Legislația auto în România

Started by Ionut, October 04, 2016, 07:52:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

rizzuh

Daca nu se ajunge la un acord, pe 30 martie UK o sa piarda calitatea de membru al UE. Desi nu cred ca o sa iasa fara un acord.

frunzaverde

#211
Quote from: cristi5 on August 19, 2018, 08:23:56 PM
UK mai are mult pana iese. Inca nu exista un acord.

Pe 29 martie 2019 Marea Britanie iese din UE indiferent daca exista sau nu un acord.

Daca nu exista un acord iesirea este totala, de pe 30 martie UK este o tara ca oricare alta, si poate face fix ce doreste in relatie cu UE si cu tarile membre UE. Daca doreste sa introduca vize romanilor si bulgarilor, poate. Daca doreste sa dea afara cetateni UE (sau doar a unora din tarile UE) poate (au dat legi ca nu vor face asta; dar asta devine o prerogativa unica a Camerei Comunelor incepand cu 30 martie). Bineinteles, UE poate riposta in orice fel doreste unor masuri care nu convin. Astfel, Romania poate interzice inmatricularea de masini cu volan pe partea gresita. Cat despre circulatia cu numar englez, se va putea face doar conform conventiilor internationale la care si Romania si UK sunt parte. Carte Verde adica.

Daca se ajunge la un acord, depinde de ce va scrie in respectivul acord tranzitional. Ma indoiesc (dat fiind stadiul extrem de rau al negocierilor) ca va scrie ceva de masini si volane. Doar daca UK ramane membru cu drepturi depline in Piata Comuna si Uniunea Vamala (o posibilitate, dar nu extrem de probabila), doar atunci inregistrarea de vehicule aduse din UK se va mai putea face.

Sistemul e de asa natura incat data respectiva este fara echivoc finala - calitatea de membru al UK in UE nu se poate prelungi dincolo de 29 martie - consensul este ca nici macar daca UK isi retrage notificarea nu se opreste procesul de iesire.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

Quote from: frunzaverde on August 19, 2018, 09:45:48 PM
Sistemul e de asa natura incat data respectiva este fara echivoc finala - calitatea de membru al UK in UE nu se poate prelungi dincolo de 29 martie - consensul este ca nici macar daca UK isi retrage notificarea nu se opreste procesul de iesire.

Din cate inteleg se poate prelungi, cu acordul tuturor tarilor membre ale UE.

Oricum cred ca inmatricularea autovehiculelor britanie este ultimul lucru la care se gandesc reprezentantii britanici si europeni acum...

TibiV

Categoric este ultimul lucru.
Pai cati "supusi" ai lui Macron sau Merkel se duc sa isi ia masina SH de la supusii MS Elisabeth II ?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

De azi, nu mai putem plăti nicio amendă rutieră direct polițistului

Incepând de azi, nu mai putem plăti pe loc polițistului care ne dă o amendă rutieră jumătate din minimul legal al acelei amenzi. Cu toate că vom avea la dispoziție mai mult timp să plătim jumătate din amenda minimă, respectiv 15 zile, în loc de 48 de ore, va trebui să ne folosim de celelalte modalități de plată, pentru că plata către polițist a dispărut azi din Codul rutier.

Zic ca asta e important. Restul aici: https://www.avocatnet.ro/articol_49154/De-azi-nu-mai-putem-pl%C4%83ti-nicio-amend%C4%83-rutier%C4%83-direct-poli%C8%9Bistului.html

voicul

Cred ca o sa incepa RO si PISI pana atunci, dar e de luat in considerare:

SURPRIZĂ! Peste un milion de șoferi vor fi obligați să scoată bani mulți din buzunar
În viitorul apropiat, proprietarii de mașini din România vor fi obligați să plătească RCA inclusiv pentru automibilele pe care le țin în curte sau în fața blocului.

Curtea Europeană de Justiţie (CJUE) a decis că şi toate vehiculele trebuie să deţină asigurare RCA, inclusiv cele care nu sunt folosite în trafic.



"...încheierea unui contract de asigurare de răspundere civilă auto este obligatorie atunci când vehiculul în cauză este încă înmatriculat într-un stat membru şi poate să fie condus, dar este parcat pe un teren privat, exclusiv din alegerea proprietarului, care nu mai intenţionează să-l conducă", arată un comunicat de presă al CJUE.



Până acum, doar vehiculele care circulă pe drumurile publice erau obligate să deţină asigurare.



Potrivit estimărilor unor specialişti în asigurări contactaţi de Capital, cel puţin un milion de vehicule zac nefolosite în diverse situaţii. Parte dintre ele aparţin unor persoane fizice care le ţin în curte sau în faţa blocului, parte aparţin unor firme sau insituţii care le folosesc foarte rar.

https://www.money.ro/surpriza-peste-un-milion-de-soferi-vor-fi-obligati-sa-scoata-bani-multi-din-buzunar/

voicul

Da sa fie macar 100 de euro, ca se stie toti avem bani de Ferrari dar, DOAR pentru ca suntem modesti, mergem cu rable de 20 de ani!

BREAKING NEWS: Guvernul tocmai a anunțat o nouă TAXĂ AUTO
Până la finele acestui an vom avea o taxă de poluare, "Grupul de lucru va prezenta o variantă finală", a anunțat ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu.

Ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu a precizat că, de la începutul anului viitor, şoferii care poluează vor fi obligaţi să plătească o taxă. "Facem măsurători cu ajutorul colegilor de la protecţia mediului, nu mai vrem maşini care poluează. Eu am pus un termen, până la finele acestui an să găsim o formulă finaşă, la începutul anului viitor să intre în vigoare, cu un termen de tranziţie de 31 martie", a declarat, Ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, prezentă la emisiunea "Punctul de întâlnire", difuzată de Antena 3.

Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii.

https://www.money.ro/breaking-news-guvernul-tocmai-a-anuntat-o-noua-taxa-auto/

rizzuh

Speram ca pana la finalul anului sa stim cum va fi taxa, care sa se aplice de la 1 ianuarie!??!? :o
Sau hai de la 1 martie, daca suntem draguti... cum dracu vine asta, scoatem din cur o taxa si peste poate cel mult cateva luni o si aplicam. >:(

Guvern de idioti... predictibilitate 0, planificare -9000.

kitsune

Cum adică? Eu sunt plecat la muncă în afară 6-8 luni pe an. În timpul ăsta, mașina stă în curtea mea privată, nu o conduce nimeni. Pentru ce să plătesc RCA?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Ca sa fie platita. Nu vrei sa platesti RCA o radiezi.

E probabil ca sa nu se mai trezeasca prosti: nu o foloseam si am uitat ca nu are RCA.

kitsune

Pe principiul ăsta, hai să ne deconectăm și de la curent, gaze, apă și canalizare când plecăm de-acasă, nu?
Nu mi se pare normal, mașina stă, nu iese pe drumuri publice, nu are cum să producă daune. Nici taxă de drum nu plătesc. Soția circulă cu a ei, dacă i se strică și o ia pe a mea, plătește RCA si rovignetă înainte să o scoată din curte.
Tu îți plătești asigurarea de călătorie și când stai acasă? Sau doar atunci când călătorești.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

rizzuh

Se poate suspenda RCA pe perioada in care nu folosesti autovehiculul ;)

GrmmrNzi

Așa este peste tot. Altfel se abuzează, mă întreb câți români nu-și fac RCA și dacă sunt prinși "hai mâncaț-aș, am uitat că n-avea, a stat cinci luni în curte, jur pă ochii lu ăla mic".

Sau unde se trage linia cu "nu o folosesc". Muncitorii UMB au voie să-și facă doar pentru săptămâna când sunt acasă? Marinarii și pescarii doar când sunt pe uscat? Un navetist săptămânal doar sâmbetele și duminicile? Eu vreau să o asigur L-V doar între 7 și 8 și între 17 și 20, plus sâmbetele. Pot așa? Cine decide ce este acceptabil și ce nu? Referendum?

Câtă vreme mașina are numere și poate fi folosită, să aibă asigurare.

O alternativă e să se introducă numere temporare (sezoniere). Pentru că pe număr scrie clar când e voie să se circule și cand nu.

kitsune

Țin la părerea mea că nu este normal să plătești un lucru de care nu beneficiezi. Să mărească amenzile cu 10000% pentru circulat pe drumuri publice fără asigurare, poate chiar o evidență într-o bază de date cum e la rovignetă, te vede camera pe drum și n-ai RCA, amenda îți vine acasă. Eu sunt una dn categoriile menționate mai sus, navig, 4-5 luni și 2 luni stau acasă. Deci cam 8 luni pe an nu folosesc mașina. Am prieteni care au mașini clasice, pe lângă cele de zi cu zi. Ce facem, taxăm și mașinile din muzeu sau showroom dacă au numere? Nu. Posibilitatea de a produce daune unei terțe părți există doar atunci când mașina merge efectiv pe drumul public și pentru asta trebuie asigurată. Că doar nu o să plătească asiguratorul o daună produsă de mașină când stă în curte (caz extrem, ia foc și îî arde gardul vecinului, să zicem). Hai să asigurăm șoferul, cel care conduce și în fapt provoacă dauna, nu fierul. La asigurările de sănătate asiguri persoana, nu patul de spital.
Chestia cu așa e peste tot nu e un argument. În China e partidul comunist la putere, ce facem, îi aducem și noi înapoi că așa e afară?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

yetiman

#224
^ +1

Pentru posesia masinii (indiferent ca sta sau circula) se plateste impozit. Pentru folosirea Drumurilor Nationale se plateste vigneta.
Pentru accidente din culpa se plateste RCA. Daca nu circul, nu pot sa fac accident.
Iar cu "Nu vrei sa platesti RCA o radiezi.", poate functiona in Germania, unde radierea sau inmatricularea dureaza cateva minute, nu in Romania, unde dureaza cu lunile...!

Cum ramane atunci cu principiul: "nevinovat pana la proba contrarie". Sunt "vinovat" ca "as putea circula fara RCA" ?
Zic si eu ca si YK17fox - Mariti pedepsele pentru cei care circula fara RCA! Iar scuze NU pot exista. Ai uitat sa faci RCA, nu scoti masina in circulatie. PUNCT. Sau platesti amenda.

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu