Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

catalin_i

AndreiB a explicat foarte bine cum sta treaba. Înțeleg ca returul nu se poate face prin Buc Triaj pentru ca ar încurca traficul spre Ploiesti. Însă asta ar fi doar dacă se vrea ca plecarea și sosirea trenului de Otopeni sa se facă întotdeauna de la același peron.
Dar s-ar putea face plecare și sosire alternativa de la 2 persoane diferite astfel încât returul sa nu trebuiască sa traverseze tot pachetul de linii spre Ploiesti.
Încerc sa găsesc soluții pentru mărirea frecventei -  o discuție constructiva e preferabilă.

horatiu.cosma

Au fost 654890346543543 discuții constructive pe această temă, poți citi puțin mai în urmă. Concluzia e că la intrarea dinspre București e linie simplă pe moment. S-ar putea face dublă cu refacerea a 1 km și ceva de linie pentru a intra pe magistrala de Craiova, asta ar fi next step. Sau mai era o variantă cu un macaz cam pe unde trece linia pe sub DNCB. Varianta long term e o diagonală denivelată peste/pe sub tot pachetul de linii.

frunzaverde

#1892
@catalin_i : S-a explicat de nenumarate ori cum sta treaba. Vrei discutii constructive, atunci te rog, citeste thread-ul de la cap pana acum. Nu e asa mult de citit. Iti fac un rezumat, dar promite-mi ca citesti "din scoarta in scoarta" threadul inainte sa mai postezi:

- Trenul se intoarce fix pe unde s-a dus pentru ca in momentul asta nu are cum sa se intoarca altfel.

- Este integral linie simpla. De la ultimul macaz de la iesirea din Gara de Nord (filmuletul incepe sub podul Grant) pana la Mogosoaia, linia 700 (Bucuresti - Urziceni/Aeroport) este simpla. Poti vedea ca nu sunt macazuri nicaieri - singura exceptie este un macaz la Pajura cu 301Q, care este racordul Baneasa - Chitila. Faptul ca exista alte linii acolo nu importa; n-ai macaz, nu e linie.

- Prin triaj nu se poate intoarce pentru simplul motiv ca linia Triaj gr. D - Triaj gr. B - Triaj gr. A2 - Carpati - Gara de Nord nu mai e functionala de vreo 20 de ani; e plina de vegetatie intre A2 si Carpati, copaci crescuti in linie etc. etc. In plus, ar trebui sa treaca printre cocoasele de triere. Nu s-a pus niciodata problema asta.

S-au pus in discutie doua solutii posibile pentru dublare.

Daca te uiti in filmulet, de la minutul 4:52 la minutul 7:53 linia Bucuresti N. - Mogosoaia (pe care merge trenul nostru) circula in paralel cu o alta linie, electrificata. Linia respectiva este 301Kb, care merge inspre Triaj, Bucurestii Noi si Chiajna, dupa ce subtraverseaza linia 300. In trecut, linia respectiva fusese inclusiv scoasa din teren si electrificarea distrusa. Acum a fost reparata. Ambele solutii foloseau linia respectiva:

- Prima : se foloseste 301K pana la primul macaz de dupa subtraversarea 300 impreuna cu trei alte racorduri (L,Y,Z) pana la Bucurestii Noi, unde se intra pe linia 100 (Bucuresti - Craiova) pana la Bucuresti Nord. Nu e fezabila din di
- A doua : se foloseste 301K in totalitate - linia urca paralel cu 300 pe langa Depou Bucuresti Triaj, cu o diferenta de nivel fata de 300 de 1m+ si apoi un racord nou din 301K in 300 fir III undeva intre Depou Bucuresti Triaj si Pajura/Carpati, acolo unde se poate.

Prima varianta s-a si inceput in practica (Reg. Bucuresti a facut propunerea) - si s-a reactivat (adica construit de la zero, ca acolo nu mai erau nici macar traversele si sinele), inclusiv electrificat, 301K, 301L, 301Y, ramanand 301Z (cam 1.5 km) care sunt circulabili dar in stare proasta. Dar, la un moment dat, s-a decis sa nu se foloseasca la trenurile de la Otopeni - lucrarile facute fiind folosite acum de trenurile de marfa (4-5 pe zi) care vin de la Constanta pentru Chiajna - Craiova, in loc sa mearga ori via Baneasa, ori via Buciumeni - Chitila - Chiajna.

Pana nu se repara 301Z, si noile bube aparute pe 100 (de exemplu, e o restrictie rusinoasa de 15 proaspat aparuta pe 100, in dreptul Reviziei Basarab), nu se va putea circula la intoarcere pe altundeva decat la ducere.

S-a discutat asta de n-spe ori. Nu o sa scriem aceleasi lucruri la nesfarsit. Si nu are rost sa discutam asa la nesfarsit.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

catalin_i

Super rezumat, mi-a făcut plăcere sa îl citesc. Mulțumesc.
Se pare că situația nu e chiar atât de neagră și soluții ar exista - e bine sa ne aducem aminte de ele poate in 1-2 ani când traficul de pe Otopeni ar ajunge eventual la nivelul de dinainte de Covid. Pana atunci ne descurcam cu 1,5 tph.

Sorinus


frunzaverde

Nu, nu. Arata mult mai rau ca India. Uitati aici cab view din India - terasamentul e curat, prisma nu e invadata de vegetatie, macazurile arata intretinute:
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Mda, India...

Trenul de 00.45 are 24 de vagoane de calatori.
Noi nici pe vremea lui Ceasca nu aveam trenuri atat de lungi.
Acum ne plac alea cu 1-3 vagoane, ca este mai "exclusivist"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Pai circula sub catenara si nu pot sta si pe acoperis :))
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

etravel

Quote from: frunzaverde on December 07, 2020, 11:39:45 AM
Nu, nu. Arata mult mai rau ca India.
Uite cum arata in vara 2016.Sunt mult mai multe buruieni, e mult mai mult arboret salbatic decat in filmarea de saptamana trecuta. Te astepti sa iasa papuaşi de dupa balariile mai inalte decat trenul. Urmariti de la minutul 21:50


dan tm

@frunzaverde

te referi ca linia din Mogosoaia pe sub M 300 ar putea da un acces in Pajura care se mai cheama Bucuresti Triaj? Doar la noi acelasi peron poate avea două denumiri distincte.(alta discutie)





Powered by API/PUM imgur uploader

trenul circula si se filmeaza de pe linia 2 din poza, daca la intoarcere ar veni pe linia care din Mogosoaia trece pe sub M 300 spre Bucuresti Triaj minutul 04,57 ar  putea sa ajunga la liniile 5-6 din poza? linii care dau in M 30 la minutul 02,25?

Atunci un tren ar pleca din Bucuresti Nord de la linia 13 unul ar sosi la linia 2 sa zicem ( ca sa nu taie toate parcursurile) si ar putea circula alternativ 700/301 k z lm cîte litere  au liniile alea.
Sau cum sa zic, ar pleca din Bucuresti pe 2 in poza s-ar intoarce pe 6 in poza, ar pleca la aeroport pe 6 s-ar intoarce pe 2 )

Vlad94

Asa arată Postul Rudeni, locul unde se intersectează linia CF dinspre Mogoșoaia cu Racordul Chitila-Chiajna și legătură cu Bucureștii Noi și magistrala CF 900(sau 100 după numerotarea CFR Infra). După cum a descris și @frunzaverde, dinspre Mogoșoaia se vine pe liniile 301K, 301L și 301Y și intră în Postul Rudeni. Firul este electrificat și reabilitat recent. Postul Rudeni însă nu este reabilitat și arată sinistru (a pus un coleg o poză edificatoare mai demult).  Din Postul Rudeni, se continuă spre Bucureștii Noi prin 301Z, linie nereabilitată și la fel de sinistră.
Aici atașez o hartă de detaliu a Complexului Feroviar București
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1ihEmAWFOMeqI1dpkuMAlYqc3UhTBntE1&ll=44.487103873156165%2C25.988297640990403&z=19
Și un printscreen cu zona Postului Rudeni




Powered by API/PUM imgur uploader
-Este necesară deci repararea liniei 301Z în lungime de 1.5km, dar și a zonei Postului Rudeni, cam 170 de metri liniari per fir și maxim 500 de metri de șină per total. De asemenea, se vor schimba 5 macaze de tip Y și unul de tip X. Astfel, după această operație, calea ferată de marfă și cea de călători va circula fără probleme sau restricții, fără să fie nevoie de nicio licitație. Dacă au materialele și pot închide ambele fire, eu zic că le-ar lua maxim o săptămână să rezolve Postul Rudeni și 301Z în cam tot atât de puțin timp.

dan tm

Interesant, eu nu m-am gîndit sa faca asa un ocol.Asa e mai clar care sînt liniile 301( cam toate :lol:)

ziceam sa intre pe linia 301K si astfel direct in linia 5 din Pajura.

AndreiB

Eu as sumariza asa:

1. E mai scurt prin firul III Chitila, dar necesita un racord nou construit (loc exista berechet) si e mai lunga distanta de reabilitat; sau
2. E usor mai lung traseul prin Bucurestii Noi, dar nu necesita nimic decat RK

Pe viitor cred ca avem nevoie de ambele variante realizate, dar probabil ca e mai logic sa inceapa cu 1.

In UK se mai schimba mersul in Mai (nu numai anual in Decembrie) se mai poate introduce o pereche pe ora in 2021 sau trebuie asteptat pana in Dec-21?

frunzaverde

Racordul 301K - 300IIIK mai are anumite probleme - curba si urcarea din 301K la Depou Bucuresti Triaj este lenta si destul de grea; apoi, 3K e lent, plin de curbe.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Vlad94

Dimpotriva. Eu as incepe cu 2, fiindca ai ajuta si marfa dinspre Mogosoaia (Constanta) si Chitila (Ploiesti) inspre Craiova