News:

.

Main Menu

Poduri, pasaje și viaducte

Started by davyl, October 13, 2011, 04:39:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

razvan96

#3105
^ Ceva detalii din documentatia pentru podul de la Cosmesti:



















Podul proiectat peste Siret


Pilotii forati


Pasaj peste CF



Powered by API/PUM imgur uploader

vancouver

Da, e "de bine" ce se face pe rutier la Cosmesti. Adica se face pod nou si se face automat si centura Cosmesti. Bun asa.

Doar ca revenirea in aliniamentul actual se face la doar 2 km de intersectia DN24 cu centura (viitoare) a Tecuciului (centura sud vest). Ori, daca cele 2 proiecte se corelau, nu mai era nevoie de inca un pod peste calea ferata. Asa, venind de la Tisita si daca vrei sa ajungi pe DN25 spre Galati vei merge: pe DN24, treci Siretul pe noul pod, apoi revii pe traseul actual al DN24 dincolo de Cosmesti cu un pod peste calea ferata, iar la nici 2 km faci stanga intr-un sens giratoriu si apoi treci iar calea ferata cu un pod...

Daca se corelau proiectele se putea face un singur pod, iar intersectia DN24 cu centura Tecuci putea sa ramana pe partea dreapta a CF sens Tisita spre Tecuci.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

razvan96

#3107
Si pentru podul peste Dambovita:

Uitati-va la avantajele si dezavantajele fiecareia si ghiciti pe care a ales-o Tractebel:


Exact, pe aia cu cele mai multe dezavantaje.



























Powered by API/PUM imgur uploader

Raducu Popa


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Raducu Popa

Podul hobanat de pe centura Galati.


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Skynick

#3112
Am trecut ieri putin deasupra pe la Adunatii Copaceni si iata stadiul podului.








Powered by API/PUM imgur uploader


Horațiu 87

3 poze din mers de la podul de la Crasna de pe DN 24






Mak110

De ce a stat min.10 ani nereabilitat acest pod?Pacatos acel podet ingust la ce trafic este prin zona!

Adrian.TM

#3116
Bună ziua!
Cred că podul de la Cenad de peste raul Mures din Judetul Timiș este un proiect crucial de infrastructura pentru regiunea Banatului.
Acesta a fost construit de austro-ungari la sfârșitul sec XIX și a fost demolat imediat după încheierea celui de-al Doilea Război Mondial.
Partea maghiară este interesată in reconstruirea podului feroviar/rutier care a fost demolat la sfarsitul celui de-al Doilea Razboi Mondial.Partea romana a fost dezinteresata in ultimii 4 ani,sper ca odata cu rezultatul alegerilor din septembrie sa vina si o schimbare.
P.S. Despre acest pod se vorbeste de cel puțin 20 de ani,ca proiect al Euroregiunii DKMT.
Va atasez cateva articole cu istoricul podurilor.
Cu respect,
Adrian

https://m.adevarul.ro/locale/timisoara/foto-podul-cale-fererata-scurteaza-drumul-timisoara-szeged-60-kiometri-putea-refacut-1_54510f560d133766a8583276/index.html
http://www.ratt.ro/forum/index.php?showtopic=1024&st=0https://timpolis.ro/podul-de-la-cenad-un-proiect-dkmt-amanat-si-amanat/
https://www.radioresita.ro/105432/pod-peste-mures-la-cenad-intre-judetele-timis-si-csongrad-ungaria

pasadia

In primul rand, este vorba despre un pod de cale ferată (iar topicul este despre cele pe rutier).

In al doilea rând, de ce ai dubla coridorul in care se investește și va fi mult mai bun decât asta (adică TM- Arad - Curtici - Szolnok - Budapesta)?

Și în al treilea rând, autoritățile alea locale nu s-ar putea gândi la un pod peste Mureș și drum nou între Sânnicolau Mare și nodul Nădlac de pe A1?

Adrian.TM

#3118
Este vorba de doua poduri:unul rutier,si altul feroviar.Cel rutier ar putea fi volosit pentru traficul greu>7,5 t,iar cel feroviar ar scurta drumul intre Timisoara si Szeged pe calea ferata(Aici nu discutam despre realizarea unui nou coridor european,ci de refacerea unei legaturi istorice intre doua orase din Vechiul Imperiu Austro-Ungar,care in epoca erau legate prin calea ferata Timisoara-Jimbolia-Kikinda-Szeged,aceasta ruta fiind greu de realizat astazi pentru ca Serbia nu e in U.E.,de aceea e mai vezabila varianta prin Cenad,la momentul actual o calatorie cu trenul pana la Szeged ajungand pana la 5 ore via Curtici,Bekescsaba,Hodmezovasarhely,si in final,SZEGED)
Și à propos,de unde ați născocit ideea unui Pod între Sânnicolau Mare și Nădlac?
Niciodată nu s-a vorbit despre realizarea unui asemenea Pod,deoarece nu are rost!!!De la Sânnicolau ieși pe la Vama Cenad și te urci imediat pe autostradă la Mako sau Maroslele!Nu are rost să faci un ocol pe la Nădlac 2,pentru a aștepta la coadă în vamă.
Acest Pod rutier de la Cenad/Magyarcsanád ar scurta drumul celor din N-V județului Timiș către autostradă, pe partea maghiară legându-se de un drum care a fost reabilitat recent(cu gândul la o leegare cu podul de peste Mureș),cu intrare pe autostrada M43,într-o zonă necirculata(treci printr-un sătuc,atâta tot)
Cu respect,Adrian.

pasadia

Ok, hai sa o luam in ordine:

1. Ai dat 3 surse. Articolul din Adevarul vorbeste exclusiv despre feroviar, pe forumul ratt e un singur mesaj cu o harta maghiara in care apare ca fiind in faza de tender pentru design un drum rutier, iar aticolul de pe radioresita vorbeste despre un pod de 4-6 milioane euro fara a preciza daca e feroviar sau rutier. Talmes-balmes nesemnificativ.

2. Traficul ala rutier, de peste sau sub 7.5t, are posibilitatea de a folosi punctul de trecere de frontiera existent. De ce ai construi unul nou? Doar pentru ca Mako nu are centura pe sensul dinspre Cenad spre M43?

3. Acel pod are foarte mult rost tocmai pentru ca legi Sannicolau Mare la sistemul national de autostrada. Ai ajunge in 10 minute pe A1 si apoi direct spre Arad, Timisoara, Bucuresti sau in viitor Oradea (pe A11) fara a mai fi nevoit sa parcurgi ca acum vreo 50-60 de km pe drumuri judetene prin sate insirate si cu o multime de treceri la nivel cu caile ferate banatene (multe, prea multe in zona). Nu de alta, dar important e sa legi Sannicolau Mare la sistemul de autostrazi romanesc, nu neaparat la cel maghiar. Schimburile de marfa, traficul din Sanncolau Mare pleaca totusi spre Romania, nu spre H.