Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

@AlexxC - Heathrow Express, in vremurile normale, circula la 15 minute. La asta se adauga TfL Rail (fost Heathrow Connect), cu mai multe opriri, la 30 minute. Deci LHR - Londra aveai un tren la 10 minute. La asta se adauga metroul, un tren la 2-5 minute, in functie de terminal. Din 2022? (se tot amana) serviciul feroviar se va imbunatati prin noua linie Elizabeth. Metroul e super-ieftin si te duce direct in tot centrul, si ai legaturi spre oriunde, dar face 1h, trenul te duce in Paddington (si-atat) repede (15-20 minute). Acum se circula cu orar special, din cauza traficului aerian redus (la 30 minute HX, la 30 minute - 1 h TfL).

@cristi5 - nu vad cum s-ar putea sa fie 17 minute. Si simularile curente cu 21 sunt un pic fantasmagorice. Livretul pe 2020, pentru Desiro-uri, pe Bucuresti - Mogosoaia, fara oprire in Mogosoaia, spune 18 minute pe ambele directii; cum n-au facut nici o lucrare pe 700, nu vad cum ar putea sa scada timpul la 14 minute pana in Mogosoaia. Nu de alta, dar macazurile in GdN fix spre Mogosoaia nu le-au reparat...

Simularile CFR/Club Feroviar sunt fara opririe in Mogosoaia; oprirea e doar la Patinoar, care probabil consuma maximum 1 minut, dat fiind ca de-acolo incepe oricum limitarea cu 15 km/h: https://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2020/09/Aeroport-Otopeni-2021-WM.pdf

Pe 301Y-100, ar fi asa:
Aeroport - Mogosoaia : 6 minute, pe simularile CFR/Club Feroviar (tot cu oprire la Patinoar).
Mogosoaia - Bucurestii Noi : 10 minute, conservator, sunt 8 km, mare parte linie noua, presupun ca 70 km/h se poate scoate viteza maxima, deci 48 km/h medie.
Bucurestii Noi - Bucuresti Nord : 8 minute (cifra din livret)

Deci 24-26 minute total. Nimic prea diferit fata de drumul via 700 (care pe simulari e 21 minute).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Knattspyrnufelag

Dacă tot vorbim de UK, nu puteam construi un people mover pe modelul AirRail Link Birmingham sau Luton DART de la P.O. Aeroport h până la terminal? Așa era asigurată legătura direct cu M700... dacă o schimbare e posibilă în UK, nu văd de ce nu ar fi funcționat și la noi.

Vlad94

Întrebare. În proiectul de dublare Mogoșoaia-Balotești s-a realizat și reabilitarea firului I?

frunzaverde

@Knattspyrnufelag - o solutie cu people mover nu o sa functioneze niciodata, cum nu functioneaza nici la Luton (unde are o cota modala de <5%) si nici in alte parti. Cine o sa tarasca bagaje de la aeroport la people mover, pentru ca apoi sa le tarasca de la people mover la tren, pentru ca apoi sa le tarasca de la gara la metrou/autobuz? Pentru 11 km, cat e distanta pe sosea, cine o sa faca chestia asta? Cand autobuzul si taxiul te duce in centru?

@Vlad94 - nu, din cate am inteles. Doar podul + un podet se refac pe vechiul fir.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

Cred ca mai importanta este o burare/reparatie punctuala pe M700 - Pod DN1A, avand in vedere limita de viteza mica (80 km/h) care sugereaza restante de mentenanta.

cristi5

#1685
@frunzaverde cu operatiuni simple (desi rare la CFR nu inseamna ca sunt specii disparute) gen reparat macazuri si intretinut linia, la cat se poate reduce timpul GdN-OTP? Poate pe asta se bazeaza ministrul cu 17 min

Este corect rationamentul meu ca la 17 min se poate face incrucisare in Mogosoaia? (si deci intorsul ar dura ceva mai mult ca asteapta dupa dus dar nu conteaza asa tare)

Oricum avem cu ce sa-l taxam pe "Bode 17 min"

hefaistos

Haideti sa va spun un secret de psihologie.
Nu conteaza atat de mult cat faci cu mijlocul de transport conteaza cat astepti sa pleci cu el. Deci conteaza frecventa.
Cand te misti ai senzatia ca esti pe calea cea buna si esti tentat sa fii optimist si rabdator. Cand stai te enervezi si ai senzatia ca cineva isi bate joc de timpul tau.
Deci ar trebui asiguram minim o frecventa de 3 trenuri pe ora (20 minute) posibil dar greu de realizat, recunosc, la optim 5 trenuri pe ora (12 minute) imposibil la infrastructura actuala.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

frunzaverde

Bucuresti - Mogosoaia s-ar putea face in 10-11 minute, daca se face RK la linie. Nu vad cum s-ar putea merge mai repede dat fiind ca tot cu 30 km/h se va iesi din Gara de Nord (si cu 20 se va intra), peste atatea macazuri. Mogosoaia e in continuare mult prea aproape de OTP pentru incrucisare.

Mai mult, cu incrucisare la Mogosoaia n-o sa scoti niciodata 17 minute, pentru simplul fapt ca unul din trenuri va trebui sa stea pe loc (sau, in cel mai bun caz, sa mearga foarte lent). Plus ca exploatarea la nivel de linie simpla cu incrucisare, la capacitate, nu poate asigura ritmicitatea necesara - orice problema, oricat de mica, se va propaga in cascada toata ziua, cu rezultatul ca vor fi intarzieri constante.

Trebuie cauta sa se exploateze linia cat mai mult ca dubla.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

^ nu știu dacă chestia asta a influențat viteza spre Mogoșoaia:

QuoteLa intrarea în stația Mogoșoaia, însă, viteza este redusă la 5 km/oră atunci când trece peste un schimbător de cale. "Se rezolvă săptămâna viitoare, avem deja noile traverse pregătite", ne asigură Laurențiu Maraloi, directorul Regionalei București a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.

https://clubferoviar.ro/bode-a-mers-cu-trenul/

Knattspyrnufelag

@frunzăverde People mover-ul de la Luton este încă în construcție. Eu nu cred că e o soluție rea.

https://en.wikipedia.org/wiki/Luton_DART

Cel de la Birmingham a procesat 3 milioane pax conform unei informații din 2008 (am în care BHX a procesat cam 9 milioane pax). Timpul de transfer e de aproximativ 2 minute de la stația Birmingham International.

https://web.archive.org/web/20110531203650/http://www.dcc.at/doppelmayr/references/en/tmp_1_1762145202/Birmingham,_UK_detail.aspx

cristi5

#1690
Quote from: cristi5 on September 23, 2020, 10:26:07 AM
La ~12 min Mogosoaia-GdN, cu incrucisare la Mogosoaia se poate asigura frecventa de 30 min cu rezerva... Rezerva iese mai mare in OTP si se poate folosi ca buffer. Ramane 6 min rezerva in GdN.

Am investigat mai in detaliu ideea de mai sus. Am avut o discutie cu @frunzaverde si @cutter. La 14 min GdN-Mogosoaia (cum e in livret) si 6 min Mogosoaia-OTP se poate asigura orarul asta de 2tph:

Trasa 1 (00 in GdN, 35 in OTP)
8:00 plecare GdN
8:14 trecere fara oprire Mogosoaia
8:20 sosire OTP
8:35 plecare OTP
8:41 sosire Mogosoaia
8:44 plecare Mogosoaia     
8:58 sosire GdN
9:00 plecare GdN
9:14 trecere fara oprire Mogosoaia
9:20 sosire OTP
9:35 plecare OTP ...

Trasa 2 (030 in GdN, 05 in OTP)
8:30 plecare GdN
8:44 trecere fara oprire Mogosoaia
8:50 sosire OTP
9:05 plecare OTP
9:11 sosire Mogosoaia
9:14 plecare Mogosoaia
9:28 sosire GdN
9:30 plecare GdN...

Nota: plecarea din OTP poate fi si la 06, 07, 08... Asteptarea in Mogosoaia devine mai scurta atunci. Dar 05 si 35 sunt mai usor de retinut pt calatori.

Sigur, marjele de siguranta in caz de intarzieri etc sunt foarte mici, 2 min oprire in GdN e cam putin si automotorul ar trebui curatat la OTP.  Pe de alta parte viteza GdN-Mogosoaia poate fi crescuta, timpul se reduce la ~11 min si bufferul in GdN creste.

@frunzaverde a desenat aceste trase asa cum le face CFR (cu watermark sa nu se creada ca e ceva oficial). In plus, a intercalat (cu albastru) si un tren Bucuresti-Galati (si retur) pe ora, care va trebui obligatoriu sa opreasca in Pajura (sa treaca pe 301Q pe acest racord



Pentru a evita gatuirea GdN-Mogosoaia se poate duce la bun sfarsit planul initial cu 301L, care ar mai trebui reparata pe acesti 1,7km indicati de @frunzaverde : 


Sunt acolo si niste macazuri la intrare in Bucurestii Noi (cred) care trebuie inlocuite (acum se trece cu 5 km/h). Odata rezolvat asta, linia aste dubla pana la racordul spre OTP si
gatuirile devin 700-OTP si intrarea in GdN, dar frecventele sunt mult mai mari (15 min, poate mai putin?)

Poate are vreun coleg timp sa pozeze zona asta?

Deasemenea 301L e electricficata. Se poate imagina (zice @frunzaverde) un automotor electric care face un triunghi Brasov-Buciumeni-Mogosoaia-OTP-301L-GdN-Brasov daca are 10-20 km autonomie pe baterii pt OTP-Mogosoaia.

Powered by API/PUM imgur uploader

Feri

Este varianta asta de orar calculata de la o linie/peron anume in GdN? Cred ca se doreste utilizarea unui singur peron dedicat.

cristi5

#1692
^  da, GdN-Mogosoaia se circula pe un fir, firul actual 700.

In varianta cu intoarcerea pe 301L e nevoie de traversarea liniilor dinspre vest spre est pt a se ajunge iar la firul 700, dar la 2tph conform surselor, asta nu e o problema. Problema sunt acei 1,7 km si macazurile nereparate.

Trenul care vine de la Brasov via OTP si 301L nu va traversa pana la 700, doar pana la 300 de unde pleaca spre Brasov :) :)

Feri

^ Perfect, atunci bafta la mediatizarea solutiei inclusiv "acolo sus "  :thumbsup:

Feri

Si o intrebare mai stupida, are timp mecanicul de tren sa ajunga in celalalt capat si sa faca toate operatiunile in doar 2 min? E nevoie de 2 per tren?