se imbarce in tren in doar 8min altfel riscand sa mai stea o ora la peron cu ochii in soare...

wrumwrum

Nu am gasit un plan de amplasament al statiei de la patinoar, exista asa ceva? sau o documentatie in acest sens?

hefaistos

La Mogoșoaia nu e linie dubla? Nu se poate face încrucișare acolo. Asta ar însemna evident vreo 6 7 trenuri, 5 pe traseu și doua rezerva/reparatii
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

hefaistos

Scuze, aia cu încrucișarea e întrebare nu afirmatie
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

subway

#1671
Usor-usor tampenia acestui proiect iese la suprafata...rusine celor ce l-au promovat!
Se stiu ei cine sunt nu trebuie sa-i mai amintim. :(
P.S.
Costescu nu e printre ei, s-a opus vehement, ceea ce nu i-a prea priit!
:)
De aceea am si pus sugestia anterioara, poate o ia in considerare ca sa nu-i fie pus lui in carca colosalul rateu al altora.

frunzaverde

S-ar putea opera relativ usor la 30 minute pe directie, daca s-ar folosi returul via 301K-100, pe care tocmai au reparat partial linia (Dumnezeu stie pentru ce)... Ar fi trei probleme, care nu sunt insurmontabile:

- mai e nevoie de vreo 2 km de RK intre Post Rudeni si Bucurestii Noi;
- o durata a calatoriei cu ~5 minute in plus pe directia Otopeni - Bucurestii Noi
- trenul intra in GdN dinspre Craiova - Bucurestii Noi (directa e linia 1/2) si iese spre Mogosoaia (linia 8/9). Asta e limitarea principala de capacitate (cat blochezi complexul Bucuresti Nord). La un tren pe directie la 30 minute, cu macazurile reparate, blocajul e de cam 6 minute, nu-i asa grav.

Asa ar fi linie dubla (desi un pic neconventionala solutia) vreo 95% din drum, si nu mai sunt problemele cu incrucisari, linie simpla, cascade de intarzieri, linie simpla, si alte prostii etc. etc.. Cineva pare ca a gandit solutia, ca a bagat in reparatii 10 km de linie de care nimeni n-avea nevoie altminteri, intre Post Colentina si Post Rudeni. Dar altcineva a decis ca e mai bine sa nu-si bata capul, si a pus batista pe tambal pe toata lucrarea.

3-4 Desirouri s-or gasi pe undeva pentru un serviciu la jumate de ora... Alternativ Regiotransul poate aduce din Franta inca niste automotoare, la fel si Astra (mai gaseste vreun "deal", IC4-urile sunt si ele scoase la mezat), Pascaniul poate produce cateva, TFC-ul are si el in parc destule vehicule...

Mai departe, problema principala pe care eu o vad e una de politici publice: cum naiba se poate pleca cu o idee relativ buna (gara subterana, 2 fire de circulatie, linie electrificata, posibilitate de prelungire a liniei la T2 - cf. SF-ul din 2007-2008) pentru a se ajunge la mizeria curenta - o linie diesel, simpla, fara posibilitatea de dublare sau extindere, pe o estacada care face electrificarea imposibila, cu curbe care permit cel mult 15 km/h... Cum de nimeni din cei care au taiat din solutia rezonabila si au inlocuit-o cu o pseudo-solutie mult mai ieftina, pas cu pas, nu s-au gandit ca fiecare taietura la proiect va aduce o scadere de capacitate, frecventa si atractivitate?

