News:

.

Main Menu

Poduri, pasaje și viaducte

Started by davyl, October 13, 2011, 04:39:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: yk17fox on December 03, 2018, 05:12:16 PM
Mă gândesc că pila galvanică ce se crează cu cei doi anozi are nevoie de un electrolit, iar mediul înconjurător în cazul structurilor aeriene la uscat nu poate îndeplini funcția asta.
Iar eu ma gandesc ca daca mediul nu functioneaza ca un electrolit, atunci nu se produce electrocoroziunea...
Dar stai linistit, chiar si pe structurile de pe uscat mai ploua din cand in cand, iar solul devine probabil un electrolit acceptabil. Deci va exista electrocoroziune...

Desigur ca nu la fel de intens ca in mediul marin, care este foarte coroziv, inclusiv cu aluminiul/duraluminiul...
Aeronavele ambarcate (provenite din modele obisnuite, "de uscat") se "navalizeaza", ceea ce inseamna cateva straturi suplimentare de "coating", si nu este foarte ieftin...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


kitsune

Tocmai din cauza asta am întrebat, @TibiV, pentru că lunar trimit fișierul cu valorile de exploatare (curenți, etc.) ale instalației de ICCP către fabricant. Și mi-a venit ideea să întreb dacă și la uscat se folosește.
Cum nu am acces la internet aici (sau în fine, foarte limitat), nu am posibilitatea să caut detalii. Dar bănuiesc că voi puteți. Ideea e că investiția e minimă comparativ cu beneficiile. Și am văzut pe viu diferența dintre 2 nave soră, aceeași vechime, doar că la una era sistemul defect (anozi lipsă, se schimbă doar în doc). Într-un an de zile, era rugină peste tot.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

ovideatza


rota

Primul participant la trafic care a traversat podul de pe DN 2H, Milișăuți - Suceava, în urma lucrărilor de reparații

DRDP Iasi Oficial


rota

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) vrea să cheltuiască 5,16 milioane de lei (1,1 milioane de euro), fără TVA, pentru servicii de elaborare şi asistenţă în cazul podului de pe Drumul Naţional 65 (DN 65) de peste râul Vedea, potrivit unui anunţ publicat pe platforma de achiziţii publice SICAP.

DN 65, lung de peste 120 de kilometri, leagă oraşele Craiova şi Piteşti. Contractul prevede prestarea de servicii de elaborare a proiectului tehnic şi asistenţă tehnică şi execuţie lucrări la podul de la kilometrul 82, DN 65, peste râul Vedea.

Ofertantul trebuie să facă dovada că a executat şi a finalizat, în ultimii 5 ani, lucrări similare în valoare de minimum 4,972 milioane de lei, fără TVA. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 28 ianuarie.

News

perfidus

Este podul de la Optași, într-adevăr podul văd că are o limitare de 11,5t pe osie. De sus nu se vede dar cred ca intre timp s-a mai degradat pe dedesubt si e pe lista podurilor vechi cu probleme pe DN-urile patriei.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

rota

Podul de la Verești (Suceava) riscă să se prăbușească și a fost închis complet circulației rutiere. Decizia nu a fost anunțată de autorități

"Podul rutier de pe DJ 208B, peste râul Suceava, între localitățile Verești și Udești a fost închis complet circulației rutiere în cursul zilei de miercuri.

Podul care se află în administrarea Consiliului Județean Suceava a mai fost afectat de inundații în urmă cu zece ani și a fost atunci reparat. Unul dintre pilonii podului s-a deplasat din nou în vara anului 2018, dar nu a mai fost reparat.

Pe pod a fost stabilită o restricție de 7,5 tone, dar restricția nu a fost respectată și din cauza transporturilor de mare tonaj podul a fost afectat din ce în ce mai tare.

Consiliul Județean Suceava și Inspectoratul de Poliție Județean Suceava au decis să închidă podul. Circulația a fost oprită complet în cursul zilei de miercuri. La cele două captele ale podului au fost răsturnate câte două remorci de prundiș, pe DJ208B au fost instalate indicatoare de interzicere."

Dinu Zară

Poate Consiliul local sa trimita in judecata firma Symmetrica pentru reparatii ?

alexV

Podul de la Turda de pe DN1, ala cu semafor care sta sa pice, am aflat ca e la DRDP din 2018. El va fi reabilitat nu refacut. E o complicatie cu Compania de Apa Turda, care are 2 tevi sub pod, proiect pe fonduri europene, si trebuie sa vina ei cu o rezolvare inainte de licitatia de reabilitare.

De altfel, tevile alea is cauza la tot. Au distrus aparatele de reazim ale grinzilor exterioare, care s-au deplasat. DRDP zice ca daca nu erau tevile alea pe fonduri europene, podul era de mult in licitatie.

perfidus

^ Corect, de aia nu sunt bune fondurile europene. Inchei sarcasmul precizand ca nu vad cum niste aparate de reazem sa fie distruse de niste tevi. Astea sunt distruse de obicei de la neintretinerea rosturilor de dilatatie cu anii, saramura de la deszapezire se scurge an de an pe ele si se duc naibii.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

stangabriel

Apropo de poduri si tevi, am discutat cu un proiectant ce avea de facut alimentarea cu apa a orasului Slatina pe fonduri europene.

S-a propus sa se puna teava de un diametru mediu , nu stiu exact cat,  agatata de podul peste Olt. Administratia drumurilor au refuzat, ca se ingreuneaza podul si sa se faca o pasarela de lungime egala peste Olt special pentru teava, cu pilonii in lac.   :insomnia:

Care este regimul anexarilor pe langa poduri ?

Nu oricum se va lucra la consolidarea podului peste Olt?

voicul

Pai trebuia sa fie altceva, ca faza cu "45 de zile de ploaie" deja a fost folosita recent. Noroc cu fondurile UE !

paulmare

ii lasa de la apele romane cu pasarela ??
foraj dirijat - diametrul conductei *1,30 diametrul forajului
si lungime peste 400 de metri sunt destule firme in romania care sa aiba atatea prajini 


stangabriel

Nu stiu raspunsul Apelor Romane, acest lucru nici nu o sa se ia in calcul, din spusele lui. Nu stiu nici continuarea.

Ce stiti, se apuca anul acesta de podul de peste OLT de la Slatina ?