Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Intrarea si iesirea din Gara de nord, plus schimbarea trenurilor, creste timpul cu minim 1 ora.
Ideal ar fi ca trenurile Bucuresti-Galati/Braila sa opreasca in gara OTP. Cateva demolari sunt acceptabile (dar nu fabrici mari)
Daca s-ar prelungi racordul din Snagov spre CF Urziceni-Ploiesti, atunci ar putea sa opreasca la OTP si trenurile care vin de la Ploiesti/Buzau. Nu spun sa se faca acum, ci in acelasi timp cu T2. Acum ar trebui blocat traseul ca sa nu se mai construiasca pe el.
Ar putea chiar sa apara trenuri direct Craiova-Buzau care sa nu opreasca in Bucuresti ci doar la OTP T2, daca si M2 ar fi prelungit pana acolo.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AlexOP

Vorbesc de cazul meu de cativa ani zbor in fiecare luna dus intors din Cluj cu escala in OTP spre UAE si sincer nu cred ca se gandeste cineva la o schimbare majora de legaturi astfel incat dupa finalizarea acestei conexiuni sau ulterior cu aparitia T2 sa existe o varianta fezabila pe calea ferata pentru cei care vin sau pleaca din orase aflate la peste 3-400 km fata de Bucuresti astfel inca sa nu mai stam 6-7 ore sau o noapte prin hotelurile de langa aeroport pana la conexiunea interna de a doua zi dimineata. Cand ma satur de combinatia asta mai schimb peisajul si aleg Turkish din Cluj cu escala de 6 ore in Istanbul dar si aici am prins de cateva ori la intoarcere ceata la Cluj si ironia sortii tot la OTP am ajuns cu stat in avion 2-3 ore pana s-a putut ateriza la Cluj.

As prefera fara ezitare o calatorie de 4-5 ore cu un tren de viteza din OTP/Bucuresti pana in Sibiu/Cluj decat un zbor intern cu emotii de anulare din cauza cetii ca la Cluj nu exista ILS cat. III si pentru care am de asteptat minim 8-9 ore dar nici dupa terminarea lucrarilor de modernizare pe coridorul Curtici-Constanta nu cred ca asa ceva o sa existe iar acum o calatorie Bucuresti Cluj cu trenul de 10-11 ore dupa ce ai zburat alte 5-6 ore inainte este impracticabila din punctul meu de vedere.

fulger nc

eu , racordul spre Urziceni , nu il vad fezabil
din doua motive
-orice gara din otopeni , nu o poti transforma , in gara final de linie , ptr larga distanta , una , ptr ca nu ar fi calatorii si ar fi dificil de realizat
-a doua ar fi ca pe la urziceni , nu vei putea sa faci un nod , cu o frecventa acceptabila de trenuri spre otopeni , cat sa ai numar de calatori si frecventa acceptabila
solutii mai ambitioase , trec prin transformarea garii de nord , partial in gara de tranzit.
nu e neaparat , sa transformi , total gara , e suficient sa "treci" pe sub gara , cu 2 linii duble si cu vesibule , ca la metrou ..si sa "scoti" , cu cateva scari rulante pasagerii in vestibulul central al garii si asa nefolosit
pe liniile alea ai putea sa faci , sa treaca, atat trenurile astea de pe liniile modernizate , constanta bucuresti , bucuresti brasov si pe alte directii (sunt puse strict orientativ)
ce obtii cu asta?
una , ar fi ca reduci timpii de tranzit , ptr ca nu ar fi nevoie de restrictiile , la intrare in gara de nord.
alta , ar fi ca obtii o anumita flexibilitate , in organizarea mersului trenurilor ..si poti folosi liniile si ptr trenurile de distanta mica , care sa uneasca proximitatile si localitatile mai mari din apropiere de bucuresti.
ca sa dau un exemplu , fara sa cunosc strict reteaua , faci un tren , de la ploiesti , care tranziteaza bucurestiul si opreste la sud , intr-o localitate mai mare , de unde face tranzitul inapoi
daca ai 2 opriri , in plus , in bucuresti , in afara de gara de nord , pe una din linii si 2 pe alta , statii ce vor fi tranzitate de trenurile astea de tranzit , in afara celor de larga distanta , obtii o flexibilitate de orarii si optiuni , ptr calatori foarte mare , ce mareste atractivitatea.
reteua de tranzit urbana , ar fi folosita , doar de trenuri de calatori , asa ca esti scutit de probleme cu cele de marfa
conexiunea cu aeroportul nu trebuie sa transforme neaparat conexiunea  intr-un nod , nu cred ..ca va exista suficient trafic direct catre diferitele zone ale tarii , cat sa justifice investitia.
in schimb daca poti face sa treaca prin halta otopeni , cu oprire , trenuri de larga distanta ..e o optiune buna , in caz ca te grabesti.
prin ochii unui turist , tot timpul va conta accesul facil , usurinta cu care identifici mediile de transport si siguranta , comoditatea tranzitului.
ptr noi , conexiunile facile si timpii de parcurs.
in ziua de azi , cand pui in google sa cauti rute de transport , ai doua linii de autobuze , taxi si uber..care sa lege capitala de cel mai important aeroport al Romaniei de Bucuresti.
cu conexiunea asta se face primul pas , vazand proiectul terminalului 2 , e o eroare ca nu au facut conexiunea in subteran , dar asta e , trebuie mers inainte si gasite solutii viabile ..ptr niste conexiuni demne de o capitala europeana

AndreiB

Eu as face asa pre-T2:

1. Trenuri Galati/Braila via Urziceni (care si asa sunt putine, deci atractia de Air/Rail e foarte scazuta) sa opreasca la P.O Aeroport + transfer autobuz. Orice alta alternativa adauga mult prea mult la calatoria cu trenul Galati/Braila-Bucuresti Nord.

2. Trenuri (Mangalia)/Constanta - Bucuresti. Daca achizitionam automotoare hibride (pentru Constanta - Mangalia), as prelungi toate trenurile cu terminus in Bucuresti la OTP T1. Cred ca incap 6 vagoane (ochiometric). Daca nu, eventual o portiune se detaseaza in GdN si una continua la OTP T1.

3. Trenuri Craiova/Pitesti. Nu cred ca exista o solutie simpla de operare fara a transforma tot shuttle-ul in trenuri prelungite, care nu e bun pentru capacitate. Schimb in GdN.

4. Trenuri Brasov/Moldova. Pe timp de iarna, as opera trenuri directe sezoniere, cu automotoare hibride Bucuresti-OTP T1 - Ploiesti Vest (via Bucuiumeni/Buftea) - statiuni - Brasov. In tot timpul anului, as face o ruta de RE sincronizata cu trenurile IR  (probabil 2tph) pe urmatorul traseu: Ploiesti Vest - Ploiesti Sud - Brazi - Peris - Crivina - Buftea - OTP T1 - Bucuresti Pipera (gara noua cu conexiuni M2) - Bucuresti Obor. Avantajul este ca schimbul in Ploiesti e mult mai usor (poate sa fie pe acelasi peron) si ofera si o ruta noua de naveta din Ploiesti via Pipera, cu cererea in plus. In acelasi timp, nu ocupa capacitate pe M700 in lipsa diagonalei denivelate.

Avand in vedere viteza media mica pe tren in Romania, cred ca legaturile scurte, in special din orase fara aeroport la <3h de OTP (Constanta, Buzau, Braila, Galati, Ploiesti, Brasov) cred ca sunt mai importante decat trenuri directe Cluj Napoca - OTP, unde probabil se va prefera transfer airside vs. Air rail.