Solutia lui Costescu mi s-a parut inca si mai proasta ca asta. El vorbea de trenuri prin linia de combustibil a aeroportului, cu timpi inca si mai mari, viteze inca si mai mici, si cu o gara inca si mai putin atractiva...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

pentru că "s-a dorit" o rezolvare rapidă. Celelalte soluții n-ar fi fost gata la timp, dar oricum era o idee proastă să faci investiția doar pentru campionat și până la urmă s-a dovedit că nici campionatul n-a fost gata la timp :)

etravel


AlexxC

#1675
"Cum merg europenii cu trenul la aeroport"
Rezumat: vitezele medii in general sunt mici,sub 60 kmph,cadenta este evident mai buna...preturile sunt cu mult mai mari fata de trenul nostru.
Trenul asta considerat de multi o "mizerie" va costa la jumatate fata de un taxi si iti va garanta in 99% din timp ca vei ajunge la aeroport la ora promisa indiferent de vremea de afara sau ambuteiajele din trafic.

https://economie.hotnews.ro/stiri-industrie_feroviara-24302088-cum-merg-europenii-trenul-aeroport.htm

Cand englezul va sari din Heathrow Express, 24 km, 15 minute Bilet  22 de lire. la Otopeni expres cu doar 2 lire = 10 ron ; nu ii va mai pasa ca are de asteptat 30 min dupa urmatorul tren, ci se va gandi cate beri poate sa bea in Bucuresti de cele 20 lire economisite...si nu e doar cazul englezului.

Tema pentru specialisti: daca am avea 2 trenuri spre oras, unul spre Gara de Nord(pe linia actuala de Urziceni) si altul spre Gara Basarab(pe linia de Craiova) ...ar ajuta la cresterea cadentei?    poza de pe forumul metrou usor...liniile galben si verde sunt cele despre care vorbesc
 

punktnet

Nord si Basarab e cam acelasi lucru. Faci legatura spre Gara Obor, daca vrei sa acoperi mai mult. Sau daca vrei ceva wild, faci legatura si cu gara Progresul.
Just kidding.

Cetatean

Intreb. Daca am avea un tren tras la peron in asteptare si cand ajunge cel de pe traseu, cel 'plin' sa plece. Este posibil, in sensul de a scurta cat mai mult timpul de asteptare si de a avea curse cat mai dese,bineintles dupa un orar? Ma gandesc ca le trebuie oricum vreo 4 Desiro (unu in Gara de nord unu la Otopeni si doua pe traseu, sau 8, daca le baga cate 2) si nu cred ca sunt atatea libere.

cristi5

#1678
@frunzaverde am cautat "min" si "minute" pe topic dar estimarile tale de timp de parcurs nu le-am gasit, parca ai pus niste calcule.

Bode a zis ca o sa faca 17 min. Si inainte de Bode cand a plecat KWI la aeroport comunicatul de presa a dat 17 min, frecventa 50 min.

Pe o schita de livret postata aici vad 14 min Mogosoaia-GdN, ceea ce la 17 min nu e plauzibil. Probabil include franarea pt oprire la Mogosoaia (era cu 2 min oprire).

La ~12 min Mogosoaia-GdN, cu incrucisare la Mogosoaia se poate asigura frecventa de 30 min cu rezerva... Rezerva iese mai mare in OTP si se poate folosi ca buffer. Ramane 6 min rezerva in GdN.

Problema CFR calatori nu pare a fi una de infrastructura ci de rame. Nu vor sa bage doua. Atunci da, 34 min plus 8 min in fiecare capat, iese 50 min.

———
Despre venit pe 301K si 100/900 stim de la ministrul si/sau seful CFR Infra de la momentul lansarii SF sau PT+executie. Nu mai stiu cine era, ca se tot schimba. S-ar putea sa si avem zicerea respectiva pe topic sau in presa.  Deci nu e "cineva", exista nume, cand s-a pornit licitatia pt estacada verde, asta era planul. Dupa care a fost uitat sau a venit altcineva sef, cu alte idei.

Plus ca pt CFR a fost un proiect ultra-rapid. Ei sunt obisnuiti cu 10 ani intre proiectare si executie... Au timp sa se obisnuiasca cu ideea noii configuratii etc.

dr4qul4

@AlexxC, cand faci comparatii de preturi la tren intre Londra si Bucuresti, sa pui si alternativele. Un taxi de la Heathrow iti ia 50-100 lire. Unul de la Otopeni iti ia 10.
Conexiunea asta e degeaba. Trebuia gara de trecere la Otopeni si modernizarea liniei de la Galati/Braila. Atunci avea sens.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist