Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

etravel

Quote from: frunzaverde on March 23, 2021, 10:57:44 AMIn plus, la orele respective, este o poveste de capacitate, nu de frecventa : o sa ai frecvent oameni lasati pe peron...
Exact acelasi lucru l-am vazut pe Valea Prahovei intamplandu-se in weekend la ore de varf la trenul Softronic, la tramvaiul verde al lui Blidar, etc. Parca si la Regio Calatori. Sunt unul din cei ramasi voluntar pe jos, asteptand urmatorul tren cu vagoane, neavand chef sa calatoresc precum sardelele urmatoarele circa doua ore si ...

MarianD

Problema cu EMU-urile astea, in special cea chinezeasca este ca lasa loc de santaj economic. Chiar daca am fi BFF (Best Friend Forever) cu China, imagianti-va un embargo pe piese de schimb: mutilarea flotei!
Si cum blocul UE+NATO este in coliziune cu blocul PRC, eu nu privesc oportuna achizitia ramei chinezesti, si NU are legatura cu partea tehnica. Nu prea imi place front-end-ul ei, dar interiorul pare de calitate.
Din proprie experienta, nu as sta ca operator sa deslusesc mistere chinezesti (adica inscrisuri din documentatie, piese, etc) cand am in Europa firme echivalente, care au macar aceeasi forma a scrisului.
Acum ca nu se inteleg la pret, e altceva. Sa asambleze si Siemensu la noi sa le mai scada pretu: mno ce sa-i faci daca salaru' lu Gunther e mai mare decat a lu' Vasile? Vine Iang Tz sponzorizat de partid si te bate la licitatie (sa fim seriosi, asocierea cu Astra e doar formala, sau in cel mai bun caz minimala)!

Eh eh!

dargauda

Împlinește un an. Licitația de trenuri inter-regionale, amânată a 12-a oară

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a amânat joi, pentru a 12-a oară de la demararea acesteia, licitația de achiziție a 20
+ 20 de trenuri electrice inter-regionale.

https://clubferoviar.ro/implineste-un-an-licitatia-de-trenuri-inter-regionale-amanata-a-12-a-oara/

fulger nc

Pariam ca declaratia ministrului Drula cu trenurile pe hidrogen etc ..doar pregatea terenul ptr ce urma

MarianD

#439
O intrebare ciudata:
Oare ramele electrice Z cat si LVT-urile s-au amortizat contabil? Ca s-au modernizat prin anii 2010 cu o GROAZA de bani si acum sunt pa?
Adica nu putem sti cati bani s-au aruncat in aceasta fantana si daca nu erau mai bine distribuiti catre flota de Desiro de ex.?

https://www.obiectiv.info/cfr-calatori-a-cumparat-automotoare-vechi-si-proaste-de-346-de-milioane-de-lei-de-la-remarul_10830.html#n

http://control.gov.ro/web/wp-content/uploads/2016/05/Sinteza-CFR-Calatori_blurat.pdf

SUTE de milioane de RON aruncati pe fereastra! Oare NIMENI, dar NIMENI nu ia la purecat eficienta acestor contracte? Adica sa ai sute de zile de imbolizare pe cateva bucati de material rulant si INCA sa mai castigi contracte cu statu'.... E de mirare ca ce a reparat Marub (acum parte din Regiotrans) merge, adica automotoare de pe vremea Kaizerului?? Nu trimite nimeni un corp de control la acesti operatori economici si la receptiile CFR care au luat in primire?

https://www.realitatea.net/stiri/actual/rechizitoriu-dna-director-cfr-catre-o-angajata-te-calc-in-picioare-fii-atenta_5dcc9207406af85273d12002




frunzaverde

LVT-urile au fost cumparate in 2002, si erau deja cu norma de casare facute cand au fost cumparate. Z-urile au fost cumparate in 2005-2007. Ar fi trebuit sa se amortizeze si alea, la o durata tipica de 12 ani pentru vehicule cumparate la mana a 2-a.

Duratele contabile de amortizare le gasesti aici: http://accountantsgroup.ro/Resurse/Catalog-mijloace-fixe/78 - e 12-18 ani. Stiu ca s-au trimis oameni in judecata si si condamnat pentru Z-uri... Nu stiu pentru LVT-uri.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

MarianD

Da, adr fiind modernizate, am impresia ca timeru se reseataza la 0.
Deci LVT 20113 ultimu = 2025 cel mai devreme
Rama Z, 2010 ultima, deci 2022 cel mai devreme.
Cred ca de aceea nu se caseaza LVT. Z-uri au inceput sa caseze, nu toate au fost modernizate.

Listele rusinii:
https://trenuletz.forumz.ro/t168p240-automotoare-clasa-79lvt

Oau. Deci poti numara pe degetele de la o mana cate mai merg. Ma bucur ca CENAFER instruieste mecanici pentru ele.

frunzaverde

Ultimul LVT n-a fost 2005? Ce s-a modernizat in 2013?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

MarianD

http://cfr.stfp.net/?class=79BB

Toate in 2010, dar au fost mai multe, asta iti spun sigur. Uram sa le fotografiez, imi provocau sila.

Iar la Z-uri, ce e cu 3000 e sigur cu RK cu modernizare, deci tot cam 2009-2010:

http://cfr.stfp.net/?sta=21&class=58



carutasul

parcă n-am văzut postat articolul ăsta:
https://economie.hotnews.ro/stiri-industrie_feroviara-24751695-alstom-spune-fost-contactata-din-romania-tema-testarii-unor-trenuri-hidrogen.htm

Sunt curios cât de promițătoare e tehnologia. O fi suficient de promițătoare ca să facă electrificarea inutilă?

cristi5

Nu, electrificarea e necesara pt marfa, hidrogenul duce un automotor usor dar cam atat

Am auzit de Otopeni-Bucuresti si Bucuresti-Ploiesti

Alstom are si trenuri duale, cu pantograf si hidrogen. Ar merge pe Bucuresti-Constanta-Mangalia. Inteleg ca si Bucuresti-Cluj-Oradea ar functiona, teoretic

frunzaverde

Sunt mai sceptic decat @cristi5... Nu au nici un avantaj fata de un tren cu baterii. Hidrogenul este scump de extras, cu consum urias de curent electric. Hidrogenul e greu de stocat, scump de stocat si cu autonomie modesta.

Un hibrid cu baterii nu are nevoie de infrastructura noua (se poate incarca la 25 kV la capatul electric si la 380V la capatul diesel), e mai economicos (franare regenerativa), si e o tehnologie care se dezvolta foarte rapid. Deja e "mainstream" in Franta si UK, tarile din Vestul Europei cu retele mari Diesel.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

Nici eu nu as fi un fan. Pana la urma electrificarea este o tehnologie dovedita, si rutele circulate de pasageri care au o frecventa sau un potential de frecventa suficienta merita electrificate. Acceleratie mai puternica, durata de viata mai lunga a materialului rulant, zero poluare la destinatie, tonaj pe osie mai mic, costuri reduse de combustibil etc.

Pentru rutele care au o cerere atat de redusa incat nu justitifica electrificarea, se pot folosi trenuri cu baterii, trenuri hibride (desi astea ultime au multe din dezavantajele trenurilor diesel), se poate regandi orarul de la trenuri directe la conexiuni cu e.g. Desiro, sau se pot abandona - sunt inca multe rute secundare cu trafic derizoriu care intr-o economie de piata realist ar fi fost desfiintate in anii 70.

UK a incercat din zgarcenie si project management prost (electrificare care a ajuns sa coste enorm peste costuri prognozate, in special pentru ca au "gold plated" everything degeaba) sa promoveze trenurile hibride ca o alternativa a electritificarii, dar costurile de operare sunt mari. Nu cred ca a fost decizia corecta.

carutasul

Da, hibrid mi se pare o prostie. Păi așa ai varianta să pierzi 15 minute și să schimbi locomotiva, cum se face și acum :)  Varianta cu baterii pare mult mai de bun simți ca să depășești o zonă scurtă neelectrificată. Dar am întrebat pentru că în articol cifrele sunt cam divergente, autonomia e fie 120km (probabil la ce au acum) fie de 1000km . Păi în cazul unu e o chestie limitată, în cazul doi... poți acoperi cam orice distanță în România.
În ceea ce privește obținerea hidrogenului nu știu ce să zic, probabil că dacă ai cerere în stil mare s-ar putea obține la alt preț. Până la urmă poți face calculul ( eu nu am cifre să îl fac) simplu: ce diferență e între motorină și electricitate în momentul de față ( financiar vorbind); dacă e să zicem 50% raportul costurilor înseamnă că dacă poți transforma electricitatea în hidrogen cu un randament undeva tot pe la 50% ( totul în capacitate energetică echivalentă) ieși destul de bine dacă ții cont de cât ar costa electrificarea liniei...

Sorinus

Am facut o plimbare de la Bucuresti la Brasov, la dus cu IC2 ASTRA si la intoarcere cu Regio Calatori, automotor Alstom.

Astra a fost RE, Regio a fost ...regio.

Automotorul Astra avea masca busita, o fi lovit ceva candva. Nu stiu daca au capacitatea sa-l repare. La interior, curat. Afisajul destinatiei functiona, in romana, dar cele din dreptul scaunelor, erau inca in daneza. Cam vibra la accelerari (mult mai putin insa ca Desiro-ul de Aeroport al CFR).


Alstom-ul arata mai bine pe interior, tot curat, toate afisajele in romana. Accelerarile foarte line, aproape ca la electrice.

Ambele au ajuns la timp. Ambele au avut un load mare, mai ales Regio-ul.