Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Xenos

Eu încerc întâi să înțeleg, apoi să evaluez critic :) că nu va fi gata până la Euro 20-20 :))) e clar, dar cred că nu asta e miza, ci o soluție de transport feroviar decent spre aeroport (că până la metrou e cale foaarte lungă).

frunzaverde

@Xenos - nu stiu ce le-a trecut exact prin cap, dar exista multe motive posibile pentru dublarea Mogosoaia - Balotesti:

1. E nevoie de capacitate suplimentara / mai flexibila de primire-expediere din Mogosoaia spre ambele directii (Otopeni si Balotesti) la nivelul de trafic dorit. O linie dubla pana la ramificatia spre Otopeni este necesara oricum pentru proiectul "Otopeni".
2. Vor sa aiba centralizarea cat-de-cat completa pe interstatie. Costul dublarii e relativ minor - mai ales ca structura peste DN1 exista pentru linie dubla.

Intrebarea e mai degraba de ce vor o statie de cale ferata inlocuind PO Otopeni, cand estacada lui peste fiert va inlocui "transferul cu microbuz". Mai ales ca noua statie e complexa... In loc de mizeria aia de gara inutila pentru toata lumea, puteau baga mai multi bani in calea ferata spre aeroport...

Subscriu la comentariul lui @TibiV. Linie simpla, diesel, pe estacada, fara posibilitatea de prelungire... Exact ce s-a spus cu cateva zeci de pagini in urma - o bataie de joc. E atat de prost proiectul incat practic ingroapa, definitiv si irevocabil accesul la Otopeni pe feroviar. Solutia asta, nedemna nici de scoala ajutatoare practic elimina CF-ul din competitie definitiv si irevocabil, si lasa M6 ca singura posibilitate (potentiala) de a lega decent Otopeniul vreodata de oras...

Solutia asta nu are cum sa fie decenta. Urmatoarele motive:

1. Conexiunea la T2 e eliminata din start, definitiv.
2. Gara infundata, de foarte mica capacitate (2 linii), definitiv la nivelul asta de capacitate. Operarea se va putea face doar cu automotoare relativ scurte (200 metri zona utila de peron).
3. Linie diesel? In secolul XXI?
4. Estacada construita de asa natura incat intrarea sa se faca cu viteze modeste (20 km/h, instructional!).

Din 1-2-3-4-5 => o sa fie maximum un tren la 20 de minute pe directie, dar probabil doar timp de 2-3 ore pe zi... In rest, un tren la jumatate de ora, poate un tren pe ora... Si durata de parcurs imensa.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

O soluție de transport feroviar decent spre aeroport se putea face de 10 ani,de cand Romania a fost selectata pentru Euro 2020.
(Ca doar nu am aflat in 2018 ca vom participa la Euro 2020. I-a durut la basca timp de 10 ani...)

Si solutia decenta (nu ideala) ar fi fost exact solutia de back-up de acum.

Pe scurt:
1a. dublare M700 pana la Balotesti

2a. construirea unei statii decente la PO Aeroport, unde pasagerii sa poata astepta trenul in conditii decente, si in iulie si in ianuarie...
2b. asfaltarea/largirea unor strazi de pe traseul autobuzelor care fac legatura terminal T1 - gara PO Aeroport

3a. introducerea unor trenuri cadentate la cel mult 15 minute Gara de Nord - OTP (PO Aeroport) - Gara de Nord
3b. introducerea unor busuri (cadentate la cel mult 5 minute) de la terminal la statia feroviara

Noi avem ACUM in lucru 1a, si speranta ca se vor apuca curand de 2a.
In rest... Facem tren pe estacade...

LE
frunzaverde mi-a luat-o inainte cu postarea... Asa ca mai adaug niste precizari:
Marea agitatie a fost cu Euro 2020. Am dat-o in bara rau... NU va fi nici tren , nici metrou...

Asa ca... Sa ne gandim si la costuri.
Pozitiiile 1a. si 2a. se vor face oricum. Si mi se pare decent sa se faca (mai ales ca M700 poate fi mult mai mult decat o linie secundara de kakao...)

Lipsesc de la 2b. la 3b.
Comparati voi costurile variantei mele cu cele ale megalomaniei inutile aflate acum in lucru...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

in 10 ani s-ar fi putut face fara probleme statia sub Otopeni, si tot ce trebuie... La un standard normal la cap. Dar, rezultatul combinatiei de dureri in posterioare politice urmat de hei-rupisme absurde si incompetente transpartinice (mizeria numita de estacada e culoarea "curcubeului" politic, nu scapa nici un partid din "minunea" asta).

Solutia tren + autobuz n-o sa fie niciodata fezabila, nici pe termen scurt, dat fiind timpul (redus) de parcurs si distantele foarte mici Aeroport - oras. Mai multa trambalare, degeaba.

Pentru un eveniment gen Euro 2020, se poate face foarte usor transport doar cu autobuzele decat combinate alpine dubioase.

Daca vin 60.000 de oameni cu avionul pe Otopeni, inseamna 1200 de ture de autocar/autobuz cu toti pasagerii pe scaun. Deci traficul creste pe DN1 cu 2400 de vehicule, esalonate pe mai multe zile. Nu-i o problema majora; e o picatura in oceanul de 50.000+ de vehcule pe zi. Si 100-200 de autobuze se pot gasi cu usurinta (repararea RATB-urilor de la gard le asigura imediat). Combinata cu "tren" la PO Otopeni ar lua la fel de multe resurse (ca tot pe DN1 se va circula), un numar similar de autobuze, plus garnituri de tren, care dat fiind linia simpla CFR, pentru 10 km in linie dreapta, aia chiar e de rasul curcilor...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Mie mi se pare muuuult mai de rasul curcilor asta:

Quote from: frunzaverde on December 14, 2019, 07:22:53 PM
Daca puneai pe cineva sa-ti faca cea mai proasta solutie, nu gasea o varianta mai proasta. Nu mai zic - linie simpla Diesel - ca sa n-ai nici capacitate, nici nimic (costurile pentru linie dubla electrica ar fi fost poate cu 20% mai mari, cu exceptia refacerii subtraversarii 700-301Q, care se putea face alta-data)...

Sa-mi fie cu iertare, dar refacerea subtraversarii 700-301Q pentru gabarit de electrificare ar fi avut un impact mult bun, probabil la 10% din costurile mizeriei feroviare actuale de la T1... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nenea_hartia

@Radu Marius Garnita: Mulțumesc mult pentru poze, foarte bune, aștept continuarea până la aeroport :p.

@Ceilalți: mulțumesc că ați înviorat acest topic, în ultimul timp intru pe forum în primul rând ca să văd ce s-a mai scris aici.

Io

Am masurat ceva distante intre estacada lu' peste si cel mai apropiat (Vestic) loc de ea pentru T2. Pai ies 2.5 km de la estacada si 3.5 km de la Gara Balotesti. Adica sa zicem ca am facut trenuri GdN - Otopeni (T2 adica) si ca se face sterilizarea pentru tot traficul la T2. Ca am priceput ca doua sterilizari e ca dracu. Boooon. Daca cineva se imbarca la T1 trebuie transportat 2.5 km? Si bagajele tot asa? Ihim. Si-am masurat in linie dreapta ...
Ok, fie. Pe unde, totusi? La suprafata ai voie doar in lungul pistei si aia doar in anumite conditii, la capatul pistei (despre cea Nordica e vorba) e exclus, acolo nu-i voie nici macar o movila in plus. Adica o solutie subterana e obligatorie intre T2 si T1 si banuiesc ca ranforsata zdravan pentru cazuri de aterizari dificile sau de decolari (spre Vest. Am decolat spre Vest de pe pista cealalta, asa batea vintul, dinspre Vest) ratate terminate dupa pista! Ca nu-i de joaca cu 150 de tone de avion de oprit, eventual, fereasca sfintul, in flacari! N-o sa-ti dea nici dracu voie sa faci tu nu stiu ce tunel pentru people mover, autobuz, treaba-ta-ce-faci, in capul pistei la doar 1 metru sub nivelul solului, sau daca da e mai probabil sa-ti ceara tavan de 2 metri de beton si pereti de 1 metru jumate. O cazemata intr-un aeroport modern! Si asta doar pentru ca niste natarai lenesi si lasi (de nu prosti sadea) baga bani intr-o timpenie si nu se gaseste vreunul sa aiba curaj sa le spuna STOP, ajunge! Opriti-va macar acum, a sunat de doispe! Sau duceti-va dracului sa va ia!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

frunzaverde

@Io - tocmai, ca e nevoie de "sterilizare" (securitate + vama) la ambele terminale. Nu se poate fara. Solutia curenta CF cu estacade nu permite nici un fel de conexiune rezonabila T1 - T2. Ar necesita rebrusare in Mogosoaia, ocol pe la Balotesti... Un dezastru imposibl.

Legatura T2 - T1 se va putea face ori cu people-mover al aeroportului - am motivat de ce e o solutie proasta - ori cu M6 daca va ajunge la aeroport si daca fi prelungit vreodata... Astea sunt singurele solutii ramase. Ca nu darama nimeni estacada care deja e in constructie...

@TibiV - Estacada curenta da cu minus la utilitate...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Io

^ ma ierti dar nu pricep rostul.
Pe ditai HK intru, las bagajele si dupa aia steril fiind pot sa pierd vremea, pot sa ies afara sa ma uit la cum aterizeaza/decoleaza unul altul, pot sa maninc si asa. E-adevarat ca steril fiind nu pot sa-mi comand un costum englezesc la preturi HK, chestie pe care o recomand oricui trece pe-acolo, dar atita bai sa fie - ce dreq sa cumperi din OTP daca nu esti nici tata, nici fufa, nici meltean? Dar sa trec peste.
Deci de ce la nenorocitul asta de Otopeni de naiba stie cite ori mai mic decit HK vor trebui 2 sterilizari si trambalari pentru un numar cu siguranta mai mic de pax?
LE - uitindu-ma la HK chiar m-am intrebat cum rezolva cu logistica insulei aleia ca pe linga ca proceseaza jdamilioane de pax e si un aeroport de marfa foarte, dar foarte mare, pleaca de la el nu doar linia aia de tren/metrou/ce-o fi si astea pe nu stiu cite etaje. Si toata povestea aia trebuie si alimentata cu kerosen si ce le mai trebuie avioanelor (si banuiesc ca sint sterile toate cele) dar si trebuie "curatata" insula aia de pasageri, marfa, reziduuri etc.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

AlexxC

Intrebare: ce avem sub aeroportul Otopeni? Exista un labirint de culoare si incaperi? Daca da ,pana la ce adancime?

oc7avian

Quote from: TibiV on December 16, 2019, 12:27:48 AM
3a. introducerea unor trenuri cadentate la cel mult 15 minute Gara de Nord - OTP (PO Aeroport) - Gara de Nord
Dacă țin bine minte de aici sau de pe Metrou Ușor, deocamdată e imposibilă o asemenea cadențare deoarece trenul ar trebui să traverseze tot pachetul de linii la Gara de Nord într-o cursă dus-întors. Adică am avea foarte des multe linii blocate...

AndreiB

Totusi au reparat toate macazele din GdN - chiar asa aglomerata e gara ca nu se pot eficientiza intrarile - iesirile?

subway

@Io
Din punct de vedere structura de rezistenta pentru un people-mover subteran <estimarile> avansate de tine sunt absolut fantasmagorice si nu au nici o legatura cu realitatea. Pentru un tunel circular, o camasuiala de max. 30cm grosime e ultrasuficienta. Poate nu stiai dar orice constructie de cale de transport subterana sau supraterana fie ea cat de banala se dimensioneaza obligatoriu ca sa reziste la un convoi de tancuri grele V80, adica 80tone fiecare. Daca imparti cele 150tone ale tale la doi (ca greutatea se imparte la fiecare din cele doua picioare ale trenului de aterizare) ai sa constati ca nu e nimic de speriat. Ma limitez la aceasta socoteala <babeasca> doar ca sa-ti dau un ordin de marime...
Myth busted!
@all
Eu continui sa ma uit pe strategia de dezvoltare a aeroportului...ca de acolo deriva totul.
Pana acum, atat la Baneasa cat si la Otopeni aerogara e in capatul vestic al pistei (probabil tinand cont de directia predominanta a vanturilor puternice). T2 urmeaza sa fie in capatul estic asa ca ma intreb si eu ca tot omul care pot fi riscurile/consecintele, stie cineva cu experienta in aeronautica sa lamureasca acest aspect?
In alta ordine de idei, daca se doreste abandonarea T1 de ce s-a mai construit <vioara>?

Io

^ Bun, poate ca ai dreptate.

Pentru restul uita-te pe harta. T2 nu poate fi construit nicaieri in Vestul pistelor. Nu mai e loc nici pentru cladire si mai ales nu e spatiu pentru parcat avioane la incarcat/descarcat de pasageri! Sau muti Terminalul Cargo, Globe Ground si ce mai e pe-acolo? O sa te coste cit nu poti plati.
La capetele pistelor si in lungul pistelor nu sint permise constructii altele decit cele care privesc zborul, radiobalize, lumini de incadrare unghiulara/verticala, ceva meteo SI ATIT din ratiuni de securitate a zborului. Nu cred ca e nevoie sa spun ca decolarea si aterizarea sint cele mai periculoase faze ale unui zbor. Pentru motivele astea este exclus orice terminal nou in Vestul pistelor. A, sigur, daca vrem sa ne jucam de-a carioca pe harta putem sa facem T2 dincolo de DN1, la Vest de el adica. Si-o sa ne rida toate curcile lumii, mult dupa ce ne cauta DNA pe-acasa.
Ramin celelalte 3 pozitii:
- in Sud. Nu, e o zona de mentenanta pentru avioane care ar trebui subtraversata iar terminalul n-ar avea legatura cu nimic; LE orice legatura cu el ar trebui sa fie ori la suprafata paralela cu pistele (catre ce?) ori subterana;
- in Est intre piste, spre capetele lor. N-ar fi primul, e plina lumea de asa ceva dar e foarte departe de T1; in plus ar induce investitii semnificative in infrastructura aeroportuara, recte bretele noi pentru accesul aeronavelor la pista Sudica care cred ca ar trebui dublata de o alta pentru intrari/iesiri asa cum e la cea Nordica. Solutia ar fi mult mai scumpa decit:
- in Nordul pistei si sintem back to square one.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

subway

Nu am pus in discutie nici necesitatea si nici amplasarea T2, am cerut doar o lamurire <banala>. La care nu ai raspuns...iar daca niste chestiuni banale nu putem discuta nu stiu despre ce mai vorbim...
In ceea ce priveste mutarea terminalului cargo argumentul <costuri si durata> e extrem de discutabil daca necesitatile ar cere-o. Acolo mai complicata e chestiunea liniei cf pentru vagoanele cisterna cu kerosen din cate stiam eu.
Dupa o activitate extrem de indelungata am invatat bine un lucru <la mintea cocosului> si anume ca nu exista proiect perfect, orice proiect are avantaje dar si dezavantaje, ambele calculate si asumate, dar pentru a le cantari si evalua trebuie mai intai sa le enumeri exhaustiv.
Revenind la intrebarea initiala, in prezent majoritatea zborurilor sunt spre occident, aterizarile se fac dinspre capatul vestic al pistei ceea ce ar insemna un drum de taxi scurt la T2, in schimb decolarile vor avea un taxi lung urmat de celebrul viraj la Balotesti. Se va pastra aceasta procedura? Se poate gandi o specializare intre cele doua terminale, unul de plecari, altul de sosiri? Ce ar insemna din punct de vedere exploatare aeroport? In ce priveste instalatiile de aterizare VOR/DME/ILS tot cei de la aeroport lasa de inteles ca oricum ar trebui upgradate.
@frunzaverde
Ca sa fim mai precisi capacitatea totala a Arenei Nationale e de fix 55634spectatori. Presupunand (prin absurd) ca toti suporterii ar veni cu avionul la OTP si ca linia cf ar fi gata si operationala in timp util, ceea ce e absolut indoielnic, cati dintre ei ar putea transborda <sagetile albastre> in decurs de 10-12 ore?...eventual defalcat pe estacada si pe dincolo...
Pe de alta parte se auzea ca FRF prin vocea lui Burleanu ar fi solicitat mobilizarea a 100-120 de autobuze <in loc de>. N-am idee ce a stat la baza acestui calcul si nici cine l-a facut, el sau UEFA...