Constanta mi se pare zona cea mai naturala de deservit direct cu trenul, mai ales daca se adopta o cadentare post terminarea lucrarilor in Fetesti/Ciulnita si se achizitioneaza automotoare hibrid. Craiova/Pitesti ar fi alta optiune ideala, tot prin extinderea trenurilor cu terminus in Bucuresti Nord, insa nu stiu daca exista suficienta capacitate pe linie pentru astea + minim 2ph dedicate. Daca nu exista, as prioritiza Constanta, unde viteza comerciala mare creste potentialul Air Rail. Daca ruta sezoniera Bucuresti - Brasov via OTP/Ramificatia Buciumeni are succes, ar putea deveni sezoniera si vara. Toamna/primavara cred ca e mai putin necesara. Ar merge si o intersectie denivelata la Buciumeni pe directia Ploiesti - Mogosoaia, care ar fi utila si pentru traficul de marfa M300-M800 via centura feroviara Nord.

ionut.damian

Singura solutie logica pentru cei care vin din alte localitati (in afara Bucurestiului), este schimbarea in Gara de Nord. Alte solutii nu au sens, din simplul motiv ca nu exista calatori! Vorbim totusi de populatia Bucurestiului (aprox doua milioane de potentiali calatori) comparativ cu alte orase...

catalin_i

Aceasta soluție mi se pare și mie logica.
Plus ca dacă ar fi legături directe din OTP către țara s-ar crea un blocaj al traficului de pasageri - cei ce așteaptă trenul direct de provincie și cei ce vor sa meargă la București ar trebui sa împartă același peron... Sau mai rău, cei ce așteaptă trenul direct de provincie ar sta prin terminalul de sosiri.
Soluția implementată acum asigură preluarea rapida a fluxului de călători de la sosiri.

AndreiB

@catalin

Nu e asa. Daca ai un tren care circula pe ruta OTP - Bucuresti - Constanta (de exemplu), oricine vrea in Bucuresti poate sa ia lejer acelasi tren. Aglomeratia in statie sau in terminal nu e un argument impotriva unei operari de genul. Tabela de plecari cu destinatie, ca in orice gara.

fulger nc

legatura intre otopeni , sau alte zone apropiate de bucuresti si orase mai mari , gen: galati , constanta , craiova , are sens , atata timp cat transformi gara de nord , bucurestiul in gara de tranzit
ptr ca poti face o secventa de trenuri ,  care pleaca din ora in ora din otopeni , din care doar o parte vor avea capat de linie in gara de nord , restul ar merge pe directiile mentionate si sunt complementare , adica ofera flexibilitate de alegere calatorului , in functie de unde vrea sa mearga
otopeniul are cea mai mare frecventa de zboruri , legaturi la mai multe ore , cu operatori mai variati si cu mai multe orase importante din europa , decat orice aeroport din tara
daca reusesti sa faci , ca legatura din aeroport , spre puncte din tara mai importante , sa scada undeva la 4-5 ore , reusesti sa atragi mai multa lume spre a folosi otopeniul , ptr flexibilitatea ce o ofera
sa ma explic
eu stau intr-un sat din regiunea galatiului
bacaul e mai aproape pe sosea , decat bucurestiul si as putea folosi bacau
dar pe bacau , am curse , cu si fara escala , de vreo 2 ori pe saptamana si ar insemna ca atunci cand decid calatoria , sa depind de ziua cand ai zbor si de operatorul aerian
in schimb pe otopeni , am zboruri , in fiecare zi , cu operare directa si la ore variate
asa ca prefer otopeni
legatura cu galatiul , eu o faceam cu operatori turistici , cu autobuze si dube..in general , ptr ca legatura cu gara de nord , dureaza mult cu autobuzul si nu e prea sigura , ca si orar ..si in general incomoda
nu imi place legatura prin operatori de genul , ptr ca e incomoda si nesigura , trebuie sa faci rezervare , daca avionul are intarziere , poti ramane pe jos , nu au garare permanenta aproape de alta gara , decat daca au pasageri mai multi , deci te lasa unde au sediul , de acolo ia taxiu , sau alt autobuz pana in gara
foarte incomod
prefer trenul si de ce
as lua in otopeni , avand un orar fix , usor de verificat de pe internet , in gara de nord , doar schimb de peron si chiar daca am de asteptat , am la dispozitie o oferta variata , ori ptr a lua un mic dejun , o cafea , a manca ceva ..a cumpara o revista , ziar ..in timp ce astept
am oferta de plecari la diferite ore , asa ca daca pierd o conexiune , am alta , la diferenta de cateva ore
ajuns in galati , doar schimb de peron , iau o cafea si astept celalalt tren
deci flexibilitate de conexiuni , ce imi dau o oarecare siguranta , in afara de faptul ..ca in tren pot intinde picioarele si face o plimbarica la orice ora , ce face calatoria mai comoda
daca cfr-ul ar ridica putin stacheta si ar pune macar un vagon bar , sau un vagon cu un bar , de unde sa poti cumpara ceva de mestecat , o bautura si un ziar , ar fi si mai ok si ar face si mai atractive rutele
daca s-ar restrange accesul pe peroane , prin tornicheti si ar face peroanele mai "friendly" , prin a le acoperi mai bine si a instala niste banci in conditii , ar fi ai mai ok ..dar deja ma duc prea departe
conditiile de calatorie expuse de mine , extinde-le , ca asa vor fi vazute de turisti si ca flexibilitatea va fi foarte apreciata de acestia si deja ..dupa parerea mea , incepi sa faci mai atractive , atat legatura buc-otp , cat ai folosirea trenului ptr legatura cu alte orase

catalin_i

@AndreiB

Într-adevăr, însă dacă ruta spre Constanța este peste 2-3 ore, și între timp pleacă 8-12 trenuri spre București, cei ce vor la Constanța vor sta ori pe peron ori in terminal... ceea ce nu mi se pare normal. In Gara de Nord sunt mult mai multe posibilități de a omorî timpul între conexiuni.

AndreiB

Daca conexiunile sunt asa rare, probabil foarte putini vor folosi trenul vs. autocar sau alte optiuni. Daca insa cineva decide sa astepte 2-3 ore in terminal (pe peron slabe sanse), care ar fi problema? E si o cafenea la sosiri in Otopeni unde poti astepta lejer. Nu vad nici o diferenta din perspectiva oricui de a astepta in OTP sau in GdN, presupunand ca numarul de trenuri spre Constanta este identic.

AlexxC

@dr4qul4

Ai uitat sa zici ca degreveaza o parte din traficul de pe magistrala M1000.
O ilustratie a ideii descrise mai sus cu gara sub sau langa aeroport,infrastructura de secol XXI


oc7avian

#1196
Efectul este un trapez de linii care nu scurtează aproape deloc călătoria dinspre nordul Bucureștiului. Singurul avantaj e că trece prin aeroport, dar înseamnă construirea unei magistrale noi în timp ce restul rețelei naționale e de plâns. Ideea nu e deloc rea, dar din punct de vedere al bugetului mi se pare un vis. Așa putem încerca și dublarea numărului de linii pe București - Ploiești.

Există un câștig de timp de 1h cu soluția de mai sus, întradevăr, însă comparat cu schimbul la Gara de Nord. Dar dacă ne gândim la priorități, văd următoarele quick wins dacă vii dinspre Ploiești:


  • cu roșu, electrificat și investiții minime putem avea o linie de care pot profita atât T1 cât și viitorul T2. Este trasat peste un drum de pământ, deci exproprierile ar trebui să fie ok
  • cu albastru, electrificat și mai scump că taie parcele în două etc, dar de care ar putea profita doar T2

Dacă schimbi la Buftea cu un tren dedicat pe linia asta pierzi 20 - 30min cu tot cu schimbat, așteptat, drum. Zic că deși mai lung, costul e mai mic și tot poți folosi orice tren spre București pentru a ajunge la aeroport.



Pentru celelalte rute am marcat cu portocaliu porțiunea extra pe care o parcurge cineva care vine dinspre Constanța și albastru + portocaliu dinspre Craiova. Din nou, diferența de timp cred că e compensată de flexibilitatea de a alege orice tren de/spre acasă. Pentru direcția Galați nu am găsit soluție. Dar pentru T1 folosirea PO Otopeni poate rămâne o soluție temporară.




Powered by API/PUM imgur uploader

nenea_hartia

@ionut.damian: Presupun că ai o statistică la dispoziție când sugerezi că un număr covârșitor de bucureșteni vor folosi trenul, versus câțiva țânțari d-ăștia provinciali ca mine care pot pierde o oră sau două în plus mâncând o șaorma în Gara de Nord, deși și din impozitele provincialilor se construiește linia. Eu n-am nici o statistică, dar presupun că o mare parte din bucureșteni vor continua să folosească mașina mică pentru a merge la aeroport, ținând cont de distanță, decât să se ducă mai întâi la Gara de Nord ca să ia trenul. 
Alții au sesizat bine (@AlexxC: mulțumesc pentru idee), nu sugeram în nici un caz legături strict OTP-provincia, ci un număr de trenuri din București care să tranziteze OTP-T2 în drumul lor spre destinație. Soluția prostească sugerată în SF-ul ăla îngroapă orice posibilitate. Nu am nici o așteptare să se facă mâine, nu sunt absurd, doar am atras atenția că soluția de intrare în T2 trebuie corectată acum, pentru a permite continuări în viitorul îndepărtat.

@catalin_i: Repet, trenurile trebuie să plece din București ca și până acum, dar unele din ele să tranziteze OTP în drumul către destinație. Același lucru la retur.
Cât despre aglomerație, dacă facem o mică haltă ca cea de la T1 (de acord, acolo nu e nevoie de mai mult), da, probabil se va aglomera. Dacă înțelegem însă că suntem în UE și în anul 2020 și construim o gară modernă, subterană, iar terminalul T2 peste ea (nu ca prostia sugerată pe plan), astfel încât pasagerii să urce sau coboare cu scara rulantă fără să iasă din clădire, atunci nu avem a ne teme.

dr4qul4

@Alexxc, traseul tau ar insemna daramanrea estacadei care se face acum. Asta era soluatia logica. Tb doar ca bucatica de acum sa subtraverseze DN1. Din acest motiv am propus ca de la T2 sa mearga spre centura.
Eu nu am spus de tren Constanta -Otopeni. Ala nu prea are rost.
Insa zona Braila-Galati-FOcsani-Buzau nu este deservita de nici un aeroport. M700 (Bucuresti-Braila-Galati) trece exact pe la aeroport. Fara nici un fel de ocol. Linia aia ar putea fi facuta de 200 kmh fara prea mari probleme.
Nici linia Focsani-Buzau nu ar ocoli pe la aeroport. Posibil chiar sa fie mai scurt drumul pe aici decat cu ocolul pe la Ploiesti. Legatura asta e putin mai greu de facut. Dar doar putin.

Referitor la Ploiesteni.. Vor folosi trenul in aceeasi proportie ca cei din Bucuresti. Adica sub 5%. Exista microbuze care fac curse regulate (pt cei care nu stiu exista si destule curse de microbuz Otopeni-Constanta) iar taxiul este destul de ieftin. Asta daca nu se gasesc prieteni care sa te duca pana acolo.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

kitsune

Există multe microbuze Constanța - Otopeni, dar nu îți doresc să ajungi să mergi cu vreunul, mai ales cu bagaje. Cu taxi sau mașina privată e ok. Cu trenul... iarăși, trambalare cu bagaje, exact ce ai nevoie înaintea unui zbor (sau a 3-4 în cazul meu).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence