Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

AndreiB

Nu zic ca solutia actuala sau propusa e ideala. Dar am pornit de la constrangerile actuale ale retelei, care includ viaductul infundat pentru a incerca sa propun o situatie mai buna decat alt shuttle GdN-OTP T2. Reteaua per total are probleme majore de intretinere. Eu consider ca mai degraba decat un nou M1000 ca ar trebui sa bagam banii intr-un RK al M500. Sau M900. Sau o solutie pe M800 care sa permita mai mult de 7 perechi de calatori pe zi. Sau Predeal-Brasov. Toate astea mi se par probleme mult mai urgente decat devierea M1000 via OTP, chiar cu potentialul traficului de naveta.

stangabriel

Zidul statiei noi este gata, utilajul de decopertat tocmai se incarca pe platforma. Excavatorul incarca in camioane rampa provizorie de la statia veche.



Powered by API/PUM imgur uploader

stangabriel

In curtea hotelului se decoperteaza, pe Dn1 si Drumul Garii Odaii se lucreaza la santuri , probabil pentru cabluri.
Mai jos poza cu terasamentul dublarii liniei ferate langa Dn1  , inca nu e la nivel, asa pare. Plus o defrisare langa, cred ca are legatura cu santierul.


Powered by API/PUM imgur uploader

Duta C


TVlad

Am executat ieri o deplasare la fata locului ca sa vad ce si cum s-a mai lucrat la dublarea liniei spre Balotesti. Am parcurs tronsonul intre pasajul peste DN1 si gara Balotesti.

Lucrarile sint avansate intre gara Odaile si pasajul peste DN1:



Se reconditioneaza structura metalica a podului:







Mai departe, spre noul punct de oprire:



Aici a fost vechiul punct de oprire. Sinele vechi cu traverse de lemn provin intr-adevar de la fundatia acestei incropeli. Nu au fost niciodata asezate pe al doilea fir pentru circulatie:



Dincolo de noul punct de oprire lucrarile sint putin mai complexe. Nu stiu daca si in alte zone s-a facut la fel insa aici a fost necesar sa refaca rambleul pentru al doilea fir. Pentru a pastra stablilitatea dupa indepartarea pamintului, au modelat aceste terase:





Remodelarea terasamentului s-a facut pina in apropierea podetului de la intrarea in statia Balotesti. Acesta a fost construit de la inceput pentru trei fire. Nu doua ci trei! Probabil au luat in calcul nu numai dublarea liniei ci si o eventuala prelungire a liniilor abatute din statie. Iata citeva imagini cu podetul care a intrat si el intr-un proces de consolidare:







In statia Balotesti cred ca se efectueaza lucrari la instalatia de semnalizare. A fost desfiintat un semafor mecanic si s-au instalat niste cutii pe la macaze. Aici era plantat semaforul:



care acum e aruncat undeva spre cladirea garii. Cu ocazia asta am constatat ca paleta este emailata, nu vopsita. Cutiile montate pe catarg pentru a adaposti niste circuite sint inscriptionate "Siemens" si au sigla veche, Siemens&Halske. Sigur sint de la constructie, din 1943.





Asta cred ca e de la vechea instalatie de semnalizare. E construita ca un tanc, extraordinar de grea si solida, din vremea in care proiectarea nu se facea de catre contabili. Asa erau pe vremuri cam toate lucrurile legate de calea ferata, menite sa inspire incredere de fier, cum s-ar zice:



Au fost depozitate intr-un spatiul al garii traversele si sinele vechi recuperate de la fundatia punctului de oprire precum si niste traverse noi, unele din ele pentru macaze:





In statie exista o linie abatuta dedicata platformei de incarcare/descarcare, linia de la extremitatea sudica:



Ea se uneste cu linia ce merge inainte spre depozitul de combustibil al aeroportului. In spatiul din dreapta va veni noul fir:



Inapoi, firul cel nou va fi pe directia cisternei:



Asa:


Deutschländer

Quote from: tom_sawyer on May 13, 2020, 01:30:22 AM
Are cineva idee ce rol are capatul acesta de fir infundat?
Din lipsa cunostinta in limba Romania explic scurt in engleza:

This switch is for assuring that the train coming from the airport won't enter the mainline. Even though the protection system Indusi makes the train stop when passing a red signal, it does stop only several meters after. To counter this you either move the signal far in front of the switch to have enough overlap (if the projected speed for the switch is 60km/h you need about 100m distance). Alternative is this dead end, there the train just crashes in, however with a mild speed.
With this set up, the train coming from Mogosoaia to Balotesti can only get a green signal if this switch is set for the train from the airport to enter the dead end. Alternative is derail (https://en.wikipedia.org/wiki/Derail), which is still much better than a crash with an oncoming train.

Sper ca a fost de ajutor.

Deutschländer

Dupa o pauza mai lunga dupa Pasta s-a apucat Arcada din nou serios de treaba.
De saptamana trecuta sapa in zona de Hotel pentru ultimele pile care mai lipsesc.
Astazi a ajuns Deme cu 3 grinzi de la Ferrobeton. Nu stiu daca se vede poza, dar peste tot sunt 4 grinzi intre piloti, numai aici sunt 5, deci presupun aici o sa fie statia pentru patinoarul.
Mai au 11 grinzi si au ramas fara piloti, deci presupun de saptamana viitoare o sa se intoarce Züblin pentru foraje.

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

subway

Presupun ca foreza Zublin se va intoarce dupa ce termina treaba de la Pasaj Mogosoaia pe centura.

EugenRo



Readuc in discutie posibilitate de racordare a unei linii CF prin T2, cu o continuare, de aceasta data spre Tunari si o conexiune cu magistrala Bucuresti-Constanta (reabilitata).
Avantaje:
-legatura este naturala, poate fi realizata cu interventii rezonabile;
-ajuta la preluarea persoanelor pe o ruta puternic tranzitata auto, lipsita de o legatura feroviara eficienta;
-degreaveaza traficul pe ruta Cosmopolis-Tunari-Pipera transportand persoanele rapid pana la Gara Baneasa & Gara de Nord;
-noduri multimodale, posibilitate conexiune prelungire M2;
-terenul nu este construit, posibilitatea de a construi gari de la zero;
-nu intersecteaza/ nu ar trebui sa intersecteze A0 sau alte DX;
-in functie de dezvoltarea zonei vor putea fi prevazute si statii viitoare

Dezavantaje:
-expropieri costisitoare;
-intersectie autostrada (autostrada A3 va trebui urcata peste linia ferata, la jumatatea distantei dintre CB si Popasului);
-la intersectia cu CB, linia va subtraversa inelul feroviar si CB;
-intersectia cu magistrala Bucuresti-Constanta presupune o statie complexa (cu mai multe linii si magaze) in zona dintre Petricani (viitoare intersectie denivelata), pasaj suprateran A3  si Gherghitei (cimitir Voluntari).



stangabriel

Azi am vazut 2 grinzi plecand de langa Ploiesti , la aeroport spre Dn1 am zarit traverse de cale ferata asezate una peste alta sus pe viaduct.  :excited:

La Balotesti, au dat jos schelele. Oare se vor muta spre mijloc si vor reabilita pe fragmente podul ?

dr4qul4

Nu cred ca e atat de simplu sa sapi pe sub piste. Cat au fundatia? Si mai ales, cum faci sa nu o slabesti
In plus, de ce ai merge pana in M800, cand centura feroviara este mai aproape?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

EugenRo

^
Pentru a deservi mai bine arealul respectiv (nord), orasul in sine si a realiza o conexiune cu metroul si gari.
Nu  stiu cat de usor/ greu e sa sapi pe sub piste, dar am vz ca se vehiculeaza si de catre altii mai pregatiti (solutii se gasesc).



Mi se pare si o varianta mai normala si decat metroul pe sub pamant pana la Otopeni, dar in fine. Macar sa fim noi prea bine conectati  :p


AndreiB

Multe aeroporturi (Heathrow si CDG de exemplu) au tuneluri feroviare si rutiere sub piste, nu e nici o problema.

fulger nc

ca si parere , consider solutia propusa de @Andrei B si @Nenea Hartia , ca fiind singura solutie logica de a "scoate beneficiu" din viitoarea legatura feroviara cu terminalul 2.
nu e inca nimic construit acolo si o statie subterana pe sub terminal , chiar daca ar fi mai dificil si scump de realizat ar lasa posibilitati de dezvoltare ulterioara.
dupa mine , ar fi esential sa se lase posibilitatea sa poti uni gara de nord cu viitoarea gara in otopeni , in subteran , ptr a fi gara de tranzit.
cum spune si @Andrei B ar putea trece direct si pe la aeroportul Baneasa si astfel asiguri o legatura directa cu mai multe puncte de interes , adica gara de nord , statie Baneasa , statie Otopeni terminal 2 , cu trenuri ce pot merge direct spre Constanta , sau Galati.
chiar daca nu se gandesc la transformarea garii de nlrd in gara de tranzit , in viitorul imediat , lasi posibilitatea asta si punctul de oprire Otopeni , terminal 2 , ar putea fi legat mai usor de dezvoltari ulterioare.
daca ramane cum e acum , adica final de linie , timpii de tranzit , vor fi mai mari , vei fi obligat sa mergi in Bucuresti nord , ptr a lua alte legaturi si practic ingropi orice intentie de dezvoltare ulterioara si nu realizezi ceea ce ar fi scopul principal al conexiunilor multimodale ptr calatori ...adica varietatea , multitudinea de conexiuni ..cu alte mijloace de transport.
daca o solutie tip metrou ar fi prea ambitioasa ptr a lega terminalul 1 de 2 , se pot gasi solutii , prin prelungirea liniilor de autobuz existente , pana in terminalul 2 si marirea frecventei cu care trec.
cum sunt statiile acum , cea din terminal 1 si cea viitoare din terminalul 2 , daca e sa ramana asa , singura solutie ca sa scurtezi timpii si sa faci o conexiune adevarata e sa transformi intr-o gara adevarata halta Otopeni si pe acolo sa treaca toate conexiunile.
si sa mergi in gara de nord , doar daca nu ai conexiuni sa treaca pe acolo.

dr4qul4

cate au fost sapate cu aerportul operational? Sau in inchidem/lasam intr-o singura pista si aia cu restrictii? Adevarul e ca la noi proiectele merg conform planurilor si constructorii nu parasesc lucrarile.
Si de ce ai merge cu trenul de la T2 pana la metrou Gherghitei, in loc sa duci metroul pana la T2, suprateran. Pentru ca metroul poate merge fara probleme pe deasupra.
Mie imi pare mai logic ca statia comuna metrou cfr sa fie Otopeni, nu gherghitei.
Si colac peste pupaza, M800 este mai tot timpul ocupata. Nu cumva M800 se conecteaza la Gara de Nord printr-un singur fir? Adica pentru o bucata scurta, se merge pe aceeasi linie in ambele sensuri?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist