Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Pff si atunci ce atata agitatie ca Nox, Nox, Nox de la diesel.
Cam la fel ca la CO2: EURO 4 diesel scoate Nox cam cat EURO 3 benzina.
Adica daca scoatem un diesel si punem 2 benzine ... cam tot acolo ajungem.

Normal ca mai bine cu benzina ca e mai putin, da eu eram speriat ca diesel, vai cat Nox scoate.
Asa sa nu mai gastim si nici vaci sa nu mai crestem ca ridica nivelul de CO2   :lol: (true story cu vacile).

TibiV

Quote from: Hercule on October 20, 2018, 12:55:29 PM
Orice ardere scoate NOx (chiar si aragazul de acasa). Cantitatea depinde de conditiile de ardere si excesul/lipsa de oxigen.

N2 este un gaz inert, conform lui Mendeleev...
Și deci nu arde în condiții normale de presiune și temperatură.
Adică poţi să faci 10 tone de mici la grătar, căci tot nu vei produce NOx...

Problema este că toate elementele "inerte" pot deveni mai puţin inerte în anumite condiţii...
(Probabil toată lumea a auzit că până și aurul poate fi "atacat" cu "apă regală"...)

În cazul azotului, acesta începe să "ardă" (oxideze, termenul corect dpdv chimic) în condiții de presiune mărită...

În motoarele pe benzină evident că există o presiune foarte mare după compresie...
Dar la Diesel presiunea este dublă (comparaţi raportul de compresie MAS ~9,5 cu MAC 18-21...)
O dublare a presiunii echivalează grosso-modo cu o creștere de 3-4 ori a numărului de reacții de oxidare a N2...

PS
Despre "ciudățeniile" gazelor relativ "inerte" se pot scrie volume întregi...
Fluorul este unul dintre ele... Este un halogen, în mod normal foarte "cuminte"...
Însă în anumite condiții poate fi "convins" să se transforme în acid fluorhidric...
Este atât de puternic încât, spre deosebire de ceilalți acizi, nu poate fi păstrat în recipiente de sticlă. MĂNÂNCĂ sticla!
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Cum sa nu vina vremuri grele daca dupa 3 ani de la diesel gate inca "se gasesc" dispozitive de pacalari a normelor.

Un gigant al industriei auto anunță că vin vremuri grele. Mașinile diesel sun problema. (nota mea: nu pare sa fie problema ca au trisat, ci diesel-ul in general :) )

Daimler AG, unul dintre cei mai mari producători auto din lume, a repetat anunțul privind diminuarea substanțială a profitului pe care îl va obține anul acesta.

Compania germană a emis al doilea avertisment privind profitul din acest an, din cauza măsurilor luate în diferite regiuni, care afectează vânzările de maşini diesel, şi a cererii mai scăzute pentru furgonete şi autobuze, transmit Xinhua şi Reuters, citate de Agerpres.

În mai, Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor din Germania (KBA) a cerut Daimler să recheme în service autovehiculele comerciale uşoare Mercedes Vito echipate cu motoare diesel Euro 6 de 1,6 litri, deoarece aveau instalate dispozitive capabile să reducă emisiile în cadrul testelor de laborator.

Mai sunt niste date fiscale aici: https://www.money.ro/un-gigant-al-industriei-auto-anunta-ca-vin-vremuri-grele-masinile-diesel-sun-problema/

Hercule

Tibiv, a zis cineva ca azotul arde? Am spus ca orice ardere in oxigen produce NOx. Pentru frumusetea "demonstratiei" tale, fie cum zici tu. Maine voi merge la serviciu -unde lucrez cu instalatii care ard gaz metan pur- si o sa anulam investitiile in arzatoare LowNOx, pentru ca deh, azotul nu arde.
Deșteaptă-te române!

dr4qul4

Trebuie sa recunosc ca ma depaseste subiectul, insa nu cumva exact pentru arderea Nox-ului este filtrul de particule?
In momentul cand porneste regenerarea, filtrul de particule ajunge la temperaturi extrem de mari tocmai pentru a arde particulele ramase  (funinginea).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Liviu M

"Contra" NOx-ului e pipiul *), nu filtrul de particule.

*) AdBlue = uree.

adi

Filtrul de particule, aka DPF, retine cenusa ce rezulta in urma arderii(acesta e cel ce necesita regenerari, ca sunt active sau pasive e alta poveste), dar raman noxele, acestea sunt reduse cu alt  filtru , aka SCR(compus si el din 2filtre), in combinatie cu diesel exhaust fluid(adblue e trademark) si are o concentratie de uree de 32%


dr4qul4

aha...deci pe langa CO2 si NOx mai avem si alte particule.
AdBlue...momentan doar la camioane si autocare
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Si la masini mici de cativa ani :)

thinker

SCR  nu e un filtru, e o technologie de reducere a NOx, s-a implementat si la autoturisme de mai mult de 10 ani, e adevarat la inceput tehnologia nu era asa bine pusa la punct, rezervorul de ADBlue fiind amplasta la autoturisme in locuri inaccessibile pentru proprietari, doar baiatul de la service stia sa completeze la 40 000 sau la 60 000 km.

Insa technologiile de filtrare particule inca se dezvolta, camioanele beneficiind de ultimele progrese datorita spatiului mai mare disponibil pentru amplasarea acestor noi filtre si echipamente.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

voicul

Eu am mai citit de solutia asta, dar inca nu pare sa fie graba pentru implementarea ei.

Diesel-ul va rezista mulți ani pe piață. Invenție revoluționară de la nemți. Piesa, fabricată în România

Cel mai mare furnizor de tehnologie în domeniul motoarelor diesel a prezentat o inovație revoluționară care va prelungi viața motoarelor diesel.

Bosch printre ai cărui clienţi se află toţi marii producători auto globali, de la Volkswagen AG la General Motors şi Fiat Chrysler NV, îşi intensifică lupa împotriva declinului cotei de piaţă a automobilelor diesel, care a început în 2015, odată cu Dieselgate. Nemţii au anunţat o inovaţie revoluţionară în tehnologia diesel care va face ca automobilele echipate cu astfel de motoare să mai reziste multă vreme pe piaţă.

Soluţia inventată de Bosch permite motoarelor diesel să emită doar 13 mg/km oxizi de azot, limita obligatorie UE fiind de 120 mg/km. "Fiind lideri pe tehnologia diesel nu ne putem uita cum dieselul dispare. Am creat acest sistem care reduce nivelul oxizilor de azot de zece ori", a declarat Mihai Boldijar, reprezentantul Grupului Bosch în România.

Din 2017, legislaţia europeană a cerut ca noile modele de autovehicule pentru pasageri, testate în conformitate cu RDE pe un traseu cu drumuri urbane, extraurbane şi autostrăzi, să emită cel mult 168 miligrame de NOx pe kilometru. Din 2020, această limită va fi redusă la 120 miligrame. Dar, chiar şi astăzi, autovehiculele echipate cu tehnologia diesel Bosch pot atinge 13 miligrame de NOx în cadrul ciclului de testare RDE. Aceasta înseamnă aproximativ o zecime din limita care se va aplica începând cu 2020. Și chiar în cazul deplasării în condiţii urbane deosebit de dificile, când parametrii testării depăşesc cerinţele legale, emisiile medii ale autovehiculelor de test Bosch sunt de 40 de miligrame pe kilometru. Inginerii Bosch au ajuns la acest progres decisiv în ultimele luni.

"Acest sistem diesel este gata de a fi implementat, depinde de partenerii cu care lucrăm în mod tradiţional  pe sisteme diesel, principalii producători de automobile din Europa şi din lume. Viteza cu care va fi implementat va depinde şi de ei. Noi avem practic soluţia deja viabilă. Cât va mai rezista dieselul pe piaţă este foarte greu de spus, dar în momentul în care vii pe piaţă cu o asemenea soluţie care îţi reduce emisiile de oxid de azot la o zecime din ceea ce se cere în 2020 eu cred că dieseul va avea viaţă lungă", a adăugat Boldijar.

Unul dintre senzorii care fac parte din soluţia diesel de reducere a emisiilor este fabricat de Bosch la fabrica de la Blaj.

https://www.capital.ro/diesel-ul-va-rezista-multi-ani-pe-piata-inventie-revolutionara-d.html

voicul

Indiferent ce spun mitul din popor "consumul este important", realitatea este alta. NU consumul este cel mai important.

In primul rand trebuie sa iti placa masina. Dar asta e subiectiv, nu prea ai cum sa compari.

Asa ca trecand la cifre si ce e comun la toti, cel mai si cel mai important in alegera unei masini este: costul de ACHIZITIE.

Urmatorul cost ca importanta: pretul componentelor (si in mod special daca exista/se va forma o piata SH).

Abia pe locul 3 vine consumul automobilului.

Deci da, poti sa ai consum si de 20l in oras SI TOTUSI sa ai costuri mai mici/km decat o masina care are consum de 1l/100km !!!

perfidus

^^

Câtă soluție AdBlue consumă Dacia Duster

QuoteCapacitatea rezervorului AdBlue instalat pe Duster este de 18 litri.

O Dacia Duster  cu motorul de 1.5 litri Blue dCI va consuma soluția AdBlue din rezervorul dedicat pe parcursul folosirii a cel puțin șase plinuri de motorină (rezervorul de carburant are o capacitate de 50 de litri).

În testul realizat recent de Revista AutoExpert cu Dacia Duster 1.5 dCi 4WD Prestige (varianta fără catalizator cu reducere catalitică selectivă) a rezultat o autonomie de aproximativ 800 km pe parcursul unui traseu mixt.

Dacă ne raportăm la valorile de consum obținute în test rezervorul cu AdBlue trebuie reumplut la aproximativ 4800 km – 5000 km parcurși.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

voicul

#673
Si am inteles ca e nasol daca ramai fara Adblue, gen nu mai merge motorul/il strici/nu mai porneste - nu mai stiu exact (da asta la VW nu la Dacia).

L.E: Am gasit ce face Mercedes - nu mai porneste (ai un numar de porniri limitat):


Cristi N

Nu cred ca ai ce sa strici la motor daca mergi fara AdBlue, in schimb cel mai probabil sub un anumit nivel in rezervorul de AdBlue o sa ai bordul sub forma de pom de craciun, iar daca insiste nu te vamai lasa sa pornesti motorul deloc.

AdBblue gasesti in principiu la benzinarii dar ambalat si pretul e ceva mai mare, sunt cateva benzinarii care au pompa speciala de AdBlue si acolo pretul e apropiat de cel normal. Mai e si varianta sa cumperi de pe net, au inclusiv la Emag. :)