Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

AlexxC

Nu are ce cauta un automat de cafea pe un traseu ce dureaza 20min,gasesti cafea mai buna in aeroport sau in Gara de Nord.
In schimb ar fi utile cred eu spatii pentru biciclete.

frunzaverde

Spatii pentru biciclete? La naveta de aeroport? Pentru ce?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sorinus

Ba are, te duci dimineata de tot spre aeroport, si vrei o cafea si sa omori cele 20-25 de minute spre aeroport in mod placut.

frunzaverde

#408
Nu au ce sa caute automate de absolut nimic in trenuri. Automatele au mecanica sensibila in ele, nu sunt facute sa se gaseasca in vehicule in miscare, cu vibratii, acceleratii si frane.  Majoritatea celor cu moneda, de altfel, au sisteme care le opresc la vibratii sau zdruncinaturi, ca masura anti-frauda. Orice ai pune, la fel ca cele Softrans, vor functiona fix din ani in pasti. Nici macar in patria automatelor, Japonia, nu se gasesc automate in trenuri.

E in GdN o cafea decenta : e o cafenea pe culoarul central, langa Carrefour, vizavi de casele Astra, cam in dreptul liniei 3-4.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

Spatii pentru bagaje mari cred ca ar fi utile, in holul central. Bicicleta cred ca ar fi utila pentru navetistii de la Parc Mogosoaia si Patinoar.

Vlad94

Cred că ramele/vagoanele pentru transport regio și metropolitan trebuie să conțină spații pentru transportul bicicletei, este foarte util navetei.

Sorinus

Da, ar fi mirific sa ne frecam noi cu bagajele de cei care fac naveta la Parc Mogosoaia  cu bicicleta. Mai decent sa faca un rastel ca lumea si sa puna primaria o camera pe el, sa nu se fure.

GML

Nu pe linia asta erau probleme, ca in program era Desiro, si oamenii pierdeau alte trenuri, ca trenul clasic avea mereu intarziere din cauza, ca e mai greu sa schimbi directia?
Altfel sunt de acord cu tine, ca ar fi fain sa avem un Desiro modernizat spre aeroport.

Time-and-Space

In Danemarca am văzut automat de cafea in tren.
Quote from: frunzaverde on March 02, 2021, 05:14:57 PM
Nu au ce sa caute automate de absolut nimic in trenuri.[ ..]

La aeroport ar merge un Obento românesc

fulger nc

Probabil pe un traiect scurt , cum e cel spre aeroport(20 min) ..si cu servicii in ambele capete(sunt automate de cafea in gara de nord ..multe , ce nu sunt?..nu sunt niste mese inalte de genul picior de 1'50 metri inaltime si platou rotund de 50 cm, pe care sa sprijini bautura) nu sunt necesare din astea in tren , fiind mai important sa ai zona bagaje mari , eventual cu lant, moneda,incuietoare..ca sa nu vii cu trollerul pe culoar si sa blochezi ..ci sa il poti lasa sigur.
Pe trasee regio/interregio ce depasesc o ora de durata e necesara gasirea unei solutii ptr a oferi unele chestii minimale.
Bauturi/presa.
Daca nu e posibil cu automate ..atunci vitrine inchise , refrigerate , sau nu ..ptr bauturi preambalate/produse catering care sa poata fi vandute de personalul trenului.
In trecut erau "tasnitoari"/ciusmele/fantani(si acum imi aduc aminte de fantanile cu roata de caruta)..pe peroane, sau in halte ,in lateral.
Erau chioscuri de presa/bauturi /snacks-uri pe peroane.
In caz de ajungeai tarziu la tren ..in fuga , nu aveai timp sa iti cumperi o sticla cu apa..coborai in prima statie si luai..ori de la un chiosc pe peron , ori de la o "tasnitoare".
In ziua de azi ..chiar si in garile reabilitate , nu mai exista asa ceva.
Daca operatorii CF tin la clientela lor ..vor cauta solutii ptr asa ceva.
In caltorii recente ..in gara Tecuci singura alternativa dupa 10 seara sa poti bea o gura de lichid ..era un automat de cafea(suprasolicitat de vreo 7 persoane cate eram in gara)..sau pe un Bucuresti-Galati ..alternativa era sa iti cumperi in garile de inceput si destinatie.
Nu e normal asa ceva..in trecut serviciile erau mai complete si inclusiv pe peron.

tom_sawyer

#415



Farewell to the talent railcar at the Regiobahn

On Wednesday, March 3rd, 2021 the time had come for the Talent railcars purchased in 1999 and 2003 to have their last day of operation at the RegioBahn in Mettmann on the S28 line. The class 643 railcars are delivered to Romania.

https://www.flickr.com/photos/stefanmarkus/51001288791/

(informație preluată de pe Forum Trenuri)

razvan96


AndreiB

Yay, mai mult diesel sub catenara /s.

razvan96

Sa fim seriosi, nu e ca si cum ar inlocui niste rame electrice cu Diesel. Se inlocuieste material rulant de anii '80 cu unul de anii 2000. Da, nu e perfect, dar nici sa criticam ca si cum ar fi mai rau. Pana la urma multe din rutele operate de TFC sunt neelectrificate.

AndreiB

#419
Da, vor inlocui material rulant mai vechi. Dar avand in vedere ambitia recenta a TFC sa creasca pe rute interoperabile - cu trase pe magistrale (electrificate), cred ca materialul rulant "nou" va ajunge pe rutele de pe magistrale, nu sa inlocuiasca material din anii '80 pe e.g. Bucuresti-Oltenita. Personal mi se pare bizar cum implementeaza Romania operatorii privati, subsidizand cu pana la 90% operarea de trenuri scurte (e.g. Astra cu IC2) pe rute unde exista deja suficiente trenuri (B-Bv, B-Buzau, B-Ct in perioads estivala), cu diesel operat sub catenara. In plus, iar risipim trase valoroase (capacitate limitata a liniei) pe trenuri de jucarie cu 2-4 vagoane.

Daca ar opera ca open access cu risc de venituri complet al lor, sau intr-un regim de concesiune in care opereaza toate trasele pe o sectie, sa-si aduca ce material rulant vor ei. Dar in sistemul hibrid Romanesc in care operatorii propun trase pe care si le doresc si primesc si subventie enorma (ca procent din incasarile totale), fara nici o conditie minima de eficienta (e.g. Diesel sub catenara, capacitate minima de locuri) mi se pare un sistem profund nefunctional. Mai mult "rent seeking" decat orice altceva.

In loc sa platim ca TFC sa plimbe niste automotoare diesel in plus pe Bucuresti-Constanta in perioada estivala, mai bine am investi banii in intretinerea liniei sau in servicii spre locatii izolate (tot scopul subventiei). Sau in intervale orare mai nepopulare -e.g. intre Constanta si Bucuresti nu exista nici un tren intre 08:20 si 13:00.

La nivel minim, mi se pare ca subventia nu ar mai trebui acordata pentru trase integral pe linii electrice cu tractiune diesel. Mai logic ar fi ca orarul sa se stabileasca central pentru trase subventionate (e.g. vrem 8tpz Bucuresti-Constanta, cu interval de x ore, cu un nr. minim de y locuri si vmax 160 km/h etc.), in loc sa subsidizezi ce trase vor operatorii sa opereze (rezultand in supraoferta la orele de varf si lipsa in rest, cand tot scopul subventiei este sa ofere un serviciu public atunci cand acesta nu e viabil economic).

Strict la TFC:

Avem asa, doar ca exemplu pe M500:

09:33 - tren IR Buzau - Bucuresti CFR
09:45 - tren RE Buzau - Bucuresti TFC (subventia de 4x mai mare)

17:04 - tren IR Buzau - Bucuresti CFR
17:14 - tren RE Buzau - Bucuresti TFC

Care este logica economica sa subventionam doua trenuri la 10min unul de altul pe Buzau-Bucuresti, dintre care unul cu o subventie de 4x mai mare, ca e rang Regio? Ce aduce in plus trenul TFC in afara de a ciupi din banii de subventie? E complet ilogic sa folosim banii putini pe care ii alocam in sistemul feroviar pentru practici de genul asta. Si sa mai fie si diesel sub catenara.