Legislația auto în România

Started by Ionut, October 04, 2016, 07:52:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

adiarc

adica sa intre in sec 21?

ma indoiesc ca infractorii cu prelata de politicieni vor fii de acord
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Programul Prima Maşină ar putea fi modificat: Noul proiect permite accesul la achiziţionarea de maşini electrice prin intrmediul programului şi pentru cei care deţin deja maşini

Românii vor putea achiziţiona autovehicule hibrid, autovehicule electric hibrid sau autovehicule pur electrice, chiar dacă deţin un automobil, potrivit unui proiect de act normativ care modifică programul ,,Prima Maşină". Autorităţile susţin că doresc înnoirea parcului auto şi creşterea vânzărilor. Persoanele fizice vor putea achiziţiona un autovehicul nou hibrid, cu cel puţin două convertoare de energie diferite şi două sisteme de stocare de energie montate pe vehicul pentru a-i asigura propulsia, prin ,,Prima Maşină", conform unui proiect de Ordonanţă de Urgenţă a Guvernului (OUG), care prevede modificarea programului ,,Prima Maşină".

Proiectul de act normativ a fost publicat pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice (MFP), spre consultare publică, joi, 1 noiembrie. Adoptat prin OUG nr. 66/2014, programul ,,Prima Maşină" vizează stimularea cumpărării de autoturisme noi, având ca obiectiv facilitarea accesului persoanelor fizice la achiziţia unui autoturism nou prin contractarea de credite garantate de stat.

Un alt tip de autovehicul permis la achiziţie, odată cu modificările din legislaţie, este cel electric hibrid, respectiv autovehiculul hibrid, care poate avea o cantitate de emisii generată de maximum 70g CO2/km NEDC, în regim de funcţionare mixt. De asemenea, modificările prevăd că pot fi achizionate autovehicule pur electrice de orice tip - autoturism, autoutilitară uşoară, autospecială sau autospecializată uşoară sau cvadriciclu, care este clasificat ca vehicul cu emisii poluante zero.

Pentru automobilele hibrid, preţul de achiziţie maxim este de 100.000 de lei + TVA, pentru care beneficiarul programului trebuie să asigure un avans de minimum 25% din preţul de achiziţie al autoturismului. Pentru automobilele care au componentă electrică, preţul de achiziţie de maxim poate fi de 150.000 de lei, la care se adaugă TVA, pentru care beneficiarul programului trebuie să asigure un avans de minim 30% din preţul de achiziţie al autoturismului. De asemenea, autoturismele clasice cu sistem de propulsie termic (cu motor de ardere internă) care îndeplinesc normele Euro 6 pot fi achiziţionate în limita unui preţ de 50.000 de lei + TVA, pentru care trebuie să achite un avans de 5%.

Proiectul de act normativ mai prevede acceptarea ecobonusurilor şi ecotichetelor acordate în cadrul programelor Rabla Clasic şi Rabla Plus pentru achitarea avansului minim obligatoriu. Garanţia statului va fi de maximum 50% din finanţarea acordată.

ZF

Ionut

Veşti bune pentru şoferi: Valoarea punctului de amendă rămâne la acelaşi nivel şi de la 1 ianuarie 2019

Conform celui mai recent act normative publicat în Monitorul Oficial, nivelul punctului de amendă a fost îngheţat pentru 2019 la nivelul din 2018. Potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2018, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 963 din 14 noiembrie 2018, punctul de amendă a fost îngheţat la nivelul de 145 de lei. Astfel, punctul de amendă nu va mai creşte la 205 lei la începutul anului 2019. Codul Rutier actual prevede că punctul de amendă are o valoare de 10% din salariul minim brut pe economie. În România există cinci clase de amendă, primele patru li se aplică persoanelor fizice, în timp ce a cincea se aplică doar persoanelor juridice. Astfel, amenda maximă pentru personae fizice (20 de puncte de penalizare) este de la 2.900 de lei, în timp ce pentru persoanele juridice amenda maximă (100 de puncta de penalizare) este de 14.500 de lei. 

ZF

Cristi N

Au facut o prostie cu ordonanta de inghetare a punctului de amenda. Solutia corecta era modificarea valorii punctului de amenda ca procent din salariul minm brut. Ordonanta a fost data in momentul in care au fost introduse toate taxele in salariul brut astfel ca acesta a crescut dar salariul net a ramas acelasi. Daca initial punctul de amenda era 10% din salariul minim brut, dupa modificare ar fi trebuit sa aibe in jur de 7 sau 8%.

Ionut

APIA: In Romania ar fi necesara o taxa auto si un impozit nou. Taxa auto exista in 19 state, de ce nu ar fi si in Romania?

Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) propune o formula pentru calcularea impozitului auto care sa contina cel putin doua componente: emisia de dioxid de carbon si norma de poluare. Totodata, asociatia considera ca Romania are nevoie din nou de o taxa de prima inmatriculare, dupa ce importurile de masini vechi au crescut considerabil odata cu renuntarea la aceasta.

"Taxa auto a fost o masura utila. Daca de la 300.000 de masini rulate sari la 500.000 de masini second-hand ai o problema. Si problema este ca peste 50% sunt mai vechi de 10 ani, iar asta inseamna un nivel de poluare mare. Taxa auto exista in 19 state, de ce nu ar fi si in Romania? Sunt state in Europa care au taxa de prima inmatriculare, altele au numai impozit, iar altele le au pe amandoua. Probabil ca din cauza situatiei parcului auto din Romania ar fi necesare sa fie amandoua. Taxa auto nu este ilegala, pentru ca 19 state o au. Dificil este faptul ca la nivel european nu exista o legislatie unitara in ceea ce priveste o astfel de masura si atunci fiecare tara a facut cum a considerat oportun pentru a-si apara interesele", a declarat Marius Tudor, secretarul general APIA, intr-o intalnire restransa.

Wall-Street.ro

voicul

Inca nimic nou/nu se spune nimic cat va costa. Doar reconfirmare a datelor 1 ianuarie sau 30 martie SI vorbe.

---
Noua taxă auto, de la 1 ianuarie. Cine va plăti cel mai mult

Guvernul are în vedere o nouă taxă auto, iar la Ministerul Mediului au loc consultări în cadrul unui grup de lucru din care fac parte cele mai importante intituții ale statului.

NU merita mai mult. Restul: https://www.dcbusiness.ro/gra-iela-gavrilescu-despre-noua-taxa-auto-cand-va-intra-in-vigoare_595819.html

Ionut

Propunere: Șoferii, amendați pe baza filmărilor făcute de ceilalți participanți la trafic

Polițiștii vor putea da amenzi pe baza înregistrărilor video primite de la participanții la trafic, dacă un proiect de lege depus în Parlament va fi aprobat. Polițiștii vor avea posibilitatea de a aplica amenzi șoferilor și pe baza înregistrărilor video primite de la participanții la trafic, prevede un proiect de lege depus în Parlament. Astfel, șoferii care folosesc camere de bord sau altă tehnologie de înregistrare video vor putea trimite către Poliție aceste înregistrări, potrivit Profit.ro. Argumentul inițiatorului, deputatul USR Mihai Botez, este că sistemul e folosit în alte state, precum Marea Britanie, și implică populația prin utilizarea unui site unde pot fi încărcate clipurile video, iar acestea ajung direct la secțiile de poliție pentru ca polițiștii să se ocupe de respectivele cazuri.

Digi24

perfidus

Prin lege trebuie sa fie infiintate posturi care sa fie ocupate de agenti specialisti pentru ca volumul de munca al politistilor sa nu devina aberant de mare si efectul legii sa fie neglijabil.
Pentru ca vine de la opozitie sansa ca legea sa treaca in acest moment sunt infime, din pacate. Va trebui lucrat la un un consens general ce se poate obtine inclusiv printr-o campanie puternica de presa, deputatul Botez trebuie sa fie constient de amplitudinea efectelor masurii ce o doreste.
Eu m-am declarat mai demult ca fiind pentru o asemenea modificare de legislatie.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Cristi N

Ei nu completeaza schema de personal la S(D)RPCIV-uri unde se asteapta cu lunile de multe ori o programare la traseu sau o inmatriculare, iar la accidente usoare se sta cu orele la coada. De fapt cred ca in toate serviciile si directiile politiei nu numai la rutiera lipsesc o multime de oameni dar acolo nu e asa vizibil. S-ar putea totusi ca propunerea sa treaca dar va fi sabotata in mod sigur si cea mai plauzibila varianta va fi asta cu lipsa agentilor.

thinker

#249
Pare o masura buna aceasta propunere...dar o camera de bord nu surprinde toate particularitatile unei situatii

Exemplu...
cineva circula pe DN, lateral e o parcare, cineva vrea sa iasa...
- opreste si face semn cu farurile...adica poti sa iesi
- persoana avanseaza, iar celalat se pune in miscare si il loveste, sau franeaza in ultima secunda

Camera de bord va arata vinovatul..care de fapt nu e chiar vinovat...

Exemplul 2

Politia rutiera nu stie ce semenede circulatie sunt amplasate pe un anumit sector de drum, iar deseori nici institutiile - primarie, CNAIR, se mai schimba semne de circulatie la comanda, un drum e in afara localitatii sau in localitate depinde de interes...

Asa ca trebuie un anumit tip de camera care sa inregistreze o anumita bucata de timp, sa se asigure ca filmarile nu sunt editate, etc...
Aveti toti incredere in specialistii din politia rutiera?

Eu nu am. Nu sunt asa specialisti si sunt coruptibili.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

dragos76

Inițial mă gândeam că ar fi o măsură bună, dar încep să mă îndoiesc. Din păcate nu se merge la cauza problemei, care s-a discutat și în mesaje precedente, și care e în principal în cadrul poliției rutiere: lipsa de personal, lipsa de mijloace tehnice (de ex o rețea cuprinzătoare de camere de supraveghere respectiv radare fixe), politici și strategii ineficiente (axate acum aproape exclusiv pe radar, și asta în zone căt mai capcană, nu neapărat în "puncte negre", și mai nimic în privință problemelor cum ar fi manevre neregulamentare sau condus agresiv) etc.

Deocamdată eu nu am auzit ca poliția să folosească nici măcar informațiile de la camerele de supraveghere din oraș ca să suspende pe cei care trec pe roșu sau au abateri de la regula priorității mașinilor/pietonilor. Să nu fiu înteles greșit, și eu sunt exasperat de o mulțime de bizoni care fac manevre iresponsabile, sau în cel mai fericit caz sfidătoare al adresa majorității, care conduc cu bun simț. Dar nu cred că asta ar fi soluția pentru un respect mai mare al codului rutier, și o creștere a siguranței circulației.


ovidiu.caba

Quote from: thinker on December 17, 2018, 01:31:09 PM
Exemplu...
cineva circula pe DN, lateral e o parcare, cineva vrea sa iasa...
- opreste si face semn cu farurile...adica poti sa iesi
- persoana avanseaza, iar celalat se pune in miscare si il loveste, sau franeaza in ultima secunda

Camera de bord va arata vinovatul..care de fapt nu e chiar vinovat... [...]

Pentru a imbunatati sistemul cred ca s-ar putea face [teoretic1] doua lucruri:

1. Soferul sa fie anchetat/sanctionat numai daca sunt cel putin 32 filmari in ultimele 302 de zile; astfel daca cineva ti-a inscenat o incalcare a legii o data, nu patesti nimic; daca, insa, ai fost surprins incalcand legea de 3 ori in ultimele 30 de zile, inseamna ca nu esti chiar corect si meriti macar sa fii anchetat si probabil sanctionat;
2. Filmele sa contina un identificator atasat celui care a filmat; in momentul in care cineva care a filmat este prins ca se ocupa sa provoace soferii sau faca inscenari, sa îi fie scazut ratingul de credibilitate si filmarile lui sa fie ignorate; similar, cei care au un istoric ca filmarile lor au dus la sanctiuni sa li se creasca ratingul de credibilitate, iar filmarile lor sa capete prioritate la investigatii [ideea nu-mi apartine, am vazut-o implementata intr-un concurs de fotografii unde oamenii votau cea mai buna fotografie].

Nota de subsol:
1) teoretic - spun teoretic pentru ca nu stiu daca Romania e in stare sa achizitioneze tehnologie capabila sa faca ce am propus eu.
2) numerele sunt aleatoriu alese; ele pot fi modificate/optimizate in functie de situatia din teren

AlexxC

Quote from: dragos76 on December 17, 2018, 01:58:51 PM
Inițial mă gândeam că ar fi o măsură bună, dar încep să mă îndoiesc. Din păcate nu se merge la cauza problemei, care s-a discutat și în mesaje precedente, și care e în principal în cadrul poliției rutiere: lipsa de personal, lipsa de mijloace tehnice (de ex o rețea cuprinzătoare de camere de supraveghere respectiv radare fixe), politici și strategii ineficiente (axate acum aproape exclusiv pe radar, și asta în zone căt mai capcană, nu neapărat în "puncte negre", și mai nimic în privință problemelor cum ar fi manevre neregulamentare sau condus agresiv) etc.

Intradevar,pentru aplicare aceste legi avem nevoie de resurse; Pentru inceput volumul filmarilor va fi urias ,dar gradual dupa ce se ard vreo 2...3 si se duce vorba prin targ soferii vor fi mai disciplinati.   
Cand "Big Brother" e cu ochii pe tine te gandesti de 2 ori inainte sa conduci neregulamentar  :police: :police:

dr4qul4

Mie mi se pare ok ca aceasta masura sa se aplice doar daca cel care filmeaza se duce la politie si depune si sesizare scrisa. Asa pe net...orice se poate intampla.

Insa as vrea sa vad ca politia (rutiera, locala sau rurala, chiar nu conteaza, atat timp cat au agenti care au facut  si cursuri de legislatie rutiera) folosesc camerele amplasate de catre primarii si alte institutii ale statului.
Avem destule camere amplasate si in orase, si pe DN-uri si Autostrazi. Macar acestea sa fie folosite. Si se mai pot amplasa si altele.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

perfidus

Politia locala foloseste camerele. Cel putin la mine in oras dar stiu cazuri si in alte orase.
Dar le folosesc la modul proactiv, daca vad ceva suspect trimit un echipaj acolo.
Post-eveniment nu am auzit de cineva sa fie amendat cu invitatie la politie, ca a fost identificata in imagini vreo masina parcata neregulamentar.
Se folosesc de aparate foto la fata locului pentru asta, apoi scriu PV-ul si asteapta soferul la masina.
Cu atat mai putin am auzit ca s-ar fi recunoscut persoane suspecte dupa imagini.

La politia rutiera e jale, e suficient sa amintim razboiul primarului Robu cu cei din Timisoara, pe tema omologarii radarelor si a camerelor.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat