News:

.

Main Menu

Poduri, pasaje și viaducte

Started by davyl, October 13, 2011, 04:39:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Adrian.TM

Am contactat Asociatia Pro Infrastructura si mi s-a spus sa postez pe acest topic.Atat.Eu nu activez in domeniu si nici nu sunt om politic sau constructor,pur si simplu am postat aici.
Iar scopul podului nu e neaparat sa legam Sannicolau de autostrada,aici fiind vorba de un pod care porneste din comuna CENAD,care ar reface o legatura istorica,ma intelegeti?Nu zic ca nu e fezabila legarea Sannicolaului de A1,dar de ce sa nu construim un drum expres Timisoara-Sannicolau Mare-Cenad-Ungaria?Pana la urma asa era desenat un drum pe harta TEN-T europene pana prin 2010.
Iar legatura feroviara ar insemna o noua deschidere catre Ungaria,dar care vine cu cheltuieli mari(Calea ferata intre Timisoara si Cenad e intr-o stare proasta).
Le-am scris si celor de la CNADNR,noului Presedinte al CJ Timis,deoarece ei au influenta,nu eu.
Daca de 20-25 de ani tot vorbesti,dupa aia amani si dupa iara zici ca ne apucam de construit(adica promisiuni pe paine),partea maghiara logic ca va renunta incet incet la acest proiect,cand va vedea ca noi nu suntem interesati de legaturile cu vestul.
Si apropo,de ce sa legam Sannicolau Mare la reteaua de autostrazi a Romaniei,cand aceasta se termina in mod abrupt la Margina,in jud Timis?Pana cand nu dezvoltam legaturile interne,nu are rost sa construim noi iesiri si legaturi,cand putem la fel de bine sa ne legam de reteaua maghiara de autostrazi,care e bine pusa la punct.
Oricum acest pod(poduri) vor dezvolta economic zona Banatului,pe reteaua Timisoara-Szeged.
Multumesc pentru atentie.

razvan96

Pentru podul de la Cernavoda au reluat licitatia.

Valoare estimata:81.027.397 RON
Durata:24 de luni executie+36 garantie minima
Termen de depunere 23.11.2020.

dan tm

#3122
Sint multe discutii la nivel de discutii. Adica e bine sa fie.

Nu e usor sa deschizi un nou punct de trecere, trebuie o gramda de acorduri intre state.Asta este si motivul pentru care la momentul trasarii granitelor multe s-au inchis.

CFR SA nu are interes pe linia de Cenad deci probabil cind o sa plece RegioCalatori de acolo, o s-o inchida complet.
E mai complicat sa treci apoi cu linia dincolo la unguri, pentru ce? Legatura feroviara duce in gara mica a Seghedului unde nu ajung decit motoarele Bzmot. Lipseste fostul pod mare peste Tisa pentru a ajunge in gara mare unde ajung trenurile din Sirbia si merg mai departe spre Budapesta. Trenurile ajung in gara Ujszeged.

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Klinikakert,_el%C5%91t%C3%A9rben_a_seb%C3%A9szeti_klinika_t%C3%B6mbje,_h%C3%A1tt%C3%A9rben_a_vas%C3%BAti_h%C3%ADd_%C3%A9s_%C3%9Ajszegeden_a_kendergy%C3%A1r._Fortepan_22296.jpg


https://www.szegedem.hu/evfordulok/2014/09/03/70-eve-nincsen-vasuti-hidunk-szegeden/



Legat de pod peste Mures pentru o legatura de la Sinnicolau Mare spre Nadlac si apoi la autostrada, trebuia sa explici aici ca tot traficul greu generat de fabricile din Sinnicolau Mare care are nevoie de vama , nu poate folosi vama Cenad care e limitata la 7.5 tone.

Asa s-ar justifica. Bine normal ar fi sa existe pod ca sa se integreze mai bine cele doua zone dar...


Adrian.TM

Aveți dreptate,am uitat să menționez că vama Cenad e limitată până la 7,5 tone.
Un prim pas ar fi construirea unei centuri a Cenadului,sau habar n-am,vreo soluție pentru a putea scoate traficul greu mai ușor din țară.
De aceea zic că un pod ar fi mai ușor de construit cu gândul la TIR-uri,plus că Makó are centură cum merg pe DN43 in Ungaria.
Și da,știu de problema podului din Szeged,dar și acolo încep să se miște lucrurile,în luna august am citit un articol cum că e în faza de pre-finanțare(E nevoie de acest al treilea pod in Szeged pentru că traficul a crescut enorm in ultimii ani)

pasadia

Asta cu vama Cenad limitata pentru tiruri nu o știam. Înseamnă că tirurile ce pleacă de la Sânnicolau (sau Jimbolia) spre vest sunt nevoite de fapt să ocolească pe la Arad, nu? Mare prostie...

Sincer îți spun, mie îmi pare un lucru evident faptul că e nevoie de un pod peste Mureș și de o continuare a DN7C până la est de Sânnicolau in zona fabricii Aptiv. Dar mno, eu ajung în zona aia de 2-3 ori pe an, dacă localnicilor nu le pasă îmi bat eu gura degeaba.

Adrian.TM

#3125
Asta e problema,că noi,cei din Timiș suntem nevoiți să trimitem toate mărfurile prin Județul Arad(Vă dați seama ce ocol e de la Sânnicolau până la Pecica-cel mai apropiat loc unde se poate trece Mureșul).
Dar oricum,părerea mea e că DN6 se cam termină în Timișoara,deoarece secțiunea Timișoara-frontieră nu pare așa de importantă ca restul traseului,aceasta fiind folosită mai des pentru navetă respectiv pentru transporturi regionale(părerea mea).
Un exemplu bun e faptul că Trecerile la nivel cu Calea Ferată nici nu au bariere în două locuri,ci doar semnalizare luminoasă.
S-ar putea construi un Pasaj C.F. la ieșirea de pe Calea Torontalului din Timișoara,peste calea ferată Timișoara-Arad,în zona Ronaț Triaj,unde se așteaptă destul de mult la barieră.

danutzu_1069

#3126
@pasadia

Ce treaba are Transfagaraseanul in ecuatia asta???

pelan87

Cu siguranta, pasadia se referea la DN7G, nu la Transfagarasan. Ar fi, intr-adevar, foarte utila prelungirea acestui drum pana la Sannicolau Mare.

pasadia

Da, scuze, typo: C in log de G.

@ adrian: intelege te rog ca eu ma refer la necesitatea de a avea un pod intern, pe teritoriul României. Pentur ca exista trafic intre Sannicolau si restul tarii, trafic care ar fi mult mai bine deservit daca ar exista o conectare directa intre Sannicolau si A1. Conectare care ar sluji totodata si celor care pleaca spre vest.
Un pod peste Mures care sa duca in Ungaria nu ar folosi cu adevarat. Uite, iti dau un exemplu intamplator: sunt o multime de magazine (Auchan, dar cred ca si altele) aprovizionate cu fructe (piersici, caise, mere, etc..) de la Sanfrutta si alte plantatii de pe langa Sannicolau Mare. Multe tiruri. Asta ca sa nu mai spun de Aptiv sau de Zoppas sau de Adientul de la Jimbolia. Ce faci cu toate tirurile astora?

Adrian.TM

@pasadia ,acum sincer să vă zic,nu are rost ca aceste camioane cu fructe respectiv alte produse să se urce pe A1 la Nădlac,numai pentru a coborî în amărâtul de Drum Județean 691 la Giarmata,de unde mai fac vreo 10-15 kilometri până la destinațiile din Timișoara.
Eu am sugerat acest Pod ca o nouă legătură externă cu Ungaria,deoarece Timișul are numai Vama Cenad cu Ungaria(iar aceasta e folosită doar de mașini,autocare și dubițe)

Dominik

You're in Steelers Country


bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Dominik

Se asfalteaza si se monteaza parapetii metalici pe podul peste Argeș de la Adunații Copăceni.

https://www.facebook.com/IrinelScriosteanu/videos/396451531528729/
You're in Steelers Country

AlexxC

Urmarind topicul cu drumurile vecinilor Romaniei si tehnologia de glisare a suprastructurii podurilor de la viaductul Millau am ajuns pe canalul firmei care s-a ocupat si am gasit mai multe tehnologii interesante, printre care si cea de reparare super rapida a podurilor :

Si un clip educativ despre constructia viaductului Millau:
Credeam ca pilonii sunt dintr-o bucata,dar se pare ca partea superioara a fost impinsa de la "mal".