Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

cristi5

Quote from: thinker on October 07, 2018, 08:10:19 PM
Cand toata energia din petrol in sectorul auto trebuie inlocuita cu energie din electricitate, sa vedem ce o sa facem, de unde atata curent...

S-a mai discutat, si pe topicul asta si pe topicul de electrice. Nu e chiar asa de multa energie electrica comparat cu capacitatea SEN. In Suedia au calculat cresterea consumului cu sub 4% pt automobile. Pentru transport e mai mult dar per total nu cred ca trebuie sa ne facem griji pentru ca dezvoltarea nu are loc peste noapte, reteaua are timp de adaptare.

Problema e alta: in benzina sunt tot felul de alte taxe, gen taxe de drum, accize, etc. Nu e o problema mare, noi taxe si accize se pot inventa usor...


voicul

Mai greu sa diferentiezi ce curent s-a dus in masina (deci taxabil) si care in microunde (deci fara taxa de drum).

Pare mai simplu sa puna o crestere de 1% pentru tot :)

thinker

Daca vorbm de taxe in Romania undeva spre doua treimi din pretul combustibilului la pompa este reprezentat de acciza pe carburant  + TVA.
Cand vorbim de vehicule electrice trebuie sa ne gandim la electrificarea intregului parc auto, nu doar autoturisme trebuie luate in calcul camioane, utilitare, autobuze, etc.

4% mi se pare incredibil de putin.
O familie in Romania  are un consum mediu undeva la 150kwh. Daca va avea un autoturism electric cu baterie de 40 kw si il va incarca o data pe saptamana la priza isi va dubla consumul, probabil o data pe saptamana e oricum putin.
In romania consumul casnic e mai mare fata de cel industrial - deci doar de aici o crestere substantiala.
Daca introducem in ecuatie masinile de firma, apoi vahiculele grele, o dublare pe ansamblu cred ca e putin spus. :D



Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

voicul

Evident ca nu e clar ce se spune pentru ca  e scris intr-un stil de jurnalist. Desi e Hamburg, evident ca trebuia scris ca romanii sunt afectati. Vorba aia: toti romanii trec prin Hamburg cand pleaca la serviciu!
Se pare ca a devenit oficial.

Mașinile diesel, interzise OFICIAL: Decizia a fost luată chiar la Tribunal. Toți șoferii români sunt în pericol...

O nouă lovitură este dată pentru piața auto din Germania, unde justiția a interzis circulația mașinilor diesel în al doilea cel mai mare oraș din această țară.

Hamburg a devenit primul oraș din Europa care a interzis parțial mașinile diesel, pentru a reduce poluarea.

Decizia are loc în contextul în care Germania se află de câțiva ani sub presiunea rezidenților care cer îmbunătățirea calității aerului, după ce Volkswagen a recunoscut, în 2015, că a folosit softuri modificate de măsurare a emisiilor poluante pentru a păcăli testele

În Hamburg au apărut deja indicatoarele care interzic circulația pe străzile principale pentru mașinile diesel vechi, oferind rute alternative. Autoritățile nu au clarificat încă dacă rezidenții vor fi scutiți de la această interdicție.

Datele de la European Automobile Manufacturers Association arată că aproximativ o treime din mașinile din Germania, sau vreo 15 milioane, sunt pe motorină. Majoritatea dintre acestea, vândute înainte de 2016, cad sub incidența noii legi. Orașul are și alte propuneri pentru a spori calitatea aerului, încurajează oamenii să meargă cu bicicletele și instalează sute de puncte de încărcare pentru mașini electrice, scrie playtech.ro.

Decizia autorităților din Hamburg vine ca urmare a deciziei unui tribunal din Leipzig care a stabilit, în februarie, că interzicerea accesului autovehiculelor diesel în centrul oraşelor este legală, în anumite condiţii.

https://b1.ro/stiri/auto/masini-diesel-interzise-243719.html

yetiman

Evident, jurnalistii preiau stirile si incearca sa le faca "senzationale".

Iata informatia de la Reuters:
QuoteThe bans in Hamburg affect a section of about 1.6 km (one mile) on Stresemannstrasse, where the restrictions will apply only to commercial vehicles weighing 3.5 tonnes or more, and a section of about 580 metres on Max-Brauer-Allee, covering all diesel vehicles.

E vorba de 1,6 km pe o strada (unde se interzice pana la EURO5, pentru vehicule comerciale >3,5 t) si 580 m pe o alta strada pentru toate vehicolele diesel (tot pana la EURO5).
Deocamdata. Asa ca sa nu exageram ca "in Hamburg a fost interzisa circulatia masinilor Diesel"

Iar pe panou apare scris "Anlieger frei" - adica rezidentii au liber....
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

thinker

Mie imi place maxim poza cum aliniaza indicatorul cu nivelul. :D

Sigur au niste norme clare cum amplaseaza indicatoarele rutiere sa fie vizibile din trafic.

Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

GrmmrNzi

^^
Este "Augenwischerei", adică praf în ochi. Exercițiu de imagine.

În primul rând e greu de controlat, fără filtru total şi verificat actele. Apoi "Anlieger" sunt nu doar riveranii, ci şi vizitatorii lor, deci chiar dacă cineva e prins asupra faptului poate spune că vrea să-l viziteze pe unu care stă acolo.

ghrt

Dacă există plângeri că nu se respectă probabil că pot să pună camere şi să verifice automat. În baza de date există tipul de motor şi implicit norma de poluare pe care o respectă.
Cont (aproape) inactiv.

cristi5

Quote from: thinker on October 09, 2018, 08:30:19 AM
4% mi se pare incredibil de putin.
O familie in Romania  are un consum mediu undeva la 150kwh.

4% pe tot sistemul energetic, nu pe casnic. Poate in Romania ar fi o proportie mai mare, nu stiu.

O masina face 30km in medie pe zi, adica vreo 4-5 kwh pe zi daca nu ai Tesla. In acelasi timp multe alte aparate electrice au consum tot mai scazut.

S-a discutat mai sus capacitatea retelei, capcitatea de productie si multe alte aspecte.

TibiV

Quote from: thinker on October 09, 2018, 11:29:00 AM
Mie imi place maxim poza cum aliniaza indicatorul cu nivelul. :D

Cu nivela

NIVÉLĂ, nivele, s. f. Instrument format dintr-un tub umplut cu un lichid în care s-a lăsat un spațiu gol (bulă de aer) și care servește la stabilirea poziției orizontale a suprafețelor sau a dreptelor; cumpănă.

NIVÉL, (1, 3) niveluri, (2) nivele, s. n. 1. Înălțimea la care se găsește un punct, o linie sau o suprafață a unui loc, a unui obiect etc. în raport cu un plan orizontal dat. ◊ Nivelul mării = punct situat la înălțimea mijlocie a mărilor și a oceanelor care comunică între ele, în raport cu care se măsoară toate altitudinile. Curbă (sau linie) de nivel = linie care unește punctele suprafeței terestre cu aceeași altitudine față de o suprafață de referință; punct, suprafață care corespunde acestei linii. Pasaj de nivel = loc unde se încrucișează (la aceeași altitudine) o cale ferată cu o șosea. ◊ Loc. prep. La nivelul... = în regiunea..., în dreptul... ♦ Etaj, cat. ♦ Zonă geologică, subdiviziune stratigrafică a etajelor și a subetajelor, care se distinge după fosilele caracteristice pe care le conține. ♦ (Fiz., Chim.) Valoarea intensivă a unei mărimi în raport cu o valoare de referință. 2. Nume dat mai multor unelte, instrumente, dispozitive care servesc la determinarea liniei (sau a poziției, a suprafețelor) orizontale sau cu care se măsoară pe teren diferențele de înălțime dintre două sau mai multe puncte de pe suprafața terestră. ◊ Nivelă cu (sau de) apă = instrument construit pe principiul vaselor comunicante, care servește la determinarea planului orizontal după înălțimea la care se ridică apa în două tuburi gradate. 3. Fig. Stadiu, grad (de pregătire, de dezvoltare), treaptă (a calității), indice (al cantității). ◊ Nivel de trai = gradul de satisfacere a nevoilor materiale și spirituale ale populației unei țări, ale unor clase sau ale unei persoane în condiții istorice date. [Var.: (2) nivélă s. f.] – Din nivela (derivat regresiv).
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Atracțiile de la Salonul Auto București & Accesorii. Deschis publicului între 11-21 Octombrie

​Peste 350 de autovehicule sunt expuse la Salonul Auto București & Accesorii, eveniment deschis publicului între 11-21 Octombrie 2018, la Romexpo. Printre petele de culoare de la eveniment se numără un prototip electric creat de o firmă care face conversii ale mașinilor tradiționale în automobile electrice, precum și inventatorul Adrian Roșca, creatorul unui concept de mobilitate care poate deplasa un vehicul cu o forță de până la 6 G, în orice direcție. Pe lângă acestea multe automobile de serie elecrice, hibride, pe benzină și diesel. Prin cele mai recente modele prezentate publicului la acest eveniment se numără noul Ford Focus, Jaguar I-PACE (electric), Hyundai Ioniq Electric și Nissan Leaf (electric). Sunt expuse și multe automobile istorice, românești și străine. Prețul unui bilet este de 35 Lei, iar copiii sub 7 ani și persoanele cu dizabilități beneficiază de intrare gratuită.

0-100/Hotnews

Ionut

RAR îndeamnă românii să-și cumpere mașini Euro 6 și Euro 5. Și să le întrețină corespunzător, altfel ar putea fi scoase din parc

​Registrul Auto Român, prin vocea directorului tehnic Cristian Bucur, recomandă românilor să-și cumpere mașini la mâna a doua Euro 6 și Euro 5, iar apoi să le întrețină corespunzător, deoarece există riscul ca mașinile neconforme pe partea de emisii poluante să fie scoase din parcul auto național. Bucur n-a precizat prin ce mijloace vrea RAR să facă acest lucru, dar reiese o clară aplecare a controalelor spre partea de emisii a mașinilor din România.

0-100/Hotnews

voicul

Partial adevarat (multi nu prea fac intretinerea la masini), mai mult sa sperie oamenii.

Sa sperie pentru ca:
Sunt masini din 2009 care nu au EURO5, ci 4. Adica masina de 8 ani care face anul asta 9. Si nu mai e buna?
Despre ce vorbim aici: despre paine sau despre masini?
Painea daca se strica o arunci, dar masina?
8 ani pentru mine este o varsta decenta, tinand cont ca masina poate avea o folosire de 15 - 20 de ani.

In rest nu prea cred ca o se intample ceva. Adica din V vor veni in masini in E.

dr4qul4

Desi nu o spune direct, se refera la eliminarea filtrului de particule.
DPF OFF a devenit un fenomen la noi. Costa mult prea mult inlocuirea lui, asa ca multi recurg la solutia simpla: spargi ceramica din el sau cum se spune pe romaneste "ii dai o gaura".
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

adiarc

poate a-ti observat ca si la noile motoare pe benzina ( chiar si cel nou de pe Duster 1,3 Tce ,130/150 Cp ),este instalat filtru de particule.

Bine,fiind benzina,turbo si teoretic mai turat decat dieselul si cu o temperatura care creste mult mai repede decat la diesel,sansele de infundare sunt mult mai mici
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura