Legislația auto în România

Started by Ionut, October 04, 2016, 07:52:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

perfidus

Bun, mai erau critici care apreciau ca presedintele nu are ce face si contesta de dragul de a contesta. Motivele contestarii erau cat se poate de intemeiate, si erau multe. Afectarea protejarii dreptului la viata este cea mai importanta, dar erau si multe fracturi de logica, politistii erau cei sanctionati pentru incalcarea obligatiei administratorului  drumului de a monta presemnalizarea.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

Grupul care lucrează la noua taxă auto analizează parcul de mașini. Subiectul de pe masă: mașinile înmatriculate în Bulgaria, dar care sunt deținute de români și circulă în România.

Autoritățile analizează în prezent structura parcului auto, încadrând toate autovehiculele în funcție de mai multe criterii, respectiv emisia de carbon, norma de poluare, capacitatea cilindrică și vechimea, dar nu au definitivat încă formula de calcul al valorii taxei, potrivit datelor Profit.ro. Totodată, autoritățile nu au ajuns încă la o decizie în privința mașinilor românilor înmatriculate în Bulgaria și care circulă în țară. Noua contribuție auto va fi fundamentată pe următoarele criterii: emisia de carbon, norma de poluare, capacitatea cilindrică și vechimea. Gradul de utilizare a autovehiculului, respectiv numărul de kilometri parcurși, nu va fi luat în calcul la stabilirea noii taxe auto.

În privința posibilității ca taxa să fie aplicată și în cazul mașinilor înmatriculate în Bulgaria, dar deținute de cetățeni români și care circulă în România, Ministerul Mediului afirmă că acest aspect încă nu a fost clarificat la nivelul grupului de lucru.

Profit.ro

voicul

"Gradul de utilizare a autovehiculului, respectiv numărul de kilometri parcurși, nu va fi luat în calcul la stabilirea noii taxe auto."

De ce boss?
Tu nu stie matematica?
Kestii din astea: daca masina sta nu produce CO2 si NOx din combustibil, pentru ca nu arde combustibil ... nu pare de bun simt?
Sau se termina bunu simt exact la casa cand sa iei si tu un kg?

ghrt

Boss voicul, dacă e pe chilometri, îmi dă statul banul înapoi? Dacă vin cu un chilometraj mai mic, mă refer.
Cont (aproape) inactiv.

voicul

Ar fi tare! Cel mai tare.  :lol:

Pacat ca nu se poate. ITP-urile deja pozeaza km de ceva ani si cum ei zic ca o posibilitate de plata ar fi in momentul in care iti faci ITP-ul ...

Ionut

Gavrilescu, despre noua taxă auto: Încercăm să găsim variante în concordanţă cu directivele

,,Încercăm să găsim variante astfel încât să fie în concordanţă cu directivele europene. În momentul în care vom avea o formulă de calcul care să fie sustenabilă, să nu poată fi atacată, o să informez public cetăţenii. Să dea inclusiv prin act normativ prin care să purtăm o discuţie prin care să informăm cetăţenii", a declarat ministrul Mediului, vicepremierul Graţiela Gavrilescu, la Antena3.

,,Eu le-am spus un lucru celor cu care lucrăm ca să găsim variante, este că în fiecare săptămână încearcă să se întâlnească astfel în timp scurt să găsim o variantă. Eu nu vă pot promite că avem o variantă într-o lună, două. Atunci când aplici o formulă de calcul e mai greu. În primul rând nu vorbim de taxă, ceea ce încercăm să găsim noi nu este o taxă. Tocmai de aceea am spus că nu fabricăm nici un fel de impozit, contribuţie sau ce o să fie el, atâta timp cât nu lăsăm o perioadă de timp pentru a informa populaţia. Cred că trebuie să facem o foarte bună informare care ţine loc de prevenţie, pentru că prevenţie nu trebuie să fie doar în sănătate, trebuie să fie în toate domeniile", a mai spus Gavrilescu.

ZF

ghrt

E bine dacă doar "încearcă să se întâlnească". Poate reuşesc totuşi să evite întâlnirea aia, deoarece la masa respectivă au stat până acum doar interesele producătorilor şi importatorilor de maşini noi, nicidecum ale şoferilor şi ale celor interesaţi de aerul pe care îl respiră, şi mă tem că nu s-a schimbat absolut nimic în sensul ăsta.
Cont (aproape) inactiv.

Ionut

Comisia Europeană dă termen de două luni României să ramburseze taxa auto

Comisia Europeană (CE) îndeamnă România să respecte legislaţia Uniunii Europene (UE) în ceea ce priveşte rambursarea taxelor de înmatriculare a autoturismelor percepute în mod necuvenit, în următoarele două luni, potrivit unui anunţ făcut joi. ,,Comisia a decis astăzi (joi - n.red.) să trimită României un aviz motivat, pentru că nu asigură rambursarea integrală şi imediată a taxelor de înmatriculare a vehiculelor de ocazie achiziţionate din alte state membre", menţionează ,,Pachetul de acţiuni în constatarea neîndeplinirii obligaţiilor din luna ianuarie: principalele decizii".

Anterior acestei decizii, Curtea de Justiţie a UE (CJUE) a considerat că aceste taxe încalcă normele UE, respectiv articolul 110 din Tratatul de Funcţionare al UE. ,,Normele româneşti privind restituirea taxelor nu respectă principiile cooperării loiale, echivalenţei şi efectivităţii. Dacă România nu ia măsuri în următoarele două luni, Comisia poate decide să trimită cazul în faţa Curţii de Justiţie a UE", subliniază reprezentanţii CE.

ZF

AlexxC

#278
@voicul

Dar daca masina sta pornita la semafor sau merge doar prin oras? Consumul creste=>emisiile cresc dar km parcursi nu cresc la fel ca in extraurban.
Cum taxezi asta?
Singura solutie viabila in care poluatorul chiar plateste e de a  baga taxa in pretul combustibilului.

Ionut

Intră în vigoare noul tip de proces verbal, ca amenzile de circulație să fie plătite la jumătate în termen de până la 15 zile lucrătoare

Noul proces verbal cu caracter de titlu executoriu, în urma căruia amenzile de circulație pot fi achitate la jumătate în termen de 48 de ore până la 15 zile lucrătoare, intră în vigoare de astăzi. Sistemul a fost aplicat până acum doar ca proiect pilot și doar în cazul amenzilor de circulație. Instituirea unui sistem electronic și a unui cont unic de plată a tuturor amenzilor la nivel național urmează abia a fi aprobată la nivel de hotărâre de Guvern. Noua lege mai prevede că procesul-verbal de contravenție constituie și înștiințare de plată, fără a mai fi necesară întocmirea unui document distinct, având în vedere că actul de constatare conține suficiente date pentru efectuarea plății.

Detalii pe Profit.ro

Ionut

Teodorovici: Vom rambursa taxa auto mai devreme de iunie 2019

Taxa auto este o obligație pe care statul trebuie să o onoreze, iar sumele vor fi rambursate cât se poate de repede, după aprobarea bugetului, a spus ministrul Finanțelor Eugen Teodorovici sâmbătă, la Antena 3. ,,Taxa auto este o obligație pe care statul trebuie să și-o onoreze, s-au luat banii oamenilor, de-a lungul timpului, nejustificat, și sumele vor trebui să fie rambursate. Am pus în legea bugetului un termen mai larg, final de iunie 2019, dar o să fie mai devreme. Cum va fi bugetul, într-o săptămână sau două, imediat se fac deschiderile și oamenii vor primi banii într-un timp cât mai scurt", a spus Teodorovici. Comisia Europeană a solicitat recent rambursarea taxelor de înmatriculare a autoturismelor percepute în mod necuvenit, în următoarele două luni.

Profit.ro

adiarc

mama ce baieti buni...dupa ce au fost urecheati de UE incearca sa-si aroge beneficii de imagine
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul

Eu retinusem ca UE a zis in maxim 2 luni si ei zic (poate) in 8. Detalii ...

voicul

^Sa ne intelegem: ar putea, nu inseamna ca o sa poata.
Ca asa ar putea si sa puna radare pe camere de rovinieta, dar Konkret nu au putut de fapt!
---

Șoferii care nu au RCA ar putea fi depistați mai ușor în trafic. Anunțul CNAIR

Şoferii care nu au asigurare RCA ar putea fi identificaţi în trafic prin intermediul camerelor CNAIR prin care se verifică plata rovinietei, a afirmat, marţi, vicepreşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară Cristian Roşu.

https://www.money.ro/soferii-care-nu-au-rca-ar-putea-fi-depistati-mai-usor-in-trafic-anuntul-cnair/

Ionut

Cred ca e actiunea lui Catalin.



Schimbări pentru şoferi. Când ar putea dispune poliţia ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar

Marţi, 4 februarie 2019, a fost depusă la Senat o propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, care prevede modificarea alineatului 1 în cadrul articolului 64 din cadrul secţiunii de Reguli pentru circulaţia vehiculelor, pentru a putea permite poliţiei rutiere dispunerea ridicării vehiculelor staţionate neregulamentar.

Propunerea legislativă numărul B12/2019, depusă la Senat marţi, introducerea alineatul (1) al art. 64 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, articol care face referire la oprirea, staţionarea şi parcarea pe drumurile publice. Astfel, art. 64 va avea următorul înţeles: "Poliţia rutieră poate dispune ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar. Ridicarea şi depozitarea vehiculelor în locuri special amenajate se realizează de către administraţiile publice locale sau de către administratorul drumului public, după caz".

În forma actuală, alin. 64 prevede că: "Poliţia rutieră poate dispune ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar pe partea carosabilă. Ridicarea şi depozitarea vehiculelor în locuri special amenajate se realizează de către administraţiile publice locale sau de către administratorul drumului public, după caz".

ZF