Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

AndreiB

Spre deosebire de restul trenurilor, cele de Aeroport nu par sa fie incarcate in Mersul Trenurilor nou de la 12 Decembrie. Exista vreo sansa ca deschiderea sa fie amanata?

dan tm

Pe alt forum

Punerea în funcţiune (sau ,,în funcţie" cum îi mai zic unii) e imposibilă momentan, lipsind certificatul de interoperabilitate. Sunt destule motive pentru care acest certificat nu se poate obţine deocamdată, unele în curtea CFR SA, unele în curtea AFER, din păcate unele în curtea MTIC, dar şi unul măricel în curtea Comisiei Europene. Obţinerea acestui certificat mai devreme de jumătatea lunii ianuarie e tehnic şi legal imposibilă.

Dar pentru că trăim în România, nu m-ar mira să dea drumul la trenuri aşa de la noul mers.

https://trenuletz.forumz.ro/t5218p225-mersul-trenurilor-2020-2021

subway

Ministrul Bode ne promite ca se va circula la 40min, exact asa cum am estimat si eu ca fiind intervalul minim posibil...

stangabriel

Acum erau luminile aprinse la statia de la aeroport.


Barcelo

Quote from: dan tm on November 28, 2020, 04:01:51 PM
Punerea în funcţiune (sau ,,în funcţie" cum îi mai zic unii) e imposibilă momentan, lipsind certificatul de interoperabilitate....
Dar pentru că trăim în România, nu m-ar mira să dea drumul la trenuri aşa de la noul mers.

Ar fi totusi o solutie provizorie legala ,cf clubferoviar :

QuoteCa urmare, acreditarea liniei menționate se face în sistemul național. Legislația românească permite aceste lucru in anumite condiții. Hotărârea Guvernului nr. 108/04.02.2020 privind interoperabilitatea sistemului feroviar, articolul 12, stabilește când pot fi aplicate normele naționale.

,,Normele naţionale pentru punerea în aplicare a cerinţelor esenţiale şi, după caz, mijloacele acceptabile de conformitate naţionale se aplică în următoarele cazuri:

în situaţia în care o S.T.I. (specificație tehnică de interoperabilitate – n.red.) nu acoperă sau nu acoperă integral anumite aspecte care corespund cerinţelor esenţiale
în situaţia în care a fost notificată neaplicarea unei/mai multor S.T.I. sau a unor părţi ale acesteia/acestora
în situaţia în care un caz special impune aplicarea unor norme tehnice care nu sunt incluse în S.T.I. relevantă
în cazul normelor naţionale utilizate pentru a specifica sistemele existente, limitate la scopul evaluării compatibilităţii tehnice a vehiculului cu reţeaua;
în cazul reţelelor şi vehiculelor care nu fac obiectul S.T.I.;
ca măsură preventivă temporară de urgenţă, în special în urma unui accident.

https://clubferoviar.ro/hartiile-mai-de-durata-decat-lucrarile-la-calea-ferata-spre-otopeni/

Dominik

#1866
72 de trenuri vor circula 24h/24h, începând din 12 decembrie, între Gara de Nord București și Aeroportul Internațional Henri Coandă București


Lucrările de dublare a liniei CF executate între Mogoșoaia - Balotești și de construcție a noii linii pentru Racord C.F. (din zona Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București au fost finalizate și recepționate.
- Lucrările de modernizare a liniei CF care asigură legătura directă între Gara de Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti au fost finalizate în proporție de 100%, iar primele trenuri de călători
  vor circula între Gara de Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, începând din 12 decembrie, odată cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor 2020-2021.
- Pentru asigurarea legăturii directe între Gara București Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, CFR SA a derulat două mari proiecte feroviare, și anume: Dublarea liniei de cale ferată
  Mogoşoaia - Baloteşti (contract în valoare 50,5 milioane lei, finanțat de la Bugetul de Stat) și construcție linie nouă pentru Racord C.F. (din zona Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri
  Coandă București (contract în valoare de 412.719.666 lei, finanțat din fonduri europene și buget de stat).
- Prin finalizarea lucrărilor cuprinse în cele două obiective de investiţii feroviare Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia - Baloteşti (7,9 km) și construcție linie nouă pentru Racord c.f. la Terminalul T1,
  Aeroport Internațional Henri Coandă București (2,95 km), Faza I, sistemul feroviar asigură o creştere a calităţii serviciilor de transport de călători spre şi de la Aeroport, prin introducerea de trenuri cu mers
  cadenţat, la un interval de 40 de minute (24h/24h), dar și o variantă avantajoasă pentru transportul de navetă între Gara de Nord București și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, care va dura
  doar 20-23 de minute.
- În această perioadă, între CFR SA, administrator al infrastructurii feroviare publice, și cei trei operatori de transport feroviar de călători, care au depus solicitări pentru asigurarea serviciului public de
  transport de călători pe această rută, este în desfășurare procesul de alocare a traselor pentru cele 36 de perechi de trenuri care vor circula pe linia CF București Nord - Aeroport Internațional Henri Coandă
  București, urmând ca din 12 decembrie 2020, odată cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor 2020-2021, să circule și primele garnituri pe ruta directă Gara de Nord - Aeroport.

  MT

You're in Steelers Country

AndreiB

24/7 e mult mai bine decat se preconiza pana acum. Frecventa de 40min nu e ideala, dar operarea non stop e.

tom_sawyer

Clubferoviar.ro a publicat mai multe fotografii recente:

Copertina prin parcare:


Stația de la patinoarul lui Țiriac:






Powered by API/PUM imgur uploader


Spectre

S-a publicat mersul trenurilor pentru aceasta ruta:
Orele de plecare de la București vor fi 2.30, 3.10, 3.50, 4.30, 5.10, 5.50, 6.30, 7.10, 7.50, 8.35, 9.10, 9.50, 10.30, 11.10, 11.50, 12.30, 13.10, 13.50, 14.30, 15.10, 15.50, 16.30, 17.10, 17.50, 18,30, 19.10, 19.50, 20.30, 21.10, 21.50, 22.30.

La întoarcere orele vor fi: 3.11, 3.51, 4,31, 5,11, 5,51, 6,31, 7.11, 7,51, 8,31, 9.11, 9,51, 10,31, 11.11, 11.51, 12.31, 13.11, 13,51, 14.31, 15.11, 15,51, 16.31, 17.11, 17.51, 18.31, 19.11, 19.51, 20.31, 21.11, 21.51, 22.31 și 23.11.

Primul tren al zilei ar urma să fie cel al TFC Cluj, urmat de două trenuri ale CFR Călători și ultimul plecat al Regio Brașov.
Sursa: https://clubferoviar.ro/exclusiv-orarul-trenurilor-spre-aeroportul-otopeni/

Biletele nu sunt disponibile online momentan.
Siemens Desiro Series 312

TibiV

Deci intre 23.11 si 03.11 nu pleaca nici un tren de la OTP.

Halal serviciu "24/24"....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

De precizat ca e o informație obținută "pe surse" (de la sindicat), nu e oficial deocamdată.

AndreiB

Scrie insa in articol:

"Există discuții privind introducerea a cinci perechi de trenuri de noapte, dar asta dacă vor fi avioane pentru toate orele."

Speranta moare ultima - poate au perechi care vor fi introduse dupa revenirea traficului aerian. Nu inteleg cum fac mentenanta, insa, daca opereaza 24/7.

Mie problema mi se pare alta. Cu putina imaginatie, trenurile ar putea servi ca naveta pentru suburbiile de nord, precum si pentru angajatii aeroportului. Faptul ca ai trei operatori insa, va face abonamentele imposibile. O oportunitate pierduta - trebuia CFR sa opereze cu o frecventa de 40min si sa ofere trase OTF privati in plus la orele de varf. In plus, operarea e mult mai scumpa asa. Daca era un singur operator, nu aveai nevoie decat de 2 automotoare vs. 4 acum.

Dan_s

Filmare a traseului la receptie

bogdanstancu

Ce determina acum limitarea de 100km/h generala? Dar celelalte limitari? Zona Mogoșoaia sau tunelul si zona curba din zona Chitila?